Fórum - Téma


SVODY SR20DE


Fórum Tuning a úpravy SVODY SR20DE



1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 22

2011-04-29 09:26:40

Kadli mohol by si nafotiť v ktorom mieste to prasklo? skúsim to skontrolovať či to tam nemám náhodou prasknuté aj ja. Inak s tým vlnovcom pravda letmo som sa nanho pozrel a vyzeral úboho. mimochodom mám na tom cca 15 00 km.

mathew príd na zraz do NR popozeráme to a porovnáme si to.

2011-04-29 09:27:38

2011-04-29 09:51:29

VladaGT, hele ten tvuj nazor ohledne turba a omotani nevim, jestli je uplne na miste. Termo izolace vyfuku nema s turbem nic moc spolecneho. Toto vzniklo, kdyz se zacla resit thermodynamika plynu. Jde o to, kdyz omotas svody, a tak zpomalujes vzlinani tepla, tak to ma priznivy vliv na rychlost plynu uvnitr trubek, neb kdyz horky plyn se setka s chladnejsim prostredim vznikaji jakesi jevy (nestudoval sem thermodynamiku) ktere zapricini zpomaleni proudeni plynu. Tedy udrzeni svodu na konstatni teplote pomaha vyplachu plynu pryc z valce, tedy ma vliv na samotny prubeh vykonovych charakteristik. To jestli jde o atmosferu ci motor s turbem je uplne jedno.

Druhotny prinost thermo pasky na svodech je, ze markatne setris vsechny soucastky v motorovem prostoru a kolem nej. Vysvetlim na prikladu. Ja jezdil bez omotavky tri tydny. I po plynule jizde kdyz sem otevrel kapotu, tak horky vzduch ktery na me vyjel z podkapoty me spalil ksicht. Na nic se v motorovem prostoru neslo sahnout a to ani na plastove veci, musel sem pockat, abych mohl dolit vodu do ostrikovacu, protoze vse zhlo, vcetne treba tyce, ktera drzi kapotu. Dale, svody navazujici na downpipe jdou presne pod olejovou vanou, pri teplote kterou vyzaruje tenkostena nerezova ocel nepriznive ovlivnujes celkovou teplotu oleje, ktery slouzi i jako chladici medium motoru, nehlede na to, ze diky tomu muzes prekrocit hodntotu HTST a tim ublizujes motoru.

Ono vem si, ze standardni litinove svody+downpipe maji tepelne stity az ke katalizatoru vcetne. Ten tam neni jen pro okrasu.

Ke kadlimu podezreni ci je to nerez... Nevim, ale co by to bylo jineho, vzheledem k vaze? Hlinik asi ne, ten by ukapl, Titan by si nezaplatil... Cim si to varil? TIGem? nicim jinym by se nerez varit nemel. Nerez a med se nenapoji, pouziva se Wolframova katoda a varit nerez neni zas takova sranda, proto jsou na to separe svarecske zkousky, amater to sice nejak slepi, ale o pevnosti muze byt pochyb. Proto mozna ti ty svody ruply, co si budem nalhavat, tohel je vyrobeno v Cine jako vsechno.

It is my 5cents

2011-04-29 10:06:53

Tak diky Arteee, Tys me zase rozbil. Cili ze bych opet koupil ke svodum potom tu pasku? Asi mi nic jineho nezbyva. Ale je dobre ze tu nekdo neco takoveho napsal, to je presne vzdy to, co potrebuju slyset.

2011-04-29 10:11:49

jj Arteee ja ti to neberu klidně si to omotej. já to dělat určitě nebudu, nemá to pro muj motor nyní žádný význam.

s tím spáleným ksichtem si mě docela rozesmál u mě to tak drastické teda není.

2011-04-29 10:44:44

To se Vam to porovnava, mate uz zkusenost, ja to mam horsi, teprve se na to chystam a nechci zbytecne pripadne za neco vyhazovat prachy kdyz to nebude nutny. Ale zase pak nechci neco dokupovat. Nekdo jezdi bez, nekdo s paskou. To je slozity. Arteee pise ze je to bez brutal, dalsi ze je to v poho. Tak co mam delat ja chudak, ktery je mezi? Asi si dat s Vami nekde sraz a porovnat to

2011-04-29 11:04:35

Asi takle, na te trubce od klimy, ktera je pred blokem motoru (vy tam mate to hlinikovy stineni) sem dal kvuli ochrane tepelnou izolaci, ktera ma vydrzet 350°C, po ujeti 36km po okresce totalne stekla. Takove teplo bylo za jizdy zhruba 15cm od bloku...

Hele podivej se na konstrukcni vlastnosti Nerez ocely, konkretne na teploty, jeste konkretneji teplotu tani. A kdyz vis prumernou teplotu vyfukovych plynu, zjistits, ze je tam obrovska rezerva. Je to presne jak jak psal Jagy, pokud ty svody maji prasknout (maji vyrobni vadu, krystaly v mrizce nejsou spolarizovany presne, jak nerez vyzaduje, je zde na metalurgicke urovni olsabeni), tak prasknou...

Nehlede na to, ze naopak paska ochranuje pred prasknutim nerezi prave kvuli tomu, ze i zpomaluje proces chaldnuti, kdyz je motor vypnut. A prave na rychle zmeny teploty je nerez nachylna, ne na trvale vysokou teplotu.. No a proste setris motor jako takovy. Jak sem psal, vyrobce motoru nevymyslel tepltoni stity v motorovem prostoru na litinovych materialech, ktere tolik nezhnou (neuvolnuji tepltou tak ryhle jako tenkostena nerez, maji vetsi tepelnou kapacitu proste), jen tak pro srandu, aby auto bylo tezsi. Ono to duvod ma, je to stejne jako s nekvalitnim olejem, tohle ma pomaly prubeh.

2011-04-29 12:20:30

jako o tom, že to je nerez nepochybuju a má obrovské rezervy, svody pokud prasknou tak ti praksnou jen ve sváru a proč...to ví každý kdo nerez někdy svářel. je to matroš s kterým se zkrátka špatně pracuje a narozdíl od oceli, kdy svár je kolikrát pevnější než svařovaný materiál, je svár na narezu právě to slabé místo. alespoň si to myslím, protože ocelovou traverza na V3Sce nám vždy praskla jinde než byl svár.řekl bych vám víc, ale už si to nepamatuju byl to krásný dokument na discovery o tom jak vyráběli DeLorean. ty svody musí nejvíc trpět v zimě kdy vymrzlé auto nastartujete, svody se rozpálí velice velice rychle.

Artee: nekvalitní olej neexistuje:D a pokud tak nejsi schopen ho poznat, můžeš jen věřit, že ten mobil, nebo total co koupíš není jen přebalená kaše. já jsem třeba teď koupil 25 litrů 10w40 od Cinolu. litr mě stál 57 kč, normálně stojí kolem 99 kč a předtím jsem to lil do Octavie a i do BMW 323i a bez problému, i po rozdělání motoru, když šlo bmw do kytek, motor krásně čistý. na tento neznačkový olej jsem nalil 45 tisíc kilometrů. do GTčka jsem chtěl nějaký lepší olej, ale nedávná exkurze v míchárně olejů mě docela vyškolila:D jak jsem říkal, podle mě je fuk co tam naleješ, hlavně jaké to má specifikace a pravidelně měnit.

2011-04-29 12:58:55

pište si co chcete, nerez svody praskají hned vedle sváru, a oproti železným vydrží méně než prasknou, ale nikdy neprorezaví což je jejich hlavní výhoda a druhá tuning výhoda je že jsou hezké, ale prostě jednou prasknou i kdyby jste se na hlavu stavěli, a co se olejů týká, je to v podstattě pravda, že všechny oleje se vyrábí přibližně ze tří základových olejů od cca tří výrobců základových olejů a přimíchávají se pouze aditiva, a víceméně i většina olejů ve výsledku má stejná aditiva až na nějaké výjimky kdy si firmy sami míchají oleje se svými aditivy přímo ve svém areálu

2011-04-29 13:40:07

No ted jde o to jak dlouho ty SSAC svody tedy vydrzi. Jako menit je za 2 roky by se mi asi nechtelo, stejne jako kazdymu kdo je ma nebo je chce prave koupit. Taky zalezi jak to praskne,kdyz malo, tak se stale jeste nic nedeje. Problem asi je, ze jak to praskne, tak to pujde dal. Cili pak to nejak prevarit, pokud se to rozumne da, bo ja jinak nevim...

2011-04-29 13:47:13

Vic nez olej sem myslel prisady (viz casto diskutovany chlor)... Melo to byt prirovnani, ze ze zacatku takove aditivum ma ocividny efekt, ale z dlouhodobeho hlediska motor znici. Tim sem chtel naznacit, ze takove tepltoy v motorovem prostoru, ktere vyrobi neomotane nerez svody, muzou mit stejny efekt z dlouhodobeho hlediska, proto vyrobce na litinu dava tepelne stity.

Jinak ano, svar je klicovy, coz sem taky napsal. Opravovat se to da, svarit to jde, ale jen se dale oslabuje material, protoze vytvarite misto, kde to muze prasnout znova. Dulezity je samotny svar, proste varit nerez je trochu i umeni. Ne jako neco heftnout COckem na ocel.

Kentoya: Jeste jeden efetk nerezovych svodu si opomel, a to je jejich vaha. Nerikam pro nas, ale pro zavodni special, kde se resi kazdy gram je sakra rozdil mezi litinou a tenkostenou nerezi. Me to rozhodne hezky nevypada, neb to mam cele omotane

2011-04-29 14:30:44

Zalezi to proste od kusu. Nekomu to muze vydrzet porad, jinymu to po roce, dvou praskne. Je to spatny, ale bohuzel to tak asi je, jako s vetsinou veci. Budu jen doufat, ze se ke me dostane ten lepsi kousek od jagyho, kteri vydrzi hoodne dlouho. A paskou ho tedy nakonec (diky Arteee) prevazu a uvidime.

2011-04-29 14:53:13

Pato: Fuuuu a kedy to je, lebo som 6dni v tyzdni v robote :( inak bohuzial pocitam ze to porovnavat ani nemusime, Cina jak Cina este ze mam na povale stary vyfuk odlozeny.

Jagy: Autom som nesuchol to su kecy. Na take veci si davam velky pozor a keby som suchol tak tu nebudem tvrdit ze to hnije len tak same od seba. Mimochodom aj keby, tak na sto pro je vidiet ze naruseny od spodu nejakym narazom alebo oskretim nebol.

Vlnovec hnije z prednej časti a niekde na boku hore (uplne som to neobkukal), drzi iba na zadnej strane, dopredu som dal pasku - ved pofotim, nemam problem, dnes by som mal cas ist na jamu.

2011-04-29 19:18:20

mna by len zaujimalo kto z vas ma zvody original z ssautochrome. na ebay je toho vela, ale neverim, ze su to vsetko original SSAC zvody.

2011-04-29 20:38:16

já je měl na dvoukile a převařoval jsem je co 5000km, a to byly potom i vyvzpěrované kulatinou a to vydržely o 2000km víc, už to nechci ani vidět

2011-04-29 20:41:16

Srovnavas nesrovnatelne.

U N/A a techto typu svodu jsou minimalni problemy. U turbo svodu napr. na S13 je problem, ze na nich visi velka vaha (turbo, dumpipe, atd.) a tim svary trpi jeste vic plus vibrace tomu taky nepomahaji. Tam jsou svody na kvalitu o dost nachylnejsi a casto tedy lidi preferuji litinove.

2011-04-29 20:59:12

To kentoya ,já je mám omotané,jak přijdu na to,že jsou prasklé?Protože bych je měl vařit už min.2x...

2011-04-29 21:50:13

mozna by pomohlo kryo.... minimalne za pokus by to stálo

2011-04-29 22:28:19

ty máš menší teploty jak já na turbu, a neboj až to prdne tak to poznáš

2011-04-29 22:32:47

jifo ma tu primušu foukanou... a stejne jako mas ty je to foukana atmosfera


Odpovědět

1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 22