Fórum - Téma


turbo a lpg


Fórum Technický koutek turbo a lpg



1  2  3

2010-10-06 15:13:45

zdravim tak som premyslal ako sa bude spravat turbo a lpg? lpg nie sekvecne ale obycajne zo splynovacom....mysite ze to pojde normalne ako na benzin_?

2010-10-06 15:17:16

kdybys tam mel sekvenci tak ok jinak to bude podle me nanic

2010-10-06 15:20:41

hej ,tiez si myslim ze turbo bu vysavat plyn alebo nieco podobne.......

2010-10-06 15:31:44

uz to nejakou dobu resim: co se tyce turbomotoru tak plyn v turbu ma potencial hodne slusny ale problem je ze v podstate neexistuji dostatecne dimenzovane a odladene kity.

do turbomotoru muzes pouzit resp jsou vhodne tyto dva typy:

Sekvenční vstřikování LPG

Zatím nejlepším a nejrozšířenějším systémem, který je určený pro moderní automobily, je systém sekvenčního vstřikování plynu. Oproti předchozímu systému je zde vstřikování řízeno elektronicky na každý válec zvlášť. U tohoto systému je spotřeba i výkon motoru při provozu na plyn nejblíže provozu na benzín. Cena za montáž LPG tohoto systému se pohybuje od 26 000,- Kč.

Sekvenční vstřikování kapalné fáze LPG - LPi

Zatím nejnovější a na dlouhou dobu poslední systém vstřikování kapalné fáze LPG. Funguje stejně jako sekvenční vstřikování plynu, jen se nepoužívá předehřevu LPG, ale palivo je dopravováno do motoru pomocí čerpadla umístněného v plynové nádrži. Velkou nevýhodou je cena, která se pohybuje v rozmezí od 60000 do 80000,- Kč. Systém je také více než jiné citlivý na kvalitu paliva LPG. V současné době se montuje hlavně do vozidel Subaru, kde je při koupi nového vozidla díky dotaci výrobce vozidla za přijatelnou cenu.

prvni je samozrejme levnejsi ale problem je s plněním kdyz nabiha turbo do efektivnich otacek nestiha se v reduktoru (splynovači) odpařovat plyn a pristrikuje se i benzin coz je problem pokud by jsi mel nastaveny predstih tak aby jsi vyuzival vysoke oktanove cislo plynu. navic plyn ti umozni treba vetsi statickou kompresi.

idelani by byl druhy system -vstrikovani kapalne faze- bohuzel je to dost drahy cca od 80t nahoru (za novy) nicmene plyn se po vstriknuti rozpina a samozrejme ochlazuje smes i motor coz vetsinou umoznuje treba i vyhodit FMIC umoznije zvedat predstih tlak turba pripadne statickou kompresi motor ma delsi zivotnost atd...

ale zplynovač ze šade určitě ne....

2010-10-06 15:37:04

Tohle jsem nikdy nechápal a nepochopím. nedokážu si představit lidi co si koupí Imprezu GT nebo Evo či biturbo volvo a dají tam plyn:/ jinak samozřejmě jedině sekvence, jsou firmy, které se tím zabívají. kvalitní provedení a dávají i záruku pokud je to na nové auto. když jsem tam byl s tátovou octavií, měl jsem tu čest vidět v rukou mechaniků Lancer Evo X. barbarské...a ještě ten člověk mi bude tvrdit, že na plyn to jede líp. což je kravina, plyn má nižší výhřevnost. osobně jestli mohu poradit, nedělej to, turbo (poměrně choulostivá část motoru) není na něco takového stavěná.

2010-10-06 15:43:42

precti si neco o plynu a mozna to pochopis... co treba vetsi oktanovy cislo? levnejsi provoz samozrejme taky, pro ekology i nizsi emise (nepotrebujes cat a podobne kraviny a porad je to v super hodnotach) nemluvě o tom kdyz je na to primo postaveny plynovy kit.... pripadne ze si upravis motor aby jsi z toho dostal maximum... komprese plnici tlaky atd...

a k te vyhřevnosti ano ale to je kompenzovano bohatejsi smesí (to je ono mirne navyseni spotreby) btw bohatejsi (sytějsi) smes, pomineme-li efektivitu hoření, lepe prochlazuje sací trakt motoru

co pak rikas na Ethanol na ktery jezi cela jizni amerika ale hlavne treba plocha draha a dragstery ?? ethanol ma o 1/3 nizsi vyhrevnost nez benzin ale poresi se to na smesi a je to v cajku ovsem ma o dost lepsi oktanove cislo nez benzin a o tom to cele je....

2010-10-06 15:48:18

tak jelikož mám za sebou chemickou školu tak o propan butanu i něco vím samozřejmě. oktanové číslo propan butanu je něco nad 100. jenomže Ethanol není propan butan, na který jezdí většina aut. taky kolik ty jejich auta vydrží, výkon dragsterů se pohybuje kolem 5-6 tisíc koní a životnost motoru jsou tak dva závody. já prostě říkám, že auto na propan butan nikdy nepojede líp než na benzín, to je prostě alibista kdo to říká. já ti neberu že máš rád plyn, ale řekni mi tedy, pokud je plyn tak super tak proč se vůbec zabíváme benzínem a naftou?

2010-10-06 15:53:09

presne tak a srovnej si cenu litru LPG a litru nejakyho shell wpower racing... nehlede na to ze plyn pri kapalnym strikani je schopny dost vyrazne chladit smes coz je dalsi sakra velky plus uvlast u turbomotorů protoze pak usetris na restriktivnim FMIC pokud ne uplne tak pri nejmensim na velikosti, snizis lagg, zvysis zivotnost ventilu zlepsis kroutak...

 jagy
2010-10-06 15:54:54

Fizz: Plyn urcite neni dobra volba. Je to proste blbost, to se na me nezlob. E85 je uplne jina situace a urcite bych take netvrdil, ze na to jezdi cela Jizni Amerika. Naopak nevim o tom, ze by to tam bylo vubec rozsireno. V USA se to pomalu rozsiruje, ale nikdo na to moc nejezdi, pominu-li blazny jako my, kteri z toho vytezi hlavni vyhodu E85 (okt. cislo) a tim moznost jezdit vetsi tlak a moznost vyssiho predstihu. Ale plyn... to je opravdu naprosta blbost. At uz, co se ceny porizeni tyce, nebezpecnosti nebo zabrani zavazadloveho prostoru. E85 ma potencial, plyn ne.

2010-10-06 16:00:45

kdo si dá do auta plyn dělá to jen proto aby ušetřil. místo toho abych se sral s plynem tak radši investuju do přímého vstřikování Oxidu dusíku. možná by stačilo i ostřik carbece abych jen chladil směs. pokud chci zvýšit výkon nebudu se srát s plynem ale zkusím dusík. navíc benzín, který se v americe používá má vyšší oktanové číslo než propan butan. pro představu není problém sehnat 110 oktan a není problém jezdit na letecký benzín, který má 120 oktanů. je takových možností jak zvýšit výkon...ale instalace LPG mezi to nepatří.

 jagy
2010-10-06 16:04:48

To neni pravda... amici takovy benzin nemaji bezne dostupny. Oni maji to same co my, tj. ekvivalent 95, 98okt. benzinu. Zavodni C16 je tam take k dostani, ale urcite ne bezne jako normalni benzin.

V USA jezdi tedy bud klasicky 98-100okt. benzin, C16 nebo E85. Jelikoz s nema dost casto obchoduju a pohybuju se na forech, tak o tomhle mam prehled.

2010-10-06 16:05:51

pokud se v tom pohybuješ tak chceš říct že 98 oktan u nás je totéž co 98 oktan u nich?

 jagy
2010-10-06 16:11:39

Cetl si, co jsem psal? Psal jsem, ze je to ekvivalent toho naseho. Oni maji jine znaceni.

2010-10-06 19:28:19

98 oktanu je porad 98 oktanu na tom nic nevyspekulujes

jagy: sry ale muzes mi rict co je nebezpecne na plynu?? porad se ohanis amikama nicmene kdyby tu stal benzin tolik co u nich tak nebudu resit vubec nic ale platit za slusnej benzin 33kč/l a jezdit za 15-20l coz je projetych nejakych 600kč na 100km a to nepocitam nejaky řádění. mas stim LPG nejaky realny zkusenosti??

to chmeldoslav: kamarade porad to nechapes pokud budes mit vyresene vstrikovani kapalneho plynu tak to bude mit stejne chladici schopnosti nebo obdobne ktere jsou u NO2 samozrejme zavisle od tlaku před vstrikem a za nim nicmene ochlazeni bude dost srovnatelné.

2010-10-06 19:34:33

Ja souhlasim s Fizzbikerem . Bezpecnost je dnes stejna mozna i rikaj ze plyn bouchne dyl jak benal .

A pro chmeldoslava : ja chapu ze si do daj do eva ci Sti asi bych to taky udelal protoze by to bylo auto ze kterim jde jezdit dene a kdyz uz bych ho mel tak bych snim chtel jezdit dene . A fakt zivit to benzinem je docela sranda ten druhej kamos co ma evika rika taky kdyby to mel na deni jezdeni tak by to asi taky musel resit ne vzdy si to koupi az tak bohaty ,ale proste lidi co se rozhodujou .

Ja bych si to do turbo motoru dal klidne dnes plyn zvladne do nejakych 350 koni v poho.

Nejvetsi nevyhody dle meho jsou dalsi kg v aute a zasah do elektroinstalace.

 jagy
2010-10-06 20:06:16

Fizz: Ach jo... zkuste si o tom prvne neco precist, kdyz uz mi neverite. http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Plyn je v teto dobe naprosto zbytecne palivo. Jestli jezdim hodne a chci usetrit, tak si koupim diesel, ktery bude ve vysledku levnejsi a spolehlivejsi. Ten muj jezdi za 4l, nic me to nestalo a nemam zadne starosti s plnym kufrem, apod. Pokud nenajezdim rocne tolik km, staci mi bohate benzin.

EVO a STI (a obecne turbo auta) na plyn - to jsem nikdy nechapal. U techto je aut je spotreba naprosto zanedbatelna cast nakladu, takze je tohle "setreni" naprosto nepochopitelne. Nehlede na negativni vliv na vydrz motoru. Kdyz uz budu chtit u techto aut usetrit a mit z toho neco navic, tak upravim jednotku na E85 palivo - budu mit vetsi vykon, nizsi spotrebu. Naklady minimalni. A stejne ma 99% lidi takove auta na vikendove jezdeni a ne denni trapeni takoveho auta, kteremu to nesvedci. Takze nejake setreni s plynem u EVA ci STI je opravdu absurdni. Ale lidi jsou vselijaci.

2010-10-06 20:16:06

Sorry ja zase radsi budu mit benzina na plyn nez naftu proste radsi jezdim z benzinem vic mi vyhovujou . Nebo jedno auto poradny a budu snim jezdit porad.

E85 natankujes na malo mistech v CR. Plyn vsude i ve svete a jeste usetris. Cim tomu Evu snizis zivotnost motoru prave tyhle motory to snesou celkem OK treba prave pokud mas na mysli ventili.

2010-10-06 20:25:40

4l nafty to je 1,20kč na kilometr. Strejdův Escort jezdí za 8l plynu, to je na Mostecku 0,95kč/km. Promiň ale při nájezdu 50000km (dělá kurýra) to rozhodně neni zbytečný. A co se výdrže týče, má najeto přes půl milionu a jediný co na tom autě ještě funguje je motor. Takže bych se toho určitě nebál. Proto LPG rozhodně nepokládám za zbytečný

 jagy
2010-10-06 20:28:06

E85 se rozsiruje, ma budoucnost a smysl. Plyn proste nema.. nema jedinou vyhodu. Proc teda tohle super palivo nikdo nejezdi na sportovni urovni? Prijmi fakta, tohle nejsou zadne vymysly.

Precti si, co jsem psal o EVU a STI, jejich urdrzbe obecne. Spotreba je naproste miminum toho, co tyhle auta stoji. Dalsi vec je, ze nevidim duvod trapit takove auto na kazdy den, kdyz muzu mit usporneho diesla a tyhle krasky si setrit v garazi na vikend.

K tomuhle se vyjadrim uz naposled, nebudu to dal resit, pokud neni mozno diskutovat na urovni s realnymi argumenty :

E85 vyhody:

  • nizsi spotreba
  • levna uprava
  • nizka cena
  • vykon navic (velky potencial)
  • chrani motor vice pred detonacema (vyssi oktanove cislo nez benzin nebo plyn)
  • nesmrdi

E85 nevyhody:

  • zatim mensi rozsirenost, ale to je otazka casu
  • ---------------------------------------------------------------

Plyn vyhody:

  • nizsi spotreba
  • nizka cena

Plyn nevyhody:

  • vaha navic
  • negativni vliv na motor
  • cena upravy
  • smrdi
  • nebezpecny v pripade havarky (az nekdo uvidi uhoret mladyho kluka kvuli slepe snaze usetrit par korun, tak treba pochopi)
  • zabira zavazadlovy prostor

Tofoj: Nechapes souvislosti a vytrhujes vety z kontextu. Nebo mam psat argument, ze jsou diesly, ktere zerou 3litry? Ne, na to vazne nemam cas a chut. Rec byla uplne o necem jinem.

2010-10-06 20:31:43

Tak pech stim jeden cas lital na LPG .

Jasne E85 ma vic vyhod ,ale jeho cena uz je ted bohuzel taky nic moc.

A nechtel si napsat jak u LPG tak E85 lehce vyssi spotreba nez nizsi ?


Odpovědět

1  2  3