Fórum - Téma


Terranko v silných mrazech


Fórum Terrano Terranko v silných mrazech

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder


1  2

2016-01-23 16:02:07

Těžké startování v silných mrazech je snad to jediné, co mohu Terranu vyčítat. Jde o 3-litr z roku 2003. Již v prvním roce jsem se poučil, že je třeba na zimu pořídit nový palivový filtr. Také jsem vyměnil žhavící svíčky - zasloužily si to a od loňského roku mám nový akumulátor - 80 Ah. Parkuji venku v Jizerských horách, takže o mráz není nouze. Pořídil jsem ještě elektrický příhřev na palivový filtr. Cítím však, jak se při velkém mrazu startér nadře, aby motor vůbec roztočil. Vím o existenci nezávislého topení, je to však pro mně, alespoň si myslím, neekonomická investice. Měl bych chuť pořídit jednoduchý předehřev motoru. Mohl by být napájený síťovým napětím, protože parkuji v dosahu elektrické zásuvky. I provedení si dovedu představit. Některou z hadic rozpojit a do ní vsunout nátrubek s vevařeným (vletovaným) topným elementen. Třeba, jako byl cestovní ponorný vařič. Je však otázka, jak bude u stojícího motoru taková zahřátá kapalina vůbec proudit, zda bude moci ohřívat také výměník klimatizace a jak velký příkon bude potřeba, aby zhruba po půl hodině činnosti nastal nějaký efekt vedoucí ke zlepšení studených startů. V celém fóru je několikráte zmíněn příhřev motoru, ale pro Terranko ani ťuk. To však neznamená, že s tím někdo z Terranistů nemá zkušenosti. A současné mrazivé dny jsou pro takové předávání zkušeností ty nejlepší. Těším se, že jste někdo o krok dál než já. Zdravím a těším se na Vaše nápady. Tonda.

2016-01-23 16:09:26

Voda proudi samotizi,vyzkousena zalezitost jiz nekolik desetileti. Velmi jednoducha zalezitost,spolehliva a za par korun. Nemusis to ani vyrabet prodava se to i hotove.

2016-01-23 16:39:42

Ted jsem jen tak nakouk na net a prodava se toho celkem dost i s vlastnim obehovym cerpadlem,deklaruji nahrev na 70 stupnu za hodinu,pri prikonu asi 1100 watu.

2016-01-25 10:22:15

Jarda: Teď jsem v sobotu přijel z Jizerek. Docela jsem se obával, ale měl jsem letní guma do bahna a v pohodě.

Baterku mám 68 vápenno-stříbrnou Vartu starou cca 4 roky. Teplota byla cca 9-15 °C pod nulou.

Přišel jsem, rozsvítil na cca 2-3 vteřiny dálkové světlo, zhasnul a startoval cca 5 vteřin a naskočil

bez problému. A to mám tam starter pouze 1,2 kW, místo 1,9 kW originál. Motor 2,4 SE 12i.

A jezdilo se parádně, samo že 4x4.

S pozdravem Jarda z Čakovic

2016-01-26 10:01:20

Pochlubit se tím, že něco funguje by se mohlo více Terranistů. Účelem diskuse je však nacházet řešení existujících potíží. Jirka ukázal na komerčně dostupnê předehřevy. Aplikace některého z nich právě do motorů Terrana by bylo to sprâvné zaměření příspěvků k tomuto tematu. Mimo předehřevu kapaliny existují topné folie k přilepení třeba na olejovou vanu. Tonda.

2016-01-26 10:24:23

Jak rika Tonda,me startuje taky bez problemu,ale jde hlavne o to ze pri predehratem motoru nedostane motor sok jako pri -20 ti,pri kterem vznika znacne opotrebeni motoru.

2016-01-26 13:30:36

O vhodnosti předehřevu v silných mrazech se shodujeme. Tam, kde při nějakých -16 a víc to vůbec nelze natočit, je to přímo nutnost. Je třeba vybrat si z poměrně široké nabídky předehřevů. K tomu je však třeba rozhodnout, kde ohřev v motorovém prostoru bude montován, jaký by měl mít příkon, zda zvolit verzi bez čerpadla a podobně A právě zde jsou neocenitelné zkušenosti Terranistů, pokud je mají. A právě proto je tato diskuse otevřená. Tonda.

2016-01-26 15:48:54

Ahoj Tonda, pravdepodobne nemáš zoštelovaný motor správne. Ja mám Terrano II rok 1997, 92 kW a sám som už najazdil na ňom cca 300 000 km, kupoval som ho 8 ročné, a to som sa motora ani nedržal iba čo mením filtre a olej a v zime aj pri mínus 20 stupňoch štartér zvrtne motorom a ide. Ale aby som ho neprechválil. Pravdepodobne novšie ročníky majú väčšie problémy. Ak máš správne nastavený motor, dobrú batériu, štartér a kvalitnú naftu nemôže byť problém. Odpovedám preto lebo Terko ma ešte nikde nenechalo a je naň maximálne spoľahnutie. Keďže podnikám a autá som menil každé 4 roky toto auto mam už 10 rok a nevymenil by som ho za nič iné. S pozdravom a skoré vyriešenie problému.

2016-01-26 19:42:49

No to bude tim ze mas 2,7 a pravdepodobne cerpadlo zexel hitachi a ty jsou proste kvalitni japonsky a drzej.

2016-01-31 13:03:45

Když jsem před týdnem zakládal toto thema, domníval jsem se, že se ozvou někteří, kteří již předehřev mají. Vždyť Terranka jistě jezdí i po Šumavských kopcích, kde mrzne jako u nás. A právě tito Terranisté by mohli poradit, kam ten elektrický předehřev umístit v motorovém prostoru. Myslím tím předehřev chladící kapaliny. Uvažuji-li o předehřevu bez vlastního nuceného oběhu, není to úplně jednoduché. Já zamýšlím instalovat ho do okruhu hadic vedoucích z bloku do výměníku klimatizace. Je to také jedno z mála přístupných míst. Tento okruh není blokován termostatem ani při úpně studeném motoru. Ohřev kabiny bude jistě příjemný, ale důležité je, aby se ohřívaná kapalina dostala především do bloku motoru. Tam by měla nejenom snížit valivé odpory zatuhlého mechanismu, ale snad by mohla zlepšit i činnost čerpadla nafty, na které upozorňuje v předešlém vstupu jeden z nás jako na možnou příčinu mých potíží. "Tak prosím pište, ozvu se vám příště" (jako z reklamy Fio banky).

2016-01-31 14:35:42

Tondo,mam na pristi tyden objednavku montaze nezavisleho vyhrivani,tak te budu informovat o tom na cem jsme se se zakaznikem domluvili.

2016-01-31 18:01:32

jirkaxmv6: díky za zprávu, počkám na tvoji zkušenost. Tonda.

2016-01-31 19:31:57

No,uz to mame vyresene. Chce tam nezavisly ohrev,na vlastni pohon,naftovy system s provozem na palubni napeti. Budu prerusovat privod na radiator topeni.

2016-01-31 19:34:47

Jo jeste,jedna se o hiluxe,ale co jsem na to koukal,bude temer stejne umisteni a provoz,jako by bylo u terrka.

2016-02-01 15:55:28

tonda: http://www.predehrevmotoru220v.cz/ na internetu najdeš i levnější z polska fachčí, k tomu si kup obyčejnou nabíječku za pětikilo a máš super komfort,

montáž ohřivače je jednoduchá jak dou hadice do kastle z motoru do topení přeřízneš a topení tam vřadíš, výhodou je že po startu hned topíš,

já si to vyrobil topná spilára z bojleru, čerpadlo z transporteru na 12V, nabíjčka akumulátorů malá za 45O korun, zapojím to celé a za půl hodiny mám prohřáty motor i dobitou aku, drb jedu a hned topím, zásuvku mám připojenou přímo na baráku, provrtal jsem se z kuchyně ven a dal zásuvku,

2016-02-01 16:51:07

Ahoj. Loni mi auto taky nechtělo moc startovat. Starter točil, ale kuckalo. Po různých pokusech jsem zjistil, že problém byl v čidle teploty motoru. Vyměnil jsem a teď mi v -17 startuje na otočení.

2016-02-03 15:28:30

terrkoii: Moc děkuji za typ na možnou příčinu mých potíží. Upřímně - ani jsem netušil, že takové čidlo existuje. Teď ještě, jak ho najdu a jak ho zkontroluji. Předpokládám, že v servisu budou tápat, tak bych dal přednost "zlatým ručičkám". Tvůj popis stavu před opravou je totiž identický s tím, co zažívám již při nějakých - 10 stupních. Startér toči, ale motor vůbec "nekucká", jak jsi trefně popsal. Až na takové třetí "týrání" občas "kuckne", ale nic Tím týráním myslím tak 12 až 15-ti vteřinové startování a po něm několik minut odpočinku. Přitom palivový filtr mám dokonce předehřátý, a nafta je se zimním inhibitorem. Věřím, že mně navedete na kontrolu toho snímaše. Díky.

2016-02-03 20:29:46

tonda: Zítra vyfotím a pošlu foto s s popisem.

2016-02-10 23:01:53

terrkoII: Současné počasí bez velkých mrazů tě sice zčásti omlouvá, ale bezesporu přijde čas, kdy už na tu slíbenou fotografii umístění vyměňovaného čidla bude pozdě. Pokud si vzpomeneš, neprojevila se chyba toho čidla i na ukazateli teploty na palubní desce?

2016-02-12 11:11:52

Bude ti stacit obrazek ze servisniho manualu ?


Odpovědět

1  2