Fórum - Téma


TINO - 03, jaký olej??


Fórum Almera Tino TINO - 03, jaký olej??

Informace o modelu: Nissan Almera Tino


1  2

2008-11-01 20:12:23

takhle nějak

2008-11-01 20:30:10

Pockat bud jsem blbej a nepamatuju kolik nam tam lily nebo se nam ta vejde u nasi vic

2008-11-01 21:55:34

Je úplně jedno kolik kiláků máš s autem nalítáno. Pokud výrobce předepisuje plnou, tak dávej plnou. Je to kvůli tomu, že při nižších teplotách je syntetický olej výrazně tekutější a dostane se tedy v mnohem kratším čase do míst, kde má fungovat. Když mrzne, tak máš v olejové vaně medovinu a proto taky není dobré tomu hned dávat na prdel, protože se motor kousne. Houby to maže. Navíc mazací parametry oleje se mění s jeho teplotou a proto je to rozčlenění do tříd. 5W znamená, že tuhne při větších mínusech, než 10W. Naopak to druhé číslo udává teplotu, při které olej přestává mazat. Obvyklé jsou oleje 5W40 - plná syntetika, 10W40 - polo syntetika, 15W-40 minerál. Kdysi jsem kupoval Panolin 5W-50. Taky jsou oleje 0W-30. Je možné odrovnat motor i tím, že se tam dá nevhodný extra kvalitní olej, protože olejová vrstva, kterou tento olej zanechává je příliš tenká..... Někde to psali Nějaké stránky o olejích. Určitě bych nedal na kecy kůlnových opravářů, že do motoru stačí lít minerál a převodovka se spokojí s olejem PP80. Takový olej PP80 v převodovce je sám o sobě velmi tuhý a když teplota klesne na -20°C dojde k tomu, že nejde zařadit a ani vyřadit žádný kvalt. To si pak startér trochu mákne, než to všechno roztočí. Kolikrát jsem roztahoval super vozy Škoda 120 svým dieselovým Peugeotem při takovýchto teplotách. Já motor nastartoval v pohodě, kvalty řadil v pohodě a ty Škodovácký superstroje startovaly až po kilometrovém tažení na laně Nejlepší způsob jak zlikvidovat auto je tam lít hnůj (minerály a polosyntetiky) místo pořádného oleje, nebo olej pro jistotu vůbec neměnit. Výměna oleje a filtrů je podstatně levnější záležitost, než výměna motoru, nebo převodovky

2008-11-01 22:06:31

hoši super ty Vaše postřehy!! to jsou pro mě dobrý věci. z tabulky je jasný že dám 5w40,toho množství je tam psáno 5,2-tak to mám i v manuálu! jen mě řeknite,když to budu měnit poprvé doma-vypustím olej-zašroubuju zátku-naleju olej. a mám tam dát jen teda těch 5,2 ? toho množství jestli je dost poznám jen na té tyčince olejové měrce? asi jo co?! a to množství co vypustím-kolik toho tak bejvá? za dobu provozu nějakej ubude,mám to zkontrolovat kolik ho vypustím? sory asi se blbě ptám,ale jsem docela laik,dík za pochopení

2008-11-01 23:26:40

Vypustis olej az vytece das zpet vypustnej sroub nedotahovat na tvrdo s citem . Potom odsroubujes olejovej filtr a vymenis ho za novej zase nasroubujes ,ale predtim nez ho nasroubujes navlhci olejem tu tesnici gumu dotahovat taky s citem. Pak nalejes olej ,ale nedavej hned 5,2 litru dej tak 5l mozna trochu min ne vzdy se tam vejde vse pokud uz to bude mezi riskama tak nastartuj motor jen na par vterin az ti zhasne kontrolka mazani a motor se sklidni tak to vypni nech tak minutku at ti stece olej dolu pak skontroluj olej a opatrne dolevej hlavne to neprelij at to je tak milimetr pod horni riskou.

2008-11-02 16:25:33

anihilátor promin ale tvoje znalost ohledně olejů je velmi mizivá.Jsou věci se kterýma lze jen souhlasit a to třeba že všechny ty přípony jako magnatech atd jsou pouze marketingový lákadlo a kvalita dnešních olejů je víceméně stejná.

Ale zásadně nesouhlasím s tím jak třídíte olej

15W40- minerál

10W40 - polosyntetika

O-5 W-40 syntetika

tohle možná platilo před 10 lety,ale bohužel i dnešní prodejci se tohohle zlozvyku nezbavili a to svědčí o jejich neznalostech v oboru tribotechniky.

Dnešní oleje mají VŠECHNY syntetický základ a záleží pouze na výrobci kolik minerálních přísad použije,možná by jste se divili kolikrát při rozboru "plně syntetického oleje" značně převyšují minerální přísady.Jenže z hlediska funkčnosti to oleji neubírá na vlastnostech a tím olej zkušebnou hravě projde,jen výrobce má menší náklady a od vás dostane větší marži protože si připlácíte za něco co nemáte.

Další věc jak druhé číslo může označovat nějakou hodnotu kdy olej nemaže?????? ¨To je naprostá blbost,stejně jako dávat do auta olej předepsaný výrobcem.Žádný nebo aspon málokterý výrobce vám napíše přesně druh oleje jaký máte lít do auta,vždycky máte v manuálu tabulku která vás nasměruje na správný olej podle klimatických podmínek.

Jinak co se týká označení nebudu se tady rozepisovat ale doporučuji prostudovat tyto stránky kde odborníci v oblasti tribotechniky popisuji třídění olejů,označení,mýty,přísady apodobně.

http://www.oleje.cz/index...=clanky_vlastnosti_oleju2

Pak možná zjistíte že olej 15W40 v zahřátém motoru má stejné vlastnosti jako OW40.Jen vy si myslíte že 0W40 znamená o třídu víš než 15W40 a vyhazujete tak zbytečně peníze za nic.

Jinak upozornuji ji na klasifikace API nebo SEA,né každý olej se hodí do vašeho vozu,protože se třídí na oleje pro diezly nebo benzíny.To je důležitější než viskozní specifikace.

To anihilátor.

Ještě jednu věc,nechápu co máš proti "minerálu"? Naši dědové a tatkové najezdili na minerálu stovky tisíc kilometrů,např můj mercedes má 499 tisíc a jezdil jen minerál,kamarádi v klubu mají na mercedesech přes 900 tisíc a vše na minerálech,tak mě řekni co je na tom oleji špatné?? Pokud je motor udělanej z bláta jako nissan 1.8 tak tam můžeš lít pozlacený olej a bude ti to k ničemu.

2009-01-06 12:01:06

jen teda doplním že jsem-- do Nissan Almera Tino 2,2Tdi -- dal olej plnou-syntetiku 5w40 Castrol magnatec, vešlo se tam 5,6 Lt a sehnal jsem 6lt za cenu 1100Kč. Takže díky za postřehy a rady,příště už budu vědět.Ahoj

2009-01-06 13:39:20

V prvé řadě se chci omluvit za pozdní reakci. Je pravdou, že nejsem výzkumným pracovníkem přes mazací systémy, ale mám docela dost osobních praktických zkušeností s používáním motorových a převodových olejů. Přečti si ten můj příspěvek ještě jednou a teprve pak něco říkej. Je sice pravda, že oleje nižších tříd mažou relativně stejně při stejných teplotách, akorát zapomínáš na dost podstatnou věc, a sice tu, že ono chvíli trvá, než se olej zahřeje na provozní teplotu. Jenom BLB nebo technický antitalent neslyší klepání hydroštelů na ventilech, než se tam vytlačí olej. Ono olej aby skutečně mazal, musí mít určitou teplotu. Při mezních teplotách je buď příliš hustý a na mazané místo se nedostane vůbec, případně málo a naopak při vysokých teplotách dochází k odtrhávání olejového filmu a kupodivu to taky nemaže. To označení např. 5W-40 je dle mého názoru o tom, aby i obyčejný člověk byl schopen se v tom trochu orientovat, protože ne každý chodí s tabulkami a zná klasifikaci API nebo SEA, případně dalších X podle různých výrobců. Takže podle toho pozná alespoň teplotní koeficient oleje, což je dost podstatná věc. A nevykládej mi nic o tom, kolik kiláků se dá najet na M6AD. Takových motorů mi rukama přešly hromady, zakarbonovaný bordelem, a mezi pístem a válcem vidíš do vany. Taková suprová Škoda 120 musela po 100.000 km na kompletní motorový repas, nebo do šrotu. To o čem ty mluvíš je pomaloběžný motor o obsahu přes dva litry, ale i on by tě pomiloval za takový olej. Bajky o tom, že oleje nižších tříd jsou úplně stejné jako ty draví a přitom za čtvrtinovou cenu..... no možná ti to někdo uvěří. Je pravdou, že i ve značkových servisech nedávají do motorů a převodovek oleje, které by tam měli být, ale fakturují ten nejdražší. Taky proto si veškerý servis na voze, mimo elektroniky, dělám sám. Jinak ti přeji šťastnou cestu na minerálu. VIVA oleji M6, vždyť proč tam dávat aditiva

Ještě se omlomouvám za chyby, ale slovo: stejně jako ty "draví" změnte na "drahý"

N16
Honza 23
2009-01-06 14:03:52

For Kozejk...................Ten tvůj článek je absolutní blaf ano do veteránů jak popisuješ v dolní části článku si lej minerální olej ale nikdy nesrovnávej že minerál, polosynt. nebo fullsynt. mají stejné vlastnosti a rozdíl je jen v ceně ,to je jako kdybys tvrdil že červená barva je ve skutečnosti zelená..........

2009-01-06 17:04:16

Filip jo taky jsme ted menili. Zase castrol magnatec 5w40 veslo se tam 5.5litru a nechame si to menit odnich ze sudovyho vychazi to dobre a prace je zdarma vyucuju se autotronikem tak by to nebyl problem ,ale lenost,pristup a cena vyhrava u tohodle u ostatnich menim sam a na praxi kolik jsem jich vypustil no fuj . A nejlepsi bylo ze nam napocitali 10w40 misto 5w40 ,ale nalili tam tu 5w40 nad tim jsem dohlidl samo ze jsem mlcel kdyz na uctence bylo 10w40. A de videt ze olej novej tomu autu prospeje menit po 10tkm po vymene motor ztichnul trosicku ted jsme poprvy menili po 15tkm.


Odpovědět

1  2