Fórum - Téma


svíčky - ALMERA N15


Fórum Almera N15 svíčky - ALMERA N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2007-07-10 20:49:26

prosím potřeboval bych radu jaké jsou nejlepší svíčky do motoru 1.6 benzín z roku 96,dík

2007-07-10 20:53:39

Dej tam NGK nebo Denso Iridium, s obojím budeš spokojený. Do japonce nejlépe japonské díly.

Dux
Radek
2007-07-10 20:54:28

Svíčky (výrobce a typ) NGK BKR5E

2007-07-10 20:55:19

jj NGK jsou supr svíčky

2007-07-10 20:56:06

a nějaké další označení to nemá,jsem neznalec v tomto oboru,já mám totiž diesla,otec má benzín

Dux
Radek
2007-07-10 21:00:31

ty jsou davane vyrobcem

2007-07-10 21:04:12

děkan,hned jsem to poslal tatikovi

2007-07-11 10:39:07

ngk bkr5e11 su davane vyrobcom este su tam a varianty bkr4 alebo 6 podla toho ci chces teple alebo studene no 5 su dostacujuce pre nase podnebie ak chces cosi lepsie tak denso alebo ngk platinu alebo iridia no zaklad ngk su velmi dobre

Rop
Radek
2007-09-04 09:34:52

Nevite kdy se maji menit svicky na N16? Mam sice servisku od predchoziho majitele, vsecko je potvrzeno ze se menilo podle planu, ale ten plan se ke me jaksi nedostal . Mam ted 81.000 km. Kdyby jste nekdo mel onen plán udrzby cely, tak ten by se me taky hodil... predem dik.

2007-09-04 12:19:18

kazdy 30t km sa menia sviecky skus pozriet aj manual tu na webe tam by to tiez malo byt.

teraz ta napriklad caka velka udrzba pri 90 000 kedy by ti mali menit filtre pelovy olejovy vzduchovy. potom olej potom brzdovku a este aj chladiacu kvapalinu tusim. ak by si chcel kukni do mojho profilu tam je take lajstro co sa robi napr pri 120 000km skus si take cosi vypytat a ak to budes mat tak to mozes smarit aj sem.

2007-09-04 12:31:28

U obyčejných svíček je těch 30.000km tak akorát, ale třeba iridiové NGK vydrží i 3-4krát tolik.

2007-09-05 11:43:05

Asi mě ukamenujete,ale nechci zakládat flameware - jen dotaz: opravdu má někdo nezvratné důkazy,že jsou do "japonce" nejlepší japonské díly,teď mám na mysli svíčky? To není rýpání,Doris,jen přemýšlím: Nissan a další japonské značky osazují z výroby NGK,protože jsou kvalitní a je to domácí provenience (můj názor).Nemyslím si ale,že by motory Nissan jely nejlíp pouze při použití téhle značky svíček - namátkou Champion,Bosch,Denso,Brisk a další seriozní značky jsou určitě použitelné taky a bez znatelného zhoršení výkonových nebo provozních parametrů.Každý výrobce má osazovací tabulky pro různé značky vozidel a jejich motory a pokud se jimi budu řídit,nemělo by se stát,že mi motor nepojede nebo bude mít problémy.Takže můžu použít prakticky výrobek kteréhokoliv výrobce,pokud pro zmíněný typ vozidla a motoru svíčky vyrábí.

Vím,že třeba zrovna Brisk není tak věhlasný jako právě NGK nebo Champion,ale už dávno to není totalitní PAL,který vyráběl léta stejné a nijak neinovované zboží,naplánované "odborníky" s červenou průkazkou na pět let dopředu.Jeho loga nejsou tak na očích,jako loga jiných gigantů při motoristických soutěžích,ale troufám si tvrdit,že vyrábí kvalitní a konkurenceschopné zboží,jímž se může směle měřit s ostatními výrobci.Vývojové oddělení tam nespí,ale pracuje - vícejiskrové zapalovací systémy (kdy elektrodu tvoří prstence na středovém izolátoru) vyvinuli právě tam.

Nedělám Brisku ani komukoliv jinému advokáta,značku NGK uznávám a nepopírám její kvality,jen chci říct,že motor pojede srovnatelně dobře i se svíčkou jiného výrobce.Pravda,v závislosti od typu (a ceny) se může lišit životnost a případně (u high-tech svíček) i výkon v určitém pásmu (ovšem určitě ne výrazně - má to smysl u závodních strojů,kde i tisícina sekundy rozhoduje o místě "na bedně",nikoliv u běžného řidiče na silnici),myslím ale,že každý větší výrobce má svoje "želízko" v každé kategorii.

Ještě jednou dodávám - tohle není rýpání ani pře,jen jsem si vzpomněl na názor tuším Krupiho v jiném threadu,že by se snad měl stydět (v ironii) za to,že má v Primce Brisky....

Já je mám v Almě taky,Krupi.A nestydím se .

2007-09-05 14:17:40

iny pohlad ked davaju do almerky ngk od zaciatku tak preco davat ine?

ak dobre idu na ngk tak ich tam budem davat dalej, mozem zacat spekulovat ze ine sviecky a zistim ze je

to jedno a rozdiel je len asi v cene.toto podobne je tusim u olejov tiez su tam rozdiely ale je to len otazka zvyku

a toho co chceme pouzivat a marketing

2007-09-05 15:35:30

Tak zrovna na téma svíčky jsem provedl s exaktní průzkum. Na jaře jsem se nechal zlákat místním prodejcem a šel jsem do BRISKů . Původní NGK už byly notně vypálený a chtěl jsem podpořit český produkt. Už subjektivní pocit byl, že auto tak "netáhne" a navíc pokud jsem na druhý rychlostní stupeň řadil pod 2000ot. auto cukalo.

Abych se v mém pocitu utvrdil , tak jsem na vjezdu do naší obce provedl měření od sloupu veřejného osvětlení po radar zachycující rychlost. Test probíhal tak, že jsem vyrazil od sloupu ve 3 000 ot zařadil za dvě sešlápl plyn na podlahu a zaznamenal rychlost na radaru. Potom jsem Brisky vyměnil za původní NGK, které jsem prozřetelně nevyhodil a opakoval celu krasojízdu znovu. Rozdíl v cíli byl 4 km/h (43 resp47 km/h). Pak jsem šel koupit nový NGK....... Netvrdím že Brisk je špatná značka , ale do almery se prostě nehodí.

2007-09-05 15:46:57

Stejný dojem udělaly Brisky i na mě, jak jsme je měli kdysi v P11. Po 15.000km šly pryč, vyhozené peníze. Do japonce prostě japonské díly a je to v cajku.

2007-09-05 17:17:28

Věděl jsem,že nějakým tím kamenem "koupím":

Manzes: mám taky Almeru (N15) s GA16DE - původně byla osazená NGK BKR5E,ale jelikož byla z bazaru a bez servisky,měnil jsem svíčky za nové.Rozhodl jsem se vyzkoušet Brisk DR15 TC,podle osazovací tabulky Brisku na webu.Výsledek?Motor se chová dle mého subjektivního dojmu shodně jako s NGK - startuje i běží,neškube ani při řazení dvojky v 1500 rpm,maximálka tachometrových 195 km je taky stejná...Netvrdím,že nemáš pravdu - sice metodu lampa/radar bych nenazval "exaktním měřením" (to je přesné,matematicky podložené měření),ale co jsi použil za svíčky a v jakém motoru?Nesprávně zvolený typ problémy dělat může.Správný by neměl.

Doris: koukal jsem do toho staršího příspěvku,kde jsi psala o zklamání z LGS typu Brisků.Dorisko,jenže to je právě to,o čem mluvím - LGSky mají kruhové jiskřiště a v některých ohledech jsou opravdu lepší,než klasické svíčky s boční elektrodou,jenže: NEHODÍ SE DO VŠECH TYPŮ MOTORŮ!A to je kámen úrazu - málokdo si dá práci s dohledáním informací a nechá se zlákat leckdy zkomolenou a překroucenou propagací a pak je zklamaný z rozpačitého výsledku.Stejně tak nepřinášely žádný oslňující výsledek ani vícejiskrové svíčky v běžných konvenčních motorech.Jinak jsem rád,že jsi to nebrala jako útok na tebe - neznám tě sice,ale smekám před tím vymazleným skvostem z obrázků.Je vidět,že autem žiješ a věnuješ mu spoustu času a práce.A slabost pro díly japonské provenience ti neberu - chápu ji.Brisky nikomu nenutím - jen tvrdím,že to s nimi taky jede a stejně - aspoň mně.A asi i Krupimu .

A Miskus: ano Miško - když je montuje výrobce a jedou,proč to měnit?Jen říkám,že to zkusit můžeš, a nejen u svíček - i Doris ti potvrdí,že má z tlumičů Kayaba subjektivně lepší dojem,než z původních,výrobcem montovaných Monroe.Výrobce montuje to,co má zrovna skladem a co je rentabilní a nedělá problémy - přesto můžeš překvapivě zjistit,že součástka jiné značky se hodí líp.I do "japonce" - a netvrdím to o Briskách...

Přeju všem hezký odpoledne

2007-09-05 17:36:04

Janis: To je v pohodě, ani jsem to nebrala jako problém. Je to hodně o tom, že jak je člověk spokojený s něčím, pak to i chválí a stejně to funguje i naopak, proto můj výše napsaný příspěvek. Hodně lidí si Brisky s kruhovým jiskřičem pochvalovalo a bylo i mnoho pozitivních referencí, což byl i důvod, proč jsme je zkusili. Zpočátku se jevily opravdu lepší než staré Championy, co tam byly původně, ale kolem 15000km už bylo znát, že nefungují jako dřív. Pak se tam daly Denzo iridium a zase to byl rozdíl k lepšímu. Na to si člověk hned přivykne. Zcela evidentně se pro SR20DE hodily více, máš pravdu, že je třeba sledovat i jiné parametry a vhodnost pro daný typ motoru, což jsem tehdy bohužel nevěděla. Díky tedy za info, je to holt věda a člověk se má stále co učit.

2007-09-05 17:43:21

Tak prihodím sem aj ja niečo. Mal som v aute NGK sviečky, boli už dosť opotrebované. Vymenil som ich za Denso Iridium, spolu s tým som tam práskol aj vzduchový filter Green. Auto sa začalo chovať podstatne živšie (ak sa to o 1,5l dá tvrdiť ). A necítim taký podstatný pokles výkonu so zapnutou klímou, ako predtým.

Rop
Radek
2007-09-05 19:20:33

To Miskus: Velka udrzba? nestraš . Olejovy filtr se snad meni pokazde s olejem, pylovy tehdy az je tak zaprasenej ze nejde do kabiny luft, brzdovka je vymenena, na chladici kapalinu se podivam na samolepku v motoru. U Corolly jsem najel na dve sady normalnich svicek NGK 120.000 km. Tak jaka pak vymena po 30.000 km. To je maximalne sen autorizovanych servisu aby jsme tam jezdili cpali do nich love. Petilety auto je po zaruce a nema ve znackovym servisu co delat. Teda pokud nekdo nevi co s prachama... Mam kamosa mechanika, vlastni normalni servis a 6 let me tam servisoval k me nejvetsi spokojenosti Corollu. Tak ted bude pokracovat s nissanem. Jestli jsi to jeste neprokoukl, tak pro dealera neni az takvej kseft auto prodat ale servisovat. To je vyvar!. Zvlaste kdyz vsecko meni nejlepe v polovine zivotnosti... jasne, jistota je jistota ale pekelne zaplacena. Moje Almera, pokud to nebude nutne z nejakeho vazneho duvodu se uz do znackovyho servisu nepodiva...Mam v miste bydliste bezva mototechnu a solidniho mechanika... co si prat vic.

2007-09-05 20:59:21

no dobre este raz sem prispejem takze ako prve nechcem nikomu nic vnucovat a tiez skusam.olej nemam origo nissan ale iny vid moj denicek.filtre tak isto.menil som capy stabiliakov od bruni-ho neviem ake znacka.

ako prve sledujem to za aku cenu su danne diely potom rozmyslam ci sa ma vyznam cosi zhanat nakoniec sa rozhodnem podla toho ze ci to maj hned skladom alebo nie cize zvycajne pridem spytam sa mate ak maju bere jednoducho lenivost nemienim behat kvoli 30 korunam na jednej sviecky od jedneho obchodu k druhemu a netu este neverim. najlepsia dostupnost sviecok v mojom okoli bosch champion brisk ngk kedze je tu aj obchod z japan partami tak ngk tam mali skladom tak som ich zobral zatial iba prvy krat. a nebranim sa briskam v skodovke som mal vylucne brisk a nie z tych uplne zakladnych..

co sa tyka servisky ano kazdy 30 000 je tzv velka udrzba a po 90 000 sa tam este cosi pridava. to ze vyrobca to odporuci je pekne a niekto to nemusi dodrzat no ja sa snazim to dodrzat a co sa tyka oleja idem trosku dolu a nie 15t ale napr 10 je to moje presvedcenie namiesto ultra skvelych plne synt olejov pouzivam primerane cenove ,polosynteticke pre nase pasmo a motor doporucene a aj logika mi hovori ze je lepsie ako olej menim castejsie ako sa drzat striktne.

co sa tyka dielov z prvo vyroby je tazke dokazat od koho su tlmice pretoze je to v zavislosti od dodavatela a rozny veci do ktorych mi nevidime.opakujem zhodou okolnosti pracujem v takom prostredi a presne viem ze zaciatok vyroby je napriklad v zrkadle ele. motor od eaton-u a po par mesiacoch(zvycajne je to pravne setrene atd-patent atd) sa hlada lacnejsia nahrada z nejakej ciny. a fakci to.

tak by som bol nerad keby ma tu niekto povazoval ze nejakeho rypala a neviem akeho cumila co robi iba to co mu odporucia brozury. btw almerka bola naposledy v servise ked mi cistili skrtiacu klapku kvoli padajucim otackam a pri cene 2774 za hodinu prace som sa este spytal na servisku pri 120t ktoru som zverejnil aj tu a od vtedy tam zatial nebola a snazim sa robit si vsetko na tom sam. cize vsetko od toho casu na tom bolo robene mojou osobou plus nejake veci ktore proste neviem niekym inym. a co sa tyka tlmicov mensia reklama pojdu tam kayba preco pretoze su dobre ohlasy na ne neviem ake tam mam atd proste skusim tieto a ako uzivatel urcite nedokazem posudit rozdiel to by som musel mat v priebehu kratkeho obdobia ine tlmice.takze preto som povedal ze ngk a nie brisk

howk a nehnevajte sa na mna


Odpovědět

1  2