Fórum - Téma


tekoucí chladič


Fórum Primera P11 tekoucí chladič

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-12-04 14:28:51

Zdarvím,rozhodl jsem se vyměnit chladící kapalinu která měla nějakou divnou zelenou barvu ,vypustil jsem to nalil tam novou klasickou modrou nemrznoucí směs a začal my téct chladič.Nevíte jestli se to nedá zacelit nějakou chemií.nebo budu muset koupit chladič novej.

2010-12-04 16:20:46

Treba zistiť kde to tečie - ak tečie rebro dá sa to zalepiť tekutým kovom, ak tečie spoj na prírube tak nový chladič...

Po výmene chladiacej za iný typ sa ti kľudne ešte môže roztiecť aj vodná pumpa...

2010-12-05 09:20:09

... na prirube je sk-paska - malo by stacit dotiahnut .... ak tecie spoj medzi hlinikom a bakelitom tak to len rovnomerne podotlacat .... pri poskodeni bakelitu je nutna vymena(neda sa lepit)... poskodenie hlinikovej casti je na 99 percent opravitelne ... inak chcelo by to zistit presnu pricinu tecenia - najlepsie natlakovat vo vani (nie v kupelke) .... chemiu zakaznikom neodporucam - jej pouzitie vacsinou konci slovami - uz netecie , ale auto sa zacalo prehrievat(upchaty chladic) ... chemia sa usadi v celom okruhu a teda aj v motore - je urcena na dojazd do servisu a nie na dlhodobu opravu ...

W10
W10
2010-12-05 09:52:02

Zelena a modra to je ta ista zmes,....

2010-12-05 09:55:13

MNe pomohlo na jednom francúzkom aute týmto vyriešiť tečúce kúrenie, zalepilo sa to a bol pokoj,ale odvtedy mi auto prestalo poriadne kúriť, takže neodporúčam s tým laborovať

2010-12-05 10:22:48

Vypada to že to prolíná nahoře ve spojich kovu s plastem.Zkusim to tedy podle rady podotahovat a uvidime.Jinak tedy novej chladič.

W10
W10
2010-12-05 10:34:44

Ak to tecie na tom spoji tak z tym neurobis nic, ja som tak isto menil chladic pred cca 3rokmi... tiez tiekol na tom spoji a vtedy ma vysiel na 6500sk,.. teraz tie iste chladice stoja do 3500sk

2010-12-05 13:53:41

Nazdar mne to tieklo na prírube,dal som to zalepiť,nebolo to celkom lacné.Dva mesiace to bolo ,no a potom sa to roztieklo opäť.Tak som kúpil nový chladič,vymenil,samozrejme aj novú chladiacu zmes BP anti-frost a je svätý pokoj .Mal som počúvnuť radu a vymeniť chladič hneď za nový a bolo by to lacnejšie.No čo už,človek sa stále učí,len školné je niekedy zbytočne predražené.Musím potvrdiť Chrenerové slová.Predošli majiteľ mojej NP pomiešal pred zimou dve rozdielne chladiace zmesi a až doma sa mi roztiekla vodná pumpa,tak som ju musel vymeniť za originál japonskú.

2010-12-06 20:48:34

... dotlacat treba z rozumom a rovnomerne,radsej po menej a na dvakrat,pred dotlacanim vystriekat spoj poriadne Wapkou,inak riesenie je aj opatrne vyhnutie kridelok a vymenenie gumeneho tesnenia za silikon,samozrejme po dokladnom ocisteni ... v kazdom pripade by som to najprv podotlacal a az potom riesil new chladic ...

2010-12-08 02:04:40

chladic a wapka - s tou kombinaciou opatrne, alebo radsej skusit nieco ine... smyknes sa milimetrik a chladic je do srotu

2010-12-08 07:27:25

tato diskuze ěm vůbec nezaujala, a ani jsem nechtěl reagovat, ale asi musím. Z dlouholetých zkušeností vím, že jakákoli oprava chladiče je jen oprava na chvilku a chladič znovu začne po určité době týct (jen pokud ej to novější hliníkový chladič tak pomůže zavařit). Takže podle mě jsou to pouze vyhozený peníze a dvojitá práce. Pokud se chci na auto spolehnout a nechci vše dělat nadvakrát, nebo dvakrát platit práci, tak jedině chladič vyměnit za nový, nebo z vrakoviště. Nikoho neodrazuji opd různých oprav, alezkušenosti jsou zkušenosti.

2010-12-10 09:14:42

HonzaBK: si ma prekvapil - ako prispievatela do tohto fora si ta vazim, s tymto nazorom nesuhlasim, pripisujem ho slabsim skusenostiam z opravou chladicov .... v podstate si napisal ze ak sa pokazi auto neoplati sa ho opravovat - treba kupit nove alebo funkcnu jazdenku ....

Opravu chladicov som prevzal po otcovi ktory odisiel pred 6 rokmi ... do tej doby som mu pomahal s opravami hlinikovych chladicov,po jeho smrti som zacal opravovat aj mosadzne .... mam za sebou (nemam predstavu kolko oprav - neviem to spocitat) - v kazdom pripade bez reklamacie,a zakaznici sa stale vracaju s dalsimi chladicmi .... zavarenie AL chladica sa da len vo vynimocnych pripadoch - ak je potrebne spevnenie,oprava rebier priamo sa neda ... pri dierke od kamienku alebo vyrobnej vade v podobe bublinky a neslednom preoxidovani chladica kedy je dierka ako spendlikova hlavicka je cena vymeny a opravy neporovnatelna - cena za opravu AL chladica je cca 20 ecok a mosadzny zacina na 35 eckach - kamosi maju ine ceny(platia len material)

pri mosadznych chladicoch som v extremnych pripadoch ochotny ist az do odstavky cca. 10 percent rebier - chladice su zvacsa predimenzovane a takato odstavka nema vplyv na funkcnost systemu ....

... akurat mam po oprave chladic - kurenie z tahaca IVECO - bol mechanicky poskodeny - bocny prieraz rebra neakym drotom - cena noveho je 290 ecok (v autorizovanom servise) .... 20 ecok za opravu zakruzkovanu na obrazku je v porovnani z cenou noveho chladica a jeden a pol tyzdna odstavenym autom ktore nezaraba na nezaplatenie ...

... na druhej fotke je moje pracovisko - vana na tlakovanie chladicov ...

2010-12-10 09:55:54

Potvrdzujem, že Pali chladiče vie... O tom sa nebavím. Ale jedna vec Pali je zavariť/zalepiť rebro a druhá vec utesniť prírubu (plastový bazmek, čo je po celej džke chladiča, z oboch strán). Na to mám svoj názor že sa to nedá odstrániť natrvalo - ten chladič čo sme robili do VZV už zase tečie - zrejme kombinácia tlaku v systéme a teploty tam hrá rolu...

2010-12-10 13:21:09

Samozřejmě jsem to myslel tak jak píše chrener, ale třeba oprava chladiče na P10 se absolutěn nevyplatí, vzhledem, k tomu jak tyto chladie vypadají po pár letech, včše vypadánoa zbývají jednotlivá žebra. Něco jiného je to u drahých aut (nákladních) Já to bereu tak že za opravu chladiče dám litr a pokud ej to různě lepeno a pdo tak tomu nevěřím, tak si radši za 1500 Kč koupím jinej na vrakáču. Měniž i vložky a pd. Potřebuju opravit (skoro spíše vyrobit) chladič na veterána z roku 1936 - voštinovej. asi by to chtělo novou vložky, spodní vaničku mosaznou vyklepat nebo taky novou a vrch je hezkej.

2010-12-10 22:33:37

pri oprave fakt zalezi od konkretneho chladica .... pri vypadanych,rozpadnutych medzirebrovych vyztuhach chladic zvacsa uz neriesim .... neopravim vsetko - stale sa snazim najst financne najlepsie riesenie ... bakelit pouzivany na chladice ma velku tepelnu roztaznost - opravovat sa neda ale pretesnenie spoja sa da ....

... veterany mi nosia tiez - akurat mosadz po zostarnuti rada praska a veteran sa da platat len z vnutra takze oprava je komplikovanejsia ....

2012-07-20 22:28:47

zdravim,tiez sa mi roztiekol chladic na spoji medzi bakelitom a hlinikom. Neviem, ci investovat do noveho alebo skusim silikonom pretesnit. najazdim s nim teraz tak 500 km za mesiac,a karoseria je cela hrdzava,takze vaham nad dalsou investiciou...jedna otazka: na P11 su chladice pre vsetky motory rovnake,alebo musim hladat na 2,0 TD?

Este by som doplnil,ze som minuly tyzden zostrelil na dialnici holuba,v 150 km/h rovno do chladica,takze to tomu zrejme pomohlo...

2012-07-20 22:35:24

http://www.aci.cz/sk/defa...scaid=943&orderby=sticode

2012-07-20 23:14:07

znamena to ze su rovnake?v inych shopoch maju rozdielne ceny a mierne aj rozmery, tak neviem ci mi bude pasovat napr. z 1,8 ?

2012-07-21 14:14:56

Vidím tam 3 druhy líšiace sa hrúbkou a umiestnením nejakých prírub...

2012-07-30 23:33:03

... skus opatrne rovnomerne pozatlacat spoj medzi bakelitom a chladicom - este raz prizvukujem rovnomerne - ak to nepomoze tak silikon ...


Odpovědět

1  2