Fórum - Téma


Stredovy panel do laku...P10


Fórum Primera P10 Stredovy panel do laku...P10

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2007-09-03 18:56:45

Muzete mi please nekdo poradit kdo mate zkusenosti z nastrikanim stredoveho panelu u Primerky P10???Libilo by se mi to tak jak je to na nize danem obrazku..Jak se to da sundat abych si neznicil pulku vnitrku a jestli to striknout nejakou special barvou nebo staci obyc. sprej...Diky moc za rady

2007-09-03 19:24:00

Doriska na toto téma měla článek .....

2007-09-03 19:25:44

Mrknu na to...Diky za Tip Link by jsi nemel??

2007-09-03 19:43:14

Doris provádí i jiné úpravy v interieru pomocí polepů atd. vše skutečně krásně a naprosto bezchybně. Určitě na tvůj dotaz zareguje a dá ti nějaký tip.

2007-09-03 20:32:26

Díky za důvěru přátelé.

Co se týče úprav v interiéru, tak zásadně provádím pouze ty, které NENARUŠÍ původní originální díly. Jednou z možností, jak už Ti naznačil Pavel jsou polepy, které se dají vyrobit v jakékoliv barvě nebo imitaci dřeva/kovu či kamene nebo karbonu... Jde o samolepící fólie, jejichž tvarová roztažnost přesahuje až 200%. Dle dílů palubovky se vyrobí přesné šablony a podle nich se nakonec nastříhá i samotná fólie. Nalepování je při trošce šikovnosti a cviku snadné a neporuší se tím žádný díl v autě. Nic se nemusí odstrojovat. Podrobně jsem o tom psala v článku zde: http://www.mazdaclub.cz/article_detail.php?id=12

Výhodou polepů je též jejich značná odolnost, životnost a možnost snadného demontování během pár minut a nahrazení třeba jiným barevným dekorem dle gusta.

Co se týče lakování, tak plastové díly se jednak musí z auta demontovat (pořádně to ani jinak nejde udělat) a nejde je nalakovat jen tak ledajakou barvou. Musí se samozřejmě vyčistit a odmastit a hlavně nastříkat základem na plasty (změkčovač), jinak svrchní barva na to nechytí a s velkou pravděpodobností se brzy začne loupat. Takže základ + barva a nakonec ještě odolný lak.Dělají se i přímo laky na palubní desky, nicméně je to stále na podobné bázi. Při opatrném zacházení lak vydrží dlouho a narozdíl třeba od polepů s ním můžeš nalakovat i kdejaký záhyb na dílech dokonale, ovšem tato úprava již na plastech zůstane trvale. V místech častého dotyku se lak může časem poškodit a snadněji se poškrábe Pro leštěnou glazuru laku by bylo nástřik vhodné rozleštit, což též není jednoduché mimo rovné plochy. To fólie naopak umí dokonale a leskne se jako sklo. Konkrétně jsem použila pro vrchní vrstvu transparentní fólií Carshields, která se používá i pro ochranu laku na exponovaných dílech karoserie.

Takže každé má své + a - a je jen na Tobě, čemu dáš přednost.

Tady je ještě jeden odkaz na některé fólie, co používám: http://wsfilm.cz/produkty/folie/tuning.htm

2007-09-04 23:14:34

Diky moc moc moc... Tomu aspon rikam rada nad zlato Ted uz mam jasno a jdu se podivat jaky polep by Primerce slusel nejvic Ty jsi to lepila primo na aute nebo se to musi sundat??Jeste jednou diky

2007-09-05 01:40:59

Krásná práce,že ? Až to zrealizuješ, dej nám sem foto jakou folii jsi vybral a jak se ti to povedlo. Docela mě zajímá zda to zvládne i laik. Doris je v tomto směru vskutku profik.

2007-09-05 08:34:37

Pavel53: Děkuji moc, jsem ráda, když je má práce oceněna a vážím si toho.

Dezzick : Pro nalepení dekorů z fólií se nemusí demontovat nic, pouze kvalitně připravit podklad - viz článek. Důležité je důkladné odmaštění podkladu. Polepy se lepí zásadně za tepla. Vhodné je použití tenkých fólií, mnoho jich prodávají třeba i v obchodech typu OBI (zn. D-C-FIX, ALCOR...). Než se do toho pustíš, vyzkoušej si práci s nimi na jiných hladkých předmětech, ať nabereš trochu cviku. Kromě zrcadlové fólie se dají všechny opětovně odlepit a nalepit. Až bude usazená jak má, teprve pak na ni začneš přitlačovat vlhkým měkkým hadříkem směrem od středu k okrajům, vytlačíš tak zbytkové bublinky vzduchu. Pro tvarování a natahování fóllí se používá teplý vzduch - stačí fén.

Jinak by Ti mohly pomoct šablony, které jsou na stránkách Prewoodecu:http://www.prewoodec.de/images2/18606.jpg

2007-09-10 18:25:59

Já jsem u svýho Saníka tyhle plasty fouknul sprejem co jsem měl míchanej na auto a drží to super i bez změkčovače , hlavně to dobře odmasti

2007-09-10 19:10:36

Alf: Tak to můžeš mluvit o štěstí, protože i když klasický ABS plast odmastíš, lak na něj chytne jen na oko a věkem začne prsakat a loupat se. Hlavně v dotykových místech to je brzy znát. Znám to z plastových modelů, kde to není žádná legrace stříkat bez základu klasickou barvou na bázi akrylu. Též jsem kdysi stříkala bez použití základu otěrové lišty na jednom autě a po dvou letech to šlo dolů. Vidávám to často na amatérsky lakovaných náraznících a plastech, škoda slov.... Opravdu důrazně doporučuji nepodceňovat základní nástřik plastů. Lakovat nově plasty není tak těžké, jako odstraňovat loupající se zbytky barvy.

2007-09-10 19:32:03

Doris, čím odstraňujete stopy silikonového oleje, ať už z plastů nebo z karoserie ? Dík.

2007-09-10 19:49:26

Odstranit se dá i vlhkou švédskou utěrkou - klasický silikonový olej se dobře smývá i teplou vodou - například, když autu ošetřuji plastové a gumové díly třeba kolem oken, vždy musím pak přesahy otřít vlhkým hadříkem (nutná je teplá voda pro namáčení), což jde bez problému odstranit. Pokud se jedná o odstranění silikonového a teflonového oleje z vosků , jde to buď technickým benzínem - ten se mi zatím osvědčil nejlépe, a nebo v horším případě je pak na to možné požít přípravek na odstraňování vosků a silikonů od Liqui Moly. V příměsí s vosky je silikon odstranitelný o něco hůře, ale během pár měsíců též samovolně vyprchá. Kromě již zmíněného jsou velice účinné nitroředidlo nebo čistý líh, ale tady pozor na reaktivnost s některémi plasty (neplatí pro ABS) a též pro lak to není nejvhodnější - musí obsahovat tužidla, jinak se naleptá a trvale zničí. Značně vysušují materiály!

2007-09-10 19:50:09

Já měl taky střed dokonale nasilikonovanej a podařilo se mě to odmastit technickým benzínem (prej je ten hnědej lepší - tak jsem ho použil). Jen dvě místečka se nepovedly a objevili se na nich bublinky, tak sem to nechal zaschnou, místo přebrousil šmirglem pod vodou a pak stříkl - pohoda

2007-09-10 19:55:31

Před lakováním je vhodné nejen odmastit podklad, ale též ho zdrsnit mátovací pastou. Odstranit zbytky silikonu z nepřístupných míst bývá náročnější.

2007-09-10 20:01:22

K tomi nitroředidlu a acetonu - co jsem dělal v autě pokusy tak po delším namočení začne plast pouštět barvu, prostě se rozpouští povrch (nevím jestli to bylo ABS), ale co mě nejvíc naštvalo tak že plast i "zkřehne" a pak mi při montáži prasknul, nitro mě nateklo na plastové úchyty např. u společného panelu krytu budíku a ventilace a pak mě některé odpadly.

2007-09-10 20:07:32

Michal: Přesně tak, narušuje to strukturu většiny plastů, proto se nesmí dlouhodobě vystavovat působení nitroředidel. Plast věkem vždy zkřehne, k prodloužení jeho životnosti přispívají přípravky obsahující silikonový olej a třeba i glycerin - ten napomáhá udžovat v dobré kondici i pryžové díly. Pokud se něco vytírá acetonem, mělo by se to ihned po té naimpregnovat zmíněnými přípravky.

Taktéž i lak, je-li odmaštěn třeba technickým benzínem nebo jiným čističem, musí se na něm obnovit mikrovrstva z vosku.


Odpovědět