Fórum - Téma


Stěrače nejdou vypnout


Fórum Primera P11 Stěrače nejdou vypnout

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2014-07-14 11:15:34

Jakmile pustím stěrače a je jedno, jestli na cyklovače, ostřikovačem nebo do polohy 1-2, okamžitě přejdou na rychlost 1 (cyklovač nefunguje) a jdou přepnout jen do polohy 2. Vypnout jdou jen klíčkem, to pak sami sjedou dolů a zůstanou. Občasné stírání jde oblbnout jemným klepnutím do páčky směrem nahoru, aby se to setřelo jen jednou.

Už se mi to stalo a pomohlo tehdy vyměnit mezi sebou jen relátka. Jenže teď jsem je prohazoval (ty ve skříni v pravého podběhu) a dělalo to furt. Měl jsem to taky v servise, ale neměl nějak čas, tak jen zkontroloval ty relátka, ale taky na nic nedošel.

Motorek to není, dřív už jsem měl závady se stěrači (zastavování v půlce, nefunkčnoust cyklovače), ale chyba byla vždy jen v relé. Kdyžtak stejně mám i ten funkční původní/na rady i tady jsem ho měnil za jiný.

Závada se vyskytla vždycky po velkém dešti, takže předpokládám, že tam vždycky někam zateče, takže nečekám ani páčku. Ale i po týdnu sucha a horka závada furt trvá. Kde prosím ještě hledat chybu.

Děkuju

2014-07-14 14:23:02

mmks: Doběhový kontakt?

2014-07-14 14:51:08

Ze stěračů jsem vždy taky hotov PAC to můžou bejt tři věci ,páčka,motu řek,relé . A je potřeba hledat měřit a ne vždy to jde dobře

2014-07-14 16:16:12

alesh: to se mě nezdá. To mě právě prorokovali, když stěrače zůstavaly na cyklovač v půlce, koupil jsem druhý motorek a pak se ukázalo, že to bylo relé.

Myslím, že budu muset fakt pohledat někde v té relátkové skříni. Jak jsem psal, je to vždycky po velké průtrži, takže tuším že někam zateklo. Je taky možné, že se na to vykašlal v tom servisu vykašlal a relátka jen popřehazoval,protože neměl čas (naštěstí jsem nic neplatil).

2014-07-15 06:23:12

mmks: Přehoď relátk amezi sebou, vždy jich tam je více stejných, a zjistíš že ti bude třeba fungovat stěrač ě nebude fungovat něco jiného,. Takto to zkouším vždy já, že přehazuju relátka mezi sebou, je to rychlejší než někde hledat jiný.

2014-07-15 14:43:03

stalo se, přehazoval jsem zadní a přední stěrač, jiné relátka jsou odlišné, a dělalo to furt. Ale dík

2014-07-16 06:26:20

mmks: Takže páčka nebo motorek, ale já to typuju na páčku!

2014-07-16 10:58:20

Motorek už měnil, takže páčka.

anebo jiná blbost, kterou by nikdo nečekal

2014-07-17 06:36:17

alesh: Pak už jedině někde poškozený drát, nic jiného už tam není!!

2014-07-17 15:46:05

to je asi ta nejhorší varianta. Uvidíme, příští týden to dávám na opravu i s podvozkem, už si to zasloužil, tak snad to dají dokupy celé.

2014-07-17 18:44:20

motorček aj páčku mám...

2014-07-21 07:06:21

ale to že přehazoval motorek, neznamená že je taky ten druhý OK!!

2014-07-21 08:13:36

Předpokládám, že motorek koupil nový

2014-08-02 10:20:37

tak jsem se s tím dneska zkoušel hrát a zjistil jsem, že problém musí být někde ve skříni s relé. Když jsem vydělal relé na stěrače, tak stěrače fungují, jde pustit poloha 1 a 2, ale nefunguje cyklovač a době - zastavit jdou, ale musí se ručně trefit poloha (takže přinejhorším, to můžu vyřešit takto).

Zkusil jsem to prostříknout kontaktolem, ale bez účinku. Napadlo mě, se podívat pod tu skříňku na relé, jestli tam není nějaký káblík obnažený, zaoxidovaný atd. prostě co bych poznal i jako laik, že to tak nemá být. Ale nevím, jak je nenásilně oddělat. Skříň je vlastně ze dvou sloupců, jeden jsem na vnější straně a koncích odháčkoval, ale furt někde drží, tak mám strach.

Může někdo poradit prosím postup, krok za krokem.

A neexistuje jen relé na cyklovače? Že bych hledal na špatném místě? Děkuju

des123  
2014-08-02 10:50:12

neni som si isty na 100 percent , ale tusim ze je aj v packe cyklovaca jedno mini rele , mal som podobny problem na N14 a menil som to mini rele .

2014-08-02 10:51:44

a je to prosím přímo v té páčce, nebo u sloupu řízení?

des123  
2014-08-02 10:53:05

to si uz presne nepamatam

2014-08-02 11:40:11

no nečekal jsem a rozdělal jsem kryt sloupku řízení, ale ni podobnému relé jsem tam nenašel. Přímo v páčce se mě to zdá nesmysl, vzhledem k tomu, jak je malá a kolik tam už musí být spínačů atd. Tak jako tak, prostříkané kontaktolem a bez účinku. Takže relé šlo pryč, abych mohl stěrače aspoň vypínat, než na mě budou mít v servisu čas.

NO_HITS  
Laďa
2014-08-02 17:51:35

mmks: na kontaktol kašli, ten je tak na větší rovný plochy jako zemnící očka například, v takovéhle věci s tím uděláš spíš škodu. bude to dělat ten cyklovač, kterej zřejmě pořád spouští cyklus , buď bude špatnej ten a nebo ta elektronika co ho řídí, pokud bylo prohozeno relé a problém přetrvává, tak to relátkem není

rzr
Tomáš Novotný
2015-06-09 19:24:31

mmks: mám dotaz, kde je relé pro přední stěrače? Na autě jsem našel jen zadní, co je nad pravým podběhem, ale přední jsem nebyl schopen najít. Leda by to bylo u pojistek uvnitř. Popisy samozřejmě na autě nejsou. Stěrače párkrát nešly vypnout a naposled jsem je ráno normálně používal a odpoledne už nenaskočily. Pojistky jsou ok... Na en primera fórech to je vše směřováno na relé. Buď spečené nebo ohořelé, což by tak nějak odpovídalo...


Odpovědět

1  2