Fórum - Téma


Turbo na N16


Fórum Tuning a úpravy Turbo na N16



1  2  3  4

2008-06-28 17:54:27

Při chvíli nudění se mě tak nejak problesklo hlavou, jesli by šlo na Almeru N16 (benzín) vrazit turbo. Nemáte s tym negdo nejakou zkušenost co všecko by byla potřeba předělat, jestli se tam vůbec dá přidat, jak moc finančně náročné to je, jak moc se zvedne výkon apd.? Né že bych to tam chtěl rvat ale enom tak ze zvědavosti se spíš ptám

2008-06-30 08:47:36

Ked sa chce, tak sa da vsetko Len je otazka ci sa to oplati......

 Svobi
2008-06-30 16:38:50

Pocitej s cenou neco pres 50 tisic. SRDE- de turbi lip nebot je i verze s turbem SRDET.

2008-06-30 18:27:15

tak to je celkem solidní palba ale nijak moc mě nepřekvapila Právě uvažuju jak by se dalo mojí almuši malinko pomoct do života a toto byl enom takový výplod mojí bujnej fantazie:) bylo by to sice pěkné ale je to drahé a navíc nechcu dělat nejaké psí kusy a šílené zásahy do motoru:)

Nevíš jak by se to mohlo pak výkonově pohybovat? To bude asi záležet na zvolení turba apd. kulinářských specialit kolem toho, co?

 Svobi
2008-06-30 19:46:46

Na zvoleni turba by ani tak nezalezelo ,ale spis jakej tlak stim turbem chces tlacit. Podle toho jaky turbo bys zvolil jestli aby tahlo od spoda ...... . Pokud bys vymenil pulku motoru muzes mit klidne 300koni (ale to uz neni 50tisic a pak stim zacinaj dalsi veci brzdy podvozek....) Takovych 130-150 koni by bylo OK ,ale to si radsi kup 1,8 a dej tam filtr a komplet vyfuk. Spis udelej tohle u ty 1,5 (cca110) cca 25000Kc+ pripadne jine vacky cena nevim vykon taky ne a nevim jestli bys nemusel vymenit palivovou pumpu a vstriky u turba urcite. Jeste nejlevnejsi varianta by byla chiptuning(ale sehnat dobrou firmu neni sranda) a sport vzduch filtr narust asi 10koni stim cipem. Nebylo by spatny to spojit stim vyfukem jinak nic jinyho asi nema cenu delat. Ber to s rezervou nejsem zadnej odbornik.

2008-06-30 19:52:24

Až to přečte Kentoya, tak Ti tak vyturbí, že Ti bude lítat liša z véfuka

2008-06-30 20:25:05

to Svobi: dík za info jak už sem tu párkrát řekl, na to turbo se ptám vyloženě enom ze zvědavosti, nemám v úmyslu ho tam rozhodně dávat Nad filtrem včil celkem medituju a komplet výfukové potrubí už mě taky napadlo, tak možná s postupem času a podle financí bych to nejak spáchal. S chiptuningem nevim... jak sem to tu pročítal, tak se to netváří jako moc dobrá investice... spíš bych řekl víceméně zbytečná a k ničemu, možná se pletu, nevim ale tak nejak to na mě působilo po přečtení pártich diskuzí na toto téma. U dieslu proč ne ale benzín za to asi fakt moc nestojí.

Uvidíme jak se to vyvinye s postupem času ale určitě bych ju chtěl aspoň malinko oživit

to Almerka: říkáš, mám se radši začat bát jo? :D Já su enom od přírody tak zvědavý, né že bych to tam mosel mět :D

 Svobi
2008-06-30 20:44:28

Tak chiptuning neni spatna vec ,ale spatny jsou firmy co to delaj a naladit japonce neni sranda. Treba na maxpower pisou ze udelaj 100 koni ,ale de o to jak to je ve skutecnosti vse se da jistit zmerenim vykonu na brzde pred a po a pri pripadnem nenarustu na urcitou hodnotu vratit veci do puvodniho stavu a vraceni penez. A taky de o to aby se dala tahle jednotka chipovat ,aby se nemusel odpajovat cip nebo co to je. Jednodusi bude vyfuck ,ale pak nespolehej na tichou jizdu.

2008-06-30 21:11:28

Tech clanku o "funkcnosti" chiptuningu bylo malo asi koukam... nikdo nedokaze prehrat nic na nissan jednotkach. Data jdou pouze stahovat. Pokud se maji mapy prehrat, je treba napajet daughterboard, pak moznost chipu je. Ale zapomente na to, ze tyhle "firmy" maji nejake mapy na tyhle motory.

 Svobi
2008-06-30 22:09:58

Vsak si napsal to co ja . NEbo aspon jak jsem to myslel. Hele a ani u dieslovy alemery to nejde co.

2008-06-30 22:25:42

ono stejně asi není nad to, koupit si zrovna třeba nejakou postarší našláplou káru než se s nečim mrcasit, rvat do toho prachy a kolikrát ani nevědět, jak to dopadne

si počkám na GT-Rko ... včil už zbývá akorát negde neco vytunelovat abych si ho mohl dovolit

2008-06-30 22:28:35

NAčipovat benzínový motor 1,5 by nemalo význam už beztak okrem toho že tieto nissan motory sa takmer nedajú načipovat a pomer cena a výkon by bol myzerný.Určite najrozumnejšie by bolo nejakíé tie ss autochrome zvody+komplet celé výfukové potrubie a taktiež nejaký ten kit sania.To by bolo asi tak všeho všudy čo by sa dalo za rozumné peniaze spravit,poprípade ešte posunut predzápal a tankovat vysokooktánové palivo.

2008-06-30 23:40:25

A Kentoya pořád nic, to je asi zaneprázdněn

2008-07-01 09:56:12

Na 1,8cke ti spravi otvorene sanie, iridiove sviecky, kompletne zvody a vyfuk + 100 oktanovy benzin cca 20% narast vykonu aj krutiaceho momentu. Celkovo to vyjde cca 40000,-Skk. Co sa tyka chiptuningu tak na ten rovno zabudni. Japonca a este k tomu benzinoveho ti nikto poriadne nespravi

Turbo je uz uplne dalsia kapitola....s poriadnym oturbenim prichadza kopec dalsich vydavkov...Za tu cenu si uz pomaly mozes kupit Sunny GTi

2008-07-01 10:25:16

kentoya to zž několikrát psal, ale všeobecně, chipováním se myslí úprava množství paliva vzhledem k nasávanému vzduchu, jsou všeobecně známé poměry vzhledem k economické jízdě, k normální jízdě popř k maximálnímu kroutícímu momentu což ovšem neznamená, že když zvýším krouták zvýším i výkon, protože je to i v závislosti na otáčkách motoru, ve kterých se směs v daném poměru ideálně spaluje, ale všeobecně ideální poměr 1/14,7 a na krouták se obohacuje až na 1/12, samozřejmě stoupne spotřeba, ale je otázkou zda motor dokáže to palivo navíc využít aby i krouták stoupnul, a na japonském motoru nečekejte nic závratného, pokud nemáte economy verzi, tak se skoro nic nestane (japonci ví co dělají) jen to bude žrát víc a než se motor dostane do správných toček, tak se tomu nebude moc chtít, tolik z teorie směsi, nicméně i kterýkoliv japonský seriový atmo motor se nachipovat dá, ale samotná úprava směsi je k ničemu, je potřeba ideálně nastavit předstih, který je často opomíjen, ale je nejdůležitější vzhledem k výkonu, všichni hledají svody, vačky a bůhvíco a stačí zvýšit kompresi, dát lepší palivo a přesně naladit předstih, ale zde se dostáváme k dalšímu problému, jak a kde přesně naladit předstih, jediné přesné naladění předstihu je možné, pokud přesně ve válcích vidíme co směs dělá, a pokud vím tak v republice není jediný ladič, který by ladil pomocí kamer ve svíčkách, tato technologie se používá v americe u pár ladičů jak dalece je na tom evropa netuším, ale je fakt že kdybych na to měl peníze, tak se to začnu učit ladit, ale nemám 6 mega, takže závěrem ano motor nachipovat jde, ale ne tak že se jen přepíšou mapy a bude to lepší, budou to vyhozené peníze za 2% výkonu, které ani nepoznáte, ale peněženka se z toho posere spotřebou o 20% vyšší, pokud vám jde o výkon a opravdu jej na auto chcete dostat, tak se na chipy vybodnětě, a bud jděte light úpravami jako svody a vačky, nebo trošku soft a k těm svodům a vačkám, upravte spalovací prostor, zvyšte kompresi, lepší palivo a programovatelná řídící jednotka, aby se dalo s výkonem, něco dělat, a nebo jít do hard úprav, kde vám z motoru zůstane jen blok a vana a všechno se za mego profesionálně udělá i s turbem, ale samotný chip opravdu nic neřeší a ani u light úprav ještě nemusí znamenat další znatelný nárůst výkonu, který by japan seriová řídící jednotka nezvládla

2008-07-01 10:32:19

a než aby jsi turbil tu almeru, tak je mnohem levnější cesta jak dosáhnout z tvého sunnyho 250 kobyl a více (pokud v něm máš motor CA16DE), vyjde to bratru okolo 100 000, ale 250 kobyl není problém, a za 200 000 i 350 kobyl, když se podíváš na sunnyho tak motor CA se používá ve dvoustovkách, ale protože jsou tady zastánci motoru SR, nebudu to rozebírat znovu a nebudu se bavit o cenách a doměnkách, v podstatě mají jak CA tak SR motory stejný potenciál, úpravy vychází cenově na podobné peníze, a já se bavím vždy o cenách vyšších, protože neuznávám úpravy typu něco přilepit na už fungující motor, ale dělat to trochu komplexněji a podle výkonu který tam chci, tam dám i střeva, která budou mít ještě minimálně 30% rezervu

2008-07-01 10:58:06

Kentoya: Tak nelze az zak docela souhlasit.. seriove motory (kdyz budu brat SR) maji obrovske rezervy v mapach, predstihu, apod. A tim, ze lepe naladis jednotku nemusi spotreba vubec stoupnout. Kdyz ladili jedno NX2000 (SR20DE 140hp) na zavody, kde nebyly povoleny mech. upravy motoru (vacky, pisty,..), tak s 4-1 svodavama, vyfukem, sanim a "par" hodinama na brzde se dostali na hranici nejakych 160whp na kolech, tj. cca 190hp na motoru. Jako dalsi priklad by se dalo uvest, kdyz na komplet seriovy motor SR20DE 140hp, vc. svodu i vyfuku dali standalone jednotku. V tomto pripade AEM EMS a dostali se na cca 155whp s tim, ze maji stale jeste nejake rezervy. Tim jsem chtel jen rict, ze seriove ty motory maji velke rezervy a tedy nejaky "chiptuning" jak to jest u nas nazyvano mozny je, ovsem troufam si tvrdit, ze v CR to nikdo kvalitne udelat nedokaze, protoze temhle autum a motorum nerozumi.

Kdyz si nakousl CA vs. SR - potencial maji vykonove mozna velice podobny, jen u CA je problem sehnat dily. Na SR se toho dela obrovske mnozstvi, na CA je toho mene.

Nechci vyvolat nejaky flame, ale nechapu proc neuznavas to, jak ty rikas "lepeni" na fungujici motor. PRavdepodobne narazis na turbeni NA SR20DE. Je overene, ten motor, pokud je v dobre konci toho zvladne opravdu hodne. Jsou pripady az 500whp. Podle me, nema na vysledek absolutne zadny vliv, jestli je to oturbene NA, jestli ten motor ma GO, jestli ma kovany vnitrek apod. ale predevsim spravne nalazeni. TAkze spise treba v tvem pripade nechapu, ze u takovych uprav a vykonu nemas laditelnou jednotku a budiky na sledovani smesi, apod. (aspon si to nemel, pokud vim, pokud mas, tak jakobych to nepsal ) Osobne bych se o ten motor bal pri takovych upravach a nemit vse sladeno na 100%.

Obecne tvuj motor (1.5) nema smysl upravovat. Kup jine auto, pokud chces jezdit rychleji.. jak pise Duffi, za cenu +/- 40tis. koupis Sunny GTi, ktery jede dosti slusne.

2008-07-01 11:42:01

špatně jsi četl jagy

psal jsem že je potřeba právě naladit předstih, který jediný není od japonců naladěn dokonale, protože ten se musí na motor ladit individuálně, a navíc pořádně ho v republice nikdo nenaladí (akorát jsem to napsal jinak), jen dobře, lepení neuznávám z jednoho prostého důvodu, jestli něco upravuji tak od začátku do konce, to že neuznávám lepení neznamená, že lepení nemá své zastánce a své výsledky, ale mám pocit, že jsme to řešili mezi sebou třicetkrát, tak se prosím tě na mé připomínky vyprdni, já ti taky nelezu do úprav SR motorů lepením, pokud mě o to někdo soukromou zprávou nepožádá, tvůj třetí bod, správné nalazení ti nezaručí dlouhodobý výsledek tvé práce, sice naladěním dosáhneš hodně, ale co z toho že se to rozsype, a poslední, jak vidíš stále nejezdím s dvoukilem na ten výkon, protože soudní systém v čr nefunguje, až vysoudím peníze co mi kdo dluží, tak to tam všechno bude, protože si nenechám rozdrbat motor za 200 000, jen kvůli tomu že mi dalších 80 chybí na jednotku a čidla, zatím peníze neseru a když jsme u toho lazení, stále poukazuješ na jeden z motorů z ameriky který má nějaký výkon, začni poukazovat na úpravy u nás a ověřené délkou provozu, tím myslím, až uděláš motor který bude mít 400 koní (nebo kdokoliv druhý) z primery a ten motor ze dva roky vydrží (a aspon 50 000km), tak piš, do té doby si ten svůj americký motor strč někam, já taky nevyzvihuji 650ti konové CAčko, protože ho tady nikdo nesloží, přestože jezdilo stačí? a pokud ti to nestačí, jdi do jakéhokoliv motorsportu a začni jim radit o lepení na motor, prostě jsem z jiné školy a mám jiný přístup řekl bych profesionálnější, ale vše je o penězích, někomu stačí lepit a jezdit měsíc a někdo půjde k brázdilovi, a výsledek klidně může být, že od brázdila bude jezdit jen 14 dnů, zatím co ty měsíc, ale prostě můj přístup je jiný, tak ho respektuj a nelez se hádat do mých příspěvků, nejdřív dokaž že umíš, (ne jen googlit) udělej úpravy jezdi a potom piš, teorie je krásná věc, já jsem teoreticky multimiliardář, ale praxe je o něčem jiném

a poslední věc, kluci se bavili o CHIPU a ne o nalazeníNX2000 na závody, kde už nějaký hračičky na nalazení mají, většina firem které mají reklamu na chip tuning, ladí jen od stolu a to je na prd a co se dílů týká seženu na CAčko vše a úplně poslední věc, věř mi že komponenty uvnitř motoru mají dost velký vliv na výsledný výkon, na dvoukilu, když jsem měl podfouklé ventily na prvním válci a tlačil jsem jen 0,6 bar, tak jsem měl výkon oproti ostatním dvoukilům, které tlačily0,7 asi o 10% vyšší a co se birda týká, ted jsem i se špatným startem pojel bávo které mělo naměřený výkon cca 200koní na tunu a to na pouhých 0,6 bar turba při váze birda i se mnou cca 1,5 tuny, tudíž přepočtem to vychází, že mám na bluebirdu výkon okolo 300hp na 0,6bar turba a seriové dvoukila mají výkon 170hp na 0,7 bar turba, a bluebird je navíc předohrab (bawo zado), neměl jsem slicky bavo ano) trojku musím řadit při 80ti prostě naprd převodovka a spojku mám menší o cca 1/3 jak na dvoukilu, takže to musím rozjíždět sakra opatrně, a už ti odpovídat na tvoje flame nebudu, moje odpovědi znáš rok a kvůli atkovým pisálkům kteří jen píšou a skutek utek přestávám přispívat i na 200sx foru a přestávám i zde, protože se vždycky najde někdo jako ty

2008-07-01 11:57:43

Ja nejsem pisalek, kdyz se podivas na vysledky z Nissan srazu, tak jsem byl i pred tvym birdem, vsema dvoustovkama, takze si myslim, ze vysledky mam a jeste nejsem u konce. A to cos napsal, je dost mimo.. sprave naladeni prave dava co nejvetsi zivostno a vydrz motoru..

Jinak cekal jsem takovou nevyrovnaou odpoved. Od profesionala bych cekal profesionalni pristup.. ne odpoved jako tva plna arogatniho chovani. Profesional se umi bavit na urovni.

2008-07-01 13:00:09

na rozdíl od tebe, jsem při vzájemném souboji s prvním sunnym řízeným sprinterkou a ještě se spolujezdcem který seděl vedle mě a měl 80 kilo, nadělil sprinterce 4 délky auta takže nevyzdvihuj časy měřený stopkama kde není problém sekundu proměřit, ale skutečnosti a ty jsi měl čas horší jak sprinterka a já ji pojel

fajn tak profesionálně, už asi 40x jsem četl o tvém americkém 500konovém SRku, tak nám ho popiš a popiš za kolik ho jsi schopen udělat v našich podmínkách, kolikátej to byl borcův motor, kolik jich před tím odešlo, nebo jestli mu to dělali ve firmě, on jen dovezl auto, jestli to ladil od kompu, jestli je zubař, prostě všechno, ty jen napíšeš o jednom motoru, co do toho strčil, ale už ti nedochází, že i dva shodné motory, se stejnými úpravami, mohou mít rozdíl ve výkonu +-10%, podle tebe je strašně jednoduché něco na motor nalepit a vyjde 500 konová bestie, ale pleteš se , to jsou náhody a shody okoloností, čím chceš větší výkon, tím lépe musí být střeva vyvážená, pokud budeš mít na střevech byt jen dva gramy rozdíl, tak se tvoje slavný SRko rozsype jak domeček z karet pokud do něj nešáhneš a půjdeš nad 400 koní, a nad 300 vydrží sotva rok, prostě vím co píšu, mám to ověřené zkušenostma svýma, i okoloních profesionálů, ty jen gůglíš a děláš z vědy srandu, inženýre


Odpovědět

1  2  3  4