Fórum - Téma


Termostat


Fórum Micra K11 Termostat

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2012-10-10 06:51:24

Chtěl jsem se zeptat na vaši zkušenost s ohřátím na provozní teplotu.V létě bylo vše v pořádku,ale teď jak se ochladilo,tak se mi nechce Micra zahřát,ukazatel se drží pořád ve 1/4-1/3 rozsahu.Předtím byl vždy v půlce.Jezdím do práce 20km,většinou po rovince,ale za celou dobu se ukazatel nedostane ani do půlky.Mám si dát na chladič lepenku nebo to vypadá na termostat?případně kde ho najdu a jestli se dá bez problému demontovat.

děkuju za odpověď.

2012-10-10 10:38:51

Zabudni na lepenku, na to tam máš termostat! Nájdeš ho niekde medzi hlavou a chladičom...

2012-10-10 10:45:19

díky,je fakt,že pokud by byl termostat v pořádku,tak není třeba zakrývat chladič.Ale v mrazech by to možná nebylo špatné zakrýt.Mrknu na to.

2012-10-10 10:49:14

Kým motor nedosiahne prevádzkovú teplotu tak je termostat uzatvorený a voda cez chladič neprúdi!

2012-10-10 11:55:24

Je to trochu jinak.

Temostat mi otvíra myslím pri 74 nebo 76 stupních a pak jde přes chladič,pokud jsou silný mrazy,tak se voda prudce ochlazuje a nemusí dosahovat ani 80 stupňů.Nějaká ta děčka (ne karton) se může hodit při kratších jízdách a větších mrazech,mám vyzkoušeno.Ale nepoužívám to

Tenhle problem jsem měl loni a bylo to unaveným termostatem,který už nedovíral

2012-10-10 13:52:52

stejně jsem chtěl už měnit chladící kapalinu,takže to vezmu přijednom.Je dobré termostat vyvařit v octové vodě nebo jen radši vyčistit kartáčem?

díky

2012-10-10 16:56:23

ta dečka si myslím, že má určitou výhodu - je naopak dobrá třeba na dálnici, kde se pohybuješ vysokou rychlostí a malý otáčky motoru (a je opravdu velice nízká "reálná" teplota (rychlost vzduchu+nízká teplota) na chladičí) a může se i stát, že se ti vytvoří krystalky pokud nemáš "100%"-gut chladící kapalinu. Tj s dečkou, že pak cirkuluje plně voda i přes chladič a celková teplota je ok. Ale primárně by to určitě chtělo vyřešit ten termostat právě do města, abys mohl co nejdřív topit.

2012-10-10 17:17:46

Se starým nic nesvedeš,pořiď si nový a rozhodně nešetři na kvalitě,ať ho nemusíš po roce měnit znovu.

2012-10-11 06:48:57

Moje cesta do práce začíná kopcem(skoro 2 km),kde se mi zahřeje tak do 1/3 a pak stejnou vzdálenost z kopce,takže to zase schládne,no a pak 15km po rovince,kde jen lechtám plyn,takže motor nemá moc podmínky k zahřátí na provozní teplotu.Zatím jsem tam dal pokusně lepenku,abych vyzkoušel rozdíl,dnes ráno bylo kolem nuly,ale motor se zahřál na provozní teplotu už v kopci,pak lehce schládnul,ale po rovince už držel celou dobu a pěkně to topilo.Ale ten termostat budu určitě řešit,jen jsem chtěl vyzkoušet rozdíl.Díval jsem se na termostaty,vychází to tak kolem 300,doporučily byste Nipparts,Valeo či něco jiného?

Ale stejně si myslím,že ta lepenka by tam měla smysl v zimě,ikdyž budu mít v pořádku termostat,protože ten studený vzduch ofukuje motor(zvlášť,když je napříč),takže se i tak dost ochlazuje.

2012-10-11 11:28:20

Já mám taky Niparts a je to vpořádku.Je to výrobce origo dílů.

Když,tak si dej nějakou clonu z nenasákavýho materiálu,karton se ti rozmočí.

2012-10-11 13:07:01

ještě se zeptám,ten termostat je skovaný v přírubě u motoru,do které vede hadice s chladiče?Nipparts na mě působí taky sympaticky,ale někde jsem slyšel jakousi kritiku,tak jsem si nebyl jistý.

díky

2012-10-11 14:05:33

http://www.nissanboard.de...thermostat-wechseln-.html

2012-10-30 21:08:21

Taky mam ted stejný problém ale dělá to už měsíc, to bylo venku 20C podezřívám termostat nebo snímač teploty, u výměny termostatu se bojim že se mi to určitě zavzdušní a musel bych to dělat celý znovu ani nevim kde je u primery odvzdušnovací šroub nikde sem to nenašel ani podle obrázku.

2012-10-30 21:10:37

No keďže vzduch je ľahší ako voda tak býva na najvyššom mieste systému. Alebo ešte častejšie nebýva vôbec a odvzdušňuje sa to samo len bežaním na voľnobeh...

2012-10-31 17:09:16

Odvzdušní se to samo,jen to chce hlídat hladinu vody,která bude klesat,dokud se nevytlačí všechen vzduch.Já vždycky když dolejvám do chladiče,tak promačkávám hadice,ať tam zůstane co nejmíň vzduchu.

2012-11-12 09:41:55

Tak jsem pořídil nový termostat Jakoparts(nebyl Nipparts),ale místo původního 82st.C otevírá až při 88st.C.

Po výměně jsem dolil vodu a jel to projet.Nejdřív tepota lezla nahoru,ale topení pořád studené.Začalo to topit až byl motor v provozní teplotě,ale pořád mi jel ventilátor na chladiči.Dojel jsem domů,ventilátor pořád jel,ale topení zchládlo,tak jsem začal být trochu nervózní,jestli tam nebudu muset vrátit ten původní,ale pak jsem dostal "výborný nápad" otevřít víko chladiče.Trochu to vybublalo,ještě jsem to stačil včas zavřít,ale od té doby se ventilátor zastatvil,topení začalo zase topit a vše funguje jak má.Ráno,jak jsem startoval,tak jsem zaslechl jakési zabublání,asi se to bude ještě postupně odvzdušňovat,ale celou cestu do práce mi držel ukazatel přesně na provozní teplotě a ani se nehnul.Díval jsem se na ten starý orig. termostat,byl pěkně zavřený,ale při pohybu drhnul,takže měl asi zpoždění a dost možná zůstával zaseklý.

2012-11-12 12:09:36

Nejmenší prkotinky dělají velkou neplechu,viď?

Už by to mělo být vpohodě

2012-11-13 20:38:51

nakonec jsem vypustil kapalinu přesně podle manuálu a vyměnil to - sice mám ted krásně růžovou novou náplň ale teplota me pořád zlobí.


Odpovědět