Fórum - Téma


TDI a co o něm nevíme


Fórum Pokec všeobecný TDI a co o něm nevíme




2008-03-16 07:47:59

zajímavá informace

http://www.autoweb.cz/aut...sely-lezou-na-mozek/14431

2008-03-16 10:11:42

mne kolega co ma na starosti vozovy park (niekolko sto aut) hovoril ze ked mali naburanych (totalky) niekolko benzinov a TDI tak ze u TDI je v kabine pod tapacirom vyslovene cierny nanos co u benzinu neni. Celkom ma to prekvapilo, ale blbost to uplne nemusi byt lebo nieco moze liezt asi aj do kabiny

inak s tou celnou lobotomiou v zavere clanku by sme museli trpiet v este vacsej miere vsetci kedze skor to vleze do kabiny vantilaciou stojac za takym autom

2008-03-17 07:31:41

No taketo krasne informacie, este k tomu pridame oteplovanie, ziarenie cez ozonovu dieru, ziarenie z mobilov,stres a jedine co z toho mame je aj tak ta ista vec: " neoplati sa setrit na dochodok "

2008-03-17 12:21:20

no to je zas kvoli premnozeniu v priemere aj tak zijeme dlhsie, medicina a lepsie stravovacie navyky sa to snazia nejak drzat po kope aspon do penzie aby sme mohli zivit tych co preziju vsetky tieto nastrahy

2008-03-29 19:45:01

docela mne zarazi filtr pevnych castic,jak funguje,jak se musi cistti "regenerovat" apod,cili s autem se musi jezdit,ne jen courat po meste jinak se nedoplatie vymen mot.oleje

Ve stručnosti se to chová následovně. Pasivní regenrace (čištění) probíhá vždy, když teplota výfukových plynů stoupne nad 300°C (optimální je teplota mezi 300-450°C). U aut používaných na krátké vzdálenosti, nebo jízdy po městě, nedosahuje teplota výfukových plynu teplotu pro pasivní regeneraci, takže ŘJ podle provozních údajů a vyhodnocení údajů z čidel podle potřeby spouští cyklus aktivní regenrace. Při něm se změnou řízení mtoru a vstřikováním většího množtví nafty zvýší teplota výfukových plynů na požadovanou hodnotu 300-450°C. Aktivní regenerace trvá až 30 minut. Pokud je cyklus aktivní regenerace přerušen, ŘJ ho při dalším startu motoru spustí znovu.

Takže se doporučuje co nejčastěji jezdit rychlostí nad 80km/h po dobu alespoň 40minut.

Zkrácení intervalu výměny oleje v důsledu aktivní regenerace DPF: u aut provozovaných s malým zatížením a na krátké trasy spouští ŘJ cyklus aktivní regenerace častěji, než u aut jezdících dlouhé trasy s vyšší zátěží. Dodatečné vstřikování nafty při aktivní regeneraci DPF vede ke zředění motorového oleje a tedy ke zhoršené jeho vlastnsotí. ŘJ vyhodnocuje počet aktvních regenerací DPF a podle nějakého algoritmu z toho vypočítává stupeň znehodnocení motorového oleje. Když je olej znehodnocení nad určitou (vypočítatnou) hodnotu, rozsvítí ŘJ kontrolku výměny oleje a olej je nutné vyměnit bez ohledu na ujeté kilometry.


Odpovědět