Fórum - Téma


tlak pneu


Fórum Terrano tlak pneu

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder


1  2

2011-03-20 19:48:02

Na kolik foukáte standartní pneu 235/70 R16? V manuálu jr psáno 1,8 / 1,8 pro prázdný auto, většinou jezdím sám, ale zdá se mě to, že to hrozně plave. Jaký máte zkušenosti?

2011-03-20 19:52:19

ja foukam predek 2,7 - 2,9 predek a zadek 2,6-2,9 podle naložení... nemam stim problem i kdyz spousta lidi držkuje ze je to moc... na spotrebe je to poznat vyrazně stejne tak na dojezdy... neplave to vubec a pokud se to chysta ustřelit da to vedet dopředu... 1,8 nefoukam ani kolo nebo babetu...

2011-03-20 20:01:48

no já jezdim tak 98% sám. Je fakt, že by to mělo i míň žrát. O kolik ti to cca žere míň?

2011-03-20 20:25:21

me to udelalo cca O,7litru ale spotrebou se moc nezabyvam... kdyz pojedes vylozene na spotrebu bude to asi i vic delsi dojezdy kdyz vyřadíš atd po rivine citis ze jede lehčeji... atd... ale jako jo no je to trochu tvrdší ale stim nemam problem... pozitiva u mě převažují...

2011-03-21 05:57:24

Mě na spotřebě moc nezáleží, ale jenom mě zajímalo. Moje terrano žere deset litrů a je jedno jestli jezdim podle předpisů a nebo to honim.

2011-03-24 19:25:17

Když foukáš na 2,7-2,9 co ti na to říkají pneumatiky nemáš je nerovnoměrně sjetý-třeba uprostřed?

Já foukám všechny na 2,5 a mám je rovnoměrně sjetý

2011-03-24 19:30:05

Souhlas. Foukat dle vyrobce, pripadne lehke upravy. Malo i moc je spatne.

2011-03-24 19:40:02

nemam problem gumy sou sjety předpisově....

2011-03-25 05:51:04

Já jsem právě při přehazování gum z předku na zadek zjistil, že když je foukám jak uvádí výrobce, taxe sjížděj víc přední než zadní. Asi je to dáno tím, že předek je těžkej. Jináč mě nic jinýho nenapadá.

2011-03-25 09:02:08

predek se sjizdi dycky vic nejenom proto ze je to vic tezky ale hlavne proto ze je to hnana naprava coz zatezuje mnohem vic pneumatiky stejne tak pro brzdeni je predek vic namahanej na otěr atd...

2011-03-25 22:02:24

Nechci polemizovat o vhodnosti zmíněných tlaků pneumatik, sám nejezdím s tak přefoukanými pneu, ale vysvětlení, že se přední gumy sjíždějí více protože je přední hnaná náprava, to nemohu přejít mlčením. Pisatel patrně přehlédl, že je na stránce Terranka!

2011-03-26 00:59:43

j pisatel přehledl pisatel taky psal ze je vic namahana bržděním stejne tak v zatackach je namahana vic na otěr atd... jinak ano na terranou jsou ty moje tlaky hodne nicmene tech 2,5 bych tam dal bez výčitek foukam tak i fronteru predek 2,6 zadek 2,4....

2011-03-26 10:28:22

Hele, s tím sjížděním uprostřed. Na mým druhym autě - BMW, to foukám podle předpisů a zdá se mě, že zadek je trochu víc sjetej na prostředek, ale to je prej normální u tědletěch aut se zadním pohonem. Tak nevim, jináš u tohodle japonskyho gaziku, se mě spíš hoblujou vnějšky na předku. Jináč asi nic.

2011-07-10 21:44:36

Já mám na Terranu 17ky, standardně foukám předek i zadek na 2,5. To mi sedí na silnici a běžnym terénu nejlíp. Předek i zadek se sjíždí v podstatě stejně na všech sadách a při tomto tlaku na všech kolech trochu víc na vnějších stranách. Myslim, že rozmezí od výrobceje trochu nadhodnoceno, obzvlášť horní hranice i při značnym naložení dost nekomfortní a aspoň na mým autě dost huntuje gumy. Je ale fakt, že s tímhle autem jezdim zásadně v nízkejch otáčkách a na dálnici max. 110 (jednou jsem se asi na 20 vteřin rozvášnil na celých 125 ), takže nevím, co tenhle tlak dělá při vyšších rychlostech.

2011-07-11 15:50:08

Hele ok, jenom by mě zajímala tvoje spotřeba když seš takovejdle "lenochod"... Jde mě jenom o to, jestli mě to žere hodně a nebo se mě to zdá. Já totiž jezdim tak nějako asi docela rychle podle toho co píšeš a chlastá mě to furt tak nějak vokolo deseti a je úplně jedno, jestli jedu eko a nebo prostě jedu jako že prostě spěchám...

2011-07-12 07:33:09

Řekl bych, že je to dost. Když je okolo 10 °C a víc jedu mezi 7 - 7,5. Na delší cestě při 80 - 90 km/h se dá jet i 6,5. Ale to je asi hranice, která je spíš výjimka. Na dálnici při 110 km/h a víc se přibližuju k 8 l/100 km. V zimně to de nahoru, pokud nejedu dlohou cestu, bere si 8,5 - 9,5. Všechno platí pro silniční gumy a jízdu na silnici. Takže léto cca 7,5 a zima cca 9 l/100 km. Musím taky přiznat, že se snažím jet v co nejnižších otáčkách - podle školení pro tahače. Řadím při cca 1700 ot. a tím pádem roztáčím podle situace mezi 800 až 1200 ot. Sice palubka brečí, ale motor je tady doma a na spotřebě je to poznat. PS: moje zrychlení z 0 na 100 je okolo 1 min.

2011-07-12 10:03:56

a to se s tím dá jezdit? mě to v tomdle spektru otáček vůbec nejede. Já jezdím nejčastějc tak mězi 2-3 tisícema, když jo spěchám tak i 4.

Ale takhle to podáčet, dyt má terano nejvíc kroutáku až někde okolo dvou tísíc. Hmm divny... Já řikám furt že to je takovej trambus...

2011-07-12 18:27:44

To je fakt - když má jet plynule a nezadejchat se, chce roztáčet od 1500 minimálně - to znamená řadit až lehce nad 2000. Jinak, taky jsem si myslel, že jezdit nízko znamená podtáčet, ale viděl jsem několik školení pro tahače a ti instruktoři měli pravdu. V podstatě z toho vyplývalo, že motory, co mají táhnout, jsou na nízký otáčky stavěný a právě tady šetří naftu. Nám se sice zdá, že brečí, ale to spíš brečí auto a motor je v pohodě. Hranice max. krouťáku a výkonu se podle nich využívá, když je potřeba pracovat - v "tahu", ne při běžné jízdě - to se šetří nafta. Taky říkaly, že řídící jednotky si nějakou dobu "zvykají" na styl jízdy, takže pokud se motor dlouhodobě točí, trvá pak delší dobu než si zvykne jezdit dole. Myslim, že na tom něco bude - aspoň mě se to potvrzuje. Zvyklo si benzínový GT

2011-07-13 19:22:27

no jo hele, ale todle není motor z náklaďáku...jde o to, že třeba spotřeba ti klesne o dvě deci, ale co se děje v motoru je otázka druhá... já jezdim podle poslechu hele a jako to co dělá tedle japonskej gazik pod 1700 otáčkama se nedá poslouchat. Pokud jde o tu řídící jednotku tak to slyšim prvně

2011-07-14 19:17:23

To se musí brát s rezervou, tahače maj kapánek víc řídících jednotek a vůbec všeho Mě to žádný divný zvuky nedělá, běží naprosto hladce. Asi kus od kusu - dobrej nebo špatnej


Odpovědět

1  2