Fórum - Téma


T30 - Olej


Fórum X-Trail T30 T30 - Olej

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1 ......... 3  4  5  6  7

 djmj  
Michal
2016-09-26 23:37:01

no_hits: slabostka: hm? Neviem o tom, že by ste si niektorí z vás dvoch v poslednej dobe kúpili auto s YD22. A treba si aj prečítať to čo je pod tabuľkou. Už dávno nemáme zimy kedy sú teploty aj cez deň pod nulou.

NO_HITS  
Laďa
2016-09-27 05:29:42

djmj: ony ty mynualy ohledně SAE musíš brát s rezervou, jsou překládány z cizich jazyků z jiných zemí bez změny doporučení, třeba u převodovek máš psaný doporučení 80W-90... Když to tam naliješ, tak pod 10° budeš řadit přes zuby a pod 0° nezařadíš...

 Janis
2016-09-27 09:06:46

no_hits: Ale no tak, Láďo...

2016-09-27 09:34:22

Ja si myslim ze nazorne vysvetleni když tomu někdo bohužel stále vůbec nerozumi

Ale i kdyby nahodou, tak proste se to sekne a nepujde s tim razenim vůbec hnout, tak bacha na zimu

 djmj  
Michal
2016-09-27 10:12:23

no_hits: tak s rezervou beriem aj názor od ľudí ktorý nemali v živote T30 a motor YD22. Ale však nech si každý urobí

obraz.

P.S.: tabuľka zo servisného manuálu pre N16 v angličtine

NO_HITS  
Laďa
2016-09-27 12:36:44

Ono pri te nízké teplotě šlo řadit jen s větším meziplynem, než se to trochu zahřálo, myslel jsem že je ko převodovka, pak jsem dal na radu olejářů tutelu 75w-85 a řadí to jak původní náplň i v mrazu stejnej problém měli i ostatní lidi s japoncama viz diskuze na oleje.cz , po použití této vizkozity problémy zmizely... Pokud někdo myslí že kecám, rád mu přenechám zánovní olej Motul 80w-90 najeto cca 50-100km 3litry API GL-4 mě to akorát zavazi v garáži

 Janis
2016-09-28 08:47:57

no_hits: Láďo, já měnil původní náplň v r.2011 při 103 tkm za obyčejný Gyrol PP 80W-90. A k nevíře - vím, že ty zimy poslední dobou nejsou, co bývaly, ale řadilo mi to a řadí úplně stejně, jako s původní náplní. Jasně, že v mrazech je olej hustší a páka nelítá tak lehce, jak v létě (než se motor a gearbox zahřeje), ale že bych šel přes zuby nebo řadil s meziplynem, to teda ani náhodou. Takže mně fakt přijde strašení tím, že s 80W-90 pod +10°C půjdeš přes zuby a pod 0° už ani nezařadíš jako motoristická latina, ne?

NO_HITS  
Laďa
2016-09-28 12:33:50

Ta moje převodovka určitě není v top stavu ale právě diky tomu jsou vidět větší rozdíly ve vlastnostech těch olejů... Ja bych tam kvůli lehčímu řazení a tím i menšímu namáhání součástí převodovky to 80w nedoporučoval... ať si každej vybere sám

2016-09-29 18:27:10

djmj: Tak na tom oleji od Nissanu 10 W40 (že vraj vyrobené v Belgicku) je špecifikácia API SL/CF , ACEA A3/B4. Podľa tabuľky špecifikácia podľa API CF-4 (od r. 1990) - oleje pre štvortaktné motory ťažkých nákladných áut pracujúce s najvyšším stupňom preplňovania v najnáročnejších podmienkach, najmä pre ťažké ťahače v diaľničnej prevádzke (pre modely od r. 1990), no neviem či si Nissan nepomýlil model auta. Či je to dobrá voľba ukáže čas a stav rozvodovej reťaze.

 djmj  
Michal
2016-09-29 23:04:25

pudis: To viem to som už preštudoval. :D Ja tú normu dávam ako som auto kúpil. CF-4 zoženieš iba v sudoch. A na olej pošte je Mannol ale ten je aj CG-4. A keď už chceme byť dôsledný tak CG-4 sa tam nemá liať. Takže som siahol po novšej norme CF. Len aby to nebol panč ten Nissan :(

2016-09-30 12:18:30

djmj: bavíme sa o oleji a viskozitách a je úplne jedno aký motor podstatná je prevádzka auta. Pre niekoho je vhodná taká a pre iného maká viskozita pri rovnakom aute. Alebo si myslíš že tá YD či čo to je má vymyslený špeciálny olej? No nemá....

Viskozita: ešte nie tak dávno boli bežné nie 10W ale 15W v našom pásme a bolo o kus chladnejšie. Dá sa aj dnes ak splní API a rovnako sa dá kde čo iné. Mám auto kde sa dá liať od 0W20 po 20W50. Takže viskozita je vždy voliteľný parameter.

Zimy: bývam v nížine a na zimu by som 10W nedal lebo načo? Mám na výber kopec výborných 5W olejov a kopec ešte lepších 0W. V Nissane mením raz ročne takže 5W v Toyote 2x ročne takže zima 0W či 5W a leto 10W. Pokladám to za optímálny režim.

NO_HITS  
Laďa
2016-09-30 13:04:32

slabostka: asi tak... Poslední dobou s Tebou nejak často souhlasím, těžko rict jestli jsi k tomu došel sám nebo ja vyměknul

2016-10-01 11:06:07

Ahojte. Ja iba taku pikosku vcera som menil olej a kedze som mal kopu casu nechal som vanu aj filter odtiect minimalne pol hodinu...az kym to ani nekvapkalo...a kedze pisu, ze tam ide 5,2L nalial som a ledva som mal olej po min na ryske...musel som tam naliat 5,7L oleja aby som bol na max..ale potom som tu nasiel co pred dvoma rokmi sjaro pisal ze pri vymene filtra 5,4L a do suchecho motora az 6,5L tak asi je to ok...stalo sa to aj vam, ze ste museli naliat viac ako sa udava???(PS: naposledy ked som ho nenechal velmi odtiect tak mi tam voslo len 5L)

2016-10-01 12:06:25

Dnes bol na Prime autosalón a robili test na dvoch rovnakých autách merali tlaky vo valcoch mali ich rovnaké rovnaká hlučnosť motora ale spotreba bola rozdielna. Potom do jedného auta naliali do motora nejaké aditívim už neviem čo nejaké nano častice a previezli sa na aute potom zase merali tlaky spotrebu a hlučnosť a na tom aute kde dali to aditívum tak malo tlaky z pôvodných 12 až 14 hlučnosť klesla tiež o dosť neviem už presne a spotreba bola o 1.5L menšia podotýkam že to boli rovnaké autá rovnaký motor rovnako staré .celkom zaujímavé

2016-10-01 21:57:16

no_hits: čo by si nesúhlasil však to nie je riadenie Apollo 11 ale ako som už písal keď príde na olej tak je to skoro boj na život a smrť... V kauflande som kúpil minule výpredaj Mogul extreme 10W40 4l za 10E, veľmi slušná cena, škoda že Mogul je "mierne" drahší ako konkurencia. Čím to je?

A tie nano Millers ja to beriem ako silný marketing - oleje sú to určite kvalitné ale nie o toľko o koľko sú drahšie... a či moto s Millersom urobí viac km ako s Mobilom či Motulom pochybujem. Racing oleje na racing použitie neriešim, to nepoznám.

kevin66: ten údaj sa nedá brať na mililiter.... Sú autá kde to sedí presne a sú také kde je rozdiel niekoľko dcl. Plus samozrejme je otázka či je teplý olej pred výmenou, koľko sa ti chce čakať a tiež ako máš postavené auto - sklon počas výmeny. Múdrosť praví je že pridať môžeš ľahko hocikedy, odoberať je trošku horšie... a ďalšia dobrá je že čo je na zemi nižšie nepadne....

2016-10-02 23:54:32

pudis: mám 2003 84 Kw dovezenou z Německa,leju 10-W40 od 94000 km ,dnes najeto 330000 km ,do dneška vyměněn jen řetěz a kolo vakuové pumpy,výměna po 15000

2016-10-05 13:42:07

pietro48: Tak to blahoželám, dúfam že aj môj sa dožije tých tvojich km (ak ich už nemá , na SK je stáčanie km národný šport), ja som len chcel poukázať na to, že v DE sa s tou výmenou oleja (20 000 až 25000 km) nejako nebabrali, to auto je pre nich spotrebák a potom ide „zo skaly“ alebo do východnej Európy. To mi si vytvoríme k autu citovú väzbu a podľa toho sa ho snažíme „ rozmaznávať“ samozrejme preto aby vydržalo v kondícii čo najdlhšie. Veľa šťastných km ti želám.

2016-10-05 16:41:34

pudis: děkuji,já si ho sám dovezl v roce 2006,tři roky starý a musí ještě vydržet ,já už jezdím pátý rok s VW transporterem,dal bych ho z domu ,žena nechce slyšet,jezdí s ním

2016-11-17 19:50:27

kevin66: čauko ja som dnes tiež menil olej ako sjaro odporučil 10w40TD lebo mal som 5w40 a keď bol studený tak po naštartovaní tak 20sekund dosť veľa klepal ale až keď sa ozimilo, cely rok nič nechápem dnes som ho vymenil tak uvidíme či pomôže a ja som sa tiež čudoval nechal som ho odtiecť a vošlo tam skoro 6litrov a tiež som našiel že 5.2litra tak nechápem čo načo píšu také bludy

NO_HITS  
Laďa
2016-11-18 07:49:14

Za studena by měl klepat spíš ten 10w, kterej je hustší za studena s dyl trvá než se prolije motorem. Zřejmě ta 5w byl nějakej šmejd nebo motor nebude v úplně dobre kondici.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7