Fórum - Téma


TINO - zapojení diag. zásuvky


Fórum Almera Tino TINO - zapojení diag. zásuvky

Informace o modelu: Nissan Almera Tino



2010-02-14 15:49:25

Chlapci, už jsem tady četl hodně vláken, ale nenašel jsem zapojení diagnostické zásuvky na Tino 1.8 r.v. 2003.

Je to černý konektor 16-pin po delších stranách sešikmený. Jsou zapojené pouze piny 3 - 8, 12, 13, 16.

Chtěl jsem vyblikat závadu - svítí kontrolka Check. Auto nejde nastartovat. Díky

2010-02-14 18:16:43

Manual EC 51

2010-02-14 21:49:07

Trošku mě trkni. Na EC51 jsem v manuálu nic nenašel. Postup na vyblikání byl na EC75 - spojení 1 a 8 pinu v diagn. zásuvce, ale já mám jedničku neobsazenou.

2010-02-14 23:43:50

1 a 8 plati do roku 2002 citas stary manual

Diag.zasuvka.Asi by som do toho nejake skratovacie droty nepchal

2010-02-15 05:29:34

Díky za pomoc. Takže do servisu. To bude radosti.

2010-03-08 08:27:48

nejspis odpadla synchronizace immo-motorovka(ecm). Bud do nissanu nebo ke me (mam origo consult-3). pokud nemas poskozeny klice, tak prace na 20minut..

2010-03-08 21:51:16

AndrejKV. Závadu jsem nakonec vyblikal pomocí plynového pedálu, co mi poslal sjaro. Jednalo se o chybu P0340. Vyměnil jsem čidlo klikové a vačkové hřídele mezi s sebou. Chyba se nakonec odstranila sama při jízdě cca po 50km, ale nemám z toho dobrý pocit. Při nastavení kliky na značku na řemenici, první válec v horní úvrati při odečtení čidla na vačkovém sacím hřídeli není uprostřed, ale je lehce přejetý po směru otáčení - viz foto.

Ještě jsem tady v diskuzi četl o kalibraci G-senzoru u ESP, to bych potřeboval, jestli by to šlo. Stává se mi, že při ostřejší jízdě do levé zatáčky (auto není ve smyku) začne vynechávat pohon na hnací nápravu (takový kopání a bliká ESP). Při vyplém ESP je vše O.K.

2010-03-09 09:26:01

ad klika-vacka - otazkou je, zda nektere z tech cidel neni pred konecnou a definitivni smrti..uz jsem zazil ze chvili fungovalo, pak se ohralo a vysadilo..po 10min to zase chvilku jelo..

Co se tyce jejich synchronizace, nejlepsi je vzit 2-kanalovy osciloskop a podivat se zda se signaly spravne prekryvaji..

G-senzor kalibrace - neni problem, melo by to jit..

2011-05-11 21:37:37

Tak jak jsem konzultoval s AndrejKV kontrolka motoru opět svítí a při mých najetých 175 tis. bude vytahaný rozvodový řetěz. Typ motoru QG18DE. Nakoupil jsem teda napínák a řetěz cena cca 3.000,-Kč (automatejcek.cz), počkal na víkend poprosil tátu na pomoc a šel na to. Práce to byla zajímavá, ale poněkud zdlouhavá a špinavá. Motor se vyndavat nemusel. Ani parohy od výfuku jsme nesundavaly. Je k vaně sice horší přístup, ale pak by byl problém ještě s výfukem. Vodící a napínací lišta byla v pořádku stejně jako simering na klice. Po výměně řetězu a nového napínáku (opotřebení bylo znát na první pohled po demontáži prsou - viz přiložené foto) jede autíčko zase jak zamlada. Spotřeba klesla a kontrolka závady motoru sama zhasla a už o ní nevím.

2011-07-26 21:43:24

Hezká práce.

AndrejKv, 2010-03-09 09:26:01 napsal:

ad klika-vacka - otazkou je, zda nektere z tech cidel neni pred konecnou a definitivni smrti..uz jsem zazil ze chvili fungovalo, pak se ohralo a vysadilo..po 10min to zase chvilku jelo..

Co se tyce jejich synchronizace, nejlepsi je vzit 2-kanalovy osciloskop a podivat se zda se signaly spravne prekryvaji..

G-senzor kalibrace - neni problem, melo by to jit..

2014-01-30 09:42:04

andrejkv: Chtěl bych se zeptat a poprosit , jest-li nemáte průběh signálů vačky a kliky. Když odpojím čidlo kliky, tak mi to po 5sek. chytne. Jinak ne. Oba signály jsou na osciloskopu bez závad. Jen nemůžu najít jejich průběhy vůči sobě. Mám podezření na posunutí vačky vůči klice. V závadách vyskakuje čidlo vačky, takže si myslím, že je chyba synchronizace. Je to Micra 1litr, r.v. 2003. Moc díky.


Odpovědět