Fórum - Téma


studeny start - chrčí startér


Fórum Primera P11 studeny start - chrčí startér

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-01-02 10:31:42

Mám nově (prosinec) Primeru P11 1.8 rok 2000. Má to najeto 180t km. V současném mrazivém počasí začala pravidelně při prvním startu (venku v noci pěkně vymrzne) dělat nepěkný zvuk. Otočím klíčkem a motor krásně nastartuje, v tom momentě klíček normálně uvolním, ale ozve se zvuk. Je to něco jako zapnout startování při rozjetém motoru - chrčení, škrkání. Trvá to sice poměrně krátce, odhad do 2s, ale děsí mě to

Známí říkají suchý startér nebo vada relé či čeho. Ocením vaše názory, zkušenosti a rady s dalším postupem. Je to kritická závada, se kterou se vyplatí spěchat byť i do origo servisu?

O.T.: Teď jsem si všiml, že by to spíš patřilo sem - http://www.nissanclub.cz/...topics.php?category_id=11

Jde změnit kategorie, do které je řazeno vlákno?

2008-01-02 12:23:26

mam najeto 124 tkm a taky kdyz sem to vytahl do velkych mrazu tak mi to taky pohrci ,spojka jde ztuha apod... ale po te 2 s se to vse zklidni takze asi normalni jev ... pri teplotach lehce pod nulou nic jen pri fakt velkych mrazech

2008-01-02 12:28:40

me to na p10 taky vrci ale jen chvilu, a jak rika servisak to neni chyba ale vlastnost

2008-01-02 13:20:31

Tak to je potom fajn

Mě jen poděsilo, že strýc manželky (automechanik) konstatoval potřebu promazání něčeho ve startéru. Ale prý to není akutně třeba. Jiný kolega mi tu řekl, že to brousí zuby na pastorcích a pozdě se to vrací, a že by se to teoreticky mohlo urvat. A třetí kolega řidič a praktik to shrnul tak, že je to všechno pravda, ale když to bude takhle zřídka a ne pod otáčkama, tak by to mělo vydržet. A zdá se, že první a poslední názor bude blízko pravdě. Tak snad to do jara vydrží.

2008-01-02 15:35:05

Me to delalo to same .. nechal sem vyndat starter a nasli praskly takovy plastovy venec co je v prevodovce starteru. oprava stala 750 + 400 ten venec.

2008-01-03 07:13:13

Jednoznačně vyčistit a promazat pastotrek na startéru, nebo tě čeká výměna patorku. Některé primery zvláště P10 2,0 l na to trpí.

2008-01-03 07:44:45

Berry:

Možná se ptám hloupě, ale to ti dělali v ofic. servisu a je to tedy dle ceny rychlovka nebo na to máš jiné vhodnější místo?

2008-01-03 08:11:52

Pokud ej to jen promazánía rozebrání a složení, je to otázka cca 2 hodinky.

2008-01-03 10:36:21

Delali me to ve firme Pavel Rod Autoelektrika v brandýse N/L ... starter je totiz umistnenen zezadu pod motorem a jeste pod nim vede vyfuk takze sem kdyz sem to vydel, tak sem pokusy o svepomocnou demontaz kontumacne vzdal .. cena me taky prijemne prekvapila ..

2008-01-03 11:03:14

Berry:

Takže jsi to taky nechával opravit preventivně a ne až když to nejelo? Já to auto vcelku denně potřebuju, takže kdyby to nebylo nutné hned řešit, nechal bych to až na jaro, kdy zase přesedlám na kolo.

Asi teda napíšu tady do Nissanu, kde jsem to kupoval, co by za to mohli chtít a uvidíme. Když to bude rozumné, zkusím, jinak budu pátrat po servise v okolí. Nejste někdo z okolí Hradce Králové nebo Pardubic? Zkusím se tu ještě porozhlédnout, jestli na fóru nenajdu tipy na dobré servisy.

EDIT: vlákno o servisech jsem našel, ale v okolí nic. Takže výzva trvá.

2008-01-03 11:12:24

Presne tak ... Preventivne .. nechtel jsem aby me to pak nekde nechalo .. :o)

2008-01-04 07:55:38

Zdravíčko zvážení!

Tak přesně tenhle problém jsem řešil nedávno .... jukni do konference (jsem proklatě línej to přepisovat:

http://pandora.idnes.cz/part/2007/12/18831

Od repase mám totální klídek a hlavně čistý svědomí, že Primka zase šlape jak má.

2008-01-04 08:10:54

Já jsem napsal do Nissanu, kde jsem to ostatně před měsícem kupoval. Kolik počítají, že by to mohlo stát a jak dlouho by jim to trvalo. Uvidím, s čím se ozvou, jestli vůbec. Jestli napíšou 11 tisíc a novej startér, tak to budu muset jezdit do mrtva. Těch tvých +-5000 by taky nepotěšilo, to bych musel zvážit. Co tu někdo psal do 2000 včetně práce, to by šlo. Uvidím.

2008-01-04 08:39:18

Upřímně řečeno na Nissan servis bych se v tomhle případě rovnou vykašlal (udělají to samé co jinde, ale mnohem dráž) a svěřil to nějakému solidnímu neznačkovému servisu. Možná by ti totiž opravdu pomohla jen nějaká banalitka typu promazání startéru a budeš mít třebas zase na chvilku pokoj, dokud nebudeš krapet při penězích nebo tak něco

Ono s tím tak jako tak lze jezdit ještě poměrně dlouho - pokavaď jak píšeš ti stále autiko startuje perfektně, jen s tím nepříjemným zvukovým doprovodem. Ostatně taky jsem s tím jezdil denně asi půl roku, než jsem sobě a své Primce nadělil pořádnou repasi k Vánocům

Tož tak a pěknej den vinšuju

2008-01-04 09:16:38

Tos napsal pěkně!

Já jsem si ji "k vánocům" pořídil. Takže na dárky mimo benzínu a kapaliny do ostřikovačů si bude muset počkat až jestli bude hodná. A anžto má narozeniny v prosinci před vánocema, tak to má blbý. To už svádí spláchnout to dohromady s vánočními dárky, takže jednou ročně?

2008-01-04 09:49:13

Já tedy svojí krásnou věrnou a hodnou holku Primušku odměňuju přeci jen častěji, páč si to jako taková prostě zaslouží Přeci jen každodenní zápřah a v jejím věku (vím, netaktní poznámka, ale snad si to nepřečte ) už chce trošku péče a hodně lásky

2008-01-05 20:05:43

Agavel: Mně dělá to stejně - mám P11C -, co Tobě. Nastartuju brzy ráno i ve velkém mrazu na poprvé a hned po nastartování mi něco zachrčí. Je to chvilinka, potom u teplého motoru nebo u trochu zahřátého tu už neudělá. Tak nevím, co s tím.

2008-01-05 21:50:09

ja mam tiez primeru P11 144 s motorom 2,0 a mal som problem ze pri starte mi to zachrcalo,tak som preventivne vybral starter a precistil ho a premazal aj kvoli tomu v akom stave mam uhliky,kedze asi rok pred tym som na svojej byvalej Almere menil uhliky,a po tom vycisteni a premazani ide starter bez problemov.A ku tomu chrcaniu po starte,tak to bude s najvacsou pravdepodobnostou ten pastorok ktory ostava "vysiet ".cize sa spravne nevracia,alebo sa vracia pomali a chrcanie sposobuju zuby pastorka a zotrvacnika.Pravdepodobne by to stacilo precistit a premazat.Najvacsia praca je ten starter vytiahnut kedze je zozadu na motore.

2008-01-05 22:19:00

Takže myslíš, že hlavní problém je hoblování zubů na pastorku nebo setrvačníku?

Když jsi si to dělal sám, víš jak náročné je to vyndat. Myslíš, že by to zvládl i automobilový začátečník jako jsem já? Kdyby ne, tak to rozhodně vypadá, že by to měl zvládnout každý slušný servis.

Všem diskutujícím díky za jejich příspěvky. Už mám jasno, co se děje. Teď jen vymyslet, jak respektive kde to odstranit.

2008-01-06 14:21:11

nejde ani tak o to ci si automobilovy zaciatocnik,ale ci si zrucny nieco spravit.myslim ze trocha sikovnejsi clovek to dokaze sam,len potrebuje na to bud jamu,ale stlpovy zdvihak aj ked ja som to robil pod autom dvihnutym len origo zdvihakom,cize dvihnuta len jedna strana.potrebujes na to ale pevne nervy ktore ja nemam,ale aj tak sa mi to podarilo.netreba si pre istotu zabudnut odpojit baterku a potom zacat odkrutenim vsetkych kontaktov a potom odkrutit 3 skrutky co drzia starter a vytiahnut ho.najvacsi problem je ho odtial vytiahnut,kedze je tam dost zly pristup,ja som musel odobrat aj taku priecku na ktorej su uchytene kablove zvazky.to je ale motor SR20DE neviem ako to je na 1,8L.ked ho rozoberies ak sa do toho pustis,tak to v pohode vycisti tech benzinom a klzne plochy rotora treba namazat vazelinou,treba si na vazeline pozriet aj teplotny rozsah aby ti moc v mrazoch netuhla.klznymi plochami nieje myslene plochy medzi uhlikom a rotorom a tak dalej.v podstate treba namazat konce hriadela rotora a este ozubene kolieska co sluzia ako prevodovka medzi rotorom a pastorkom.technickym benzinom mozes vycistit inak vsetko.odpari sa,takze sa toho netreba bat.ale ak si niesi isty tak sa do toho nepustaj a daj si to spravit niekde do servisu,vobec to nemusi byt servis nissan,lebo starter je v podstate na kazdom aute skoro rovnaky.


Odpovědět

1  2