Fórum - Téma


Terrano, zima a zamrznutí nafty


Fórum Terrano Terrano, zima a zamrznutí nafty

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder



2010-12-04 11:05:27

Obracím se na Vás s dotazem - dělá někomu motor 3.0 Di v zimě kolem -20 °C problémy, že jde jen do 1 000 otáček a víc se mu nechce, pak to už jen škube, bíle kouří a na palubce se zozsvítí kontrolka diagnostiky čerpadla???? Mně to dělá docela pravidelně, ať tam mám sebezimnější naftu, sebe víc aditiv aj. nemrznoucích směsí...Pokud se s tím někdo setkal, poraďte co s tím, zda je to naftou, nebo něčím elektronicko - technickým na autě...Dík...

2010-12-05 11:56:38

dal jsi před zimou i nový filtr ?

2010-12-06 22:35:32

Bingo! Tak toto jsou také moje zkušenosti se starty našich "třílitránků" za velkých mrazů, tedy lépe řečeno byly, a to loni, když jsem s Terranem začínal. Při prvním pořádném mrazu jsem podobně, jako to líčíš, doskákal do dvora dalšímu Terranistovi. Mohu tě proto ujistit, že nápravu je třeba hledat v palivové soustavě, takže o elektriku se nemusíš bát, ta je O.K. Ten zkušenější kolega mě pro okamžité dojetí doporučil velmi malý "plyn" a ihned jsem s jeho pomocí objednal nový palivový filtr. Mimo to jsem na jeho radu koupil aditivum, VIF Super Diesel Aditiv zimní, které dávám před dalším čerpáním do nádrže v poměru více než dvojnásobném oproti návodu. Také naftu, pokud to jde, beru u osvědčené pumpy. Za zbytek loňské zimy jsem sice dvakrát musel horkým vzduchem ohřát palivový filtr, ale to jen za extrémního mrazu. Auto stojí venku a je to kolem 600 metrů v Jizerských horách. Jak jsem zjistil existuje několik dodatečně montovaných ohřívacích zařízení - všechny jsou směrovány na palivovou soustavu. Líbí se mi dohřívání montované servisem "Auto Junek" Studenec. Je elektrické, bateriové, umístěné je na upravené hlavě palivového filtru a funguje tak, že tlakový spinač iniciovaný zvýšeným tlakem právě zatuhující nafty, sepne odporové topení a tak zamezí zatuhnutí nafty. Prý to funguje spolehlivě. Jinak co se týká "zimní" nafty, je v tom patrně hodně reserv. Dnes mi na pumpě Shell svěřily, že právě prodávaná nafta je do -10 stupňů. Nám by se asi hodila "arktická" nafta, ale ta se u nás vůbec nerozváží.

2010-12-07 17:01:21

Ufff....tak to jsem rád, že to potkalo i někoho jiného a nee jen mne.... Vzduchový filtr - 5 000 km, palivový totéž, vše nové, před zimou měněné....Naftu tankuju u Agipu, aditivum tam leju TDA od Castrolu v poměru dva a více násobném... - ale jak je - 20°C a víc, tak je třílitr v koncích.... - jináč naprosto spolehlivý autíčko... - tak snad mu to ještě nějakej pátek vydrží...Také jsem už dumal nad tím nezávislým předehřívání, ohřívání, vytápěním a tím vším možným... - ale pokud ta nafta tuhne někde mezi nádrží a filtrem v nějakém blbém ohybu trubičky, tak bude ohřívání filtru na draka....Stále si myslím, že je to ve filtru, ale zase na druhou stranu, když mám zatuhlou naftu, tak pomalilinkatou jízdou na minimum plynu - (aby to jelo a neškubalo, což se podaří), se motor ohřeje a je teplo i u filtru a filtr se také ohřeje, ale přesto dál nafta neproudí... - to mě vede k názoru, že to možná bude i před filtrem...Jsou to záhady.... Jinak děkuju za ohlasy..

2010-12-23 18:04:53

mystři,toptp se neděje jen na 3.0 ale tur to ted řeší na 2.7 a už to zašlo tak daleko,že motor vytočí pouze jen na 2000 a konec,auto tarokuje a je to,nepomohla ani vejmena filtru,je to KO,ted to bude řešit pan nissan autor servise,tak jsem zvedav

2010-12-23 18:08:59

jinak já mám 2.7 TDi a nemám problém jsem z okolí Rychlebskejch a Jesenickech hor a opravdu No problema,navíc neleju ADITIVUM ani náhodou

2010-12-30 23:04:22

Caute, natankuj si vzdy v zime trochu benzinu a je to...

2011-01-01 13:38:36

Pro mísení benzínu s naftou by měl existovat nějaký limitní poměr, který by zaručoval, že ještě nepoškodíme motor. Myslím, že je v odborné literatuře uváděn poměr 1 : 20.

2011-01-07 23:54:12

Já mám také 3.0. dávám super aditiv diesel(zimní i letní) tankuju u ONO a nikdy to nezamrzlo.Ve větších mrazech dám na plnou nádrž pro jistotu 3-5l benzinu. Jinak loni sem měl problém stejnej (kouř,konttrolka,auto nejelo) a závada byla přerušenej(prorezlej) drát u náhonu tachometru pod autem

2011-03-07 21:57:36

Měl jsem sem na silvstra ten samej problém s tím samým motorem.Tankuju OMV dávám VIF aditivum.Hlavní problém je že to aditivum se při natankování plné nádrže s naftou dostatečně nepromíchá a pak je problém.

Od té doby co netankuju úplně doplna aby se to pořádně promíchalo a cvrnknu tak 1:10 natural 95 neznám problém

taky je třeba mít v pořádku jak psali palivový filtr v pořádku a hlavně žhavící svíčky-ikdyž ti po nastartování zhasne kontrolka při nízkých teplotách do úplného zahřítí motoru stále dožhavují


Odpovědět