Fórum - Téma


T30 - Olej


Fórum X-Trail T30 T30 - Olej

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2  3  4  5 ......... 7

2013-06-24 12:48:48

Zdravim vsetkych, pripojim sa do diskusie.

Aby som vas uviedol do obrazu co vsetko urobil nevhodny olej v mojom xtrail-y. Auto som kupil v novembri s nabehanymi cca 180 tis km., dovoz z IT. Je to 2,2dci, 2006 s DPF filtrom Motor isiel krasne, potichu, boli sme s nim pri kupe aj v Nissane a prijimaci technik hovoril, ze motor ide ako hodinky :) Nuz prve co s novym autom, tak sme hladali aky olej vlastne do toho ide, kedze sme nevedeli co v nom bolo pred tym. Kedze je problem najst olej ktory podla normy moze ist do motora s DPF, tak sme dali od Castrolu EDGE 5W-40, teda plnesynteticky. A to zrejme bola chyba. Po cca 2000km motor sa normalne rozvrcal, isiel z neho a stale ide :) taky hnusny retazovity zvuk, hlavne pri brzdeni motorom od tych 2000 otacok do 1200. Najprv som si myslel, ze je povolena retiazka na podtlakovej pumpe, tak sme ju trochu dosponovali. Potom po case zase ten isty hrkot, tak sme rovno vymenili na podtlakovke kolecko, retiazku a sponovak (cca 200eur). AZ vtedy sme zistili, ze motor je cisty ako za nova, teda podla vsetko tam bol pred tym nejaky polosynteticky olej. Nasa sysntetika vsetok ten bordel rozpustila, uvolnila aj s karbonom a preto zrejme sa aj motor rozklepal. Po tejto druhej vymene trosku hrkot utichol ale stale to nie je ono. Proste klepe.

Teda prosim poradte ci je moj nazor spravny a aky olej mam tam teraz naliat lebo uz je cas. Uvazujem, ze tam dam nejaku polosystetiku 10W40 aby stichol ale neviem ktory lebo ziadny nie je aj pre DPF. Alebo nechat 5W40 ale inej znacky? Co tak Shell Helix Diesel Ultra 5W-40 alebo Shell Helix HX7 5W-40. Alebo Shell Helix Diesel HX7 10W-40, Mobil Super 2000 X1 Diesel 10W-40.

Prosim poradte, uz som stravil vela casu a minul dost penazi aby som toto vyriesil. Dakujem z akazdu radu.

.

2013-06-24 13:24:09

http://www.oleje.cz/clane...-polosyntetika--syntetika

precitaj si to, ziadne take ako mineral, polo a plna syntetika neexistuje, vsetky oleje maju aj mineralnu zlozku, cislo 5w40 urcuje IBA! viskozitu, nic viac....

Dolezite je norma vyrobcu, ak Nissan k tvojmu motoru nieco vydal, ak nie tak potom norma ACEA...

Mas DPF filter to znamena ze olej musi byt so znizenim mnozstvom popola....

To ze sa ti mozno uvolnily karbonove usadeniny ma na svedomi minuly majitel ktory olej pravidelne nemenil, vtedy sa mozu vytvorit karbonove usadeniny...inak nie

Ja mam staru primeru ktora ma 260 000km a motor je absolutne cisty, ziadny karbon....a to vystriedala 4 majitelov a olej sa tam lial hocaky....a tym kilometrom tiez neverim

V tvojom pripade to vsak nie je take jednoduche, olej musi splnat specifikaciu vyrobcu, ked nie tak ACEA normu a musi byt vhodny pre DPF.

Na plno, polo syntetiku, mineral zabudni...je to prezitok.

PS: v clanku mas trefnu poznamku, ze olej 5w40 ktory mal na obale uvedene ze je plnesynteticky, tak po syntetike v nom nebolo ani paaaaru :D

2013-06-24 15:35:03

elozin: To Elozin. Tento článok vystihol presne aj môj problém. Súhlasí vek auta, krajina pôvodu,km, atd. Pri kúpe motor priadol. Po výmene za Castrol EDGE 5W-40 začali " zvukové problémy" . vymenili sme črevá komplet vo vákuovej pumpe. Motor je čistý ako slza pretože povolili karbóny. Na 60% chrastenie stíchlo. A čo teraz s olejom. Chýba nám jednoznačná odpoveď - aký olej. Odborníkov máme veľa, ale prosím bez omáčok vhodný názov oleja pre nissan X trail, 2006, 2,2, Dci, s DPF. ??? Ďakujem .

2013-06-24 21:31:21

Ked sa tu meni olej , tak sa pridam a spytam ci niekto robil vyplachntie motora pred vymenou oleja.

Tiez mam 2006 DPF a podobne zvuky, o klepani ani nehovorim.

Momentalne je tam 10W40

2013-06-25 06:46:01

Mňa čaká výmen aoleja tiež, mám T30 QR20DE... Nalejem tam VALVOLINE SynPower 5W-40 a bude pokoj...

Do almery QG15 a do primery QG18 som dával SHELL HX7 10W-40 a išli ako šepot květin...

Takže odporúčam VALVOLINE SynPower alebo DURABLEND DIESEL

SHELL HELIX Ultra alebo HX7

MOBIL ESP Formula alebo Super 3000

  • s týmito mám skúsenosti s ostatnými nie...

Inak ako som už uviesol veľakrát toto je nekonečná téma o ničom lebo dnes je fakt olej ako olej...

A prečíajte si TOTO http://www.pneu-asistent....leje/specifikaceOLEJU.pdf

2013-06-25 10:09:10

Já si myslím, že když si to kupoval, tak tam bylo trošku paliva v nádrži a spousta přidaných aditiv, jak to dělají bazárníci, aby motor šlapal jako hodinky. Já když kupoval v bazaru, tak jsem nastartoval v bazaru a motor předl nádherně. Jelikož byl palivoměr na nule, tak jsem hned vedle bazaru natankoval plnou a po asi 2km poté zastavil na svačinku. Po nastartování s plnou palivovou nádrží, kdy došlo k zrušení "speciálního" paliva motor začal hučet a klepat dle stavu najetých km.

2013-06-25 10:34:36

to david TJ

mas pravdu zle som sa vyjadril, synteticky..polosynteticky....ale za to ze nieco nenapisem, neznamena ze to neviem. Nebudeme sa tu predsa chytat za slovicka .

Teda to upresnim, predtym bola urcite 10-ka teda hustejsi, my sme dali 5-ku. Chcem dat zase 10. Otazka znie, mozem dat 10-ku, ktora nesplna specifikaciu podla ACEA C3 (kvoli DPF), ale motor bude mat lepsi chod,? lebo nenasiel som ziadnu 10W40 s C3. Su moderne oleje bez tejto specifikacie zle pre DPF filter?

Alebo uz nemenit za 10-ku a nechat 5ku, len inu znacku?

Este sa vratim ku odporucaniu od vyrobcu, samozrejme Nissan olej 5W30 s specifikaciou C3. Neviem kto je vyrobca tohto oleja ale vela ludi aj tak dava 5W40,

2013-06-25 10:50:17

Ani jeden z olejov 10W-40 nemá 507, teda nieje určený pre motory s DPF, čo je základná podmienka. Najbližšie k tomu je super formula ale aj tá má len 505- viď "špecifikácia olejov".

2013-06-25 10:51:49

fonzi: Opravujem SUPER 3000

2013-06-25 11:03:47

Telefonoval som do Nissanu. ( KE). 1 liter nisaňáckeho oleja 5W-30 pre motory s PDF stojí s DPH 27,40,-€.

2013-06-25 12:37:24

Chlapi, nekomplikujte to. Mate prirucku od auta?

Ak ano, pozrite si tam mazaci plan. Pozrite si normy ake su potrebne pre vas motor. Na nete si potom objednajte olej ktory potrebujete.Hlavne sa riadte normou ACEA.

Viskozita pre nase podmienky je optimum 5W-40( v zime premaze skor motor ako 10W40) - a hustejsi je iba za studena, pri prevadzkovej teplote bude mat rovnaku viskozitu( letne cislo 40) ako 10W40....v zime sa motor potom pri studenich startoch menej opotrebuje ako s 10w.

Liter takeho oleja nemoze stat viac ako 7 eur.

Odporucam znacky Shell, Total, Elf, Mobil.

Neodporucam Castrol, BP.

2013-06-25 17:20:17

http://www.autoservispucek.sk/pancovany-olej.htm

Do 2,2 dci jednoznačne 10W40 TD B3/B4 a NIE licenčny MADE IN E.C.

Pokial ho nežerie tak PDF-ku neubliži aj ked nie je určeny pren.

davidTJ Ohrej si ich na prevadzkovu teplotu ,či maju rovnaku viskozitu.

2013-06-25 18:19:05

maju rovnake letne cislo...tak musia mat rovnaku viskozitu...nemozu mat zahriaty olej s rovnakym letnym cislom rozdielnu viskozitu

Mam si ohrievat olej a potom ho prelievat alebo co? aby som zistil viskozitu?

http://www.znalec.tym.cz/03_visk.pdf

" Z toho vyplývá, že oleje,

např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40,

mají při provozní teplotě motoru všechny

přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich

viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE

5W/40 umožňují mnohem snadnější starty

při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých

teplotách dostatečně tekutý"

2013-06-25 18:36:44

davidtj: Piš z vlastnej praxe ,tu si pozri fotku voditka retaze ,motor mal 80000 km a bol do neho davany olej 5W40.

Tento motor ma hydraulicke šponovaky rozvodovych retazi bez aretacie.Pri vytahanej retazi hrozi preskočenie retaze.

2013-06-25 18:42:30

Dobre vlastna prax, ale tak nebudeme popierat ze tie oleje maju rovnaku viskozitu pri 100stupnoch celzia. Ved to je fyzika.

Jeden motor mal problem...noa? Aku istotu beries ze to bolo olejom?

To je minimalna vzorka.

http://forum.autobazar.eu...te-kilometrov-t24987.html

precitaj si rpvy prispevok, je to od clkoveka ktory tomu fakt rozumie, mas tam aj linky na studie, a hlavne je to z jeho praxe

je to dlhe urcite sa to nebude chciet citat nikomu...ale stoji to za to a objasnuje to celu problematiku olejov

2013-06-25 18:54:54

davidtj: To nie je jeden,škoda že som všetky neodložil.

Už to nerieš ,nech si každy naleje čo chce.Ten članok čo si dal hore si prečitaj cely ,pan pripušta pri poruche vstrekovania prienik paliva cez kružky do oleja a potom je to uplne super.

2013-06-25 19:03:58

jasne, nechajme to tak, nech si precitaju tvoje aj mojeprispevky a nech sa podla toho zariadia

2013-06-25 20:56:36

davidtj: Už len jednu poznamku .Chcem tvoj nazor ,čo mysliš skor natlači do systemu mazania zubove olejove čerpadlo za studena,hustejši alebo redši olej? Cely problem je v tom že pri riedkom oleji beži motor hodnu chvilu bez oleja,čo mu určite neprospeje.U Nissana s motorom YD25 napriklad saci koš pri prevodovke,olejove čerpadlo pri remenici olejovy filter znova vzadu až potom mazanie.Čo mysliš prečo zadiera ojnične ložiska kluky na 3a 4 valci?a ojnice vyletuju cez blok?

2013-06-25 21:27:13

Videl som nejaky test, kde 15w40 premazal za minusovych teplot( neviem presne kolko) motor za 39sekund....0w40 za 2! sekundy. mozem ti to aj vyhladat ked chces. Bol to clanok od Shellu.

Preco si myslis ze napr. 10w premaze skor ako 5W?

Nerypem, seriozne sa pytam, lebo doteraz som sa stretol iba s tym ze cim nizsie zimne cislo, tych skor premaze motor, a hlavne v zime tak motor netrpi, lebo vsetci vieme ze hlavne ked nie je motor zohriaty tak sa opotrebuje najviac.

http://www.oleje.cz/clane...astnosti-motorovych-oleju

Neviem ci poznas tuto stranku, ale tito chlapi olejom dokonale rozumeju, tak snad neklamu

"U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu."

2013-06-25 22:31:30

davidtj: Ja sa nebavim o 15W40

A k poslednej vete zabudli napisat u studeneho motoru v lete natlači 15W40 za sekundu a 0W30 za minutu

Ked začnu do motorov montovat elektricke olejove čerpadla,ktore sa budu spuštat po zapnuti klučov tak aj ja si budem liat do motora 0W40

Ak si videl niekedy stareho mercedesa ten mal budik na tlak oleja,ked si ho naštartoval studeny budik ukazoval plny rozsah oprety za rozsah,ked sa olej zohrial klesol na 2


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7