Fórum - Téma


Tlakový spínač servořízení


Fórum Micra K11 Tlakový spínač servořízení

Informace o modelu: Nissan Micra II K11

Diskuze o vozidlu

1998 Micra II K11 1.0

3 fotek  |  6 servisních knížek  |  12 diskuzí

Výkon motoru 40 kW (54 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 79 Nm (58 ft/lb) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 150 km/h. Hmotnost 870 kg. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 998 ccm (61 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, CG10DE.



2015-09-18 20:26:51

Ahoj, mám problém s chcípáním motoru při parkování. Při seřizování volnoběhu, pucování škrt. klapky, výměně filtrů atd. jsem zjistil problém v tlakovém spínači na potrubí posilovače řízení. Spínač funguje správně - při tlaku v potrubí se sepne, v klidu je rozepnutý. Motor se ale chová úplně obráceně. V klidu má zvednuté otáčky a při zátěži je sníží a při zatočení nadoraz to motor neutáhne a chcípne. Když ze spínače odpojím konektor, tak otáčky zůstanou zvýšené. Když na odpojeném konektoru zkratuju kontakty, otáčky spadnou místo aby se zvýšily. Už si nevím rady.

Může být někde něco zapojeného obráceně?

NO_HITS  
Laďa
2015-09-19 09:14:00

henry1980: spíš máš špatně serizenou klapku a nefunguje ti ventil volnobehu

2015-09-19 15:17:26

no_hits: Tak to mi teda řekni, co jsem na ní asi mohl seřídit špatně.

Navíc, když ty kontakty sepnu uměle, tak proč to sníží otáčky místo aby je to zvýšilo. Ona to bude asi nějaká prkotina. Ještě budu pátrat.

Kdyby nefungoval volnoběžnej ventil, tak by to třeba nemělo stabilní otáčky, ale ono je to drží...

NO_HITS  
Laďa
2015-09-19 18:00:49

henry1980: když to propojíš tak to má otevřít volnoběžnej ventil , ECU počítá s větším množstvím vzduchu , jenže ten tam díky kouslýmu ventilu není a přiudusí se to Tys měl oddělanej i ventil? Nastavuje se snímač polohy klapky , šroub volnoběhu a termočlen , s tím že se pak doladí šroubem otáčky ( pokud byl vychýlenej z původní pozice), pak se musí do ECU uložit volnoběžná hodnota klapky přes consult , nebo na to existuje taková procedura ale není zaručený že funguje ... teda pokud to má podobnej systém klapky jak N15 a P11 ale tuším že má

2015-09-19 19:35:39

no_hits: I kdybych to měl totálně rozštelovaný, tak nechápu, proč to snižuje otáčky místo aby je to zvyšovalo.

2015-09-22 08:23:50

Už jsem si objednal přídavnej otáčkoměr. To mě drtí, ladit to jen podle zvuku. Třeba jsem ty otáčky nastavil tak nízko, že volnoběžnej ventil je otevřenej naplno a když sepne ten spínač, tak už to nemá jak zvýšit otáčky a začne se to dusit. To je teď moje teorie...

NO_HITS  
Laďa
2015-09-22 12:16:19

henry1980: buď a nebo je kouslej a nepustí tam víc vzduchu

2015-09-22 14:34:37

no_hits: To se mi nezdá. Jedině, že bych ho tak moc odmastil, až se kousnul. Ale do poslední chvíle byl bez problémů pohyblivej. A ještě bych asi mohl vyměnit ty dva o-kroužky. Třeba tam jde falešnej vzduch. Už mě ale nenapadá, čím jiným by to mohlo být.

2015-09-23 13:34:58

Ještě jsem si uvědomil, že když nastartuju, tak to normálně chytne, ale otáčky na chvilku spadnou až skoro ke chcípnutí a pak se to teprve rozjede do "normálních" otáček. To je jako by špatně reagoval ten volnoběžnej ventilek. Snad se k tomu dnes dostanu.

NO_HITS  
Laďa
2015-09-23 16:25:31

henry1980: jo tak buď ten a nebo teda váha / čidlo měřící množství vzduchu

2015-09-24 01:32:06

no_hits: Váha nevim, ale ten ventil se mi zdá nějakej divnej. Když ho odpojím, tak to má celkem stabilní otáčky. Když je zapojenej, tak to nějak není ono a navíc má opačnou reakci na ten spínač. A odpory na kontaktech má taky mimo rozmezí z příručky. Mezi jedněma má být max. 200Ohm a je tam 205. Na druhejch má být min. 95Ohm a je tam 80. Přes den zavolám na Kutnohorskou, jestli nemaj náhradní.

2015-09-25 21:32:25

Tak fajn. Byl to ten ventil. Ještě že ho na Kutnohorské měli. 300kč a je po problému. Otáčky to krásně drží. Motor si jen tak tiše ševelí a když sepnu ten spínač serva, tak to přidá. Když zapnu světla, tak je to taky udrží s minimálním krátkodobým výkyvem nahoru. Paráda.


Odpovědět