Fórum - Téma


Tuning nas skraaaslovaciiii


Fórum Pokec všeobecný Tuning nas skraaaslovaciiii



1  2

2009-03-30 12:59:10

Aumirek: si uplne vedla, nemam 18 aby som si daval nieco do auta kvoli Blondinkam, osobne by som to v 1,4l 64kW tiez nedaval, ale ked uz nikto chce mat na aute ine, tak rozhodne ma vacsi vyznam ten teplomer oleja ako nefunkcne kridlo... Co sa tyka presnosti merania staci plus minus 5st C ale mat overene ze to neni +- 20st C. Ostatne som myslim vysvetlil dostatocne na co to je asi tak dobre a este aby som to doplnil-ak sa motor zacne prehrievat tak keby si v nejakom aute s teplotou oleja jazdil zistil by si ze vodu za jazdy mozes uchladit na 90st ale olej moze mat cez 100st C. Pripadne aj viac kedze olej ako je znamo sa ohreje ale aj ochladi pomalsie a ty mas moznost zvolnit. Ja odkedy telplotu oleja mam (seriovo nedorabal som) tak sledujem len tu a divil by si sa rozdielom v teplotach voda-olej

2009-03-30 14:15:00

jo jenže právě to jediné co mužeš udělat je že zvolníš jízdu a ještě jsem nikdy neslyšel o poškození motoru vlivem přehřátí oleje teda pokud máš toho oleje dostatečné množství a také vodu v normě a právě proto to křídlo i ten teploměr je tak nastejno.Bavíme se o běžném autě a bežném provozu ne o soutěžním voze.A mimochodem teplota oleje i 100 stupnu není žádná katastrofa běžne jsem jezdil s olejem 135 stupnu a to byl klasickej M6 A .A jen tak mimochodem běžná teplota oleje v motoru je přes 200 stupnu říkám v motoru ne ve vaně

2009-03-30 15:40:03

olej zahriatim dost straca viskozitu a tym sa film ktory zanechava zacina trhat co asi pre mazanie klznych casti asi moc dobre nieje,cize teplota oleja je dolezita,ale do auta na ktorom sa raz za cas clovek prezenie je to v podstate zbytocne.mate obaja svoju pravdu a myslim,ze je zbytocne uberat tuto diskusiu tymto smerom.

2009-03-30 16:15:44

aumirek: zvysena teplota oleja signalizuje problem a pretpo by si mal zvolnit, tak som to myslel, tak tak olej beznej kvality (triedy A3/B3 alebo nizssie) neni konstruovany na zataz pri zvysenej teplote-parameter kinematickej viskozity mu to nedovoluje proste film sa rotrhne a z trenia kvapalinoveho sa stava trenie kombinovane a teplota stupa potom est eradikalnejsie hore co na vode tak rychlo neuvidis. Ono aj tu 1,4 mozes pridret ked ju budes dlho tlacit v okoli max otacok a nebudes mat dost kvalitny olej, resp bude ho malo, alebo napr nebude korektne fungovat olejova pumpa-za beznej prevadzky ta to netrapi. Ja auto nemam len na plizenie sa ale aj vrchy a okruh a tam ako aj sam uznavas je to o inom. ja osobne tomuto pomaham este tym ze pouzivam uz nejaku dobu vyhradne oleje vyssej kvalitativnej triedy kde rotrhnutie filmu pri vyssich teplotach a zatazi nastava neskor (A3/B4)


Odpovědět

1  2