Fórum - Téma


tachometr vs. realita


Fórum Technický koutek tachometr vs. realita



1  2

2011-05-04 21:31:06

ahoj,

jen mě napadlo, když rychloměr kecá cca o 10% v udávaný rychlosti, kecá stejně tak i tachometr s ujetýma kilometrama? jestil ano, tak veškerá vypočtená spotřeba by byla ve skutečnosti taky o 10 % vyšší !

2011-05-04 21:36:51

no melo by to tak být, a i najetý kilometry taky.

2011-05-05 10:12:51

takze budme radi, ze je to takto vymyslene, aspon mame nizsie spotreby, menej nabehanych kilometrov a menej casto platime pokuty

2011-05-05 22:55:43

no to jako jo, ale na druhou stranu vědomí že místo za 8 jezdím za 9 mě nepotěšilo :D

a to nehledě na PC který ukazuje ještě o půl litru míň - ty auta nás dobře "očůrávaj"

2011-05-06 09:17:25

Vsechny auta nas takhle vochcavaj... Ale zas tak moc bych to neresil.

NO_HITS  
Laďa
2011-05-06 18:15:56

mě to na všech radarech ukazuje o 9-10 km /h vyšší rychlost ... bude to asi kolama :D

2011-05-07 11:16:13

jako že jedeš rychlejš než ti ukazuje tacháč? to není dobrá kombinace :D

ale jinak jo, je to kolama- nicméně na P11 to kecá i se standardníma 195/60 R15 o těch 10 % ... naopak N15 je přesnější, tam je to cca 5 %

2011-05-07 20:13:47

ja u P10 s kolama 195/50 R15 mam při 60Km/h na tachometru v realu 53Km/h.meřili sme to na nekolika navigacích a vždy ukazovalo stejne. Alespoň nehrozí pokuta .

Jinak tohle je dobrá pomůcka ,když maš jiný kola tak si to můžeš porovnat proti origo :

http://www.tuning.sk/converter_wheels.php

2011-05-07 20:16:58

NO_HITS : to máš tak vedší kola než origo,že ti to ukazuje tak moc víc?

2011-05-07 21:40:13

Já myslím že každé auto ukazuje víc než člověk jede, když jsem měl favorita tak ten ukazoval skoro přesně, sunny teď ukazuje cca ja psal thommy - 60 km/h na tahomteru = 53 na radaru. A nejvíc kecá fabie se kterou jezdím služebně, při 140ti dle tahometru je to cca 130 podle GPS. Podotýkám že všechna zmíněná auta jsou se standartním rozměrem pneu jako měli z továrny.

Jo a mám pocit že ukazatele ujetých km se tohle netýká, měl by ukazovat přesně pokud máte odpovídající kola, ale ruku do ohně byh za to nedal....

2011-05-07 22:03:43

dark.rider : u navých aut nevím,ale my máme vedšinou ješte počítadlo Km mechanický od tacha,takže pokud tachometr ukazuje víc tak teoreticky to auto ujede vedší vzdálenost. alespoň si to myslím

2011-05-07 23:28:52

zaujímavá téma, ...môj tachometer ukazuje o 5km menej ako GPS, ked GPS ukazuje 95km tachometer ukazuje 100km, pneu mam podla predpisu. Ked idem okolo radaru, tak sa mi to potvrdzuje, idem v obci 60km a radar ukazuje 54-55km, ktory ako, ale vzdy je to menej ako na tachu....

2011-05-07 23:35:29

Někde jsem četl,že každý tachometr ukazuje více zhruba o 7 km.A to se mi i potvrdilo.Dokonce nám to říkal i školitel na školení řidičů.A ono na tom něco je,protože jak ty radary v obcích nebo GPS ukazuje vždycky méně,než jedu.Jedinná možnost jak si to ověřit je počkat si,až bude zase akce na měření tachometrů a nebo se domluvit s policajtama co zrovna někde za bukem měřej. Tady jsou třeba poznatky z jinéhoklubu.http://autoklubdacia.cz/f...a4787e8a41433f51def9caa49

NO_HITS  
Laďa
2011-05-08 08:33:45

ne někteří to pochopili špatně, když mám na tachometru 60 tak mám na radaru 51 , a když jedu třeba 80 tacho tak na radaru je 70 , dělá mě to tak na všech, gumy mám 195/50/15

2011-05-08 08:49:59

Ale já píši přeci to samé.

2011-05-08 09:50:47

to mě na p10 1,6 ukazuje na tacháku 120 a na gps 100 to už je docela velkej rozdíl kola mám 185/65 r14 ...... no a na P11 2,0 tam to je skoro přesný, tak nanejvíš 2km/h víc ale tam mám 205/50 r16

2011-05-08 10:30:16

tiez som si vsimol ze mi ukazuje o cca 6-7km na radare menej

2011-05-08 15:39:47

jo s tou rychlostí to je normální,ale nemá nekdo odborné vysvetlení jak to je s tím počítadlem Km,protože teda asi každé auto má najeto trochu míň než podle tacha .

2011-05-08 19:03:50

no konečně návrat k původní problematice :D

to že to ukazuje vyšší rychlost je jasný a je to nastavený schválně už z výroby, ale šlo mi o to počítadlo km a konkrétně u P11 a třeba N15 po faceliftu.

2011-05-08 23:49:14

Tim padem nemam najeto cca 275 tisic, ale mozna o nekolik desitek tisic kilometru min Parada...


Odpovědět

1  2