Fórum - Téma


T30 - čidlo snímače klikové hřídele


Fórum X-Trail T30 T30 - čidlo snímače klikové hřídele

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan X-Trail T30 / Classic  |  Naše vozidla



2013-09-30 16:53:27

Zdravím všechny,

po letech s firemními vozy jsem obohatil soukromý autopark vozítkem pro přítelkyni, a to X-Trail, benzín 2.5, automat, r.v.05, najeto 150tkm (koupeno v ČR, první majitel, servisní knížka). Vše vypadá velmi dobře, ale záhy po koupi se vyskytla jedna chybka. Během krátké projížďky auto dvakrát chcíplo (z kopce, noha jemně na brzdě). Od té doby opět nebyl žádný problém a šlape jak hodinky. Před touto projíždkou auto dlouhé měsíce stálo, následně pouze jedna cesta z bazaru (cca. 320km) a ta byla bez problémů.

Potíž je, že po těchto dvou chcípnutích zůstala svítit kontrolka motoru. Chyba identifikována jako snímač klikového hřídele. Aktuálně má vozidlo v rukou autoservis (kvalitní, nicméně ne orig. Nissan), nechávám provádět kompletní prohlídku, preventivní výměnu oleje, kontrolu a seřízení brzd atd.

Chtěl jsem se zeptat - má někdo s něčím podobným zkušenosti? Z hlediska všech dílů a míry opotřebení by těch 150tkm mělo sedět, na vytahaný rozvoďák, že by si skočil o zub, to nevypadá, motor na volnoběh jen krásně ševelí, jede jak má, takže se mi nechce investovat do kompletní "rozborky-sborky". U automatu to nemůže být ani setrvák. Takže přemýšlím, co a v jakém postupu řešit. Jestli to risknout a po resetu chyby jezdit dál, jestli se to objeví znovu (třeba díky dlouhému stání byl jen nějaký bordel u svíček), nebo preventivně svíčky vyměnit? Je nějak známo, že by daný snímač byl nespolehlivý a po letech/kilometrech odcházel a vyplatí se ho tedy vyměnit? V servisu je ještě nechám zkontrolovat vedení k zapalování, jestli tam třeba není nějaký studeňák, protože chápu-li správně schéma, tak v případě výpadku kontaktu na svíčku by to taktéž vyhodilo tuto chybu, nebo se pletu?

Předem moc díky za jakoukoliv radu.

Matěj

2013-09-30 17:56:44

Mám stejné auto a úplně stejný problém jsem měl s plynem stačilo zvětšit otáčky volnoběhu.

Petr

2013-09-30 18:27:21

Diky moc za reakci. Na kolik jsi to zvednul? Me to se zahratym motorem drzi cca 800, coz mi na benzinovy ctyrval prislo v pohode.

2013-10-03 10:49:54

Tak vše prověřeno, nenalezen jediný problém, otáčku volnoběhu jsou dle manuálu (a měnit tovární nastavení řídící jednotky se mi kvůli tomu nechce). S autem od resetu ujeto několik set km bez problému, takže doufejme, že šlo o sporadický problém (byl hodně zanesený vzduchový filtr, auto dlouho stálo, mohl dorazit nějaký bordel z nádrže, vynechat svíčka, kdo ví). Pokud by se to objevilo znovu a musel jsem to řešit, tak dám vědět příčinu po jejím odhalení, třeba to někomu v budoucnu pomůže

2017-01-13 10:04:00

petrn: Zdravím,jak a na čem se dají zvýšit otáčky? Na volnoběhu mi to drží,ale jak dám na automatu jízdu,tak mi klesnou otáčky.

2017-01-19 08:51:02

Zdravím,kde přesně najdu ten snimač klikového hřídele?

djmj  
Michal
2017-01-20 07:04:50

matyxcz: Ty si kúpil auto z druhej ruky, dlho stálo niekde a tvoj kvalitný servis ti nevymenil sviečky? O tom by som sa ani nebavil. Ak sa ti to hlási chybu čidla tak je buď čidlo na alebo máš rozvody na . Ešte by bola možnosť, že je kabeláž na prd. Ale uvidíš či sa to ešte objaví.

tompaw: Je vzadu pod štartérom.

2017-01-20 07:37:35

djmj:díky za radu

2017-01-20 09:43:02

djmj: nově sem psal tompaw, moje příspěvky jsou 4 roky nazpět. A btw - byl to očividně špatný benzín, poté už se ta chyba neobjevila, a auto poslední 4 roky a 80tkm jezdí bez problémů - tedy bez zásadních "motorových" problémů. Tak dvaapůlka je fakt slušný motor, vlastně jen standardní servis a jezdí pořád a dobře, a to už má přes 1/4 milionu km. Automatická převodovka dtto, a co se 4*4 týče tak taktéž. U všeho stačí včas měnit náplně, filtry, prostě dodržovat výrobcem předepsaný servis a je klid. Horší je to s jinými věcmi - koroze (hlavně blatníky), sem tam nějaká ta elektronika (nevýhoda nejvyšší výbavy) a podobné záležitosti, které sice principielně nebrání jízdě, ale člověk je nemůže neřešit a stojí pak dost peněz.

djmj  
Michal
2017-01-23 09:06:59

matyxcz: Aspoň si napísal ako to dopadlo a že je kľud. No je to všetko aj o používaní a ako si napísal o pravidelnom servise. No s koróziou je to tak ako píšeš. Keby to boli len nosníky tak ešte v pohode ale horšie je, že aj nosníky hrdzavejú. Popozeraj za zadnými kolesami okolo tlmičov.

2017-01-23 11:14:59

djmj: tam se mi té korozi podařilo předejít. Hned jak jsem auto koupil, tak jsem nechal podvozek kompletně očistit, zkontrolovat že tam zatím žádná koroze není a kompletně nastříkat takovým tím gumovo-něco sajratem, takže i když auto jezdí po nezpevněných cestách atd., tak tam nic nerezne, je to ochráněné (v tomhle se ta investice cca. 10 tis. Kč celkem vyplatila). Lemy blatníků jsou ale jiná kategorie - z vnitřní strany je záhyb, kam se dostane bláto (voda vyteče, ta nevadí) a vytvoří tam ideální prostředí pro to, aby se tam permanentně držela vlhkost a pak člověk najednou kouká, že blatníky začnou prokvétat, i když z vnější strany je lak v pořádku ....


Odpovědět