Fórum - Téma


Studený start


Fórum X-Trail T30 Studený start

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic

Diskuze o vozidlu

2004 X-Trail 2.2

1 fotek  |  1 servisních knížek  |  26 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, YD22DDTi (100kW).


1  2

Jik
2014-12-10 23:03:33

Ahoj všem! Díval jsem se na zprávy, abych nedubloval téma, ale nic podobného tam nebylo. Tak tedy prosím o radu či zkušenosti. T30 2,2 DCi, 100Kw, 2004. Jde o špatné startování, resp. vždy o to první ráno, přes den je to vždy OK. A týká se to teploty, zkoušeno s naprosto jasnými výsledky už tři týdny. Pokud je 4-6 a víc nad nulou, startuje na brnk. Pokud je nula a míň, točí to točí, asi tak čtyři pět vteřin a pak chytne. Sice drží, ale vrtí se jak stodvacítka když jela na tři válce. Ventil na čerpadle vyměněn, žhaviče OK. A je to stoprocentně teplotou. Prosím, řešil jste někdo? Nebo umí někdo poradit? Nechce se mi za "miliony" řešit metoda "pokus-omyl". Hezký advent všem. Jik

2014-12-11 07:28:53

jik: to asi nezbude nic jiného než to enchat napíchnout v Nissan nemocnici na počítač a zjistit co je vadného - že by nějaké čidlo teploty??

Jik
2014-12-11 07:55:40

Děkuji, no...to ano, možná v případě že by to nenaskočilo vůbec, ale pokud nastartuje, myslím že to bude bez chyby...

2014-12-11 10:36:03

To co popisujes sa mi stalo na starom aute Citroen Xantia 1.9 TD , vymenil som baterku a bolo po probleme. Cize pokial mas starsiu baterku tak skus od niekoho pozicat co ma novu a uvidis. Inak ja mam 2005ku baterku v Xovi este oreginal a mrznem pri kazdom starte jak je teraz okolo 0 lebo tiez citit trosku trapenie len na novu nebudu tak skoro evrokoruny.

Jik
2014-12-11 10:44:41

Děkuji. Zkusím zatím jen nabití, jestli se situace trochu změní... Spíš mě jde o to, jestli to nemůžou být vstřiky, nebo kdesi tam u palivové lišty či co. Ale fakt jde o teploty. Plus pět nebo nula - strašný rozdíl...

2014-12-11 11:53:24

jik: Po vymene ventilu bol urobeny reset? ked ho studeny naštartuješ ma zvyšene otačky? Vahu vzduchu maš org.denso?Ak na prvu otazku ano,druhu nie a tretiu ano tak by som sa zameral na kostru karoserie a motora a dvojpinovy teplomer na hlave a kabelaž k nemu.Baterka by to mohla robit v pripade že by bol velky pokles pri štarte a neuchadzalo by sa napetie pre R.J.,ale zvyšene otačky po naštartovani by boli.

Možno by nebola zla diagnostika ale nie mazanie chyb ale pozriet aktualne teploty -teplota vody ,paliva a vzduchu.Nemusi byt zapisana chyba niektory teplomer može mat posunuty rozsah.

Jik
2014-12-11 12:04:05

Díky sjaro. Takže...po cvc ventilu to samozřejmě na Consultu bylo. Váha vzduchu netuším jaká je. A otáčky jsou OK, ty blbnuly před tím svc. Jen znovu zopakuji, jakékoli startování během dne, i když to déle stojí a i když je -1, -2 OK. A stejně tak ranní, pokud je +5 a víc. Ale první ranní když je nula je průšvih. A jen na doplnění, není to tak, že by to postupně chytalo a mělo nějakou snahu (to taky dělalo u svc) ale prostě to točí a točí a točí asi 4-5 vteřin a pak to chytne a jede... No, prostě budou vánoce, výlety, lyžování...a já se děsím že bude někde ráno -10 a budu v p....... :)

2014-12-11 14:58:37

jik: Čavko,ja mám tiež ten problém X-Trail 2,2 84kw r.v.2002, baterka nová 77Ah a nepomohlo,ukostrenie prečistené na každej šrubke ku karoserii aj prevodovke,vymenený ventil na rampe,druhá ručná pumpa,žhaviče nové,SVC ventily skontrolované cvakajú a auto ráno keď je mínus problém naštartovať.Cez deň všetko ok.

2014-12-11 15:11:45

jik: Po studenom štarte ,aky maš volnobeh?Je cez 1000?

2014-12-11 16:50:45

Co mate ten problem. Ako dlho zhavite pri tych teplotach???Iba kym zhasne kontrolka a hned startujte??? Ja tiez prvu zimu ked klesla teplota na nulu cca, som startoval hned ako zhaslo zhavenie a startoval.... tocilo dlho 3-4sekundy kym chytilo. Potom som sa docital, ze X zhavi cca 30 sekund (je aj pocut cvaknut rele, ktore je pri prednom lavom blatniku). Odvtedy ked sadnem do auta pockam po otoceni klucika cca 15-20 sekund a startujem a uz nikdy netocilo tak dlho. zamozrejme tankujem kvalitnu naftu plus zimne aditivum.

2014-12-11 18:17:35

Ahoj.

Ja som mal podobný problém ale v mojom prípade bola vadná palivová hadička.Ked bolo von chladnejšie tak mi padala nafta ,skús skôr ako začneš štartovať natahať naftu.Vela času to nestojí a aspoň to vylúčiš. Alebo skús či máš palivový filter dobre dotiahnutý či nechytá vzduch.

2014-12-11 20:32:23

Po studenom štarte otačky nad 1000,potom postupne klesajú,žhavím aj 3-5 krát do vypnutia relátka,niekedy sa stane že pri točený sa trochu ozve motor,ale nenaskočí.Skúšal som ráno pred štartom natahať naftu ,ale je to to isté či je ,alebo nie je naťahaná. Pumpa ráno tvrdá nie je. Teraz každé ráno vstávam 10 min.skôr- rezerva času na studený štart:.Neviem čo s tým ďalej.Servisom už neverím.Asi ešte kúpim SCV ventily.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-11 20:42:09

A kde tankujete naftu resp co tam lijete za naftu ?

Jik
2014-12-11 23:35:17

Pro:sjaro - po nastartování cca 100-1100, po zahřátí to za chvilinku klesne. A naftu - Eurooil, tu bez biosložky + aditivum. Aspoň se snažím. To delší žhavení - zní to logicky, zítra zkusím. Nicméně Traila mám už čtvrtou zimu a doteď OK i při velkých mínusech. Padání nafty...no, je pravda, že takhle se chovaly stodvacítky když jim padal benzin, muselo se buď na karbenátce nacupovat, anebo dlouho točit starterem... A přesně takhle se mi to zdá. Ale to by dělalo i v plus pěti.. Tak proč je hergot jakékoli jiné startování cca za 1/2 vteřiny a sotva je nula tak to točí a točí.... Nemůžou to být vstřiky? Že to naftu nestříká, ale nějak "cáká" ?

2014-12-12 07:53:24

jik: Vstřikama to být nemůže když to jinak funguje

2014-12-12 10:08:44

Štart dnes ráno,vonku -0,5 prvé žhavenie až do cvaku relátka asi 40 sek.točím asi 5-6 sek. a nič,zopakujem to isté druhý ktát zase nič,až tretí krát úspech naskočil ....

2014-12-12 10:28:04

jik: Keby nafta cakala tak by si počul z motora rachot (silne klepanie) nafta spadat v zavislosti od teploty može netesnost hadic sa nižšou teplotou meni k horšiemu.

2014-12-12 10:34:55

Pani v prvom rade ako som pisal hore diagnostika a aktualne hodnoty Teplota vody,Teplota paliva a Teplota vzduchu zaroven pri štarte treba sledovat tlak na hrazde. Ak niektore z teplotnych čidiel dava R:J blbu informaciu tak je problem tam

Jik
2014-12-12 10:54:45

Jo jo, uz to domlouvam. Diagnostiku i mereni tech cidel. Jen me porad servis (neautorizovany) presvedcuje, ze to budou vstriky. A pry ctyricet za nove a deset za starsi. Tak nevim... Dnes plus jeden a pul stupne a...startovani asi o vterinu dyl. Neboli ne na brnk a taky ne ctyri vteriny jako u nuly. Takze fakt je to velmi citlive a teplotou ovlivnene....

2014-12-12 10:58:09

sjaro: mě to připadne jak kdyby padal nafta, co ventilky na čerpadle, nevím jestli jsi už tady psal že jsi je měnil, nechce se mě to znovu celý číst.(nemám čas)


Odpovědět

1  2