Fórum - Téma


T30 - Pneu,kola (kolesá)


Fórum X-Trail T30 T30 - Pneu,kola (kolesá)

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10

2013-11-13 13:12:20

vlk18: No v lete, resp. na tych celorocnych som mal primerku cca 7.8-8.0 pri rovnakych podmienkach ako teraz ( Dialnica, rychlost 140km/h) Teraz mi to kleslo na 6.9-7.0. Podotykam, ze povodne gumy boli tie Grandteky ST20, 225/60/17.

2013-11-13 13:42:46

Tak mozno to neni len samotnou pneu kedze si zmenil rozmer disku aj sirku pneu aj to moze zohravat rolu a mozno ti tieto nove nahustili na spravny tlak :)

2013-11-13 13:44:21

kevin66: No rozmer urcite ma na tom podiel. Ale tlak som kontoroloval aj na predchadzajucich pneu ( tam bol iny dovod - tema divny zvuk)

2013-11-13 21:50:09

povik: Podle odborníků,TV-Autosalon pokud je guma uskladněna jak popisuješ,tak životnost není stanovena měla by se pootáčet aby neležela na jednom styčném bodě. Já osobně bych je bral všem čtyřma

2013-12-18 15:26:13

Bydlím na vesnici, denně se potřebuji dostat na statek po polňačce, po deštích tedy bláto, přes zimu se protahuje, jen když je víc jak 20cm, a roční nájezd je menší, cca. 4-8 tisíc km.

Delší dobu jsem hledal univerzální pneu, nechci dvě sady disků, ani dvakrát ročně řešit přezouvání. Nechal jsem se inspirovat od lesáků, kteří svými offroady jezdí vše, od dálničních přesunů až po kolikrát dost zběsilé lesní cesty. Výběr padl na pneu COOPER DISCOVERER M+S. Zkušenosti jsou následující, porovnáváno s dvěma dalšími osobáky obutými na Barum a Dunlop (běžné zimní i letní):

1) Guma není v rámci rychlostních limitů ČR hlučnější, než bežné zimní pneu.

2) Cenově vychází cca. o 50% dráž než nejlevnější značková varianta letních či zimních pneu. Po odečtení nákladu na přezutí je to jen o něco dražší.

3) Na suché silnici se auto při klidné i svižnější jízdě chová naprosto korektně. V případě výrazně "závodního" stylu do zatáček se začne jemně projevovat zcela čitelná tendence ke ztrátě adheze, paradoxně je to ale až ve vyšších rychlostech, než například u Hyundai Accent na Barum Bravuris. Jinak řešeno - rozdíl v kvalitě podvozku hraje větší roli, než rozdíl v pneu.

4) Na mokré silnici to samé, co na suché, ale narozdíl od bežných pneu je dál posunuta hranice aquaplainingu (asi dáno výrazně hrubším vzorkem).

A teď to důležité:

5) Na namrzlé silnici se pneu chová stejně, jako standardní zimní pneu.

6) Na uježděném a zledovatělém sněhu vnímám větší tendenci k boční ztrátě adheze, ale to připisuji větší hmotnosti vozidla oproti těm osobákům.

7) Na čerstvém a hlubokém sněhu má rozhodně navrch oproti běžným zimním pneu.

8) Na blátě, písku apod. je ten rozdíl naprosto diametrální. Na rozblácené louce není problém vytáhnout koňský přívěs, ale hlavně jsem už i tahal jiné čtyřkolky (např. MB-ML, RangeRover Sport atp.), které sice mají všechny možné uzávěrky, ale jejich letní pneu stavěné na dálniční cestování v rychlostech kolem 250kmh na rozblácené trávě jen šustily.

Nevýhody? Ano. Vyšší cena vs. kilometrový průběh (měkčí směs než letní, tedy v létě se rychleji sjíždí). O něco tvrdší směs než běžné zimní, tedy v situacích, kdy nepomůže hrubost vzorku, tak o fous horší přilnavost - ovšem na hranici rozpoznatelnosti, při rozumně opatrné jízdě bez problému i na náledí.

Závěr: až se za pár let dostane vzorek pod zákonem stanovenou hranici hloubky dezénu na zimu, tak beru zase ty samé. Pokud bych měl x-traila jen jako "SUV" na silnici, volil bych jinak, ale pro kombinaci s nezpevněným povrchem a občasným lehčím "off" a malým kilometrovým ročním nájezdem mi to přijde jako naprosto ultimátní volba.

2013-12-18 16:02:21

Já jsem loňskou zimu koupil celoroční Goodyear 215/60 R 17 96 V Vector 4Seasons.

Vyzkoušeno jak v zimě, tak v létě a jsem naprosto spokojen. S celoročních pneu se domnívám, že není lepší varianta.

2013-12-18 18:51:23

matyxcz: ty bys me fakt rozesmal.. srovnas to na zaklad Barumky? no to pak kazda guma / krome cinskejch / bude lepsi.. chci videt tu tvoji lehkou adhezi v pravy zatacce a proti nakladak.. nebo spis nechci... Pokud tomu neveris tak zkus skolu smyku treba ve Vysokym Myte a oni ti to tam vysvetlej, tyhle vseobecne omyly o unizerzalnich pneumatikach.. a budes se divit, jak ostatni na dobrych gumach dobrzdej a ty ne.

2013-12-19 09:55:58

charliedk: Za zivot mam odjezdenych 800000km (osobak, cca. 50000 z toho na moto). A nemalou cast z toho na Barum (firemni vozy), soukrome Dunlop, Goodyear a nejvic asi Pirelli. Na "sportovni" vozy, co jsem mel (napr. Civic nebo Ibiza, obe s upravami (tlumice, pruziny, brzdy) na Kumho a Toyo). Mam za sebou 2 skoly smyku, jizdy na okruhu (autem i motorkou), a za mladsich telecich let i dost kilometru jizd vylozene na hrane v provozu (nejsem na to pysny), vcetne me oblibene kratochvile na zasnezenych horskych okreskach v rezime kontrolovaneho smyku (na tohle jsem mel nejradsi starou Sierru 2.0i).

Po techto zkusenostech vim, ze na limitu je v tech pneumatikach velky rozdil, zvlast treba ty Toyo po zahrati dokazaly drzet jak prilepene (a taky sakra rychle mizely ). Pro beznou jizdu s predvidanim a bezpecne v ramci limitu nejen dopravnich predpisu se ten rozdil dost smazava, protoze ani bezne pneu se nedostanou na limity svych adheznich moznosti. Ano, verim ze pri krizove situaci tam rozdil bude, ostatne parkrat uz jsem nekde prestrelil a pak toho mel plne ruce, ale vzdy jsem to vybral. S X-trailem jezdi hlavne moje zena, ktera je vylozene opatrny ridic, dodrzuje rozestupy, a jedle dle hesla "radeji prijet o 10 minut pozdeji, nez vubec".

A mimochodem - za cely zivot jsem v aute nemel jedinou dopravni nehodu (kdyz nepocitam dva tukance s cerstvym ridicakem).

... a abych zareagoval primo na to, co jsi psal -> vidim do jake zatacky jedu, prizpusobim rychlost a nemam problem. A dobrzdit nepotrebuju, protoze dodrzuju odstup odpovidajici rychlosti, povetrnostnim podminkam a schopnostem vozu, ktery ridim.

2013-12-19 11:37:50

Ahoj, u mně na zimu padl výběr (i kvůli ceně ca 2200,-) na Bridgestone Blizzak LM-80 EVO 215/65 R16 H98.

Musím říci, že je to oproti mým letním 18" s nižším profilem o něco měkčí a hlavně 4 gumy stojí stejně jako jedna letní

Nechci poznat jejich limit, ale myslím, že v této třídě (renomovaná značka) není velký rozdíl, jestli koupíte Nokian, Barum, Goodyear.. Naopak, věřím ve velký rozdíl mezi letními a zimními vzorky.

2013-12-19 12:25:59

neviem ci by som mal odvahu zaradit Barumku medzi premiove znacky ale ako myslis...

to matyxcz: myslim ze pre tvoje podmienky si sa rozhodol najlepsie ako si mohol, poznam cloveka, ktory Xtrail pouziva v podstate v rovnakych podmienkach a na zimu si kupil pneu T3... ale to je zas na normalnej ceste utrpenie

2014-01-30 16:17:13

Ahoj.Je to moja prva zima s T30kou a ako nam v BA a blizkom okoli napadol prvy sneh vsimol som si, ze auto je miestami vyrazne nedotacave. Na miestach kde je to mozne a nedotaca pridam mu plyn v zakrute tak sa zrovna ked potiahne zadok. Gumy mam takmer nove Nokian WR D3. Pocitujete viaceri takuto nedotacavost?

2014-01-30 16:46:55

Mám T31 a je to úplně stejné. V krizi velmi pomůže ESP, hlavně nešlapat na brzdy a snažit se v zatáčce jen řídit. Chce to ESP vyzkoušet na parkovišti a pak je to pohodička.

2014-01-30 16:56:35

mozem potvrdit na t31 pri jazde po snehu stale citim ako esp pracuje.

2014-01-30 20:16:16

No jo ale ja ESP nemam tak len slapem na plyn ked je priestor ked nie tak bez brzdy sa snazim drzat stopu...ale aspon uz viem, ze do zakrut pomalsie :) ale zato pri rozbehu sa bez zavahania sunie dopredu ako na suchu

2014-01-31 08:49:01

kevin66: Tak bez ESP to ti nezávidím, to musíš na sněhu jezdit hodně opatrně. Mně se teď ESP podělalo a je to bez něj na sněhu dost nebezpečné. Proto mám už nové G čidlo a dnes ho měním, píšu o tom v jiném tématu.

2014-01-31 08:52:33

Ještě se přidám s jednou věcí. Pokud pojedeš po ledu a zabrzdíš a budeš stát na brzdě a pracujícím ABS, tak skoro při úplném zastavení, pokud nepovolíš brzdu, tak tě předběhne zadek. Jsou to věci, které je dobré někde natrénovat, jinak až se ti to stane, tak bude pozdě. Teď je to všude zmrzlé, tak je příležitostí pro tréning dost :).

2014-01-31 17:07:08

Co jsem zkoušel jedničkového Xtraila tak nejlepší ubrat před zatáčkou v nájezdu na plyn on to kopne na zadek a pak je to auto pěkně neutrální až přetáčivé což se dá krášně řídit. Je to vlastnost hodně 4x4 a nejvíc u tihle přiřaditelných . I subaristi jsou zvyklý ,že buď vymáčkneš klidně i spojku , kola rovně , přibrzdit (nebo čekat zda se chytne) a znova pozvolně zatočit . A nebo druhá varianta dupnout plnej .

Co jsem zkoušel passata 2007 ve 4x4 tak to stojí zaprd ať děláš co chceš furt seš nedotáčivej a jdeš po čumáku fuč .

2014-01-31 17:45:16

Ano to uz som skusal pod plynom v zakrute je to zabava a celkom dobre drzi stopu len to chce trening aby sa clovek odvazil kazdu zakrutu podplynom davat.

2014-01-31 17:47:54

Mnooo, o pár příspěvků výše jsem zde měl takovou výměnu názorů ohledně pneu. Tak jen pro info - s prvním letošním sněhem (led zatím nebyl v takové míře, aby to hrálo roli) jsem zjistil zajímavou věc - na služebním rencku mám Continental ContiWinterContact a do té naší zapadlé vísky, kde nesolí, bliká ESP pomalu v každé zatáčce a dobržďování pod kopcem je příjemná masážní procedura (ABS). Zatímco ty M+S na X-trailu (Cooper Discoverer) jedou jak po kolejích. Nevím, možná hraje roli váha nebo něco dalšího, ale jak jsem měl obavy díky komentářům zde na fóru, že M+S gumy stojí za podobných podmínek oproti zimákům za prd (autem jezdí hlavně mladá, a ta rozhodně uměním smyku zrovna nevládne, pokud tedy nemá skončit ve škarpě :-D ], tak jsem se naprosto uklidnil. Takže až budu mít někdy příležitost si to vyzkoušet, dám vědět, ale zatím mi ESP ani nebliklo.

2015-12-28 10:10:58

medamedved: Zdravím,jaký to je rozměr těch plecháču na Q,protože sehnat na x-traila originál asi nejde.Podle toho Q bych se nějak orientoval.Díky.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10