Fórum - Téma


Teplota turba


Fórum Almera N16 Teplota turba

Informace o modelu: Nissan Almera N16

Diskuze o vozidlu

2001 Almera N16

103 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) . Točivý moment: 230 Nm (170 ft/lb) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, 16-ventil.



2015-06-27 10:58:53

Ahoj chlapy.Možná jsem blbě hledal ale nemůžu najít to co potřebuji tak se dopředu omlouvám.Potřeboval bych vědět jaká je teplota vzduchu z turba.Přesněji z turba do motoru při plném výkonu.Jestli někdo má takovou informaci tak prosím napište.Předem DÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍKY.

2015-06-29 11:49:06

berip: aj cez 60stupnov.. hovorím to len podla toho ze ked sa hovorilo o ucinnosti intercoolera tak sa zohladnovala teplota pri vstupe a po ochladení.. žiadny intercooler nemoze pracovat na 100% .. ciste laicky ak pri vstupe by mal turbom zohriaty vzduch 60stupnov a po ochladení 30 tak je ucinnost 50%.. teraz som našiel aj nejaký príspevok z inakadiaľ tak skopnem:

"Teplota vzduchu po stlačení turbodmýchadlem může v některých případech překročit i 150°C. Stlačený vzduch se musí chladit z toho důvodu, že čím je chladnější, tím více se ho do válců vejde a motor pracuje nesrovnatelně efektivněji. Úkolem IC je snížit teplotu plnicího vzduchu minimálně o 60°C, lépe o víc. Takže kdyby se Ti povedlo stlačený vzduch ochladit i o víc jak 60°C oproti jeho teplotě po stlačení, dosáhneš lepší účinnosti motoru."

hádam som pomohol.. podla mna zálezí aj od aktuálnych otacok turba a pod..:)

2015-06-29 15:03:08

brianbbalm: Určitě jsi mi pomohl.Díky moc.Moje n16 2.2di nemá žádný intercoler,já jsem nějaký sehnal a chci ho tam dát.Teplotu vzduchu jsem potřeboval vědět protože mám PVC potrubí + kolena do 100stupňu tak jestli to ty trubky vydrží

djmj  
Michal
2015-07-04 19:13:16

berip: PVC? To si si sám prerábal? Či ako? A či myslíš, že trubky druhé k IC? Však to si zožeň zo 100 kW búranej N16

2015-07-04 20:41:25

djmj: Je sakramensky ťažké zohnať vôbec neburanú 136 koňovú Almerku.. dokonca po vrakoviskách je problém vôbec N16 diely.. ale jeden chlapík sa orientuje na nissany a má toho dosť.. Na slovensku je na predaj jediný jeden kus.. tá červená s bielymi diskami a v cechách ani jedna.. v celom Nemecku asi 8 teraz. Tie diely sú niekedy problém.. to majú nasi chlapci golfáci borci a majstri sveta o dost lahsie..

2015-07-04 20:43:44

hh najlepšie, že ten v SR ju ponúka za 1990 .. ale stojí na nete inzerát už dobrého polroka.. a stále je obnovovaný.. tak sa pýtam či výsledky volieb niekedy odzrkadľujú rovnakú debilitu pri voľbe áut....

djmj  
Michal
2015-07-04 22:32:41

brianbbalm: Všade kde nájdeš, že niekto predáva IC na 2,2 tak musí mať aj hadice. Je problém zohnať diely na 100 kW? a v čom takom je iný ako 82 kW? má IC a variabilnú geometriu ... to je všetko takže je to jedno či máš 82 alebo 100 kW. Mám ho 5 rokov takže viem aké je to s dielami ...

2015-07-05 09:36:55

djmj: to uz neviem v com je rozdiel vsetkom.. napr v 6. stupni prevodovom:D ale onedlho uz ani ja nebudem mat 100kw.. nasiel som dve firmy kde robia denso úpravy RJ.. tak to bude 114 alebo 118kw.. na to sa tesím ako malý

djmj  
Michal
2015-07-05 09:54:57

brianbbalm: píšeme o motore a nie o prevodovke

2015-07-05 11:35:09

Chlapy!Nehádejte se já jen potřeboval vědět jestli to ty trubky z PVC do 100stupňů tu teplotu vydrží.Než to začnu skládat.Jinak ještě bych potřeboval vědět jestli by vadilo nebo nějak ovlivnilo kdybych místo trubek s průměrem 50 dal průměr 40 . Poraďte

2015-07-05 12:45:53

berip: ja si myslím, že je to podobne ako s intercoolerom samotným.. ak ho daš vacsí, vzduch síce prejde ale vznikne lag.. mensí zas neochladí ten vzduch a mnozstvo ako by mal.. zálezí potom aj na hustote toho rebrovania.. tie trubky by mali byt rozmerovo cca rovnaké ako to celé bolo nadimenzované.. ale zas podla mojho skromneho názoru ked pojdes z 50 na 40 tak tým vzduch len rýchlejsie preletí lebo nebude mat na výber:D

2015-07-05 12:48:48

ja som názoru toho ze treba skúsat.. ja si podla rád napr neviem vybrat ani vhodnú kombináciu tlmicov a pruzenia.. pretoze vsade vo vsetkých fórach sa najdu dve skupiny ludí.. pre a proti.. je isté je o diskoch.. o čipovaní.. jeden zazil to, druhý ono.. este aj co auto to iný výsledok.. ale urcite tým nic neposerkáš ze tam nedas 50 ale 40 :) a som laik a fakt by bola blbost a to si dovolím tvrdit, ze by to malo nejaký extra zlý dopad..:)

2015-07-05 12:51:00

berip: PVC trubky sa ti roztopia,priemer neni dobre zmenšovat,IC chladič pasuje z P12 1,9 dci,z P12 2,2 dci 102kw, z N16 2,2 100 kw a z V10 2,2 100kw-všetky su rovnake

2015-07-05 14:38:11

Děkuji

2015-09-07 21:41:43

Tak intercooler už mám namontovaný,vše funguje dobře akorát na výkonu jsem nic nepoznal.Tak se chci zeptat.Před tím jsem žádný intercooler neměl (tak že krátká trubka)no a teď je delší vedení + cooler . Stačí jen tak namontovat a hotovo nebo se musí nechat i přes PC seřídit?Myslím tím upravit tlak turba.

2015-09-07 21:49:13

berip: Neni čo upravit ,turbo maš mechanicke,žiadna elektronika,žiadny snimač tlaku,žiadne el.ovladanie.

Vykon ti dvihlo o 3KW,to je nepozorovatelne.Viac vykonu ti ubera klima po zapnuti, a tu tiež necitiš že by ti po jej vypnuti auto vystrelilo do vykonu

2015-09-07 21:59:52

sjaro: Tak díky.Aspoň budu mít dobrý pocit že mi jde chladnější vzduch do motoru

2015-09-07 22:04:12

kompresorová vrtulka do určitýho průtoku vzduch prakticky vůbec neohřívá. Verze bez IC zřejmě bude mít turbo velikostně naddimenzovaný, resp. tlak turba poddimenzovaný. Těžko pak poznáš rozdíl mezi 50 a 40° nasávanýho vzduchu. Stačí třeba 0,2b navíc a z turba může jít třeba 110°C, pak dává IC smysl.

2015-09-07 22:15:14

tofoj: Ma ho uplne rovnake aj tlak aj velkost ,ale verze bez IC maju stred-domec turba chladeny vodou (nie som si isty či všetky)


Odpovědět