Fórum - Téma


Svezení se s N15 GTi - Brno


Fórum Pokec všeobecný Svezení se s N15 GTi - Brno




2014-11-12 12:57:53

Zdravím,

uvažuji o koupi N15 GTi, ale lítá mi v tom i Clio Sport 172 a Pažout 306 S16. Chtěl bych požádat někoho z Brna nebo okolí, kdo má alespoň jedno ze zmíněných aut, jestli by mě nemohl svézt případně mě nepustil za volant. Samozřejmě to nechci zadarmo a papíry do ruky jsou samozřejmostí :) Pokud tedy máte N15 GTi či jiné zmíněné vozítko a tuto možnost mi poskytnete, napište mi prosím SZ. Díky. Mára.

2014-11-12 13:10:39

3dmax4: Mam Clio 172, ale jsem z Roznova. V Brne jsem byl 3 tydny zpet na okruhu. Bude brzo na prodej, vsechny neduhy vychytany, funkcni upravy, po velkem servise a udrzbe. Vice info a foto muzu dat do zpravy.

Na vyber zalezi, na co auto budes vyuzivat.

2014-11-12 19:09:44

Prostě dojeď sem, svezeš se v Cliu, svezeš se v GTi a uvidíš.

2014-11-13 00:08:49

3dmax4: zhodou okolnosti som vsetky tieto tri auta vlastnil (306Gti6, Clio 172 aj N15Gti) a ked chces viem ti popisat ich rozdiely, prednosti aj nedostatky.

2014-11-13 16:46:09

Auto bude sloužit především jako víkendovka s tím že občas někam vyrazím na výlet (do 200km) a když bude potřeba, tak se svezu na nákup nebo do práce nebo jen tak na hodinku se projet. Podstatná je radost z řízení. Nepotřebuju (zatím) honit sekundy, ale mělo by to být svižné a když přestane stačit tak možnosti jít s výkonem trochu nahoru a celkově možnosti si s autem pohrát. Bude to jediné auto (žádný daily car k tomu nebude). Prakticky je tedy možnost že do něj sednu i v zimě,pokud nějaká bude :D

Uvidíme. Můžeme se domluvit, ale příštích 14 dní mám napilno prodejem současného vozítka a doladění drobných much.

Blesku kdyby jsi mohl, byl bych ti za to porovnání vděčný :) Dík.

2014-11-13 21:23:16

V seriovom stave je urcite najrychlejsie aj vodicsky nazaujimavejsie Clio 172. S tym autom nie je treba prakticky nic robit aby poskytlo vsetko co potrebujes. Ist s nim na okruh, ist s nim na nakup, ale aj ist velmi rychlo na okreske. Treba vybrat co najlepsi kus, sledovat hlavne jemny chod motora bez klepaveho ci hlasnejsie tikaveho zvuku (sijaci stroj)-neklamny znak zanedbanej udrzby a pripadne uz aj poskodenia agregatu. Nemenej dolezity je odsledovat pri rychlejsom radeni aby neskrtala prevodovka. Vyhodou je tiez ze auto ma vybornu antikoroznu ochranu (prakticky som nevidel este hrdzave Clio). Pri jazde si vsimat ci nieco nebucha spredu zospodu - obvykle ide o opotrebene silentbloky motora ktore su vcelku drahe (cca 300Eur sada)

Ako druhe v seriovom stave je zaujimavy Peugeot 306Gti6- svojho casu Britmi oznacene za najepsi hot hatch vsetkych cias. Vdaka pomerne siroko rozkrocenej kasni a nizkemu tazisku posobi stabilne s dobrym gripom aj na seriovom podvozku. Ma vsak elestokineticke zavesenie zadnej napravy ktore ho robi na limite zabavnym ale pre menej skuseneho vodica aj desivym a nebezpecnym - dokaze totiz jazdit bokom vcelku lahko len ubranim plynu v zakrute. Prijemne je poskladana 6 stupnova pomerne kratka prevodovka a je aj vcelku presna. Tiez ma velmi dobru antikoroznu ochranu. Pri kupe rovnako sledovat chod motora a ci nebola zanedbana vymena rozvodu (tiez remen ako Clio), Pozor na zadnu napravu pri pripadnej kupe treba pozriet poriadne na auto zozadu ci nie su zadne kolesa alebo jedno z nich do A. Repas zadnej napravy jje pomerne nakladny a malo kto to vie poriadne robit.

Upravy oboch Francuzou su vcelku financne narocne kedze toho na tieto auta az tak vela nie je (na Peugeot menej) a vykon sa len upravou vyfuku a zvodou prakticky nezdvihne (seria je dobre riesena). V dobrom seriovom stave ale ani nie je treba nic upravovat, maximalne posilit brzdy lepsimi platnickami a brzdovou kvapalinou a nazut kvalitne pneu.

Almera Gti je v serii uplny opak tychto dvoch aut. V zaklade je z nich jednoznacne najpomalsia, najmaksia a neposobi nejak zvlast sportovo schopne. Nevyhdou je tiez ze docela dost hrdzavie.

na druhej strane poskytuje rozsiahle moznosti uprav z pouzitych dielov inych Nissanov. Ci uz je to fantasticky motor SR20VE alebo prevodovka z Pulsaru VZR so samosvorom - diely su navyse cenovo dostupne a aj nahradne diely z druhej ruky su relativne lacne a je ich vcelku dost. Tiez sa da vcelku dobre upravovat aj seriovy motor ci uz s pouzitim "ostrejsich" vaciek alebo oturbenim. Upravou vyfuku a zvodou sa vykon tiez pomerne citelne zdvihne. Auto je inak jednoduche a velmi spolahlive. Upravy tak aby sa vyrovnalo alebo predcilo rychlostou a zabavnostou seriove Clio 172 vsak presiahnu cenu nakupu auta, takze si streba dopredu veci zvazit. Vie z toho ale byt potom velmi schopne, rychle a zabavne auto

2014-11-13 21:50:18

blesk666: Vesmes muzu se vsim souhlasit (zkusenosti s Clio RS a N15 GTI). Jen dodam, ze silace motoru/prevodovky na Clio 172 nejsou drahe (kupoval jsem do cca 1500 kc vsechny mimo PP (ten jsem jen vyplnil PUR - v serii olejova napln). Casto odchazi silentbloky rizeni, to jde zjistit vuli v rizeni, kdy auto samo "zataci" na nerovnostech. Horsi kousky maji hlucnejsi motor a spatne synchrony. Jinak uz v serii vyborne, univerzalni auto. Staci koupit zachovaly kus - ja mel stesti, pak jsem byl mrknout jeste na dva dalsi a vraky (160 a 200 najeto).

Na N15 se lepe pracuje, ale je o dost tezsi nez Ph1 Clio. Vyhoda jsou dostupne upravy - pak jde z toho udelat TOP hothatch.


Odpovědět