Fórum - Téma


Stržený závit


Fórum Technický koutek Stržený závit




2008-04-28 10:29:18

Ahoj

Dal jsem se na vymenu spodniho cepu na spodnim ramenu. Ale pri povolovani trech sroubu viz. obrazek, jsem dva predni strhnul zadni je dobry. Srouby doufam koupim nove, ale jsou zasroubovany do napravnice, kde si myslim ze bude zavit asi taky poskozen. Nevite jak opravit zavit v napravnici, nebo neresili jste neco podobneho?

2008-04-28 10:59:38

Hmmm, no tohle jsem sice neřešila (nám to šlo povolit bez problému při výměně ramene), ale co jsem slyšela, tak se to musí odvrtat a znovu nazávitovat. Je s tím dost piplačka. Dala bych to raději do servisu.

2008-04-28 11:54:31

Jo jo to je problém. závitníkem přeřezat a pokud to nepomůže, tak vyměnit nápravnicu. Při montáži je nutné to tam zašroubovat zlehka rukou a ne klíčem. Je to velmi jemný závit a tak se to velmi lehce strhne. Já to vždy před zopětnou montáží protáhnu závitníkem a vyzkouším šrouby namontovat rukou - poprvé se mě to taky stalo, naštěstí to stačilo spravit závitníkem. od té doby si dávám velkýho majzla a vše to dlám pouze rukou bez ráčny!. Doris v servise to nebudou řešit (ve značkovým) tam ti řeknou výměna nápravnice a nikdo se s tebou bavit nebude.

2008-04-28 13:14:39

No toto nie je take zle ako to vyzera, ak si odtrhol sroby a zostali vo vnutri napravnice zakorodovane tak je dobre, lebo sa to iba odvrta a precisti zavitnikom, ak sa vsak sroby pretacaju tak je uz povodny zavit strhnuty a treba to tiez odvrtat a narezat vacsi zavit a pouzit vacsie skrutky. kedze tam nie su tvrdene tak to je robota tak na 1 hodinu ak mas naradie (vrtacku, vrtaky zavitnik, upinadli na zavitnik)

Dovolim si tvrdit ze to zvladne kazdy clovek co to uz aspon 2x robil. Ja to robim tak ze najdem stred srutky, jamkovacom tam spravim zachytny bod pre tenky vrtak napr.3mm, potom postupne zvacsujem vrtaky aj kym sa nedostanem na velkost zavitu x 0,8 (to znamena ze ak tam mam M10 tak potom vrtam do velkosti vrtaku 8mm) a potom pouzijem zavitnik M10 a ten vyberie ostatne zvysky skrutiek zo zavitu a bude ako novy.

2008-04-28 13:18:54

Dneska se jdu zeptat do Tommu na srouby tak uvidim jestli to jsou schopni spravit. Jeste mne ceka druha strana tak jsem zvedavy jestli to tam taky nepujde povolit, protoze aniz bych neznicil zavit tak to proste neslo vysroubovat az na ten jeden sroub ktery sel rukou. Jeste jsem uvazoval ze bych nepovoloval tyto srouby a rameno stahnul z toho cepu, jenomze tam to bylo taky tak prirostle ze jsem se rozhodl demontovat srouby, coz byla asi chyba.

Jeste nevite jestli by to neslo prevrtat na M16 ted tam je asi M14. JInak doufam ze to spravi jen zavitnik protoze menit napravnici by byla asi moje smrt.

2008-04-28 13:25:04

Mondrejka> sroub je cely venku, ma strzeny zavit protaci se. Jeste se rozhoduju podle toho co reknou v tommu, jestli koupit zavitnik na stavajici diru a zkusit to jenom projet nebo rovnou vetsi a udelat novy zavit. zatim jsem totiz na nikoho z mych znamych nenarazil kdo by mel takovy velky zavitnik s takovymhle stoupanim.

2008-04-28 14:27:56

parnivalec: M14 se ti bude dobře shánět

2008-04-29 07:33:29

Většina garážových opravářů tyto závitníky mají, protože právě k nim se chodí s takovýmato opravama, který znyčkový servisy nechcou dělat. Nebo si ho půjčit ve fabrice. Je to normální jemnej normalizovanej závit. S tím větším závitem moc nevím. Ty šrouby jsou speciální, přesný šrouby s jemným závitem a určitě pevnostní. A taky nevím jak moc je velká matice která je navařená uvnitř nápravnice, aby měla dostatečnou stěnu na větší závit. to bych to asi radši řešil ovařením díry přes závit, vyvrtáním a vyřezáním nového stejného závitu a montáží originál šroubu. asi by to i bylo podstatně jednodušší , než nekde nechat vyrábět speciální šroub.

2008-04-29 20:11:23

Se zavitnikem neni problem uz ho mam doma M14x1,5 stal 250Kc v Priboru. Sroub origo stoji 145Kc. Jinak v autor. servisu nic takoveho nedelaji mluvili neco o pujceni zavitniku od nejakeho zamecnika.

HonzaBK> uvidim jak to dopadne s M14 jinak jsem uvazoval ze bych tam vyrezal zavit M16 a dal tam obycejny sroub sice nebude pevnostni ale zas bude vetsi nez M14. A dale bych potom shanel pevnostni sroub M16 ktery bych snad nekde na objednavku sehnal. Zaujalo mne jak pises o ovareni diry je to neco bezneho? nebo kdes to videl?

Ve ctvrtek se na to vrhnu a uvidime co se z toho vyklube spoleham na tu M16.

2008-04-29 21:04:09

Pevnostní šrouby prodává třeba recca, ale problém je spíš v tom, že matička je zevnitř navařená a když ji převrtáš, nevíš, jaká stěna ti zbyde.

2008-04-30 07:32:49

Přesně tak Alesi, tio jsem tu už napsal. To že se zavaří závit na matičce, převrtá a vyřeže nový závit je přece úplně niormální postup, který se používá všude ve strojařině, klidně i na motorech do aut apod. je to standartní postup při renovaci součástek.

2008-05-02 18:22:08

a keby si tu maticu ufaklil a navril novu s dobry zavitom? ale prace ako na kostole a este ma napadlo

ako to tam stredi hmmm to len tak strielam od brucha.

2008-05-04 22:53:28

Napravnice je uzavreny profil takze bych musel nejdriv asi sundat napravnici udelat diru a pak diru znovu zavarit.

Jinak na druhe strane taky jeden sroub strzeny, fakt nevim jak to povolit aby nedoslo ke strzeni.

Takze udelal jsem tam M16x1,5, zatim tam mam obycejne srouby dokud nesezenu nejake pevnostni pozink.

Aspon vim ze uz NIKDY si nekoupim Nissana, tolik problemu co ma tohle auto snad nemaji ani plastove lzicky z NDR: Pri najetych 120tis. km Sviti kontrolka motoru- v aut. servisu rekli mala odchylka a nezjistitelna zavada, vule horni ramena a spodni cepy, svesene dvere, servane srouby, huci zadni lozisko ted jeste zjistim ze to zere olej a hodim to do sberu. Kdyby mel nekdo zajem ihned auto s radosti prodam.

2008-05-05 07:39:58

Alesi tak to jsi kapnul na nějakej vrak. Mě se ještě nestalo, že bych strhnul ty šrouby při povolování. Ale stalo se mě že jsem je strhnul při zpětné montáži - proto si teď dávam pozor - viz mnou popsaný postup výše. Stejnej systém je u P12, i u Tina. Horní uložení předníách ramen - bolest primer, pokud mají více najeto, zadfní ložiska - vyjímečná závada. I auta který mají přes 300 tis. km mají původní ložiska. Svěšené dveře, bohužel jen u novějších Primer P144, u starších se to nestává. A olej žerou 1,8. myslíš že kdyby jsi koupil (asi neudržované) auto jiné značky se stejným počtem km (pokud máš zaručený km dle tachometru) tak budeš mít míň problémů. Já myslím že problémů bude stejně. ale budou jiný.

2008-05-05 10:35:08

ted mi trochu nejde do hlavy proc pri vymene spodniho cepu musel sundavat rameno.to bez demontaze ramena nejde vymenit jen cep???

2008-05-05 10:56:02

dvere ovisaju nielen u P11 144 teda faceliftu po 1999 ale aj u P11 120, bolo to tu uz vela krat a matiaskovi ovisli dvere uplne zrazu. ked to kupil boli ok, auto je inak v seper stave ma podla mna zarucene necelych 160tis km a dvere behom par mesiacov zrazu zacali pukotat a ked sa pridvihnu maju volu. Je to otrava, ale v Nissane maju nove na jedny dvere za necelych 2000tis Sk cize neni neriesitelna a az tak hrozne draha vec. Loziska detto

Parnivalec: Co sa tyka tych uthnutych skrutiek, neviem ci si ich pred uvolnovanim nastriekal napr WD40? Treba nastriekat a nechat tak pol hodku posobit. Vacsinou sa skrutky uthnu ci strhaju ked to nenastriekaju. Mne inak skrutky poutrhali prave v jednom "garazistickom" servise (kde uz nechodim) ked davali dole plasty tak utrhli vacsinu skrutiek - to je ale trochu iny pripad ako tvoj tenke skrutky M5 sa lamu velmi lahko ked su zahrdzavene. Nasledne mi ich uz u ineho garazistu asi dve hodiny vyvrtavali a precistovali to potom zavitnikom.

2008-05-05 11:24:44

parnivalec,pises mudro a suvisle ,ale nevesaj hlavu! V srote Ti za nu daju hadam aj 5korun za kilo

2008-05-05 11:41:30

David: teoreticky jde vsecko. Abys cep vylisoval ktery tam uz je 8let musis do nej docela peknou silou prastit coz na aute moc nejde zavazi ti tam kolo i kdyz v tomhle bych problem nevidel mozna pri povoleni tyce rizeni se da nabok a bude misto cep bych dejme tomu nejak dostal ven, ale problem je tam potom nalisovat novy mel jsem cepy od fy. starline nevim co tam maji za presah ale nakonec jsem je musel trosku zbrousit abych je tam vubec dostal. jeste kdyz mas auto na zvedaku tak nevim jak do toho budes zespoda mlatit a jestli to budes chtit dotahnout matici ze bys rameno najek podlozil tak se ti cep zacne protacet a nemuzes ho nicim zakontrovat nema zadnou plosku.

Blesk: neda se tam nikde dostat abys to namazal napravnice je uzavreny profil svarenec, jinak srouby jsem zlehka poklepal, postrikal hlavu pripravkem na povolovani az jsem ho trosku odsrouboval tak az potom jsem mazal jak divy, a stejne vysledek je 3x strzene a 3srouby v poho.

RS50i: kua jeste ty mne ser

2008-05-05 13:16:24

parnivalec: hm ked si to robil ako pises, tak by est emohlo pomoct to ako pri rezani zavitu - netahat len smerom von ale po kusku uvolenni ato opat kusok dotiahnut a zas kusok povolit, kusok dotiahnut... ono spina a hrdza v zavite to moze strhnut

2008-05-05 15:35:05

Pokud vím tak se tady nikde nepíše, že mu ukroutili šroub, ale že strhli závit. Závit se ale většinou strhne při zpětné montáži, takže si myslím, že to měl někdo už rozdělaný a strhl to ten co to rozdělával před ním. Ohledně šroubků na spodních plastch, bych chtěl vidět toho, kdo to odšroubuje, totéž ty 2 šroubky dole na blatnících. ani nahřát to nemůžeš, protože by jsi spálil plast, takže jedině ukroutit, odvrtat a vyřezat nový závit. A je úplně jedno jestli se to dělá ve značkovým Nissanu nebo garážista. Viděl jsem pěknou prácu jak ve značkovým servise, tak u garážisty, ale taky přesně opačně. Viděl jsem jednu N15, který dělal jeden Nissan na jižní mravě po havárce a málem jsem se pob*il. Místo vyměněné sahary, dodělaná plechem, místo odvrtanjech zalomenejch šroubků na plasty vedle přišroubováno samořezklama. Chybějící příchytky apod. a to nemluvím o spasování - spáry...


Odpovědět