Fórum - Téma


TEMPOMAT - auta s automatickou převodov


Fórum O článcích TEMPOMAT - auta s automatickou převodov



Diskuze o článku

TEMPOMAT ( CRUISE CONTROL ) - Popis - návod na montáž

Velmi užitečné zařízení, které udržuje Vámi nadstavenou jakoukoli rychlost, (od cca 40Km/hod. výše) šetří pohonné hmoty a hlavně se stará o naše pohodlí (cruise). Dnes se ve světě  montuje do aut jako standart, a nemělo by chybět v žádném autě. Bohužel ne všechny auta, a zejména ty starší, jsou tímto velmi užitečným pomocníkem vybaveny. Lze to ale jednoduše do JAKÉHOKOLI autíka doplnit !! Ní...


1  2

2008-11-23 00:08:38

Zaujimalo by ma, co spravi tento tempomat ked "preradim" na automate na N (dlhy dojazd), L alebo 2 (jazda do/z kopca)? Neposle potom tempomat motor do prilis vysokych otacok, len aby udrzal rychlost?

2008-12-02 07:10:26

Do polohy "N" se v žádném případě za jízdy neřaďí A proč by jsi to taky dělal ? U automatu se JEZDÍ JEN NA "D" popřípadě na rychlostní stupeň 1. nebo 2. apod. Tyto stupně jsou buď na "brzdu motorem" ale pozor !! 2. smí být řazena jen u rychlosti POD 90 Km/hod. a nesmí být jízda na 2. stupeň tato rychlost překročena !! 1. stupeň řadit jen POD 50 Km/hod. a rovněž zase max. rychlost na 1. stupeň je 50 Km/ hod.

Jinak se do kopce vypíná O/D a tato O/D se taky může používat jako "motorová brzda". Do velmi prudkého kopce lze "podřadit" na 2. stupeň. Ale CC lze zapnout jen po dosažení rychlosti cca 40 Km/hod. A pokud je už CC zapnutý a rychlost ( např. do kopce klesá ) motor si sám podřadí a rychlost "dohoní" dle nadstavení CC. Pokud se jedná o přetočení motoru, tak při zapnutém CC to možné není a to z několika jistících důvodů. Toto si spolehlivě hlídá vstup TACHO a VSS

2008-12-20 10:49:48

Almerka: Proč by si za jízdy nemohl řadit do polohy N???

2008-12-20 11:14:59

Treba proto, ze se ani nesmi automaty tahat za autem? Protoze na neutral nedochazi k dostatecnemu mazani prevodovky a hrozi jeji opotrebeni ci nasledne poskozeni

tom
2008-12-20 16:20:01

Lidi,proč si kupujete automaty,když s nima pak chcete mermomocí řadit... To je pak jen otázkou času,kdy si nějaké kopyto za jízdy strčí místo ,,N" zpátečku a má po prdeli.....

Myslím, že Martin to popsal jasně.

2008-12-20 16:59:17

jojo, zpátečku sem tam za jízdy jednou omylem dal cca 50 km/h, ale nic se nestalo. Auto chcíplo a jelo to na volnoběh, takže je to ohlídaný. Když řadíš z D na N tak ani nemusíš mačkat čudlík, ale jde to volně, talže se ti nemůže stát to, že tam dáš R. to samí jde z R-N-D a nebo taky L-D-N

2008-12-31 00:17:35

TO ja doufam ze az budu na L-D-N ze bu jeste moci mackat cudlik

2008-12-31 10:34:33

Kadli - rád asi experimentuješ co ? Sice nevím jaký máš proto důvod a už jsem vůbec nepochopil proč chceš za jízdy dát N A jestiže jsi dal zpátečku "omylem" ( což vůbec nechápu protože jezdím s automaty jen krátce, cca dvacet let ) tak Ti mělo auto nakopat do prdele a to všema čtyřma botičkama !! A buď hodně rád, že jsi nemusel navštívit nějakou Nissannemocnici a nemluvím o tom, že už jsi docela i mohl "načnout" spojky, měnič a nebo něco jiného. Bacha na to, všechen ten pajšl uvnitř transmiss je docela dost citlivý na takové "experimenty" Raději buď rád, že nemusíš pravou rukou za jízdy nic, ale vůbec nic dělat. A jesti nevíš co s rukou, tak ji použíj na hlazení nohou (nebo něčeho jiného ) u své spolujezdkyně a nebo prst použij na čištění nosní dutiny.

zevlon - NEmáš pravdu Automaty NESMÍŠ TÁHNOUT jen po zpátku NE tj. se zdviženou prdelej a předkem na silnici. !! Hrozí vážné poškození transmiss !!

jinak automaty táhnout za jiným autem můžeš, ale JEN ve směru jízdy Na to, ale jen na to, je tu právě poloha "N" (a taky na to, aby jsi mohl třeba bez motoru s tím pohnout např. v servise a pod.) NESMÍŠ ale překročit max. rychlost při odtahu cca 50 Km/hod. a délka tažné trasy by neměla být větší jak cca 60 Km max. !! Dále NESMÍŠ automaty roztahovat na laně a nedoporučuje se ani nikoho za sebou roztahovat. Proto, kdo už má akumuátor téměř na hranici komatu, je dobré vozit sebou startovací kabely, které dnes koupíš za hovno hrušek, ale NEROZTAHOVAT !!

2009-01-05 22:04:55

No, rád neexperimentuju, ale byla to souhra náhod, telefon v ruce, jízda na Neutrál, náhle přišel kopec a už tam bylo R. Autu se nic nestalo, prostě stačí jen kousek z Nka posunout na Rko za jízdy, a hned to chcípne. Takže, jak ty říkáš, tak sem pochopil, že když ráno zahřívam auto(než oškrabu, atd...), tak mam mít polohu P?? Nebo třeba v koloně??

2009-01-05 22:09:58

Pleas za všechny autíka s automatem pleas, už to nedělej milý Martine NEJEZDI NA "N" A chcíplo Ti to protože je to na takové případy vše navzájem blokováno a TCM spolupracuje s ECM a buď jen rád, že tomu tak je Proto, že je to blokované, nejde např nastartovat pokud není páka selektoru buď na "P" nebo na "N" a každá poloha páky selektoru je snímána spínačem ( tzv. PNP switch) a ten je napojen na TCM

2009-01-05 22:15:47

jj, o.k. , a jak je to stim zahřívánim???Na D nastartovat nejde, ale na N to jde!

ADM - ALM - Jj sorry, už jsem si to opravil, byl to můj překlep. Tak tedy nastartovat motor jde pouze v poloze "P" a "N" !!

2009-01-05 22:17:11

Ano, klidně škrabej samosebou měj polohu "P" klidně transmiss prohřej, tím lépe. Jinak pokud není na provozní teplotě, nezařadí Ti O/D - volnoběžka a tím pádem Ti jízda půjde trošku do spotřeby. Ale klidně můžeš i okamžitě jet, není to na závadu, ale VYVARUJ SE protáčení kol a podobných divočáren. Jeď plynule a bez prudkých akcelerací.

2009-01-05 22:20:09

No, že ráno přijdu k autu, a nastartuju, a pak jdu očistit auto id sněhu, nebo oškrabat okna, tak to mam vždy daný P, ale když budu stát někde v koloně, tak mi příde zase špatný to mít pořád na D. Tak co tam má být?? P nebo N???

2009-01-05 22:29:55

no v koloně občas jedoucí nemá cenu dávat "N" nebo "P" to samé na křižovatce To "N" moc nepouživej, jak jsem Ti psal výše, jinak pokud nebudeš na uplné rovině tak Ti auto "odcestuje" Poloha "P" Ti uplně mechanicky zablokuje výstup z transmiss a proto u automatů je ruční brzda takřka uplně k ničemu. Pozor !! "P" ŘADIT JEN ZA NAPROSTO STOJÍCÍM VOZIDLE !! Ale podle potřeby, když se Ti nechce stát na brzdě, tak si tam dej "P" - např. ořed přejezdem tam je to někdy na dlouho

2009-01-05 22:30:10

jojo, to jo, ale stejně je lepší chvíli počkat než se zahřeje, protože když by sem jel hned, tak se tomu nechce a mě se nechce to trápit, to je lepší si přivstat a počkat! u mě se prěvodovka se převodovka zahřeje až tak po 7 km(jede to na vyšší otáčky), teď v zimě, pak otáčky klesnou a auto jede tak jek má.

Před přejezdem je to někdy na dlouho. :-D ono občas i v tý koloně.

2009-01-05 22:37:25

jj jak jsem psal, je to každopádně lepší a to jak pro motor tak transmiss Ale 7 Km se mi zdá hodně, mám to na provozní teplotu dříve, jasan že to záleží na venkovní teplotě, ale i tak. Dám Ti to sem až někam pojedu, jak dlouho to trvá

2009-01-05 22:42:16

Je to tak, studený motor a vysoké otáčky si nejdou do noty. Nejdřív nechat ohřát a pak po případě točit. Z a studena max 2300 ot/min. Aspoň to tak dělm já! ( jako že zahřívam auto)

Provozní teplota motoru je tak cca 3km, ale ta převodovka Při -8°C je těch 7 km. V létě je to stejný s motorem.

2009-01-05 22:45:55

A děláš dobře já jedu stejně po městě, tak jedu těch 50 - 55 Km a to je tak max. 1.500 ot.

2009-01-05 22:48:14

Znam třeba i takový, co vylezou ze školy, a jen aby se vytahli, tak studenej motor začnou vytáčet do omezovače. Po takovym člověku bych auto nechtěl!

2009-01-05 22:54:30

To je jen opožděná puberta vyjdou z toho jinak jsem se mrcl na Tvůj profil, máš hezké fotešškýý a na nich fešandu s hezkými kolečky, motůrkovi myslím lepší vynikla ta červená, ale to je o vkusu každého. A doufám, když jsi kuchal sedadla odpojil jsi mínus pol u akumulátoru !! Kůli airbagům v sedadlech. Pozor na to !!


Odpovědět

1  2