Fórum - Téma


Tlak v klimě


Fórum Primera P11 Tlak v klimě

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-07-23 09:42:35

Nevíte jaký má být správný tlak v klimě po řádném doplnění ? jedná se o p11gt

2007-07-23 20:30:16

Bratránek dělá na družstvě a nedávno mi vykládal že si doplnoval klimu na kombajně a tak jsem se ho zeptal jestli mi to nedoplní taktéž ,, on že jo ale že musím zjistit správný tlak , přetlakovaná klima prej nechladí správně a může vynechávat , takže pokud to někdo víte prosím prosím o radu .

2007-07-24 01:50:24

to uz i kombajny maji klimu asi to bude hodne moderni druzstvo, jeste ze tam nemaji DVD a pri mlaceni cuci na film

2007-07-24 07:28:49

stifi dokazu to zistit

2007-07-24 09:28:22

Prinad - blik cvak zásuvka zemědělské stroje ne starší 10let jsou většinou vybavené mnohem modernějšíma technologiema než kde jaké běžné auto . jinak TV v tom kombajnu má také je to mega namástrovaný kombajn vše řídí automatika od zdvihu stolu po rychlost prostě vše on jen točí kolečkem .. To už jen ty staré 711 a spol neměli klimu , a taky v tom ty chlapi ve vedrách měli v kabině až 60C° což je rachot , Mají tam mega běsných strojů třeba i FastTRUCK to je traktor co jezdí + - 60-70km/h , a dokažé roztlačit a odtáhnou plně naloženou a zabržděnou tatru 815 včetně přívěsu Ricky jestli mi to zjistíš budu ti moc vděčný

2007-07-24 09:40:06

a není to na tý nálepce v motorový části na levým uchycení tlumiče ??(z pohledu, když strojíš před autem)

něco o klimačce tam je, jako množství kapaliny a typ...

2007-07-24 12:03:55

nevím nevím ale dík za typ pujdu to omrknout !

2007-07-24 15:14:38

jj mel bys to mit jak pise majkl

2007-07-24 16:10:32

Dejvi a co ty už ti klima šlape ? ... jinak ještě jsem se tam nedíval takže zatím nevím ale pak napíšu jak to dopadlo

2007-07-26 21:42:32

NO At jsem hledal jak jsem hledal tak ten štítek jsem tam oprvdu nenašel takže pokud by jste to někdo věděl poraďte prosím

2007-07-26 21:48:07

Stifi, já tam mám tohle

2007-07-26 21:51:24

Aha tak to tam mám taky já blb ale myslel že to je něco ohledně tlumičů Díky

2007-07-26 22:03:52

Pokud jsem vozil auta na servis s klimou,vždy zjišťovali kolik náplně tam příjde.Nikdy nemluvili o tlaku.Myslím že tlak je ve všech klimách stejný ??? Ale s určitostí to nevím

2007-07-26 22:22:45

Taky mám ten dojem, že při plnění klimatizace je podstatné množství ( hmotnost ) chladiva. Sedláckým rozumem bych tipoval, že chladivo uzavřené v systému samo vytvoří tlak - pokud ho tam bude víc, bude tlak vyšší a naopak ( mluvím o stavu, kdy neběží kompresor a tlak je v celém okruhu stejný ). Pokud se pletu, tak mě někdo opravte.

2007-07-26 23:02:19

ano asi to bude tak jak říkáte ,, souhlasím se sedláckým odhadem krupiho

Dostal jsem ůkol zjistit jaký tam má být tlak , a proto jsem se ptal tímto směrem. Když tak nad tím přemýšlím , tak si troufám typnout že při plnění se nejspíše měří i tlak vzduchu který náplň vytlačuje, a ve chvíli kdy se dostane na určitou hodnotu dá to najevo že je tam správné množství náplně ,, ale to by zase znamenalo že celé potrubí klimy včerně kompresoru je pod tlakem , čemu se mi nechce věřit. (chtělo by to , aby nám to vysvětlil odborník přes A/C který bude vědět jak se to měří nebo o co vůbec GO , moje odhady jsou čistě Lajcké). Takže spíše jsem se asi spletl nebo mi to kolega špatně řekl. Spíše jsem se měl ptát kolik doplnit náplně. V tom případě by asi bylo dobré zjistit kolik náplně tam ještě zbylo a kolik je potřeba dotankovat .. což nevím jestli zvládneme, navíc mám vsugerované že mluvil o tlaku . . .. Ach jo myslel jsem že ušetřím ale vypadá to že to budu muset přenechat odborníkům z nissanu či někomu kdo dělá A/C na osobáky , buh ví jak to u těch zemědělských stroujů doplňují. I když asi velký rozdíl by tam být neměl klima jako klima , ale bůh ví :( ,,, četl jsem tu diskuzi založenou bleskem kde debatujete o snížení výkonu při zapnuté A/C ,, já osobně musím říct že moc velký rozdíl při sepnuté A/C či vypnuté nepociťuju ,,, auto tahne pořát stejně ,, a nebo aspon mě to nepříjde zas až tak moc markatní rozdíl abych to poznal, , myslíte že to muže být způsobené tím že klima má málo náplně ? To asi těžko co ?? Možná je to způsobené tím že jsem se na to nijako nezaměřoval ,, zítra to zkusím stopnout z 0-150km/h z AC a bez AC a uvidíme

2007-07-26 23:23:46

Tlak v okruhu klimatizace závisí při daném chladivu - zde R134a - pouze na okolní teplotě, takže podle tlaku nelze určit množství chladiva v okruhu - před plněním je nutné okruh pomocí vakuové pumpy odčerpat a následně plnit chladivem a to v předepsaném množství.

2007-07-26 23:28:29

Díky sládku ! už je to jasné ,, myslel jsem si právě že bych třeba ušetřil na tom že tam něco ještě je ,, měl jsem takový pocit jako že se to odpařuje nebo tak a když už je toho málo tak to přestane pořádně chladit ,,, jenže ono to asi zestárne a je to potřeba vyměnit co ??

2007-07-26 23:33:14

Stifi: Já nejsem odborník na klimatizace, ale vím že vzduch v tom okruhu být nesmí. Podle mě se staré chladivo odsaje a doplní se přesně navážená dávka nové náplně. Dokonce mám pocit, že se do toho chladiva přidává i olej na mazání kompresoru. Jo, já si myslím, že je potrubí klimy včetně kompresoru pod tlakem, i když není kompresor v chodu. Po zapnutí kompresor chladivo stlačí. Při uvolňování z tlaku se chladivo ochlazuje a chladí i vzduch proudící do auta. Je to řečeno hodně zjednodušeně, ale takhle podobně funguje skoro každá lednička, tak snad ani Nissan nebude vyjímka

2007-07-26 23:39:23

máš recht krupi něco na tom bude

2007-07-26 23:59:57

Sládek: Množství chladiva v okruhu má na tlak velký vliv. Pokud se bude v uzavřeném systému odpařovat 0,5kg nebo 0,1kg nějaké látky, určitě se to projeví na tlaku Proto se u většiny klimatizací používá snímač tlaku v okruhu, který při poklesu tlaku ( z důvodu úniku chladiva ) nedovolí zapnout kompresor.


Odpovědět

1  2