Fórum - Téma


T31 - Vyčištění DPF filtru


Fórum X-Trail T31 T31 - Vyčištění DPF filtru

Informace o modelu: Nissan X-Trail T31


1  2  3

2016-08-29 14:42:09

Ahoj X-TRAJLÁCI, po 9 měsících od koupě X-Traila 2.0 dCi 127 kW, měl najeto necelých 80 000( ověřeno), jen jednou po koupi, najeto asi 100 km se rozsvítila kontrolka DPF, projeto na 4př. stup. za chvilu zhasla. Od té doby najeto 12 000 km, kombinace 50/50 okresky/dálnice a absolutně žádný problém. Spotřeba je v průměru 8/100km, nešetřím ho. na dálnici povolené limity,na okreskách dost svižně. Tankuji pouze Eurooil bez biosraček a pravidelně dávám VIF. Není to má první ropa, předtím AR 156 2.4, 175 kW, r.v.2004 a stejný způsob ježdění i péče a také nikdy žádný probl. Obecně si myslím, že lidi co mají ropáky velmi často motory podtáčí, však si to ta nafta vezme, že jo, a v tom bude i kámen úrazu. Co jsem měl možnost jezdit s kamošema nebo i firemními šoféry, v drtivé většině tam cpou kvalty nahoru i když motor naříká a sotva se převaluje. Nějak se to pořádně celý neprohřeje a pak ani správně nevypálí a probl je na světě. Já 1-2-3-4 a tu držím klidně až do 90- 100, pak teprve 5 a dál. Na spotřebě se to neprojevuje motor přede jako kočka. Možná bych uvítal i trochu vyšší výkon, při obsahu tak 2.3 - 2.5l. Pak by ta naše krabice byla žihadlo jako hrom. Auto jsem si zamiloval, a že jsem jich za život měl asi 20, od novoty i jetých. Jo je mi 62, tak nějakou zkušenost asi mám. Až nastane čas a DPF bude přicpaný a výkon půjde dolu, nechám vypálit v odborné firmě, náhradní řešení jsou pěkná, ale třeba v Rakousku mají mobilní zkušebny a dost je používají, při kontrole nasadí na výfuk a pokud něco v nepořádku bu´d pěkně mastná pokuta a nebo odstavení a zákaz jízdy. A pak to vyjde docela dráž, jak 8000 za vypálení a regeneraci tady u nás. Ale to je každého věc a volba jak k tomu přistupuje.

2016-12-11 11:26:41

Ahoj, potřebuji vyměnit DPF filtr u T31 2007 110kw. Je tady někdo, kdo už filtr měnil? A od jaké firmy? Na netu je více dodavatelů. Má někdo už vyzkoušeného výrobce a cena?

Děkuji Luboš

2016-12-11 11:31:30

nlubos: Lubos a proč hned vyměnit? Je propálenej, poškozenej? Firmy to vypalují a dostaneš se na výchozí stav, nebo 95%. Za pár peněz to není, nevím ted přesně ale dá se to najít, rozhodně to je asi tak 1/3 ceny nového.

2016-12-11 15:34:49

Lubos: ...jestli ten filtr musíš vymenit protože je nejak poskozenej a chces ho tam mit ( nechces ho proste odstranit a jezdit bez nej) tak to pak dej prosim vedet jak jsi dopadl, jakej jsi koupil, jak to slo zprovoznit, jestli kontrolky mlci a tak...

Ale jinak kdyby jsi chtěl, potreboval jenom vyčistit tak ja jsem si to nechaval v Brne autoservis AZM ,videnska...a uz je to nejakych 50.000km a v pohode...jenom občas 1x-2x/rok kontrolka regenerace a vypaleni za jizdy a zase klid. Stalo tenkrat, budou to tak 2-3 roky, myslim kolem 7tis. komplet se vsim.

2016-12-11 18:29:17

No, problém je, že z filtru je tam jen obal.

2016-12-11 20:18:25

...no tak to je v haji...a jezdit bez nej by se mi taky ted uz nechtelo, uz jsem taky posera :) No ja jsem tenkrat, kdyz jsem si myslel, ze pujde ven, koukal na polsky aukro taky: www.allegro.pl a po zadani dpf nissan xtrail tam vybehly filtry, nejdrazsi asi do 6 tis. a podle fotek vypadal dobre tak jsem si tenkrat pro nejakej chtel dojet do Polska...pak to vycistili v tom Brne a Polsko padlo. Ale zkus kouknout...treba...

2016-12-11 21:07:35

kumi4: díky a zkusím. Luboš

2016-12-20 15:56:21

Máte někdo zkušenosti nebo informace okolo těchto DPF filtrů od výrobce JMJ? Cena je lákavá, pouze 6.390Kč

http://www.primavyfuky.cz.../a/PR%2520JMJ%25201180-1/

Zboží Filtr pevných částic DPF

Kód PR JMJ 1180-1

Cena 6 390,00 Kč

Popis Filtr pevných částic DPF

Filtr pevných částic DPF.

Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4

1995ccm 110KW 150HP

06/2007-11/2013

motor M9R

1995ccm 127KW 173HP

06/2007-11/2013

motor M9R 760

Plochý DPF pro verzi 4x4.

O.E.: 20010JD700, 27D1XT20T2

Výrobce: JMJ

2016-12-20 16:12:11

...tak to se ti povedlo Karlic. Diky. Do toho (az prijde cas) pujdu...i kdyby mi to mělo vydrzet 2-3 roky a pak koupit zase novej. Jestli bude všechno sedet a nebude to hlasit zadnou chybu tak to bude vždycky levnejsi nez davat zase cistit ten starej.

akita, 2015-01-20 15:21:18 napsal:

Ahoj všchni

Tak jsem vyčistil DPF filtr .Filtr jsem vymontoval a zkoušel profouknout usty vubec to nešlo. Pak jsem do něho nalil čistič na krbová skla ,Drana krb, nechal tak 5 až 10 minut a potom propláchl vařící vodou z bojleru .Postup jsem opakoval z druhé strany .Pokaždé teklo hnědé bláto .Takto jsem opakoval dokud netekla relativně čistá voda .Pak jsem nasadil na slabou trubku kompresor velkou ucpal dlaní a vyfukoval vodu dokud tekla .Filtr jsem nechal do druhého dne stát na kolmo aby vytekl ještě zbytek ráno opět profoukl kompresorem a pak zkusil opět usty šlo to krásně odpor už vubec žádnej.Namontoval zpátky do auta a projel asi po kilometru kontrolka zhasla sama a už nesvítí.

Náklady dva čističe + bojler vody. Upozornění nenechávejte čistič moc dlouho pusobyt píší že rozpouští hliník .Lépe opakovat než nechat třeba do druhého dne a pak propláchnout.Přeji všem hodně uspěchu .PS omlouvám se za písmo nejsem spisovatel .(dva prsty a hodina práce/.

2016-12-20 21:07:24

karlik:díky, asi to na jaře zkusím.

kumi4:o tom jsi asi psal.

2016-12-22 15:00:06

Tak jsem našel tento článek, tak zase nevím, nevím

http://www.dpf-tech.cezet/filtry-pevnych-castic/filtry-pevnych-castic-jmj

Fórum ten článek blokuje nebo co, takže v tom odkazu musíte změnit cezet za cz

"Filtry pevných částic JMJ

Filtry pevných částic DPF společnosti JMJ patří mezi nejlevnější na trhu. Bohužel, jak už to tak bývá, je to dáno zejména nízkou kvalitou výrobku a také jeho nízkou efektivitou.

Poloviční keramická vložka

Filtr pevnych castic DPF JMJ 2.jpg

Hlavní nevýhodou filtrů pevných částic od společnosti JMJ je fakt, že vnitřní keramická vložka není obsažena v celé délce obalu filtru, jako je tomu v případě originálního dílu nebo náhražek od kvalitních výrobců."

Pokud je to admini něco zakázaného, tak to klidně smažte.

2016-12-22 22:41:39

Já jsem tu měl jedno auto na opravu po montáži neoriginální DPF. Nefungovalo cidlo teploty z důvodu toho že závit pro něj mířil přímo do plastve kde se čidlo zlomilo . Ani po převaření na jiné misto nikdy úplně správně nemakalo,ale vypadalo to i na kutila v softwaru.

A co vím z okolí samé problémy.

2016-12-22 23:22:48

svobi: díky, to se cení. takže raději origo. Někde v Brně je za cca 26000Kč. Zatím budu hledat. Díky a hezké svátky. Luboš

2016-12-23 14:46:53

Než neoriginální tak vzít Origo z auta kde je levnější a přizpůsobit tvému a namontovat tvé cidla

2016-12-23 15:00:11

Ale u T31 by to melo bejt rozdělení na dvě části. Pod autem filtr pevných částic. Který nový Origo umím snad za 10 000kc. A nahoře za turbem jeho další důležitá součást a to katalyzátor který reaguje s přebytky paliva(uhlovodíků) a pokud ten nebude fungovat ok (zvedat teplotu) tak nebude nikdy makat filtr dobře. A ten katalyzátor je mastnej

2016-12-25 11:09:06

Pokiaľ budete do toho liať olej ktorý bude ten motor žrať,tak budete mať večný problém s filtrom,a nie len s filtrom ale časom aj s motorom.

Edit.Takto vyzerajú vačky po 120000 km s tou predpísanou "C3" normou.

2016-12-26 14:40:37

sjaro, to znamená, že se mám vykašlat na "C3" normu oleje a dávat tam nějaký jiný? Rozepiš se trošku prosím, moc jsem to nepobral :( a rád si nechám od tebe poradit, protože víš o čem píšeš :).

2016-12-27 00:51:03

Karlic souhlas, a ještě mne by zajímalo co je s těma vačkama, moc na nich nevidím, krom oleje. Dík ahoj

2016-12-27 10:21:10

tonio: su zodraté.

Tak ako som napísal hore.Problem je olej ktorý ten motor žere ,upchava filter ktorý sa často regeneruje,pri regenerácii zalieva motor naftou a časť nafty pretečie cez krúžky do oleja.Pri kontrole hladiny oleja sa zdá byť všetko ok,lenže neni,olej je namiešany naftou,nielen pri vynútenej regenerácii diagnostikou.Potom sa regenerácia začne spúšťať častejšie (čím je redši,tým viac ho žere) a pri následnej výmene oleja už vypustíme z motora len naftu zafarbenu karbonom,namiesto oleja.Samozrejme častá regenerácia spôsobi poškodenie lambda sondy,termočlankov pred a za filtrom,upchavanie snímača diferencie tlaku filtra až po jeho poškodenie,a samozrejme úplne upchatie filtra.A je snáď každému jasné čo sa deje s motorom keď namiesto oleja máme naftu.

2016-12-27 18:04:30

Aha, děkuji za odpověď. Čili tvoje doporučení je? :

Já osobně měním olej vždy a ve všech autech co jsem kdy měl po 8 max. 10 000 km, dávám co doporučuje výrobce.


Odpovědět

1  2  3