Fórum - Téma


Tlak v klimě


Fórum Primera P11 Tlak v klimě

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-07-27 00:04:13

hele a jak moc studený vzduch vám klima valí ? mě někdy mega studený že fakt mrznu a někdy i když dám ventilátory naplno tak to není uplně ono .. proto to chci doplnit ....

2007-07-27 05:34:26

Teplota vzduchu na výstupu na max pří vychlazené klimě byla kolem 7 stupňů !! Měřeno digit teploměrem zasumutým do výdechu. (okoukal jsem to v servisech)

2007-07-27 23:24:22

KRUPI:

Tak jak to píšeš, že tlak závisí na množství látky v uzavřeném prostoru to funguje například v pneumatikách - vzduch v nich je totiž pořád v plynném skupenství - čím víc vzduchu, tím větší tlak.

V okruhu klimatizace je ale část chladiva v plynném a část c kapalném skupenství a v tomto případě tlak skutečně určuje pouze okolní teplota, když bys přidával do okruhu další chladivo, s tlakem by se nic nedělo, protože přidané chladivo by okamžitě zkondenzovalo a jen by se měnil poměr mezi kapalnou a plynnou fází chladiva v okruhu.

Celý systém je skutečně pod stálým tlakem, proto také může dojít k úniku chladiva netěsnostmi. Chladivo je pak nutné doplnit.

Chladící zařízení pracující s chladivem typu R134a funguje na principu změny skupenství chladiva a to takto:

kompresor nasaje chladivo v plynném skupenství z výparníku (který je umístěn uvnitř chlazeného prostoru - mrazák v ledniččce, budka v autě...), plynné chladivo proudí do kondenzátoru kde zkapalní (chladivo odcházející z kompresoru má teplotu vyšší než je teplota okolí, a v kondenzátoru se ochladí na teplotu okolí a tím zkapalní, kondenzátor je umístěn v motorovém prostoru u chladiče a je tedy omývám okolním vzduchem) kapalné chladivo o vysokém tlaku (tlak zvýšil kompresor) proudí přes škrtící ventil (škrtící ventil způsobí snížení tlaku kapaliny) do výparníku, kde se díky nízkému tlaku odpaří (při odpařování chladiva dojde k ochlazení výparníku, který následně chladí vzduch proudící kolem něj) a cyklus se uzavírá.

Zjednodušeně lze říct, zě výparník bere teplo z chlazeného prostoru díky vypařování kapalného chladiva a kondenzátor odevzává toto teplo do okolí díky kondenzaci plynného chladiva. Aby toto bylo možné dělat kontinuálně a za teplot odlišných od teploty okolí (ve výparníku chceme teplotu nižžší, než je okolní, v kondenzátoru naopak) potřebujeme v okruhu kompresor a skrtící ventil, které udržují v kondenzátoru vyšší tlak nez je ve výparníku.

Samozřejmě, že na okruhu, který jsem popsal je navěšeno spousta "bižuterie", která má za úkol systém regulovat. U klimatizace bez regulace by mohlo například dojít k zamrznutí výparníku díky vzdušné vlhkosti, proto je nutné aby jeho povrchová teplota byla udržována nad 0°C. Vzdušná vlhkost potom kondenzuje na povrchu výparníku a stéká někam pod auto a nenamrzne.

2007-07-28 09:46:35

Takhle vypadá protokol co vyjede z mašinky na servis klimy. Byl jsem tam teď nedávno. Skoro to vypadá, že tlak jí moc nezajímá. Prostě vysaje médium, provede test těsnosti, promaže a natlakuje novým médiem o předepsané hmotnosti.

2007-07-28 14:19:45

v manualy j epresne napisane aku ma mat teplotu pri akom stupni nastavenia. Meria sa to ako bolo zmienene na vo vyduchu, ale strednom ten ma najkratsiu ruru, bocne su natiahnute poza palubku takze maju o nieco malo vyssiu vystupnu teplotu

2007-07-28 14:24:38

PepaJK kolik tě tá sranda vyšla ?

2007-07-28 14:34:56

ja som platil este u manzelkinej byvalej N15 1850,- Sk v autorizovanom servise. cena je zavisla od mnozstva doplneneho chladiva a oleja. Mne tam vtedy chybalo toho elkom dost lebo to ani nedovolilo zapnut kompresor a teda vobec nechladila.

2007-07-28 17:33:22

Těď mi přišel do schránky leták:

http://www.halfordscz.cz

mají akci do 19.8. - "klimatizace plný servis včetně chladícího média" za 599,-

Možná tam zajedu - potřebuji vyčistit výparník.

2007-07-28 22:43:54

Tak jak už bylo několikrát napsané-tlak se nedoplňuje,plní se množství ,převedené na kg,viz obrázek na podběhu.Je to plus minus stejné u všech aut.Před plněním klimatizace se stará odsaje ,na vákum se vyzkouší případná netěsnost a dá se předepsané množství speciálního oleje s barvivem a poté předepsané množství cladiva v kg nejčasteji 0,5kg.Doplnění nedoporučuji,protože je to jen odhadem,a víc,či málo může způsobit nefunkčnost systému.Jestli mám systém v pořádku , se dá zjisti jednoduše tím , že pustím klimu , ventilátor naplno , a budu měřit teplotu . Měla by se pohybovat okolo + 5-0 stupnů.

2007-08-05 10:42:40

Dělali mi to v rámci kontroly v 90tkm. Koukám do faktury a jsou tam dvě položky -

Chladivo ......................................... 360,-

Klima vyprazdnit/naplnit .............. 594,-

Je to autorizavaný servis v Kolbenově ulici


Odpovědět

1  2