Fórum - Téma


Svíčky


Fórum Technický koutek Svíčky



1  2

2011-03-19 11:44:51

jelikož jsem si všimnul (chodím sem tak jednou za 14 dnů) že se často opakuje problém se svíčkama a zapalováním, tak sem něco postnu, osobně jsem zastáncem, že do japonského motoru patří svíčky NGK, popř DENSO a ještě obyč měd, popř platiny když zavřu obě oči a má to KAT, svíčky ostatních výrobců mi nikdy nevyhovovaly, mám i špatné zkušenosti s vícebodovým jiskřištěm, ale asi tak necelý rok zpět jsem narazil na svíčky PULSTAR (amerika), a pár sad jsem si koupil, dělají pouze platiny a iridia, ostatní jsem neviděl, možná je dělají také, a ted k věci, ty pulstary mají v sobě tuším vybíjecí kondík, a základní rozdíl jsem našel v tomhle, i když mám spalovací prostor, přímo zachcaný benzínem, tak motor nastartuji pouze s těmito svíčkami, když je bohatost směsi vyšší jak AFR 8, tak běžné svíčky přestávají pracovat, PULSTARY šlapou ještě při AFR 7, při tlaku turba 1 bar, dal jsem si je i na plynovou hondu, NGK nastartovaly ještě v -18 (honda mi nejede na benzín, pouze na plyn) a pulstary to zvládly i při - 20, při -21 už mi zamrzl při startu reduktor, ale pulstary ho nakoply před zamrznutím, maximálka, s NGK mi honda (druhá nejslabší ECO verze) běžela max 170, s pulstary jde do 190, protože se vybijí a vždy hodí jiskru, a spotřeba šla o cca 0,5 litrů dolů, takže v žádném případě nepomlouvám japonské svíčky, jsem s nima maximálně spokojený, ale co se pulstarů týká, jsou dle mého soudu lepší, pokud vím tak v čechách jsou dva dealeři těchto svíček, jeden je v dobříši a druhý v olomouci, a já je díky tomu začal dávat snad všude kde to jde, a protože sem moc nechodím, tak kdyby jste je chtěli splašit, tak až sem kouknu můžu to zajistit, jinak se tu probíraly svíčky na nějaké micrušce, dal jsem je do svojí, která se taky přechcává a taky šlape jak hodinky, závěrem, nedělám z nich vědu, nikomu je nenutím, kdo chce at se ozve, a cenově jsou někde okolo 400 za kus podle počasí

2011-03-22 19:38:56

http://www.pulstar.cz/

2011-03-22 20:28:29

já také preferuju NGK. Na jejich serveru jsem si vyhledal pro GTčko podle jejich hledače. Našel jsem dvě BKR6EY BKR5EY, jedna byla s odtrhem 0,9 a druhá 1,1. koupil jsem myslím BKR5EY 0,9 a ani netuším jaký je mezi tím rozdíl a čím bych si pomohl. na ty platinové jsem taky koukal, ale myslím, že tyhle stačí. Možná jsem barbar ale pětikilo za svíčku mě přišlo drsné

2011-03-22 21:38:36

To vypada zajimave, slysim o tech svicich prvne.

Kazdopadne ja si nestezuji, mam od jagyho NGK platinovy komplet sadu 4ks za 1000,- Kc, takze co vice si prat.

2011-03-22 23:04:29

az budes resit treba jako ja ze po nastartovani bez zjevneho problemu chytaji 2-3 valce 4 nikdy a 4tej se pravidelne pridava nad 1800ot... nekolikrat menene civky a vse co souvisi se zapalovanim pak nove platiny a buch problem pryč motor vrčel jak ma pravidelnej volnobeh na 820ot o kterym se mi predtim ani nezdalo lineani zatah bez plivancu do laufu chytání na drc... potvrzeno na nekolika autech. samozrejme kvalitni prohoreni smesi ma vliv i na spotrebu atd atd...

ohledně pulstaru psal sem jim dotaz o vhodnosti sviček cca v 19:00 odpověď behem hodiny takze i touto cestou dekuju panu kučerovi za reakci. ja su rozhodnutej jit do nich... a btw zatim nevim na foru ze by nekdo mel vetsi kompresi na foukanym motoru takze pokud pojedou mě pomusí jet každymu...

2011-03-22 23:21:59

já ji mám stejnou na birdu a taky foukám a větším turbem, tak neštvi

2mato  
Mato
2011-03-22 23:22:42

do obycajnich sr20 to asi nema velky zmysel davat tie platinove, ci ?

nejake skusenosti co som nasiel na webe:

Tak jsem se trochu poptal mezi "odborníky" (mechaniky) v dílnách, obchodníků s autodíly a mám jeden krásný výsledek.

Super moderní a výkonné svíčky Pulstar jsou opravdu výkoné, ale... Mají taky pár vad.

Vady? ::ooo::

  • svíčky se příliš, díky svému výkonu, hřejí a často se stává, že po 5- 6tis Km dojde k porušení keramického obalu, tím dojde k přetržení vnitřního vedení, takže místo toho, aby vám přeskočila jiskra tam kde má, díky porušenému porcelánu, přeskočí jiskra na blok motoru. To může mýt za následek několik věcí, ale těm se tu nebudu věnovat.
  • svíčky byli konstruovány do závodních motorů, u kterých jsou otáčky mnohonásobně víš, než u obyčejných aut. Proto tvrdí, že více výkonu, toč. momentu a méně paliva.
  • obrovsky zatěžují cívky, od kterých odebírá větší napětí a proud. Tím omezí životnost vaší zapalovací cívky.
  • v nezávislých testech nebyla naměřen ani výší výkon, ani točivý moment a úspora paliva pod 2%

2011-03-22 23:52:25

čekal sem kdy se ozveš... už jezdíš??

2mato:

dej si tam třeba parafinky dušičkový... o svičkach se hadat nepotřebuju :-D a kdyby jsi vedel co sem uz vsecko vytahl z motoru... praskla keramika neni nic neobvyklyho... uz sem mel i takovy kde byla keramika vysmažená do hnědé barvy myslel sem ze je to olej a kdyz sem ji zlomil bylo to durch ale při montáži byly bílý... takze asi tak...

2mato  
Mato
2011-03-23 00:03:26

to neber tak, ze ja idem proti tym svieckam... mne sa to naopak pozdava, ja len davam nejake skusenosti z webu.... popravde prasknutia keramiky by som sa nebal tie sviecky maju velke teplotne rozpatie na beznom SR20 si nesiahnu na dno myslim.... jedine tak to zatazovanie cievky je isto platne, kedze viacej palia tak aj viacej zeru otazka je na kolko je realny pokles zivotnosti cievky...pripadne uz 17 rokov starej, kedze nove nemame predpokladam

2011-03-23 00:13:49

myslim ze to je blbost spis lepe vyuziva jejich možnosti... zkusenost sem tu psal funcni ok civky nekolik sad porad problemy az svice pomohly...

2mato  
Mato
2011-03-23 00:23:28

o tom sa nebavme perpetum mobile neplati ani pri svieckach, vyuzit lepsie energiu mozes kvoli elektrodam s mensimi stratami s lepsou vodivostou i teplotnou odolnostou , hrubkou materialu atd....

http://g35driver.com/foru...7-pulstar-plugs-junk.html

tiez zaujimave citanie....vam co to nechce startovat a odpalovat to ma najvacsi prinos myslim....

ako som sa docital na viacerich forach skusenosti sa lisia... najvacsi prinos maju pri startoch, pouzivaju to ludia na E85 kvoli zlym startom a taktiez na preplnovane motory, pripadne na high rpm prevadzku kde pri 8000rpm uz bezne sviecky maju vypadok iskry 10% co sa prejavi na vykone, tieto iridiove pulstary maju vypadok nad 10 000ot 1,5%... vseobecne sa vravi, ze k ich destrukcii doslo pri dlhodobej zatazi, jazda na okruhu,rally skuska, okresky na max atd....niekto to pripisal aj vniknutej vode ci vlhkosti niekto zlemu dotiahnutiu....vo vseobecnosti tiez na turbo motoroch si sami sposobili ukvapnutie sviecky do spalov. priestoru zlym setupom teda prilis chudobnu zmes a velky tlak turba...niekto zas vravi ze denso IK20 vydrzali bezne do biela sfarbene aj prepalene piesty a spalene vrchne kruzky co je uz trocha extremna situacia, tieto pulstary to zatial asi nezazili, necital som.... asi najmensi prinos maju do obycajneho motora, bez uprav kde normalne funguju aj obycajne sviecky,,,,ziadne zmeny sa nekonali, tymto som si aj odpovedal podla teorie...

naprosto perfekt odkaz na dlhsie citanie http://www.streetrodstuff...ticles/Engine/Detonation/

2011-03-23 06:38:49

no ja nevim su zastance toho ze dobra svička motoru jen prospěje i v corse (1,0 12v) mam platiny predtim jela tak 145 z kopce 150 ted dá 160 z kpce 165 to je strop dal to ani jit nemuze... prdtim tocila tak tak k 5ti ted bez problemu leze na 6 kde začina červené.... a to sou platiny co maji najete asi 6Otkm... takze at si kdo chce co chce rika nebo piše dobry svičky sou jedna ze zakladnich věcí...

2mato  
Mato
2011-03-23 07:51:40

ja som toho isteho nazoru na bikoch bola sviecka zaklad a aj mizerne zmeny robili dost velke rozdiely, na aute detto, bohuzial niekedy to ozaj nespravi nic... asi by som radsej siel do kombinacie IK20 iridium co su overene sviece + nadstavec pulstar directhits100 co mas vlastne pulznu energiu na overene sviecky....cenovo to asi nebude moc cheap

http://shop.oempartshaus....-DirectHits-S100-S100.htm

2011-03-28 22:18:34

Mimochodom teraz som kupoval nové sviečky NGK BKR6EY a došli mi dve francúzke a mali strieborné prevedenie a dve origo japonské a tie mali ako keby také zlaté prevedenie (zlatú farbu celého kovu). aj krabičky boli iné . inak sviečky sú identické len tá iná farba teda iný materiál. hmm . snád nebudú robiť problémy tie francy

2011-03-29 08:06:43

.......ja taky koupil NGK France a asi je vyhodím,motor mi při jízdě cuká a při vyšším výkonu je to hrůza.........dal jsem tam staré NGK-nevím jestli Japan nebo France,ale motor jede normálně,v minulosti jsem vždy používal NGK Japan a bylo vše v pohodě,možná jsem jen chytl vadný kus,....

2011-03-29 10:04:28

mě ty francouzké NGK taky nesedí, ale v podstatě jsem jak s NGK tak DENSO v mědi hodně spokojenej, a nemám potřebu za každou cenu dávat platiny nebo iridia, ve většině případů jsem měl s iridiama od DENSA či NGK na turbech problémy, ale s PULSTAREm jsem spokojenej, proto jsem uvedl PULSTAR jako ekvivalent pro všechny kteří uvažují o lepších svíčkách, ale rozhodně je nenutím, jen už jsem toho vyzkoušel tolik, že si trošku můžu dovolit tvrdit že stojí za vyzkoušení do běžného provozu

2011-06-25 23:11:59

jak tak čtu, to moje cukání může být i svíčkama.

Prý tam jsou nové, ale co já vím jaké....myslím bosch s 4konci....zítra na to kouknu...

2011-06-27 21:45:21

svíčky mám Bosch super 4, jemně to poškubávalo, tak jsem dal druhé Brisk Aline a škube to ještě víc....myslím, že to bude v hlavě rozdělovače, má tak ze 2/3vypálené (nebo ošoupané) kontakty. Tak se radši mrkněte i na to.

2011-06-27 21:48:04

měniš blbé svíčky za jeste blbější bud tam dej NGK a nebo Pulstar aspoň měděné...

2011-06-27 21:50:46

to je ve svíčkách takový rozdíl? Kdysi mi "pincek" jel na jakoukoli, jen jsem řešil, jakou vydrží teplotu :o)


Odpovědět

1  2