Fórum - Téma


T31 - Výměna brzdového obložení


Fórum X-Trail T31 T31 - Výměna brzdového obložení

Informace o modelu: Nissan X-Trail T31


1  2

2016-03-22 19:13:22

Ahojte.

Mám Nissan X-Trail T31 2,0dCi 2012. Kupoval som ho ako nový 11/2012. Teraz mám najazdených 43.800km a začali mi počas jazdy pískať kolesá. Tipol som si, že sú to brzdy. Keď som si pozrel manuál, tak tam bolo napísané, že opotrebovanie bŕzd sa prejaví škrípaním kolies. Nezdá sa mi, že už po 43.800km treba meniť brzdové obloženie a už vôbec sa mi nezdá, že nesvieti žiadna kontrolka. Je to normálne? Ak to tak je, čo všetko obnáša výmena brzdového obloženia v servise? Koľko to asi môže stáť v autorizovanom servise Nissan a ako je to časovo náročné? Ide aj o to, že nemám moc dobré skúsenosti so servismi, ktoré nie sú špecializované na Nissan, ale za to z čias, keď som mal Octaviu, mám veľmi dobré skúsenosti s jedným súkromníkom. Len neviem, či ísť za ním a mal by to bez problémov zvládnuť, alebo sa spolahnúť na autorizovaný servis, s ktorým som síce spokojný, ale je veľmi drahý.

Ďakujem

 Svobi
2016-03-22 20:01:13

peterg: Určitě to zvládne i garážista. Však máš určitě alu kola a tam uvidíš síři destiček doléhajících na kotouč. To že ti to PC nehlasí možná nemáš s kontrolou brzdového obložení jen stou akustickou - plíšek který piští .

Je to základní úkon který musí zvládnout každý servis, jen to chce pěkně namazat a vyčistit a´t vše pěkně lehce chodí někteří to odflaknout a pak to mají fofrem. Práce na 2h max. u celkem zánovního auta. Jen se to chce rozhodnout podle stavu kotoučů zda měnit jen destičky nebo rovnou i kotouče. Taky si nenech dát to nejlevnější na takové auto.

2016-03-22 20:35:13

svobi: Ďakujem za radu. Brzdy sú základ bezpečnosti. Ta som to nechcel podceniť. Avšak zaujíma ma, či je normálne, že už po 43.800km sú opotrebované doštičky. A či náhodou netreba vymeniť aj brzdovú kvapalinu, lebo niekde na nete som dnes objavil, že to treba meniť každých 40.000km.

2016-03-22 20:55:55

peterg: neexistuje interval vymeny platničiek.Je to individualne.Ak chodíš na prehliadky na vsetko ta upozornia.

2016-03-22 21:09:05

rs955i: skôr ma zaujímala skúsenosť používateľov z praxe. Papierové intervaly sú teória. Rovnako ako spotreba, kde mám papierovo v meste tuším 6,7, ale v reále sa to tomu nepriblžuje ani zďaleka. Som veľmi opatrný vodič a auto vôbec nepreťažujem, tak ma prekvapilo, že sa brzdy ozvali tak skoro. Ak tu má niekto skúsenosti s výmenou na T31, zaujímalo by ma, že po koľkých km sa mu zvyknú doštičky opotrebovať.

2016-03-23 08:22:10

Ahoj, po 40 tis. bych už určitě měnil, kotouče ještě vydrží, stačí kontrola jestli je ty sjeté pakny neoddělaly. Počítej s cenou kolem 1500-2000 s prací na nápravu(desky stojí cca 1200,- dle výrobce, práce dle servisu), takže cca 3-4tisíce (když si to budeš dělat sám tak cca 2500. Není to žádný ranec. Petr

2016-03-23 08:26:49

Jo prosím přepočítej v eurech děleno 28 . Promiň.

Brzdovku určitě vyměň taky. 4 roky a 40 000 km určitě měnit. Cokoli tam teče měň, kašli na servisku - třeba doživotní v diferenciálech - to je blbost, měň po 60 000 km, olej v motoru pod 20 000, tak v 15-17 tis., převodovka, měň taky po max. stodvacítce, výrobce to celé konstruoval na 200.000km, pak se to má rozsypat, takže pokud s ním máš větší plány, měnit všechny oleje, kde je otěr kov na kov, brzdovka taky stárne. Ahoj, Petr

2016-03-23 16:02:40

peterg: v praxi od 5-120 tkm Ale načo ti je taky údaj?Buď sa na tu hrubku a stav pozries sam alebo to daj do servisu.

2016-03-23 16:51:38

Ďakujem za info. Zaujímalo ma to iba zo zvedavosti, lebo som si myslel, že by to malo vydržať dlhšie. Ide aj o peniaze, ktoré stojí každá výmena a aj o ten čas, ktorý musím venovať riešeniu výmeny (keď sú doštičky zjazdené, nemôžem si plánovať dlhšie trasy, kým ich nevymením). Proste u oleja vždy viem, že mám počítať s výmenou a postarám sa o to. Dokonca sa nič nestane, ak pár tisíc km prekročím (dnešné oleje sú veľmi trvácne). U pískajúcich bŕzd sa nedá výmena odkladať. Je nepríjemné, počúvať to, aj keď to nie je nejako extra hlasné. Očakával som totiž, že brzdy nebudem musieť riešiť aspoň 60.000km, ako som bol zvyknutý u Octavia. Zaujíma to aj kvôli tomu, či má niekto skúsenosť s konkrétnymi doštičkami, ktoré vydržia dlhšie. Z vlastnej skúsenosti na Octavia viem, že najdrahšie doštičky Bosch vydržali 20.000km a lacnejšie potom vydržali vyše 60.000km. Pritom štýl jazdy som vôbec nezmenil. Už som to dal do servisu vymeniť, ale nevedel som si vybrať, akú značku doštičiek použiť, keďže nemám u Nissan X-Trail žiadnu vedomosť o konkrétnych produktoch. Tak som to nechal na technika, nech vyberie najlepšie, ako vie.

2016-03-23 16:56:16

Asi tak, měj se a ať ti to jezdí., Petr

2016-03-23 16:56:17

40 000 na takom aute sa ti zdá málo? Podľa mna úplne primerané... úplne ti stačí nejaká chyba brzdiča, ostane ti niečo visieť a nevydržia ti ani polovicu... plus do toho značka typ obloženia voči kotúčom a si vybavený... nakoniec doštičky sú smiešne položky, nechaj poriadne vyčistiť, skontrolovať... proste brzdy servis potrebujú... voda špina soľ a zub času...

A značky... nepochybíš ak dáš trw,textar,ate...

 Svobi
2016-03-23 18:20:17

Pokud by ti auto jezdilo na prohlídky tak by ti servis mel říct zhruba třeba za 10 000km se pripravte na destičky . Nebo s příští výměnou oleje pocitejte rovnou s brzdama a tamtim a tamhletim . Já to tak dělám pokud mi to sem lidi nedají jen stim výměn mi olej. ,ale zkoukni to jak to vypadá. Stoji to třeba 200kc navíc ,ale vědí co je bude čekat pokud se nic nepodela jiného.

Jinak jestli ti mužů doporučit interval oleje zkrat a ne ze nevadí když ho prejedu . Jak už bylo řečeno není to kvalitnějšíma olejema ale tím ze se nepočítá ze to vydrží 400 000 km . Naopak výkon motoru porad roste na úkor jeho objemu tak by ses mel starat o to více

2016-03-23 18:33:35

Svobi má pravdu.A desky se mění dle opotřebení a ne dle najetých kilometrů.Každej má jinak těžkou nohu a podle toho se sjížděj.Samozřejmě to platí i o kotoučích.

2016-03-23 18:38:15

svobi: Na servisné prehliadky už nechodím. Záruka skončila pred 4 mesiacmi a keďže som zistil, že si servisy pod servisnou prehliadkou predstavujú len predraženú výmenu oleja a žiaden servis navyše (skúsenosť s viacerými servismi), tak už na servisné prehliadky nechodím. Olej si viem vymeniť aj sám a viem, že som tam dal najlepší olej a že som naozaj nechal vytiecť všetok starý olej. Hneď po skončení záruky som mal naplánovanú servisnú prehliadku. Namiesto toho som použil čerpadlo na olej z Lidl-u, s ktorým som si vymenil olej za hodinku bez zamazania sa. Zaujímavé bolo, že hneď po výmene oleja bolo auto oveľa tichšie, než kedykoľvek predtým. To len ukazuje, že servisy aj naďalej flákajú výmenu oleja a tak im v tomto prípade nedôverujem. Brzdy si však nedovolím vymeniť. Tam mi ostáva jedine sa spolahnúť na servis.

2016-03-23 21:06:08

No vidíš a s tým čerpadlom si myslíš že si koho dobehol? Len seba...

2016-03-23 21:13:56

Sam si netrufam,ale viem ze to nerobia dobre

2016-03-23 21:46:40

slabostka: Menil som už olej na viacerých autách bežným spôsobom. Teda na svojich autách som menil olej už aspoň 30x. Už mám pre to cit. Viem odhadnúť, ako narábať s olejom. Na Nissan X-Trail mám v servisných intervaloch výmenu filtra až pri každej druhej výmene oleja. Tým pádom stačilo odčerpať starý olej. Samozrejme, že to nie je dostatočné, lebo niečo ostane na dne olejovej vane. Ale ako dočasné riešenie, kým si nenájdem čas na normálnu výmenu, je to veľmi dostačujúce riešenie. Lepšie, než byť v neistote, či to v servise neodflákli. Len tu ma to stálo €80,- za najdrahší odporúčaný olej a v servise by ma to stálo €300 bez istoty, či tam dali kvalitný olej.

Dokonca mám skúsenosť aj so špeciálnym bypassovým filtrom, u auta, kde nedošlo k poškodeniu motora bez výmeny oleja 50.000km a auto prechádzalo cez emisnú kontrolu s úplnou ľahkosťou. Čiže, ak si mením olej sám, ako bežný používateľ s miernymi technickými zručnosťami, neobávam sa škody.

2016-03-23 22:19:28

No dozvedám sa nové veci... filter sa mení s výmenou oleja, čo pozerám mazacie plány je tam výmena xyz km alebo raz ročne, ak neideálne podmienky xyz skrátený na polovicu... cit pre výmenu oleja neviem čo je ale olej sa za tepla vypustí s autom na rovine a to je všetko. Cit snád pre doťahovanie skrutiek bez moment klúča. Bypass filter je čo? To je tá vecička vnútri každého normálneho filtra čo umožní obtok ked sa upchá? To ale nieje na 50 000 intervaly ale len ako prvá pomoc.... A čo má olej s emisiami?Ja niekedy olej vymením sám, niekedy garážnik, 10e a hodinka debatenia pod zdvihákom mi nestojí za to kupovať pumpičku a meniť olej bez výmeny filtra.

2016-03-23 22:37:01

slabostka: Bypass filter som spomenul len ako taku zaujimavost. Robil som experimenty s autami, co to som si nastudoval a vyskusal. Tym citom myslim, ze uz mam odhad na to, ako mozem olej pouzit, bez rizika poskodenia. S autom, kde som mal bypass, som aj po 50.000 km startoval na 1 otackuv zime. Cize jeden z ukazovatelov, zefilter funguje dobre, ked sa spravne pouziva (napr. vymena filtra kazdych 7000km). Nie som automechanik, ale mam nejake zrucnosti, ktore som ziskal rozoberanim mojho prveho auta, samoopravovanim dalsich mojich starych aut, ci dokonca udrzbou stareho traktoru na druzstve kde som v davnych casoch praxoval. Fakt som skusal vselico. Na Oktavke som pred 10 rokmi jazdil na neupravovany rastlinny olej z Kauflandu a to auto bez problemv jazdi aj dnes, co ho uz nemam aspon 4 roky. Zacal som, ked malo 120.000 km a prestal som, ked malo 160.000 len kvoli tomu, ze bol uz rastlinny olej drahsi. dnes ma ta Octavia nad 300.000 km a stale startuje lepsie, nez moj X-Trail. Fakt som skusil vselico . Ale tema nebola olej. Ten som spomenul iba po mimo, lebo s nim mam skusenosti. Cerpadlo som pouzil, lebo som to chcel vyskusata hlavne som mal malo casu. Pekne bez prezliekania do monteriek som si vymenil olej na parkovisku pred bytovkou a na ceste neostala ani kvapka. Ten komfort je vynikajuci. Samozrejme, ze uz sa otepluje a ja si najdem cas skocit do garaze a v klude urobim plnohodnotnu vymenu oleja. Len na tie brzdove dosticky si netrufam a hlavne som to potreboval rychlo.

2016-03-24 00:53:45

nato aky si skúsený sa čudujem že si najprv otvoril temu o intervale vymeny brzd než by si na ne pozrel sam...


Odpovědět

1  2