Fórum - Téma


svíčky - ALMERA N15


Fórum Almera N15 svíčky - ALMERA N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

Rop
Radek
2007-09-06 09:06:43

Jasne, ja daval do Corolly taky NGK. Tlumice Kayaba mohu jen doporucit. Mel jsem je na Toyote z prvovyroby a pri vymene jsem je tak dal taky. Co se udrzby tyka tak nepodcenuji pochopitelne vymenu oleje a filtru. Olej davam 10W-40, na nase podmiky si myslim ze je dobrej. Jinak "predepsany" vymeny vseho moznyho beru trosku s rezervou. Jsem technik a mam celkem paru o tom co se v aute kde deje. Jasne ze jsou lidi kteri vycepovani a vystraseni dealerem, nechaji menit vsecko podle predpisu aniz maji paru o tom na co to v aute je a kde to je a co by se eventuelne mohlo stat kdyz se to ci ono porouchalo. Kdyz na to maji love at calujou, jejich servis jim bude vdecny. . Muj šéf, konstrukter, starej praktik, ma Octavku. Ten to ale zene uz do extremu. Koupil si 50 litru levnyho oleje, filtr obcas jen misto vymeny proplachl v benzinu, do zanckovyho servisu chodil jen v zaruce. Rozvodak s kladkou, kterej mu sundali pri prvni vymene ve znackovym servisu jeste v zaruce, tam pristi vymenu dal zpatky. Cepy menil az klepaly, loziska az hučely, pylovej filtr az byl ucpanej atd. Chladici a brzdovou kapalinu nemenil po 8 letech vubec. Proste ani kačku nevydal jen tak preventivne. A co myslite? Auto ma bez problemu najeto 270.000 km. Dalsi priklad. Znam manika co na Fabii 1,4 16V menil poprve rozvodak pri 164.000 km. A stalo se neco? Nic. Nevedel ze se to ma měnit. Řemen byl při ohybu jeste na to stari pomerne houževnatej a pevnej. Ja menil na Corolle po 100.000 a taky vypadal jako novej. Kladky jsem nechal od prechozi vymeny. Byl jsem u vymeny a kontroloval jejich vule. Byly naprosto v poradku. Chci tim rict ze veskere dulezite komponenty jsou dimenzovany na minimalne dvojnasobnou zivotnost. Malo kdo ma ale nervy to zkouset treba u onoho rozvodaku, to je jasny. Ale pylovej filtr, palivovej filtr a takovy veci jejichz pripadna porucha nezpusobi zadnou velkou ujmu, tam proste cekam az si o vymenu řeknou sami. Nebo az se me zda ze přesluhuji uz dost dlouho. Preventivne jsem u Corolly menil jen remen alternatoru a serva. To je par korun. Rozumeli sme si takle bez problemu s Corollou (a to jsem jezdil casto i nemecko a nezklamala) tak doufam ze si ted padnem do noty i s Almerou.

2007-09-06 09:31:02

To je všechno pěkné, ale je to i o štěstí. Někdo na auto kašle a jezdí s ním v pohodě třeba 300.000km a jiný s ním nedá ani polovinu a lítá jen po servisech. Někdy mohou třeba rozvoďák a kladky vydržet jednou tolik a jindy nevydrží, ani kolik by měly dle výrobce. Tohle byl třeba velký problém u Opelů, kdy mi mechanik líčil, jak se jim ve firmě polovina aut "potkala", protože se předčasně rozpadly kladky. Měli jich 30kusů stejných, takže žádná náhoda. Filtry jsou v autě od toho, aby nepropouštěly nežádoucí látky kam nemají, jenže budou - li zaneřáděné, jejich průchodnost bude mizerná a pak dostávají víc zabrat jiné součásti - třeba motorky ventilace nebo palivová čerpadla, což může vést k jejich většímu opotřebení až poškození a to je pak daleko nákladnější oprava, než vyměnit pouhý filtr. U mnohých filtrů (olejový, palivový) to nejde ani vizuálně poznat (teda já to neumím ), jedině je rozdělat, takže nemám reálnou možnost přesně odhadnout, jak je zaneřáděný.

Jsou lidi, co na údržbu kašlou a pak to taky tak vypadá. Viděla jsem předevčírem na prodej Primeru P11c (2000) a byl to zrezavělý a zanedbaný kus. Byla daleko víc prohnilá, než kdejaká stará herka..... V rukách jiného člověka mohla dnes vypadat zcela jinak a též i fungovat, ale každý má k tomu jiný postoj a jiná očekávání.

Též jsem zastáncem nechat věci v klidu, dokud fungují a dělat údržbu a výmenu jen toho, co je opravdu nezbytné. Hlavně mě fascinují naprosto zbytečné úkony v autorizovaných servisech, kdy po pár km chtějí dělat na autech úkony, jež jsou jen zbytečným taháním peněz z kapes zákazníků. I přesto všechno na některých věcech, jako je olej, filtry a palivo, nikdy nešetřím.

Rop
Radek
2007-09-06 10:26:23

Jo nekdo na to kasle uplne ale zas tak sem to nemyslel ze bych na nic nesahl. Premyslet nad olejovym filtrem za 120 kc jestli vymenit nebo ne je blbost. Menim olej tak automaticky i filtr. Chtel sem tim rict presne to co ty, ze ve znackovym meni spustu veci zbytecne, protoze je to pro ne kseft. Nepatrim k tem kdo by na auto kašlali. Jen to resim tak ze nejaky ukony delam sam, nektery kamos v servisu a menime jen to co je treba, nebo to co uz opravdu přesluhuje. Nechat vymenit ve znackovym servisu "pulku" auta preventivne neni pro nas normalni lidi mozny....Corollu jsem mel taky v solidnim stavu, vsak sem ji pak taky diky tomu dobre prodal a nikdy me nenechala ve štychu. Vsak podivej. http://www.webpark.cz/corolla95/ .. uz si pomalu chystam web o Almeře.

2007-09-06 12:19:33

Tak to souhlas, přesně tak též uvažuji a jsem podobného mínění. Je to jak píšeš, v servisech jim jde hlavně o kšeft a kdo se v autech nevyzná, klidně slepě naletí a nechá si vyměnit mnohé zbytečně. Byli jsme před pár měsíci na garančce s Mazdou a též nám dali seznam hromady úkonů, co s tím autem budou dělat. Mělo tehdy najeto jen 10.000km a vše bylo v pohodě beze známek opotřebení ani zjevných problémů, takže jsme jim natvrdo řekli, že chceme pouze zkrácenou garančku, to jest výměnu oleje + filtru a maximálně kontrolu a seřízení pár věcí. Zpočátku se kroutili a trvali na svém, že nám jinak neuznají záruku, ale když jsem je upozornila na to, že si nechám vůz zkontrolovat po jejich zásahu svým mechanikem, který prověří, zda udělali vše, co si zaúčtovali, najednou změnili. Zvláštní, že? Do servisu zákazníky nepustí a i to bylo předmětem další řeči, kdy jsme vyloženě trvali na tom, že chceme vidět, jak mění filtr a skutečně tam dají nový olej z origo zabalených láhví. To nám nakonec umožnili. Ale kdo autům nerozumí, toho asi pěkně oškubou.

Jinak jsem se koukala na fotky Tvé Corolly a musím tedy uznat, že vypadá opravdu príma. Je vidět, že si se o ni dobře staral. Jsou to výborná auta a já mám osobně japonské značky nejraději. Tak ať Ti i Almera přinese jen a jen spokojenost.

2007-09-06 12:35:51

takze nakoniec sme sa zhodli ze nic netreba prehanat a dolezite casti ktore mozu viest ku katastrofe vymenim vtedy kedy odporucaju plus minu 1000km sa nemoze nic stat.

ohladne toho oleja tiez som zastancom naco kupovat drahy olej na 15-30tkm ked tam za tu cenu mozem menit kazdy 5000km nejaky iny ktory tiez staci pretoze splna normy.

aa naucil som sa ze neryp sa do niecoho co ide. na druhej strane ked pocujem klepkanie stabilizatora je to vec ktore nie je tak podstatna ale znervoznuje ma tak vymenim ale rovno na celej naprave nie len ten jeden.

mozno pri dalsej vymene vsak uz vymenim len jeden no je to otazka vsetko penazi

Rop
Radek
2007-09-06 20:39:22

To Doris: Jo copak Corolla ta byla jeste Made in Japan. Mit klimu tak sem s ni jeste dva roky jezdil. Uz nam v ni ale bylo vlete horko, hlavne manzelce ja jsem to jeste celkem snašel. Chtel jsem zase Corollu ale sehnat ted solidni 5 let starou a nenalitany prez 100.000 km je nemozné. Ale japoncum jsem věrny po zkusenostech s Toyotou chtel zustat. Tak jsem sel do Almery. Navic byla tak o 20%-25% levnejsi nez by stala podobne jeta Corolla, ktera stejne nesla sehnat. Skoro sem ji vobrečel. Stal jsem na križovatce a díval se jak v dali mizi svetla auta ktery me vozilo po Nemecku, dovezlo az ke kanalu La Manche a o kterym sem vedel uz snad uplne vsecko. Hold to byla citova zalezitost. Vsak jsem hned z te krizovatky zavolal domu ze Corolla je prodana a šel to s 55.000 kč v kapse rovnou ke kamosovi do baru zapit. No co mam povidat, vratil sem se se sousedem kolem pulnoci. To proste bylo neco jako umrti v rodine a mel by se na to vztahovat den volna z prace.


Odpovědět

1  2