Fórum - Téma


sunny N14 GTI táhne doprava


Fórum Sunny sunny N14 GTI táhne doprava

Informace o modelu: Nissan Sunny


1  2  3  4

2012-02-01 20:51:06

Tak v OT to trochu zapadlo, tak to napíšu ještě sem:

Mám konečně nové přední tlumiče + geometrii, ovšem po této akci začalo auto šíleně táhnout doprava - když jedu bez plynu a jemně přidám je to ok, jakmile přidám víc, volant se otočí doprava a auto se začne hrozně sunout doprava, nic nikde nerachtá, kola se neviklají... (mám jenom prasklou pravou vnější manžetu na poloose, ale je to jenom krátce a i při zatáčení je kloub zticha). řekl bych že se to víc projevuje v pravé zatáčce, v levé méně, ale nejvíc je to znát na rovině.

Pokud to nastane, je volant otočení o cca 10° možná víc doprava, a auto jede rovně, jak přibrzdíme - přesune se váha - tak se to zase srovná a auto jede rovně s volantem normálně rovně.

Dle rady chrenera se opravdu zdá že to jsou ty silentbloky na předních ramenech, ale co je mi divné - proč to před výměnou tlumičů vůbec nedělalo? Je možné že by to odešlo tak najednou? Nebo to mohli nějak zničit při výměně? Nebo co jiného by to ještě mohlo být?

A jak je možné že na to nepřišli při výměně těch tlumičů nebo na geometrii, ještě když jsem jim tam napsal že chci zkontrolovat všechny čepy, o silentblokách jsem sice nepsal, ale to by snad mělo být poznat když už se to takhle hýbe???

Je to docela děsivá jízda... Naštěstí teď nikam nemusím.

2012-02-02 09:00:41

bud ty silace na ramenech nebo mas treba problem s jednou brzdou ze brzdí míň

2012-02-02 09:28:03

A když to budou ty silentbloky - dá se to poznat pohledem když bude auto na zvedáku...? furt mi není jasný jaktože na to nepřišli..... Jinak bylo to na podzim na technické a brzy byly OK, přední mají najeto tak maximálně 20tis km a zadní jsou úplně nové.

2012-02-02 09:57:52

na zvedaku nevim kdyz je to hodne spatne da se to poznat tak ze kdyz silou kopnes zepredu do kola (gumy) tak to kolo se znatelne hne dozadu,...

jinak treba tak ze si auto postavis pul metru pred obrubnik a nekdo ho roztlacia budes se divat jestli se pohne dozadu...

nejakou sofistikovanou metodu neznam... leda jeste kdyz je sundane kolo nekde se zaprit a za tehlici zacasnovat jestli se to bude hybat ale to bych urcite nedelal na nejakym hevirku...

2012-02-02 11:32:12

no, myslím že vyměnit tyhle silentbloky by nebylo špatné i preventivně.... A oni maj normálně takovej ten zvedák hydraulickej že to auto daj celé nahoru. Ještě by mě zajímalo jak je to tak složité nebo časově náročné je vyměnit? Jsou tam dva na každé rameno, ale prej se to dost blbě vyndavá...?

2012-02-02 12:01:47

Kdyz je lis, tak to neni zas takovy problem. Delat to v domacich podminkach je uz trochu vetsi pakarnicka, ale taky to jde.

2012-02-02 12:49:55

no já to určitě dělat nebudu, spíš abych měl představu kolik si za to tak můžou rozumně vzít....

2012-02-03 07:38:36

No hlavně bych chtěl vidět toho co dělal tu geometrii. Protože kdyby byl vadný silentblok nebo nějaký čep, tak geometrie nejde vůbec udělat!

2012-02-03 09:00:38

HonzaBK: přesně tak, je jasný že to je 20 let stará guma... Ale jak je možný že na to nepřišli? Je možné že by si toho fakt nevšimli když ten silentblok ještě drží dokud tam nepůsobí nějaká větší síla? A vypadá to že čepy jsou v pořádku, spíš je to o tom že se to pohne jenom když trochu víc přidám.

Já už fakt nevim kam to mám dávat abych měl aspoň jistotu že to nebude horší než před opravou Budu se vážně muset odstěhovat na Moravu...

2012-02-17 22:53:04

tak silentbloky to nebyly, navíc vyměnil jenom ty zadní??? že rameno bylo špatné a přední by nešly nalisovat, takže tam zůstaly staré, ale nejspíš na tom stejně tak špatně nebyli, takže buď je špatný nějaký ten tlumič nový, poloosa, nebo roztržený ten zadní silentblok u převodovky? ale to by si snad všiml.... a nebo tam někdo nastavil šílenou rozbíhavost při té geomterii? Já už nevim

2012-02-18 09:15:12

jak BY NEŠLY NALISOVAT??? ja to delam i doma a jde to... v servise kde maji i lis je to prdel... navic pokud se meni oba silenty i cep oplati se menit cele rameno

2012-02-18 14:28:09

no řekl mi že ty přední nešly vyměnit, že by to nalisování to rameno nevydrželo prej. Ale říkal že tak ještě tak hrozný nebyly, spíš ty zadní a ty vyměnil..... bylo to i na podzim na tom testování na technické a čepy jsou OK. takže mám vyměněnou lambdu, ty dva zadní silentbloky a přední tyčky stabilizátoru, btw chtěl za to 2600, s tím že musel odvrtávat šrouby v nápravnici..... všechny díly jsem dodal sám.

řekl bych že to jede o něco líp, ale problém je pořád stejný - ještě to trochu upřesním co jsem vypozoroval:

při jízdě bez motoru, mírné akceleraci a brzdění, i při prudkém brždění, je všechno ok, pouze když trochu víc přidám, projevuje se to nejvíce při jízdě po rovině nebo do levé zatáčky, když zatáčím do prava tak to nedělá a nejvíc to dělá když jedu do levé zatáčky a ještě do kopce - volant se stočí mírně doleva a auto se sune doprava, pokud ještě volant pootočím víc doleva tak jede zase tak jako předtím, ale jak pustím plyn tak se to jakoby zase "srovná" a jede to normálně tzn. zase zatáčím víc doleva než jsem chtěl.

2012-02-19 20:48:51

hm, tak nikdo neví co by to mohlo být? ještě mě napadají silentbloky motoru, ale ten přední a zadní jsou nové, najeto na nich tak maximálně 20tis km a jsou originální. Nebo poloosa? ale v záběru to vůbec necvaká a mají najeto jenom něco málo přes 100tis km. A nebo aspoň nějaký nápad jak zjistit kde je problém když se to děje jenom za jízdy.....?

2012-02-19 21:04:36

Maš tie vysledky z geometrie doma?Pozri odklony prednych kolies.Pri vymene tlmičov treba rovnako natlačit tehlicu a zatiahnut tlmič,aj ked to ma osadenie , nejaku volu to predsa len ma

2012-02-19 21:33:09

napadaji me tyčky na rizeni...

2012-02-19 21:51:35

Bude to urcite geometrie... zadny papir z geometrie od nej nedostal a nema ani laserou geometrii udajne (buh vi, jak to meri?!). Vse bylo pred vymenou tlumicu ok, takze geometrie je podle me jediny mozny problem.

2012-02-19 21:59:44

ano, to bude asi nejlepší, zajedu během příštího týdne na geometrii tady a až budu mít ty hodnoty tak od toho se odpíchnu.... Ovšem jestli zjistím že je to fakt tou geometrií tak to si pán teda za rámeček nedá.... no jinak jsem zjistil že mi někde i utíká vakuum, takže se nudit nebudu

chrener: takže je možné že můj problém je způsoben i tím že ty tlumiče blbě namontoval...?

2012-02-20 09:08:13

ještě mě napadla jedna věc. Zkus si vzít ty původní tlumiče a podívej se jestli ty spodní díry co se tlumič montuje k těhlici, zda jsou kulaté nebo oválné. často pokud bylo auto nabouraný a je mírně ohlá těhlice (okem nepoznatelné) tak se díry v tlumiči napilují do oválna aby šel seřídit odklon. takže pokud byl původní tlumič napilován a nový není tak to může být ta chyba.

2012-02-20 09:14:14

tlumiče už jsem vyhodil bohužel, napřed se teď domluvím na změření té geometrie abych zjistil co a jak, jestli to chápu dobře tak odklon se normálně nastavovat nedá?

Jo a jinak nabourané to opravdu bylo - na levé přední kolo - tuším že byla měněná nápravnice, asi i rameno... vím že byl levý přední tlumič trochu ohnutý (bohužel jsem s ním tak chvíli jezdil) ale ani s tím ohnutým tlumičem to zdaleka nedělalo to co to dělá teď....

2012-02-20 09:53:18

honzo to nemyslis vazne... ohnuta tehlice?

to se spis ohnou drzaky ramene nebo samotny tlumic... navic treba N13 má horni sroub s excentrickou hlavou na stelovani odklonu kola, a poredpokladam ze n14 to ma taktez.

su zvedavy na ty vysledky z geometrie...

me spis nejde do hlavy jak se mu muze volant natocit doleva a auto tahnout doprava...


Odpovědět

1  2  3  4