Fórum - Téma


Trubka místo katalizátoru.


Fórum Tuning a úpravy Trubka místo katalizátoru.



1  2

2010-09-04 22:12:02

Ahoj nisanáci. Už jsem někde slyšel, a na zdejších foŕech taky něco četl o tom, že když chci zvýšit průchodnost výfukových plynů od motoru a tím pádem i trochu přidat výkon, nebo někdo by možná řekl trochu oživit auto, tak se má dát katalizátor pryč a místo něj stačí trubka.

To, že obyčejný katalizátor nějaké ty kW ubírá, všichni víme. Já jsem ale nedávno mluvil u nás ve městě s člověkem, který má takový tuning servis. Jezdí tam dost chlápků a mladých s autama, hlavně audi, vw golf atd. No a sním jsem se bavil o koncovém tlumiči a katalizátoru. On mi říkal, že klasická trubka, místo katu prý výkon ubere, protože prý kat má vliv na točivý moment, že když se dá pryč,tak točivý moment se zmenší.(čili odpich se zmenší). Že prý tyč má možná trochu vliv až ve vysokých otáčkách, ale to je v našich podmínkách nevyužitelné, jezdit jen v max otáčkách. Takže je prý lepší mít krouták a odpich. Takže jediný způsob, jak zvýšit průchodnost, je prý sportovní, lazený katalizátor, nebo nějaký ,, litrový" rezonátor,lazený. Že ty rezonátory na internetu jsou jen takové, však víte.

Říkal, že se věnuje výrobě lazených výfuků už hodně roků a má vtom praxi, na zakázku dělají komplet lazené výfukové soustavy.

Akorát to má dost drahé. Komplet výfuk, kolem 25 000Kč a co jsem se ptal na samostatný koncový lazený tlumič, tak kolem 5000 Kč. Tak co myslíte je to s tou trubkou opravdu tak?

Ptám se proto, že jsem tu na Nissanu četl, že někdo si dával do auta trubku, místo katu. Třeba i v inzerci to měl někdo na Primeře GT.

2010-09-04 22:18:06

zarucene informace? zajed s autem na brzdu pak dej decat (trubku misto CATu) a zajed na brzdu znovu.

ano kvalitni vyfuk neni levna zalezitost, a ano urcity "odpor"vyfuku zyvsuje krpputici moment v nizkych otackach...

kdyz cat vyhodis ulevis motoru i z hlediska tepelneho namahani, zvlast pokud je stary zacpany poskozeny atd... sport katalyzator je uz jina liga,,, a samozrejme je to i poznat na jeho ceně... stejne jako kvalitni tlumiče

2010-09-04 22:59:55

Díky za info, akorád v místě mýho bydliště je brzd na měření výkonu celkem málo. Vím, že je někde ve Zlíně, ve Vsetíně a ůdajně i přímo ve městě, kde bydlím, v Českém Těšíně, ale na tom místě jsem nic nenašel. stál jsem tam přímo před tím, podle mapy a podle GPS a nic jsem tam nenašel. Stojí tam akorád teplárnička pro okolní a vedlejší věžáky, nic v ní není vidět, prostě prázdno

http://www.tdifun.cz/mereni-vykonu/

Návíc platit 1500, nebo 1200Kč za jedno změření a pak znova,jen abych zjistil, jestli trubka funguje,nebo nefunguje, tak to si radši připlatím a koupím sportovní katík, nebo litrový rezonátor. A vím, že nárůst tam bude.

Navíc jsem tu na diskusích četl, že né všechny brzdy jsou přesné.

Ale chápu, že je určitě dobré zjistit, kolik má dooprady auto kW.Někdy to bude dobré spáchat.

2010-09-25 12:44:12

Čau já mám na GTI komplet výfuk nerez 57mm i místo CATU jsem měl tak půl roku trubku ve vrchu to bylo možná i živší ale spodek to nemělo vůbec prostě to byla jak nějaká 1.3 když to přeženu Tedka po půl roce jsem tam hodil CAT protože pudu brzo na STK a rozdíl jak svině prostě tomu tedka šlápnu a od 2500 to táhne jak "diesel" Tu trubku už tam ani nedám možná ji dám do zběru a dokonce se mi i snížila spotřeba ale to možná tím že už to nemusím tolik točit co předtím, že tedkom šlápnu a jedu!! Takže rada na závěr VYS*R se na trubku nevyužiješ to

2010-09-25 13:19:44

niektore motory cat potrebuju inak ide vykon do kelu.

2010-09-25 14:28:16

No je to tim ze mel trubku az dozadu ,ale kdyz mas vsechny tlumice jen zahodis kat tak to poznas k lepsimu

2010-09-26 08:23:11

Svobi: dovolim si odporovat! mam nerezove zvody s downpipe napajane na stredovy diel kde je jeden tlmic a vzadu posledny koncovy od AMA a mozem povedat ze som fakt dost sklamany mam ngk iridiove sviecky a otvorene sanie.zvyseny predstih o 2° hore a kamarat s basic calibrou akurat ma sisku KN sa ma drzal v pohodicke! a to ma 85kW seriu a ja mam 84kW. za tie peniaze som toho cakal daleko viac!!takze najskor kupim sportovy magnaflow nech mi zosunie kurtiak dole nech to aspon trosku ide...

2010-09-26 08:33:57

Kerky a ty myslis ze ti novy tlmic pomoze? Bol si z autom na brzde pred upravou, malo seriovy vykon, Meral si to aj po uprave?

2010-09-26 08:36:02

Vzdycky pokud se otevre vyfukove potrubi, tak je dole pokles vykonu/kroutaku.

Kerky: U tebe bude asi nejaky problem, protoze Duffimu to jelo pekne i vuci P11GT.

2010-09-26 08:40:24

moja brzda bola ta kamaratova calibra 2.0 8V drzali sme sa predtym drzime sa aj teraz! cakal som nieco okolo duffiho vykonu cca 100kW. nemal som dalsie 70eur na brzdu pretoze vzdy ale vzdy sa nieco new ukazalo nedavno to bola lava poloos pri 2 na 5,5 tisic . teraz sa bojim tak jazdit s autom pokial nevymenim aj pravu! ale fakt vsetky tie peniaze cca 35t sk som mohol dat na nieco ine...

to Bono83: myslis si ze cat mi nezosunie krutak dole? pretoze mne je naprd to mat uplne hore kedze okolo 6t jazdim len sem tam.

2010-09-26 08:41:44

to Jagy: vies mi dat nejaky priklad? rad by som tam mal v suprovom stave aby som vedel po com sa tocit a co preverovat!

2010-09-26 08:45:38

Ty ale nemas kroutak okolo 6tis. Zajdi si na brzdu a uvidis.. jinak jsou to jen spekulace.

Priklad ti nevim dat jaky, muze to byt cokoliv. Sam musis vedet, jak to jede.. jestli to ma bezproblemovy prubeh, jede to lepe, nez predtim, atd.

Za 35k si mohl mit SR20DE swap a jeste by ti zbylo.

Pokud upravujes auto, musis vedet, na co to chces.. na normalni jezdeni si nemel delat svody a vyfuk, protoze spodni pasmo otacek nebudes mit nikdy takove jako na seriovych svodech a vyfuku. Pokud delam jakekoliv upravy, tak mi jde predevsim o vykon nahore.

2010-09-26 08:46:36

Tak ja na aute nemam kat ani stredovy tlmic, a nezda sa mi to od spodu horsie ako predtym.Uvidim co to urobi s s novym tlmicom . Sviecky tam mas ake?

2010-09-26 08:50:46

sviecky mam teraz cerstve ngk iridium 9 mam pocit ze nieco zlepsili a klesla mi spotreba z 8,1 na 7,6. nemoze nieco vadit ze mam odpojenu druhu lambdu? mam pripraveny nahradny plosak uz ktory ju bude simulovat ale este som nestihol to nahodit do auta!neskor to spracujem a dam aj do navodov!

2010-09-26 10:09:24

to kerky> no za tie prachy by som do auta nacpal radsej turbo akurat ze mat ho tam legalne by nebolo mozne, co je horsie alebo urobit swap, ako je to vlastne zo zamenou motoru, to tiez nie je legalne, da sa to nejak zlegalizovat?

2010-09-26 10:17:37

to transporti686: tak co narobis...vediet skor ze bude VE tak urcite tie peniaze su na ucte pre neho...ale tak co uz... ale v kazdom pripade si prognozy ze benzin pojde na 1,6eur/liter co je fakt na sracky to si radsej kupim na jazdenie nejake TDI a primera bude na povozenie raz do tyzdna...uz teraz davam cez 250eur na mesiac len na benzin...ale dost o tom...nechcem robit off topic teme!

2010-09-26 10:25:55

ty mas ale jedna osmicku, takze swap na SR20VE by bol fajn ale takisto bude problem s oznacenim motoru, ti co maju SR20DE to maju v suchu, ale nerobme tu offtopic

2010-09-26 10:30:30

No zvlastni je ze ja z lepsim motorem mel kroutak o 1000ot vys nez komar na ty jeho co ma najeto 250 000km a ma otevrenej koncak . A i vykon jsem mel vetsi o 10 koniku ,ale on mel vetsi kroutak a jeste o 1000ot driv .

Jinak by to meli bejt serie leda ze ja bych ten katik mel uz vykuchanej a nevedel o tom a zbytek delali 17 kola.

Kerky to mel prodat a koupit dvoulitr ve sportce a bylo by .

2010-09-26 10:38:16

Svobi: Takhle to nejde vubec porovnavat. Je tam hodne faktoru, ktere mohly mereni ovlivnit.

Ja bych osobne s 1.8 vubec nepracoval a auto prodal. Mit 1.8 v tezke Primere na vikendy je k nicemu... kdyz auto na vikendy, tak jednoznacce Sunny/Almeru GTi s SR20VE. Ostatne s nema se da jezdit i denne bez problemu s jeste nizsimi naklady.

2010-09-26 10:51:16

v tomto uplne suhlasim s jagym, keby som si mal kupit dalsie auto od nissanu jazdene, tak idem do almery GTi, co by bolo fajn a zvazoval by som SR20VE, keby mi nestacil seriovy vykon, to by bolo auto naozaj ako sa patri.


Odpovědět

1  2