Fórum - Téma


Terranko v silných mrazech


Fórum Terrano Terranko v silných mrazech

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder


1  2

2016-02-13 09:45:06

Ahoj. Chvilku to trvalo, nebyl čas. Je to to označené čidlo. No ukazatel byl na nule a kdyz se auto ohralo vic, tak vyskocil az k horni hranici. Beznou teplotu neukazoval. Ted je ok.

2016-02-13 12:42:40

jirkaxmv6: K identifikaci čidla, ovlivňujícího startování za mrazu, jak vyzkoušel kolega terrkoII, postačí i odkaz na stránku v manuálu. Beztak všichni používáme ten samý manuál a to anglický "R20 WSM". Fotografii jsem kolegovi terrkoII připomněl jen proto, že to sám navrhl. Už začátkem února napsal "...zítra to nafotím a pošlu". Takže jsem mu jen připomněl jeho příslib. No nic, asi mu došel film. Jsem rád, že se o tom mrazivém startování Terranka rozvinula docela široká diskuse. V ní jsme "nakousli" i moji úvodní otázkou, kam případný příhřev vůbec umístit. Ale i tvoje řešení "do okruhu hadice k radiátoru" má patrně varianty. Je to řešení jak pro provedení s vlastním čerpadlem, či bez čerpadla? Také vzájemné zapojení příhřevu a radiátoru může být buď "do serie", či "paralelně", tedy vedle sebe, či za sebou. Právě zapojení "za sebou" mi pro příhřev s vlastním čerpadlem připadá choulostivé. Nemohu zcela vyloučit, že během zimních jízd by nečinné čerpadlo příhřevu mohlo omezovat potřebnou cirkulaci topné vody v okruhu radiátoru. A co provedení vedle sebe při příhřevu bez cirkulace? Nepřipraví nás částečným zkratováním okruhu vytápění o tepelnou pohodu v kabině během zimní jízdy? Cenné by zde byly zkušenosti ostatních, kteří se o nějaké vylepšení zimního startování již pokoušeli. Těším se na vaše názory, Tonda.

terrkoii: Děkuji za fotografii. Zejména popis fungování ukazatele mně ubezpečil, že v tomto čidle moje problémy nebudou. U mně ukazatel teploty funguje, řekl bych, optimálně. Musím se ti omluvit za tu narážku ve svém předchozím příspěvku v němž jsem reagoval na nabídku kolegy jirkaxmv6 na zaslání obrázku z manuálu. Příspěvek jsem psal, ještě před uveřejněním tvého příspěvku s fotografií. Díky, pomohl jsi mi identifikovat jednu z možných příčin. Jak se ukázalo, musím na studených startech Terranka pracovat nadále. Tonda.

2016-02-13 13:30:33

V pohode.

2016-02-15 20:01:22

Zdravím, pouze doplním postřehy do statistiky:

Mám Terrano 1997 čerpadlo Zexel (váha Hitachi) najeto 340tis. Měl jsem slabší baterku a při -10 °C a níž sice s motorem ještě nějak líně točila, ale motor prostě nechytnul. Po nákupu nové baterie motor chytal i při -22 °C naprosto bez problémů, čerpadlo potřebovalo asi větší otáčky / moment, aby pořádně natlačilo...

Ještě zajímavost:

Někdy se stane klidně i v +20 nebo -20 °C je to jedno, že po nažhavení a brnknutí do startéru Terrano naskočí okamžitě - může stát nenastartované např. i 5 dnů. Zato někdy jindy, třeba i za tepla musí motorem několikrát otočit - start je delší tak 2s - netuším co to způsobuje...

Žhavení funguje, filtr na naftu byl vymněněn, sekundární filtr (mikro-sítko) na čerpadle Zexel byl vyčištěn a naftu tankuju řekl bych kvalitní :) a ještě do toho dávám nějaké aditivum.

2016-02-23 11:35:19

terrkoii: Domnělé "jarní počasí" nebude trvale, takže vylepšení startů v silných mrazech je stále na programu. Po té, co jsem po tvém příspěvku vyloučil jako možnou příčinu čidlo teploty motoru, zůstávám u předehřevů. Těch montovaných do okruhu vytápění kabiny asi moc není. Soudím tak z minimálních ohlasů na předestřenou otázku, jak to zapojit. Je tu ale ještě ohřev chladící kapaliny přímo v bloku motoru. To by dokonce mohlo být ještě výhodnější, vždyť by se ohřívalo přímo okolí válců a o to především jde, snížit odpory mrazem ztuhlých mechanických částí! Takové konstrukce pro umístění topného tělesa využívají mrazovou zátku na bloku motoru. A to je oříšek, alespoň pro mě. Teoreticky o mrazové zátce vím už z autoškoly, ale kde je u motoru ZD 30 Terranka, nebo jak je tato zátka u ustrojeného motoru přístupná nevím nic. Tak se těším na vaše zkušenosti. Zdraví a zatím napoprvé startuje Tonda.

2016-02-24 20:05:53

Ahoj. S předehřevem motoru zkušenosti nemám. Já osobně mám na autě předehřev nafty v palivovém filtru a od instalace jsou starty v mrazu lepší. Ale třeba je to jen pocit. Ale nafta nezamrzla ani při -20 a start byl v pohodě.

2016-03-26 15:34:07

Mrazová zátka na bloku třílitrového motoru Terranka je pro mně nyní alfou a omegou předehřevu mototu, jak o něj již od mrazivých dnů usiluji. Z asi 10 nabídek různých předehřevů se mi nejvíce líbí blokový ohřev firmy DEFA. Je nejen cenově dostupný, ale technicky mi připadá nejvhodnější. Ohřívá vodu přimo v bloku motoru. Firma DEFA, jak uvádí v nabídce, dodává jednotlivé blokové ohřívače přímo pro konkrétní motor. K tomu posílá návod k montáži v němž uvádí, jak jednoduché bude ohřívač namontovat. Dokumentuje to schematem - a právě to je kámen úrazu. Ze zaslaného schematu je zřejmé, že je třeba vymáčknout mrazovou zátku na bloku motoru a vzniklým otvorem do bloku osadit topnou spirálu. Ze schematu však není zcela jasné, kde se ta zátka na bloku najde. Ani pohledem pod kapotu se mi nepodařilo na ustrojeném motoru tu zátku najít. A to je důvod, proč píši tento příspěvek. Věřím, že někteří z vás,"třílitrových" terranistů, (u motoru 2,7 to bude asi jinak) už měli příležitost, třeba při jiné práci na motoru, mrazovou zátku objevit. Připojuji již zmíněné schema, třeba někomu z vás řekne víc, než mně. Připojuji rovněž pohled na vlastní ohřívač. Má 600W, a stojí necelé 2 tis. korun ( to je mimo kabelů).

2016-04-04 14:06:59

Já koupil terrano se zabudovanym Webastem(bufík) ktery mi predehreje motor na 60 stupňů a po nahrati motoru vytapi kabinu. Funguje to skvěle, pri -10 to zapnu na 30 minut a start vyborny. Mam to na dalkove ovladani pripnute na klicich. Tez tankuji kvalitnejsi naftu a pridavam adetivum.

2016-04-04 20:47:51

Predehrev do mrazovky je skvela vec,mam odzkouseno na mnoha strojich.dej bacha az budes mrazovku vyndavat aby ti nezapadla do bloku. Jinak uz si ji nasel?

2016-04-04 20:52:12

Mel bys je najit lehko,jsou pod vyfukovym potrubim

2016-10-26 10:18:45

Za pět minut dvanáct!

Celé léto bylo toto vlákno "u ledu". Mimo zprávy od jirkyxmv6 o poloze mrazové zátky, za kterou děkuji,jsem se nedozvěděl nic bližšího k zamýšlené instalaci blokového ohřívače motoru. A když k tomu přidám ještě zjevnou nechuť několika mechaniků v opravnách, kde se jinak ochotně do Terranka pouštějí, blokový ohřev jsem vzdal. Zbyl tedy způsob ohřevu chladící kapaliny v krátkém okruhu "motor - výměník topení kabiny". Volba padla na ohřívač s čerpadlem o výkonu 1000 W. Původní moji představu o nutnosti někam instalovat těleso a k němu zavést hadice topení kabiny přebyla skutečnost, že těleso je tak malé a lehké, že postačí prostě ho vsadit do jedné z hadic. Hadice těleso bezpečně unese. U mého 3-litrového motoru je pro takovou instalaci vhodné místo, které ukáži na připojených fotografiích. Práci jsem si usnadnil rozpojením a odkloněním hadice přívodu do výměníku a to pouze pro získání místa pro práci na druhé hadici. Po montáži tělesa do té správné hadice,to je ta, co vede kapalinu z výměníku do motoru, je třeba doplnit chladící kapalinu. Dolití usnadní chvilkové spuštění motoru. Po té je třeba se s autem projet s cílem dokonale odvzdušnit okruh topení při úplně otevřené regulaci topení kabiny. A nyní zbývá pouze zapojit přívodní kabel a těšit se z toho, jak se dostupné části motoru ohřívají. O době nutného předehřevu, na kterou by se někteří z vás asi zeptali, bude možné hovořit až uhodí mrazy. Zatím zdravím a přeji, abychom všichni stihli, co je pro přípravu na zimu potřeba. Tonda.


Odpovědět

1  2