Fórum - Téma


Teplota koncového dílu výfuku, alias výf


Fórum Serena Teplota koncového dílu výfuku, alias výf

Informace o modelu: Nissan Serena



2010-07-01 17:49:06

kolegové serenkáři, prosím radu.....

po dlouhé době jsem se přemohl k výměně koncového dílu výfuku, vyhodil jsem do hajzlu druhý katalyzátor (nahradil kusem nereztrubky) a od té chvíle lítám se serenou jako utržený z řetězu, výkon se evidentně zlepšil, spotřeba zatím nevím ale z čeho jsem pořádně nervozní je že celý výfuk o hodně víc hřeje (faktem je že si se serenou užívám rychlejší jízdy takže teď lítám pořád na plné otáčky) jsem z toho hodně nervozní protože mám strach že mi to "upálí" ty gumové závěsy tlumiče výfuku, navíc se mi taky zdá že z výfuku jde na volnoběh o hodně teplejší vzduch..........koncový díl je origo bosal,....

a teď ta rada, stačí mi vlastně aby někdo z vás šáhnul po jízdě na úplný konec výfuku......jestli ruku udržíte, evidentně jsem něco při montáži výfuku zmrvil, když budete mít spálenou ruku jako já, je to asi vpořádku

2010-07-01 17:51:04

jo ještě jsem zapomněl dodat že mám serenu 1,6 ............

2010-07-03 23:56:51

tak to si piš ze tam musí byť ten druhy katalyzátor mne to nahrialo tak výfuk ze mi odpadol ako pišeš gumy to nevydržali tak som tam dal UNI kat,

2010-07-04 17:25:32

Jo bosal.... tos tam měl radši dát tu trubku až do konce.....

2010-07-05 22:51:18

myslíš že to ten druhý kat o tolik chladí? přeci jen není to chladič výfukových plynů, má jen posbírat "nevhodné" látky ze spáleného benzínu tudíž si nemyslím že by něco s teplotou až tak zásadního udělal......no možná jestli není chybka v tom že bez druhého katu to má úplně jiný odpor spalin a tím i možná o hodně bohatější směs a tím je výhřevnější i výfuk.....doprčic nevím nevím......no já bych si nechtěl přidělat zase práci tím že tam budu cpát další kat a výsledně to bude tak jako tak žhavit ..........chyba byla že jsem se na to nepodíval dřív, jakože jaká byla teplota s původním výfukem a jaká teď......ono je totiž sranda že na spoustě malůvek výfuků sereny je jen jeden kat a koncový díl...no ještě chvilku uvidím...normálně bych se na to vykašlal a jezdil ale chci jet na dovču a nerad bych sbíral výfuk na cestě už někde za Vídní. Fotnu ještě ten koncový díl....není to taková ta klasika serena s rovnou rourou dozadu....ten můj koncový díl už má takovou hodně poohýbanou koncovou trubku ....

2010-07-06 19:23:22

ja ked teraz prejdem aj 100km tak v pohode podržim vyfuk na konci aj s naštartovanim motorom predtim som z nohou sa dotkol vyfuku a hrešil som od bolesti

2010-07-07 12:50:22

hmmm slavomir diky za radu, diky tve rade jsem si dal rict, poptal se kdekoho jsem si vzpomnel a jedu zachvilu pro dva nove katy a soupnu je za sebe pred koncovy dil vyfuku.....uz mi to prislo i origo z nissana od znameho z autoriz.servisu, ze prej jestli nezvysim odpor spalinovych cest, dojde conevidet k roztaveni osamoceneho katu a nasledne k zapaleni ventilovych sedel nebo ventilu, nebo vseho co se spalinam postavi do cesty.....dik jeste jednou. ..jeste nemam vyhrano, zase na rampu a zase to tam nejak povarit ale je to asi lepsi zavcasu nez sbirat vyfuk po silnici a auto tahat traktorem. /vidisto a to jsem se tak radoval jak mi to dobre jede....zase prdlajs, zase se budu po ceste vlacet jako slimak /

2010-07-07 13:42:43

no ja teda nevim kat je restrikce jako prase je pravda ze pokud je na aute tak se zadek vyfuku tolik neohřívá ale to jen proto ze to teplo (diky zvysenemu odporu odtoku plynů) castecne zadrzuje v motoru (coz neni zrovna optimalni) a pak se jako prekazka dycky rozhycuje ten cat... prave naopak pokud cat nemas mnohem rychleji odchazeji vyfukove plyny a nejsou tak moc tepelne namahaný vyfukovy ventily atd... uz sem videl upalene ventily kvuli nedpostatecne pruchozimu vyfuku (zlomene prepazky zacpany cat) ale nikdy u vyfuku la trubka nebo bez catu....

a s tou teplotou idealni vyfuk se ohřeje celý proto se omotávají aby mely konstantní teplotu krom teda nechteneho tepla pod kapotou, a pokud se nekomu utavily gumy tak mel bud kratke věšáky a nebo nejaky spatny gumy...

2010-07-07 22:51:27

no jak už jsem psal, trochu podléhám panice protože mě za měsíc čeká dlouhá cesta a chci ještě auto dostatečně zajet s novou výfukovou sestavou....... a tak nakonec jsem udělal takový kompromis...budou tam dva katy ale nakonec kovové (jestli se nepletu mají trochu lepší průchodnost, teplotu pochytají a taky i větší teplotu snesou a současně by měly mít přeci jen větší odpor než jeden keramický..........no darmo tady o tom pořád mluvit.....prostě tam fláknu ty dva katy a jestli ani to nepomůže, rozjedu serenku na její poslední cestu směr autovrakoviště ..............(mimochodem dnes jsem ujel jen dvacet kiláků/celkem po úpravě výfuku asi stodvacet/....deset do práce, pak pěšky pro katalyzátory a v polovině desetikilometrové cesty zpátky začalo ve výfuku takové divné drnčení a auto ztratilo výkon....všechno správně utaženo, vyfuk nikde neprdí ale přesto jsou tu nějaké problémy.... takže jsem moc zvědavý jestli se nepotvrdil tip kamaráda že rychleji tekoucí spaliny o vyšší teplotě už "rozežraly" osamocenou mřížku keramického katu......no sice se mi to jeví jako moc rychlá reakce na úpravu výfuku ale samo od sebe to teď zlobit nezačalo.....zítra rozhodím a hned tady poreferuju, případně pokud na nic nepřijdu, přihlásím se sem až po nové úpravě se dvěma katy, jestli se problém podařilo vyřešit nebo jestli nissánka už žvýkají stříhací nůžky na vrakáči

2010-07-07 23:15:45

ja to porad nechapu proc by mely ty zplodiny CAT spálit kdyz je tam jen jeden.... cat spalis treba chudou smesi ale tim muzes i propalit pist nebo utavit ventil...pripadne me jeste napada hodne maly predstih kdy pak smes dohoriva jeste v laufu.... jinak mi ta teorie pripada ponekud zcestná....

btw vyfukuz sem mel nekolikrat i "rozsvícený" a cat bez problemu... + zkusenosti z motorky problem s prehrivanim vyhrata ventilova sedla duvod moc restriktivní vyfuk pruchozi sportovni nahrada to vyresila motor ma v beznem rezimu o 5-8°C mensi teplotu kdyz mu slapu za krk dokonce o 15°C a od ty doby se mi nepodarilo motor "zpotit"....

2010-07-09 22:52:50

Fizzbiker tak ty myslíš že z toho nemám moc stresovat že teď mám hodně horký koncový díl výfuku?....no ono je to jedno, už jsem koupil nové unikaty, zítra je tam fláknu oba a pak už s tím nebudu dělat nic ikdyby se teplota výfuku nezměnila protože už do toho nechci vrážet prachy........... a zas až takový automobilový zázrak to není ta moje serenka takže si říkám že přeci krapet pozměněným výfukem nemůžu to auto úplně odrovnat.......

2010-07-10 00:04:48

hele reknu ti to tak kdyz tomu šlapu (aktualne sunny N13 GTi) tak si spalis ruku i o kapotu, samozrejme tim ze jsi odstranil CAT se zvysi teplota koncáku ale nemelo by to byt zase nijak super extremni co se tyce motoru tak cat zere vykonu dost navic bez nej se motor lepe vytáčí neni tak tepelně namahany atd... pokud te opravdu moc obtezuje ta teplota vyfuku omotal bych ho a pripadne prodlouzil ty haky na kterych to visí a nebostaci mit kousek izolace kolem tycky v ty gumě... ani na trubce laufu se mi to nikdy neupalilo.... CAT je ciste ekoligicka zalezitost stejne jako treba EGR a jen to snizuje vykon a cat celkem dost zalezi na konstrukci....

pokud se ti opravdu zda že to žhaví neuměrne oveřil bych si nastaveni predstihu a AFR (bohatost smesi) coz sou dve veci jejichz kombinace muze zasadne ovlivnovat celkovy tepelny emise motoru.... jak sem rikal CATem to akorad zacpes neco sezere on sam stejne jako treba tlumič a taky zpusobi ze teplo bude vice zustavat v motoru... vetsi tepelne namahani--> vetsi opotrebeni, mensi vykon,....

2010-07-10 12:46:52

Taky nemám ani na jednom autě kat .Emise mě udělali normálně a řekl bych,že díky tomu že je nemám jedou auta lépe.

2010-07-12 00:06:09

a ja to reknu asi takhle,.....na vyfuk jsem flaknul ony dva zminovane unikaty ale kovove s vyssi pruchodnosti misto keramickych a vysledek je nasledujici......tak jako se mi predtim uz pri volnobehu vyfuk rozzhavil to uz se ted nedeje, proste po nastartovani na volnobeh po prechodu do snizenych otacek po zahrati motoru jde dlooouho udrzet ruku na koncovce, nebo mozna porad to nevim-nechtelo se mi cekat, deset minut to slo a pak uz jsem to vypnul a zvuk je jako by to auto vyjelo vcera z fabriky krasne prede jako kocka....pak jsem hupsnul za volant a odjel nactyrikrat trasu 200km (s nekolikahodinovyma pauzama, ale i tech padesat kilaku v kuse bylo v kopcovite krajine takze furt v otackach) a to se ten koncovy tlumic poradne rozpalil ale evidentne mene nez predtim protoze zavesne gumy uz vypadaly ze drzi tvar a ze nejsou teplem uplne "vytahane" nebo jako ze nemaji nabeh na taveni se ale takovym laickym odhadem maji pres sto stupnu protoze po plivnuti na ne to jen zasycelo .....no a z toho plyne zaver, ze pokud po zitrejsim tankovani doplna(kdy propoctu prumernou spotrebu na 100km) nezjistim nejakou monstr spotrebu (bohuzel se mi zatim podle ukazatele stavu paliva zda ze to bere tak 11-12 litru ale muzu se mylit, preci jento podle budiku nejde odhadovat) tak uz to kaslu a vyfukem se prestavam zabyvat......anebo at jsem presnejsi, tak jako tak se vyfukem uz zabyvat nebudu a zamerim se na rady co jste mi tu dali......auto mi ted jede se zapnutou klimou jeste porad o neco lepe nez predtim s vypnutou klimou (hold na serenu je 1,6l motor fakt malo a zapnuti klimy citim jako male skubnuti a jako by me nekdo drzel za zavesne zarizeni )

Dekuji timto vsem za rady.

pokud bude problem s avizovanou spotrebou, bud se nekomu priseru do jeho vlakna nebo si zalozim novou diskuzi.

2010-07-12 00:42:55

sak sem ti to psal ony se rozhicujou ty caty a zbrzduji ty plyny tak ze vychladnou, a stejne tak to zpusobuje zadrzovani tepla v motoru.... nicmene na serene je to sumak to ma do sportaku rkneme hodne daleko.


Odpovědět