Fórum - Téma


TINO - CUKÁNÍ


Fórum Almera Tino TINO - CUKÁNÍ

Informace o modelu: Nissan Almera Tino



2009-12-16 01:01:30

Zdravím všechny...

Mám Almera Tino , rok 2001 motor 1.8 benzin ( QG18DE ) najeto 220 000km

Problem je v tom... ze kdyz clovek pridava plyn tak nejvice mezi 2-3 tis. ot. motor nepravidelne pocukava...

Pri plnem plynu od 4tis. do omezovace to nedela... Stava se to dost nepravidelne,nekdy to cuka nekdy ne...

Obcas sviti kotrolka motoru,nekdy ne... opravdu,jak kdy.

Zajel jsem do nissanu na diagnostiku a tam jir rekla chybu : vynechavani valcu.

Mechanik rikal ze to muze byt cokoliv spojeny s elektronikou... Civka,svicky a ja nevim co vsechno . Nemuzete nekdo poradit co s tim ?

2009-12-16 10:57:24

Podíval bych se, jestli nejsou svíčky v takovymhle stavu: http://3web.dkm.cz/eksen/svice.jpg

2009-12-16 11:54:04

Svíčky asi ne Řekl bych na 99% rozvody jestli k tomu ještě navíc svítí kontrolka je to téměř jisté.

2009-12-16 13:02:57

Může to být svíčka,kabel,cívka,palec.Cokoliv.Začal bych tím,co si udělám sám.To znamená že vymontuji svíčky a mrknu na ně jak jsou opálené.Taky může mít porušený kabel ke svíčkám a vlivem vlhkosti to prostě probíjí.A že je to podle otáček,tomu moc nevěřím.Spíše je to náhoda a nebo taková myšlenka majitele.Než to dávat za drahé peníze do servisu,řešil bych to takto.Servis až na posledním místě.A že by to byl řetěz?Nevím,nevím.Tomu moc nevěřím.Ještě jsem se s tím nesetkal.

2009-12-16 13:26:54

Je to velice časté u těchto motorů ,má čidlo na vačce a dole na klice a jakmile je řetěz vytahanej,ani nemusí chrastit,tak se čidla neschodnou a začnou dávat špatné údaje do jednotky a ta rozsvítí závadu. Stačí rozdíl 1stupeň a je to. Bohužel to je daň za elektroniku motoru. Stačí napíchnout to na Consult a budeš vědět co je.svíčky by nikdy nerozsvítily check

2009-12-16 13:42:59

No svíčky by to nerozsvítily,to je pravda.A taky je pravda že mám ještě poctivé Japonské rozvody a bez Těch hloupých čidel.

2009-12-16 15:14:55

No jo ale on nepíše že mu svítí kontrolka, pokud je to vytahanej řetěz tak vždy se rožne kontrolka, totéž pokud jsou špatné snímače. nebo už někdo měl vytahanej řetěz a kontrolka motoru nesvítila?

2009-12-16 15:26:53

Píše,hele?

Pri plnem plynu od 4tis. do omezovace to nedela... Stava se to dost nepravidelne,nekdy to cuka nekdy ne...

Obcas sviti kotrolka motoru,nekdy ne... opravdu,jak kdy.

2009-12-16 15:45:13

ale já mám zkušenosti že pokud je špatnej řetěz nebo čidlo, tak se rozsvítí a už nezhasne. ne jen občas.

Ale hlavně mě zarizola to chování značkového Nissanu, pokud mu toto řekli. Pokud to dělal technik, kterej tomu rozumí, tak by mu měl říct to co mu tu píšeme, že to bude pravděpodobně řetěz nebo něco jiného, snad by měl mít nějaké zkušenosti, přec e to není první člověk s touto závadou.

2009-12-16 15:47:57

No jasně.Ale právě že píše,že se rozsvítí občas.

2009-12-16 15:55:04

u Tina není palec a ani rozdělovač a ani uhlíkové kabely, je tam bezkontaktní zapalování tak že každá svíčka má svou cívku .

Pokud ti svítí porucha tak to z 90% s působí lambda sondy,a na vinně je špatné spalování, jako první bych začal u svíček a to výměnou za nové, pokud to bude přetrvávat což si nemyslím že to bude tak u zap.cívek

Lambda jak zachytí nespálený benzín tak okamžitě nahlásí chybu řídící jednotce a ta už reaguje po svém, jako rozsvícení poruchy plus přiškrcení směsi a tedy i výkonu, v poslední řadě naskočí nouzoví režim na dojetí.

Stát se to může i při nekvalitním benzínu, nebo při úplném vyjíždění nádrže, na dně je totiž nevětší humus + nashromážděná voda

2009-12-16 15:57:28

Ano.Právě že bych začal u svíček.Nejlevnější hledání závady.

2009-12-16 16:09:42

Už zase názor že vyjetí nádrže něco spůsobuje Vždyť to nasávání benzínu je furt ve stejné poloze,jak muže něco nasát až když je prázdná nádrž když saje furt ve stejné výšce????

2009-12-16 17:24:49

Jak to funguje a proč se tak děje to netuším prostě to tak je že to cucá benzín bez kalů a když je prázdná nádrž tak to nasaje kaly , ale při každém čištění nádrží mě vždy vyteče černá mazlavá hmota z nějakým procentem vody.

Záhada jako Brno

2009-12-16 17:52:34

To není záhada.Ten bordel se prostě drží pod hladinou sání sacího koše,proto ho to nenasaje.A je jedno jestli je plná nebo prázdná.Jinak by se musel ten koš posouvat podle množství paliva to by pak samozřejmě něco nacucal Jenže to on neumí

2009-12-17 04:50:27

V servisu mi rekli ze se velmi casto stava ze to dela retez,je uvolnenej...ale hodi to jinou chybu... konkretni na dany cidlo.. (nevim ted presne ktery,myslim ze rikal vacka) jen ze chyba je nekokretni... vunechavani valcu , to muze byt cokoliv . Nadrz je po nekolikaty vyjeta.. i v - power byl natankovanej... Vymenim ty svicky,a pak se vidi dal.. taky by to myslim mohla delat vaha vzduchu uz jednou jsme ji menili,z vrakoviste.. a taky to netahlo a cukalo...ale nevim,spis bude problem jinde.

Diky za odpovedi! taky uz ma hold holka neco nalitano,a nikdy nebyl zadny problem...

2009-12-17 08:20:12

plně souhlasím s filipem, sací koš čerpadla je neustále ve stejném místě a není to nejnižší bod nádrže. sajrajt se drží vždy na dně, takže ho koš nemůže nasát. Takže pokud by tam toho sajrajtu už bylo tolik, že by sahal až po čerpadlo, tak by ho nasálo vždy ve chvíli kdy se tam objeví a ne až vyjedeš nádrž. To co tu píšete bylo u motorek, u trabantů apod. kde nebylo palivové čerpadlo, ale benzín byl dopravován samospádem.


Odpovědět