Fórum - Téma


STK 2016


Fórum Technický koutek STK 2016



1 ......... 2  3  4  5  6

2016-09-18 20:25:12

urbi: Tak EGR jsem vyndal, vyčistil (byl uvnitř začouzený ale ne zarostlý), lehce promáznul, zkusil zahýbat se servopohonem (nebyl zaseknutý).. Ventil se pohybuje krásně zlehka.. Jediné, co bylo zarostlé byla vložená trubka s přírubou mezi EGR a sacím potrubím, takže tu jsem vyčistil taky.. Takže jsem ho zase složil a namontoval.. Teď už diagnostila hlásí ty "comprehensive components" jako "complete", tedy v pořádku dokončeno, ale EGR stále nic.. Ani po jízdě.. Čeho jsem si ale všiml je, že servo EGR ventilu je po chvilce jízdy rozpálené že na něm nejde udržet ruku, když jsem ho zkusil odpojit, tak po další chvilce jízdy bylo chladnější.. ŘJ odpojedný konektor poznala až když jsem po nějaké době znovu startoval motor.. To vyhlásila regulérní poruchu..

Tak nevím.. :(

2016-09-29 12:08:00

Tak jsem zjistil pár věcí..

1. Když se u T30 (r.v. 2006) na 2.2dCi zaslepí EGR, auto to pozná a opakovaně hlásí poruchu P0404 (Exhaust recirculation /EGR/ performance or range), tu samou hlásí i když se odpojí jeho konektor..

2. Krásně pohyblivý a vyčištěný EGR ventil problém s Readiness kódem EGR ventilu, který je hlášený jako podporovaný ale nedokončený, neřeší..

3. Zkusil jsem na ventilu dvě serva, obě se chovala naprosto stejně, obě krásně chodí, ale co nechápu je to, proč se obě po krátké chvíli provozu (i když je jen zaplé zapalování a motor studený a neběží) rozpálí, že na nich nejde pomalu udržet ruka.. Dělají vám to taky?

Druhý podporovaný Readiness kód (Comrehensive components) hlásí, že je dokončený.. Ale ten druhý nic ani po zapnutí, ani po nastartování ani po krátké nebo dlouhé jízdě, prostě nic..

Nějaké nápady? Na emisích vás za tohle totiž vyrazí..

2016-09-29 12:30:34

yuri13: čo si tu kedysi dal fotku motoroveho priestoru,nevidim na nej elektricku klapku v sani za intercoolerom,maš ju tam?vedla poistkovej skrinky pri baterke snimač teploty a snimač diferencie tlaku filtra častic? a pri alternatore dva konektory teplomerov filtra častic?

2016-09-29 14:07:11

yuri13: ohľadom readiness kódov. Radil som ti aby si sa riadil tým článkom. Tam jednoznačne píšu, že test comrehensive components sa spustí hneď po naštartovaní. Test EGR-ka sa spustí po dokončení jazdného cyklu. Píšu tam o viacerých podmienkach, jednoznačne nesmie byť v pamäti ECU žiadna chyba, dostatok paliva v nádrži (až 85%) a ukončený jazdný cyklus. Tento za normálnych podmienok môže trvať až týždeň. V článku popisujú ako spustiť v krátkom časovom úseku OBD 2 kontrolu. Akonáhle sa test ukončí, tak nesmieš odpájať batériu a mazať chyby v ECU, lebo vymažeš aj údaj, že test EGR je dokončený a celý proces musíš absolvovať od začiatku. Vyskúšaj sa riadiť návodom v článku na spustenie testu.

2016-09-29 14:48:09

urbi: Máš pravdu, na to jsem úplně zapomněl.. Díky moc! :)

NO_HITS  
Laďa
2016-09-30 08:34:06

Ten EGR je rozpalenej pochopitelně diky tomu že je připojen na výfuk hned za motorem

2016-09-30 10:11:54

no_hits: Mazaná dedukce! :) Jenže krom toho, že je jeho servo (o kterém mluvím) oddělené chladicím blokem, tak ho ještě navíc odizolovávají dvě tenké podložky aby se od těla ventilu hřálo minimálně.. Ale jak jsem v minulém příspěvku psal, to servo se rozpálí i když je motor studený a je jen zapnutý klíček.. ;)

Docela by mě zajímalo, jestli se to děje všem nebo jenom mě, zkusíte mi to někdo? :)

Takže kolegové, pokud byste měli chvilku.. Zkuste na studeném motoru zapnout klíček a po pár minutách sáhnout na servo EGR ventilu (plastový černý vršek s konektorem hned za motorem, jakoby vpravo), jestli se vám taky začne zahřívat..

A evt. si načíst taky ty readiness, jestli se nám to chová všem stejně nebo podobně..

Už jsem psal i do Nissanu, tak uvidíme..

2016-09-30 23:12:08

Zkusil jsem zajet ten zkusebni cyklus a nic..

2016-09-30 23:22:10

yuri13: Maš tam tie veci na ktore som sa pytal?

2016-09-30 23:58:12

sjaro: Už to fotím.. Pošlu ti zprávu.. Díky! :)

2016-10-09 20:27:33

yuri13: ohľadom skúšobného cyklu. Bol som v Nissane a pýta sa aký skúšobný cyklu je nutné dodržať aby sa stav systému dostal do stavu ukončený. Ten pracovník na mňa pozeral ako by som spadol z mesiaca, nechápal čo po ňom chcem. Trochu som pátral a našiel ďalší návod na tejto adrese http://ricksfreeautorepai...onitors-and-drive-cycles/

Tento návod sa trochu podobá na návod, ktorý uvádza Ford priamo v užívateľskom manuály a to udržať 90 km/hod po dobu 3 minút na rovnej ceste za konštantných otáčok (u fordu to bolo 1850). Skús vyskúšať tento návod teda ak si to už nevyriešil. Ohľadom EGR, tak ten sa nehreje až tak ako si popisoval. Aj po dlhšej jazde som na ňom udržal ruku.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6