Fórum - Téma


teplota krytu motora


Fórum Primera P11 teplota krytu motora

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2010-09-05 11:56:34

doris tak sry le ted sem se fakt zasmal... u hliniku je priprava povrchu to nejdulezitejsi navic pokud to ma opravdu "držet" a byt trochu odolne pouzivaji se specialni zaklady na hlinik pripadne barvy ktere uz to maji v sobe a sou to takove žíravé potvory... uz sem to nekolikrat resil s kamaradem dela lakyrnika ve firme kde se vyrabi ruzne letecke a vyojenske simulatory i stroje a kolikrat lakují i nerez kvuli maskování... jinak myslim ze treba brzdy sou urcite teplejsi nez dekl motoru a lakuju to bud alkytonem nebo normalni syntetikou a do kytek to slo jen jednou a to pri 40km jizde se zaseklym brzdovym valeckem... a ani se to neoloupalo jen to zčernalo... a to byl zrovna normalni syntetickej natěr... navic sem xkrat natiral treba válce na JAWĚ nebo na jinych šípech a snad nikdy sem nic vypalovacího neměl... cely kouzlo je v tom nemit moc velkou vrstvu a natirat to hodne ridkou barvou nechat dobre zaschnout a neprepalit to hned zezacatku proste nechat prohřat zchladnout treba i 2x3x a drzelo to vždycky...

joo a btw ta slavna vypalovaci barva na vyfuky a spol na tepelnym stitu vydrzela asi mesic jezdeni... a na turbu to taky zacina vypadat vselijak...takze s tou kvalitnou to taky nebude nijak ruzovy,,,,,

2010-09-05 12:52:34

Fizzbiker: No ale neodpověděl jsi mi, nač jsem se ptala, takže se taky směji , protože normální barva může být cokoliv, třeba i Primalex..... Tak prosím příště blíže specifikuj, co máš na mysli.....Takhle je to dost mimo.

Příprava podkladu je to nejpodstatnější, to přece ví každý a osobně ji nikdy nepodceňuji. Nicméně osobní zkušenost byla taková, jak jsme napsala výše a v obou případech byla příprava podkladu totožná, jen byly použité jiné barvy. Výsledek zcela rozdílný ohledně trvanlivosti. Se syntetikou mám opačné zkušenosti, už bych ji nikdy nepoužila. Maximálně tak na plechovou střechu baráku nebo plot, ale na auto rozhodně ne. Už po roce začíná být taková barva vyšárlá a ztrácí lesk, navíc nikdy nedosáhne tvrdosti konvenčních akrylových barev. Jinak mi Supertherm drží bez problému na výfuku, brzdách i dalších součástech už roky na obou autech, takže jsi asi špatně připravil podklad nebo barvy dostatečně nevypálil. No máme asi každý jiné zkušenosti a nehodlám se tady hádat kvůli hloupostem. Stejně si to udělám po svém nebo dle rad skutečných profíků a vím, že to bude trvanlivé i pěkné. Já se věnuji lakování a připravě povrchů k tomuto účelu zatím asi jen 10 let a stále hledám cestičky ke zlepšení.

Co se týče kombinace Supertherm a akryl, nástřik byl prováděn stříkáním akrylové barvy do zasýchajícího Superthermu, viz palivové čerpadlo v mé Primeře. Toto jsem dělala před těmi zhruba 10ti léty, dodnes je to jak nové.

2010-09-05 18:07:39

Suhlas s Doris. Co sa tyka farieb, kazda ma nejaky technicky list alebo nieco a ked sa napr pise pre Alkyton, ze ma tepelnu stalost do 60 az 90 stupnov a nad 60 moze dojst k vyblednutiu atd.... tak tam kde sa dosahuju vyssie teploty to radsej cpat nebudem, mozno to niekomu drzi, mozno niekomu nie, ale ten vyrobca to tam nepise pre srandu kralikov aj ked tam asi nejaka rezerva bude..........ta moznost co pise doris, dat supertherm a do toho streknut akryl mi pripada ako realnejsia moznost a este ked to ma otestovane, co sa tyka supertherm tak ta na bloku bez problemov vydrzi, mam ju tam a ziadny problem, akurat ze ta farebne skala supertherm je dost slaba.........

2010-09-05 19:21:31

transporti686: Děkuji za zastání! Nemám ve zvyku psát něco do větru, pokud mám pozitivní a dlouhodobě něco ověřené, doporučím to. A jestli naopak narazím na problém, taky o tom napíšu, ať se další lidé vyhnou zbytečné práci.

Se stříbrným Superthermem mám zkušenosti už hodně dlouho, na Primeře jsem jím stříkala zhruba před 8 lety komplet nový výfuk a dodnes ta barva na něm drží a výfuk nerezne. Po zimě akorát poopravím zafouknutím drobná poškození od kamínků a jede se dál. U Mazdy jsem tím nastříkala čelisti brzd a obvodové části kotoučů + komplet výfuk zhruba před pěti léty a taktéž dodnes barva drží a chrání podklad před korozí.

A samozřejmě se mi tato žáruvzdorná barva osvědčila v kombinaci s akrylovými barvami, jak jsem uvedla výše, měla jsem zpočátku obavu, zda na tom bude akryl držet, protože Supertherm je barva obsahující silikon. Při aplikaci akrylu do nezaschlého Superthemu se toto nepotvrdilo a obě barvy se bez problému spojily. Obojí se musí aplikovat ve velmi jemné vrstvě na mírně zahřátý podklad skoro hned po sobě. Pak už stačí jen vypálit jízdou a je hotovo, nechávám to zhruba hodinku v klidu zaschnout a pak auto protáhnu. Je třeba si to vyzkoušet, ale nic náročného na tom není. Když se skutečně kvalitně připraví podklad, výsledek pak dlouhodobě stojí zato.

2010-09-06 08:01:52

Já myslím že tam zas tak velká teplota nebude, typuju do 60 až 80 stupňů. Když tam dáš kapku vody, tak nikdy nevře, ale postupně se teplem odpaří.. takže tam nemůže být víc než 100. Pokud olej je za jízdy cca 80-90 %, tak to asi opravdu nemůže být víc než těch 80, když je to zhora ochlazováno vzduchem a u nivějším motorů je to dokonce plastové.

2010-09-06 11:23:14

hazeni hrachu na zed... zaprvy kdyz teda ctes ty prispevky tak si je treba cti poradne pak se nebudes muset tolik smat napsal sem -- normální syntetickej nátěr -- pravdu mas v tom ze syntetika ma spatnou odolnost vuci chemickym vlivům... ty, s prominutím, kecy o primalexu komentovat nebudu... auta mas pekne to jo uplny omalovanky. a stim zlatym naterem sem to ale nepochopil, kdyz tedy jsi zvykla vse delat poradne tak proc jsi to nenechala pokovit? vyjde to na paar korun a nemusis pak resit odloupavajici barvu a nebo poškozeni laku pri servisnich ukonech....

zpet k te teplote konecne nekdo rozumny - honza BK - doris a ostatni asi nemate v aute teploměr ze? ale proste uvazovani treba o tom cim se chladi blok motoru... bezna provozni teplota motoru je mezi 80-90°C... pochybuju nekdo psal ze na tom nejde udrzet ruka pochybuju ze nekdo udrzi ruku treba jen na 70°...

2010-09-06 12:42:40

Mám dojem že nekde jsem četl, že ruka se neudrží ve vodě kolem teploty 40 stupňů. Ale to nevím jestli ej to pravda.

2010-09-06 13:07:57

tusim ze to bylo 54°C... u kovu je to podobne...

2010-09-06 14:56:19

To pokovení není špatný nápad, ale mým záměrem bylo udělat si renovaci celého motorového prostoru vlastnoručně, to mne na tom právě bavilo. Docela mne láka vyzkoušet, jak odolné by bylo pozlacení různých součástí, mají mi dorazit plátky zlata a celá k tomu určená sada pro pozlacení soch na muzeálním modelu plachetnice, co budu stavět, tak bych to mohla prubnout i na autě. Díky za námět.

Ohledně teploty - neměřila jsem ji, jen odhaduji, protože třeba v motorovém prostoru P10 i bývalé P11 jsem použila zrcadlové fólie, které měly v technickém listu uvedenou maximální teplotu, do kdy je ještě tento materiál odolný vůči poškození, a ta činila max 80°C. U P10 to vydrželo až na drobné výjimky dodnes, u P11 nikoliv, takže jsem vydedukovala, že tam může teplota dosahovat ještě vyšších hodnot.

2010-09-06 16:04:08

pokud motor neuvaris tak je tam teplota narazove do 105°C takze zase nic vyjimecneho samozrejme vyfuk je neco jineho.

pokoveni jsem samozrejme myslel galvanické...

2010-09-06 18:18:47

to Fizzibiker> no a uz sa dostavame tam kde sme chceli byt mame najvyssiu teplotu 105 stupnov

2010-09-06 20:46:06

mam cim ale nemam na com . mam pri sebe teplomer ktorym sa to da v pohode zmerat ale nemam pri sebe auto. som v slovinsku a domov sa vratim v pondelok buduci tyzden. potom mozem zohriat auto na prevadzkovu teplotu a zmerat aku ma teplotu a budes to vediet presne. urcite to bude do tych 105 stupnov a myslim, ze to je tiez trocha prehnane.

2010-09-06 21:00:44

tak to odmeraj potom, skus to trosku prehnat a zmeraj.......

2010-09-06 21:13:49

Hej ja vam to snad taky zmerim mam bezdotykovej teplomer tak se uvidi akorad to bude jen na stojicim motoru pokud chcete u SR20DE . . Nebo muzu u nafty

2010-09-06 21:21:44

svobi - ked das dole kapotu, tak to mozes zmerat aj za jazdy

2010-09-06 21:23:12

vsak staci, ked to trochu prebehne a hned zmera, to bude stacit.

2010-09-06 21:41:29

No jenze ja to mam na spalkach . Resim ty desticky kotouce a vse je uz pripravene sice mam i 2 pary peknych desticek ,ale nechci si stim nicit ty nove kotouce. http://www.nissanclub.cz/...l/22684_3715_obraz331.jpg

Takze to leda nechat vrnet na volnobeh a trochu pak podrzet treba v 3000ot na volnobeh .

Je fakt ze u primery neudrzim ruku ani na rozpere jaky je tam vedro.

Ale na Daihovi ten autolak drzi pohoda sice je to 3 valec ,ale zase ten furt bezi ve 4000 ot.

2010-09-06 21:59:08

tak to je ine. ak sa ti chce minat benzin len kvoli tomu aby si to zmeral, tak mozes, ale myslim, ze nemusis ja to v pohode potom zmeriam.

2010-09-06 22:02:14

OK tak to zmer . Ja si zvednu jeste zadek natru zadni brzdy a natru napravu,vystrikam dutiny a pak to teprve sundam a budu jezdit (tak tyden nez to zase rozeberu urcite ). KDyz muzu jezdit tak 10 dni almerou kdyz tu neni bracha a stou je taky sranda.

2010-09-23 16:32:08

takze zmeral som teplotu toho vika. meral som to pri zahriatom motore na volnobehu. teplota vody v chladici mala 87 stupnov, cize v motore asi o nieco viac a viko mi neukazalo viac ako 74 stupnov.ruka sa na nom nedala udrzat.


Odpovědět

1  2  3