Fórum - Téma


strešný tapacír demontaž P12


Fórum Primera P12 strešný tapacír demontaž P12

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2009-01-28 10:40:41

Zdraví všetkých,

chcel by som sa spýtať, či nemá niekto skúsenosti s demontážou a spätnou montážou strešného tapacíru na P12-ke. Potreboval by som ho dať dole kôli montáži stropného monitora. Neviem či plasty na zadnych stlpikoch stačí iba vycvaknúť a povytiahnuť alebo to bude treba celé rozobrať. Poprípade aky by niekto vedel ako sú výstuhy pod tapacírom aby som vedel na čo sa mám pripravit.

2009-01-28 12:34:46

takže demontáž:

demonujeclony a držáky clona dále demontuješ madla + držák brýlí. To jde hrozně špatně, musíš madlo odklopit, lehce povytáhnout až nadoraz ten prostřední špunt a pak silou vyndat madlo. Většinou to nejde, tak šoubováčkem strčit mezi madlo a čalouněníaž se dostanneš na to madlo zespodu a lehce zapáčit a pak zhora, napřed na jedné a pak na druhé straně. Po oddělání, nebo zniční prvního madla už ti bude postup jasnej, když to uvidíš vyndaný venku.Pak vyndat krytky pásu an středovým sloupku nahoře a pak odšroubovat pásy a sundat napřed spodní čalounění sloupkua pak horní. Sundat přední sloupjky kolem okna a rozpojit konektor coje pod levým sloupkem nahoře od stropního světýlka. Pak vyndat vidličkou t 3 nebo 4 příchytky vzadu a vysunout čalounění směrem dopředu, aby jsi nemusel vyndávat zadní kryty sloupků. Když to nejde, tak většinou jen vycvaknu jeden ze zadních krytů a to jennahoře, abych mohl jít s čalouněním do boku. Samozřejmě ještě před tí sundat gumy kolem dveří - zase stačí jen anhoře u stropu. Strop se vyndává včetně lampiček a kabeláže lampiček, protože a kabeláž je přilepena zhora na čalounění střechy nějakým silikonem. To je tak vše, není to vůbec složité. pod tím najdeš různé výztuhy přišroubované ke střeše, střešní aurbagy apod..

2009-01-28 13:50:01

Díky

takže v sobotu sa idem toho pustit, ale to som rád že tie zadné krytky stĺpikv neni treba celé demontovat, teda ak sa mi to podari tak ako píšeš.

Vidim, že maš v tom prax, tak sa ta este chcem spytať akým postupom zdemontujem čalunenie predných dverí, lebo chcem tam menit repro a potrebujem sa pozret na kabeláže kedže čudlík čo má otvárať zadnú kapotu nefunguje, a potom musim vždy vypínať motor keď ho otváram zvonka.

2009-01-29 00:17:00

Pravdepodobne funguje, len ten cudlik musis nielen stlacit, ale aj sekundu-dve podrzat

2009-01-29 07:14:09

Vím že ten čudlík funguje nějak divně - absolutně nelogicky, taky jsem s tím laboroval, než jsem přišel na to jak vlastně funguje a zjistil jsem že není to není chyby ale taková divná funkčnost. Ale teď už si nevzpomínám jak to má fungovat, musel bych to vyzkoušet.

Rozebrání čalounění předních dveří. Vycvakneš oválnou krytku v klice a odšroubuješ samořeznej šroubek. Vyndáš gumovou krytku z madla (je tam jen na dne položená) a odšroubuješ další samořezku. Vyndáš to madlo co jsi teď odšrouboval. Teď si neuvědomuju, jestli je tam ještě další nějaká samořezka někde kolem čalounění, tak se podívej. Pak dole škubnutím za celý čalounění je odtrhneš od dveří z příchytek. Bohužel většinou alespoň nějaká praskne. Jsou tam růžový příchytky (asi se liší barvou dle typů). Na příchytkách jsou nasazený gumičky (asi kvůli rezonanci, a většinou zůstanou na dveříc a pak opadají. Tak ej odloupni a hned je nasaď nazpět an ty příchatky. Pak čalounění vyhákneš směrem nahoru kolem skla. Dále zezadu odpojíš kabeláž ovládání oken a a vycvakneš lanko od kliky - klika zůstane na čalounění pomocí takové plastové příchytky, která je kolem celé kliky a je na ní zezadu na čalounění nacvaklá. Lanko vyndáš včetně plastového obdelníčku co je součást bovdenu a to tak že malinkým šroubováčkem lehce zapáčíš za ten obdelníček zhora nebo zespoda a ono to vypadne. Jsou tam an to drážk y a je to velmi jednoduché, nic se nikdy nezničí. No a máš čalounění venku. Pokud chceš pokračovat s další demontáží, tak musíš zpět připojit ten ovladač oken (vyndat z čalounění), na to velkým nenalakovaným plechu odloupnout dole ty 2 velký plastvý záslepky (samolepky). Okno stáhnout tak, aby jsi měl šroubky od okna v těchto dírách a trubkovou desítkou odšroubuješ okno od celé stahovačky. Stahovačka a vše je součástí toho velkého plechu. Dál dáš okno nahoru a něčím zapřeš o rám, aby ti nespadlo dolů, nebo ho můžeš vyndat.

Pak odšroubuješ těch cca 10-15 šroubků M6 (10ka klíč) a povysunutím celýho toho plechu směrem nahoru a dole směrem k sobě ho vyndáš. Před tím odpojíš konektor od motorku stahování okna a dírou od repráku vycvakneš kabeláž z toho plechu (nebo ju vycvakneš až po oddělání ze dveří). Plech ti nepůjde posunout nahoru. V každým horním rohu jsou v něm nasazena bílý válečky, který jsou tam an přesné usazení do dveří. Takže při vysouvání nahoru musíš ten plech lehce v každým horním rohu napáčit, aby ti ty válečky vyjely z těch dír ve dveřích. Pokud vypadnou, tak je tam normálně nasadíš zpět - při montáži pozor, aby ti neupadly při nasazování. No a tím máš dveře skoro rozebrané kromě zámku. To je na další pokrčování, pokud by to někdo potřeboval můžu pokračovat. Zpětná demontáž je ejdnoduchá - postup tak jak jsem napsal , ale opačně.

2009-01-29 07:57:44

Dakujem

zamok zatial neplanujem rozoberat nemam dôvod a stym cudlikom to ma inac nikdy nenapadlo ho podrzat takze to vyskusam a uvideme ako to funguje.


Odpovědět