Fórum - Téma


T30 - Špatné startování


Fórum X-Trail T30 T30 - Špatné startování

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2

2011-09-09 16:41:45

Zdravím Vás, priatelia, ak by mi niekto z vás vedel poradiť alebo na nasmerovať na správnu cestu, bol by som vďačný.

Mám X-trail, 2,2 Di, 84 kW, r.v.2003, kúpené v DE s cca 90tkm, spočiatku bez problémov, cesta DE-SK so spotrebou 7,5 l, EK, TK po dovoze v pohode. Neskôr začala robiť problémy váha vzduchu, nad 3500 ot sa motor pridusil a nešiel, diagnostika ukázala váhu, tak sa kúpila nová. Auto začalo ísť lepšie, pri cca 2000 ot. vystrelilo ako raketa, všetko OK. Po čase to začalo ťahať menej a menej, no o to viac dymiť. Keďže začal "zvoniť" aj jeden vstrekovač, kúpili sa nové a vymenili sa. Efekt veškerý žádný - motor už akurát "necinkal", ale dymiť to dymilo statočne. Nevadí, chodiť to chodilo, i keď jedna nádrž vyšla kombinovaná spotreba skoro 9 litrov, na ďalšej mi vyšla spotreba 7,4 litra... a takto sa to striedalo. Keď mi to však prednedávnom začalo pri zábere cukať, trhať a skákať, bez ohľadu na to v akých otáčkach sa to nachádzalo, prestalo ma to baviť a začal som špekulovať. Dal som tam starú váhu vzduchu, či to nebude v tom, no trhalo to rovnako. Hľadal som tu na fóre rady a návody, no nenašiel som nič, čo by sa hodilo na tento môj problém. Napadlo ma vyskúšať úplnú kravinu - normálne som odpojil EGR z konektora a čakal som, že sa rozsvieti kontrolka motora... aj po odpojení EGR išlo auto tak, ako s ním - trhalo, cukalo, dymilo rovnako, kontrolka sa nerozsvietila ani po 5 km. Zapojil som ho naspať, odpojil som váhu, auto išlo takmer rovnako - trhalo, dymilo, akurát pri vyšších otáčkach nemalo taký záber, ale rozdiel takmer nebadateľný. K počudovaniu - kontrolka motora sa zas nerozsvietila (pre informáciu - žiarovka je v poriadku). Odpojil som baterku, na dlhší čas, po opätovnom zapojení situácia rovnaká. Nič viac ma už nenapadlo, ako poodpájať všetky konektory z ECU a nacvakať ich späť.... auto ide do záberu veľmi neochotne, mám dojem, že dymí o trošička menej ale čo je zaujímavé - s motorom trhá omnoho menej. Mám dojem, že to už nie je o vzduchu a nafte, ale skôr o ECU, o tom čo sa tam zapisuje, ako sa to vyhodnocuje a možno o probléme v elektronike ECU. Stretli ste sa s tým niekto niekedy ? Dá sa tam nejak "prepáliť" systém, alebo skontrolovať to ako celok, nielen chybové hlásenia a prevádzkové parametre ?

Je to asi dosť zoširoka a laicky napísané, no budem vďačný za každú reakciu. Vďaka

2011-09-09 23:33:10

V tvojom pripade by som ako prve vymenil naftovy filter.Ako kazdy vie nafta je u nas cisty bordel. A je iba otazkazkou iba poruch cerpadiel a trysiek.Co sa tyka egr ventilu nestaci ho iba odpojit ,musis ho zablendovat.Pretoze ak je otvoreny a zaseknuty odpojenie ti nepomoze.Dalej by som sa zameral ci ti tlaci turbo a potom nastivit servis zistit tlak v pal sustave.

2011-09-11 18:50:51

Dík za radu, filter má len cca 35tkm, ale pre istotu som dnes dal nový. Budem pokračovať teda ďalej - vzduch, turbo, tlak...

To EGR - je mi jasné, že odpojenie konektora nemusí mať žiadny vplyv na beh motora, že mechanicky to môže byť zaseknuté, ale rozsvietenie kontrolky motora som očakával v každom prípade, takisto pri odpojení váhy, no nič sa nedialo, preto podozrievam aj ECU, že to tam nemusí byť všetko celkom v poriadku.

2011-09-12 20:20:18

Zdravím.

Měl jsem něco trochu podobného v zimě, nejdřív sem si myslel že zamrzla nafta a je ucpaný palivový filtr - vyměnil jsem, na chvíli to bylo lepší, cukání se objevovalo většinou při studeném motoru, pak ale po jedné delší cestě to zdechlo ve městě na křižovatce - v servisu zjistili vadné SCV ventily - tyto ventily regulují tlak nafty v railu (doufam že to popisuju dobře) jejich výměna mě přišla na 8600Kč - v Nissan Hradec Králové. Po výměně vše OK, kombinovaná spotřeba kolem 7,5l .

Tlak v railu by se měl dát změřit, tak zkuste to někde dát zkontrolovat.

Franta

2011-09-13 20:59:07

Ahojte trailaci

Mam x trail 2.2 DCI ,100 KW, r.v 2006, najazdené 99 000 km vlastním ho iba zopár tyzdnov (dovoz Holandsko), takze zatial sa iba spoznávame .

Uz mam za sebou výmenu motorového oleja filtrov takže som zatiaľ spokojný.

Co ma vsak prekvapuje je neprijemne strpanie motora pri nízkych otackach co je cca 1100 tj. pri rozbehu, alebo podradzovani rýchlosti, znie to akoby sa roztriasla cela kapota motora. Trva to iba chvilku kym nezvisim otacky potom je vsetko ok.

Mate prosím Vas niekto s tym skusenost, alebo typ co by to asi mohlo byt a ci je to velky problem.

ďakujem

2011-09-14 07:26:40

To stěma ventilama je na všech Nissanech DCI už jsme to dělali na P12. Ale ty ventily bývají špatný jen pokud to zdechne a pak třeba nejde chvilku natočit apod. Když to nezdechá tak nevěřím že to budou ty ventily.

2011-09-14 13:24:54

Na voľnobeh to pradie ako mačka... teda skoro ako mačka. Aj vytočenie motora naprázdno ide plynule, problémy sú len v zábere, bez ohľadu na otáčky, niekedy to robí pri 1500, inokedy aj pri 2500-3000. Pevne teda verím, že ventily na čerpadle to nebudú aspoň teraz nie.

2011-09-21 23:35:13

Zdravím vás přátelé,mám problém s kouřivostí a startováním(studený i teplý start),nevíte čím by to mohlo být?Vyměnil jsem už ventily na čerpadle a stále mám stjný problém Nevíte čím by to mohlo být???Předem díky za rady.Mám X-trail, 2,2 Dti, 84 kW, r.v.2003, koupené v DE s cca 141tkm typ motoru YD22DDTi Tímto se ještě chci zeptat zda jdou vyměnit vstřiky ze 100 kW motoru na ten můj?Ještě jednou dík za rady

2011-09-21 23:58:47

Trysky su ine

2011-09-22 09:20:35

...žeby reťaz ?

2-2-Di-84-kW.mp4

2, Di, 84, kW ...

2011-10-01 15:35:08

Dobrý den ,chtěl bych se zeptat na problém auta Nissana X trail při nastartování studeného motoru,na volnoběh to je v pořádku a při rozjezdu tam začne něco cvrdliká...,jako ventyly,jak se motor zahřeje ,tak je všechno v klidu.Mám auto teprve krátce a byl bych hodně rád za jakoukoliv radu ohledně tohoto vozu.Popřípadně mi můžete psát i na můj e-mail Luje73@seznam.cz.Pak bych se ještě chtěl zeptat ,jestli jde nahradit plechový disk z jiný značky vozu.Děkuji

2011-10-01 19:27:30

salute T30 alebo T31 2,0 benzin,2,5 benzin ,2,2 dci ,2,0 dci????

Disk 5x114,3 s rovnakou velkostou,rovnakym ET a J ak to nechceš do rezervy

2016-06-14 15:21:54

Dobry den mam problemy s motorom mojho xtraila 2,2 dci rv 2005 motor ide tak divne ako na 3 valce este aj klepe dal som ho na diagnostiku napisala ze je zly vstrekovac na 1 a 2 valci vymenil som ich obidva a znova je to to iste dufam ze som nevymenil tie dobre 1 2 valec so pocital od retaze ci sa mylim nevie niekto poradit dik

2016-06-15 09:01:50

anna: Neviem aka diagnostika ukazala že su vadne vstrekovače,skor si myslim že ich mal niekto pred tym odpojene a chyba zostala zapisana,alebo je problem v kabelaži.Motor može ist divne s pocitom na tri valce kde je rozpadnuta dvojhmota

2016-06-15 10:49:55

Zdravim ano snad by to bolo mozne ale toto mlati ako keby narazali piesty do ventilov alebo ked je zle ojnicne lozisko ale zase to nie je na spodku ale na vrchu motora vela som opravoval citroenov bx xatia zx atie takto mlatili ked bol remen skoceny o zub ale toto ma este taky sikotavy podton ako ked podfukuje saci ventil do vyfuku aj som uvazoval o prskocenom rozvode ale som to zavrhol predsa retaz by nemohla skocit ci? a ak ano preco diagnostika nepise vadu synchronizacie vacka kluka?

2016-06-15 11:59:07

anna: Ked skoči retaz,tak na zadnej vačke,a na tej snimač nie je.Daj si dolu vrchny dekel a na strane rozvodov si natoč motor aby si videl na vačkach vodiace koliky a dražky ozubenych kolies a odmeraj si posuvnym meritkom medzi vnutorne strany dražok,musia byt 63 mm.A dobre pozri či v mieste koliku vačky nie je prasknuta vačka.

2016-06-15 12:23:08

Dakujem za radu vidim ze sa vyznate neposlal by ste mi tel cislo zavolal by som Vam iba som sa chcel spytat ci ten dekel rozvodov je z dvoch kusov ked pisete ze vrchny a ci idu dole klinove remene a drziak motora ked to chcem rozobrat lebo neviem pokade zasahuje este som to nerozberal pomohola by mi nejaka fotka rozobrateho motora dakujem

2016-06-18 00:00:14

Zdravim vas dneska som to rozobral rozvody su pekne nevidim tam ziadnu chybu na tych vackach su take dierky neviem ci sa tam ma namerat tych 63 mm alebo odkrutit z vaciek srouby?

2016-06-18 08:34:43

anna: Stacilo dat vrchny dekel z hlavy a tam zmerat medzi dražkami na vačkach,ak mate dole bočny dekel z rozvodov tak značky na ozubenych kolesach musia byt od seba jedenast ohniviek na retazi.Inak su aj na dekli naliatky za kolesami

2016-06-18 11:21:18

Dobry den tak som to skontroloval na vvackach to sede 11 dielikov ale spodne kolieskoje occa o 2zuby inde a ked tocim motorom doprava ked som celom ku rozvodom tak je retaz nasponovana ale ked s nim potocim opacne retaz sa uvolni az do takej miery ze by snad keby ju poriadne mykol hadam by aj spadla z kolieska ja myslim ze ten hydraulicky sponovak by ju mal napinat aj vtedy ci nie a este na dolnej retazi to neviem skontrolovat lebo je tam remenica a dekel ked by som zlozil remenicu tak asi nebudem vidiet tu znacku ci ano pokial tam zostane dekel ?


Odpovědět

1  2