Fórum - Téma


T30 - Únik kvapaliny chladenia


Fórum X-Trail T30 T30 - Únik kvapaliny chladenia

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic



2015-11-18 10:36:25

Zdravím. Chcem sa opýtať či mal niekto problém s únikom kvapaliny chladenia. Keď sa doleje do nádržky po maximum napríklad tak sa mi niekde stratí. Pozeral som to a nikde nevidno únik. Kedysi sme opravovali tesnenie - myslím že od turba príruba na motor tiekla.

2015-11-18 12:03:29

Řešil jsem podobný problém. Zjistil jsem, že to utíkalo kolem příruby termostatu přímo u bloku motoru. Nakonec bylo špatné těsnění termostatu. Taky jsem nikde neviděl, že by to utíkalo. Teklo to jen když se motor ohřál a otevřel se termostat. Jinak to může být samozřejmě kdekoliv.

2015-11-18 19:41:17

Úniků chladící kapaliny múže být mnoho. Ty co nejsou vidět je způsobeno vypařováním při úniku na blok nebo hlavu motoru, ale díky zbarvení chladící kapaliny by i přesto na motoru byly vidět mapy nebo čistější místa. Pokud tomu tak není, pak to vypadá, že kapalina uniká do válců motoru.

Roman

NO_HITS  
Laďa
2015-11-18 19:55:15

Kontrolovat za studena kdy se nestíhá vypařit, jestli teče někde po motoru nebo z chladiče , případně hledat zmíněný mapy, jinak jsou už pak jen 3 místa kde může mizet :

  • blok motoru
  • hlava válců
  • topení

2015-11-18 20:00:22

no_hits: U mě to byla netěsnost těsnění hlavy válců.A ta se pozná tak že docela dost tlakujou všechny hadice.Taky mi jedna sjela z chladiče a uvařil jsem motor.Po opravě Primera jezdí jak fík a voda je pořád na svém místě.

2015-11-25 12:34:46

Zistil som , že to uniká okolo príruby termostatu priamo u bloku motora. Už mi tam raz menili tesnenie a zase po roku to tečie. Viete mi poradiť aké tam je tesnenie a najlepšie kde by som ho objednal. Ďakujem

2015-11-25 14:29:28

kojduss: tesnenie je priamo na termostate kruzok dokola, a mozno daku tesniacu pastu dat dokola na prirubu...kupit mozes napr tu: http://www.autodielygafa....p&level=53830&CarID=17887

2015-11-25 20:45:42

Asi nemáte někdo tušení, kde by se dalo sehnat samotné těsnění.

2015-11-26 07:20:23

honzak: těsnění bez termostatu se asi sehnat nedá, taky jsem ho jednou potřebovali a nakonec jsme koupily celej termostat.

2015-12-14 08:42:28

No tak nakoniec závada zistená. Treba vymeniť tesnenie spod hlavy. Vôbec ma to nepotešilo ale nemám na výber.

Tak tesnenie vymenené. Keď som ho videl neveril som ako môže tak pustiť keď je kovove. Ale musím povedať že to pomohlo celkovo motoru. Ide lepšie, tichšie, neklepe, nepíska. Uvidíme na štartovaní keď že bude dnes mráz. Museli ttoho dosť veľa rozobrať tak aspon skontrolovali rozvody a všetko popri tom. Na aute to cítiť.

2015-12-16 20:26:14

kojduss: Vidíš.Psal jsem Ti to že to může být tím těsněním,

2015-12-16 23:17:26

kojduss:Na 2,2 tesnenie jedine Reinz alebo org.Nissan,ak tam bolo ine alebo ste tam dali ine tak nevydrži.

Edit :Pozor Reinz ma v Tecdocu chybu Reinz su dva druhy ine je pre tdi a ine pre dci.

2016-04-26 12:41:53

Zdravim, dufam, ze si to uz medzicasom vyriesil. Mal som rovnaky problem. Po case sa zistilo, ze chladiaca kvapalina ide do sania a hlava motora ma volu 0,2 mm. Po prebruseni a vytmeleni motora je po probleme. Ale bola to zlozita operacia.


Odpovědět