Fórum - Téma


startovanie N15 diesel za tepla


Fórum Almera N15 startovanie N15 diesel za tepla

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2008-08-18 19:30:59

Zdravim. Mam almerku CD20 . Pri rannom starte stratuje takpovediac na stvrt otacky , ale pri plnej teplote sa motor necha niekokolko krat potocit. Je to nejaka chyba , alebo to funguje tak na vsetkych dieseloch ???????

2008-08-18 19:50:27

Stejný problém, ale nikdo mi nedokázal odpovědět. Přemýšlím, že to nechám napíchnout na počítač a uvidíme.... jen na to nějak nemám čas.

2008-08-18 19:51:15

Asi bude nekde chyba me to chyta v poho

2008-08-19 07:21:03

U dieslů s eto stává, pokud je starší. Bylo mě to vysvětleno pouze teoreticky pracovníkama od PSA (nejlepší osobní diesly). Je to prý tím, že zahřátý motor má všchny součásti více roztažené, je tam větší komprese, je tam větší tření apod. A tím prý je horší startování. Týká se to ale starších vyběhanějších motorů. Zda je to pravda nevím, ale z hlediska mechaniky a fyziky by na tom něco mohlo být na té teorii.

2008-08-19 08:51:56

Hmm, tak to budu mít motůrek v super kondici, páč i po 300tkm startuje za jakýchkoliv podmínek okamžitě s otočením klíčku!

Mimochodem, nemohou být ty problémy při startování teplého motoru způsobeny tím, že je jiný poměr směsi paliva a vzduchu než u studeného? Všimla jsem si, jak nemohl nastartovat soused P11 TD, někdy to musel i několikrát opakovat, než mu to chytlo a navíc to hrozně čoudilo....

2008-08-19 18:35:03

zemo1.... Stává se ti, že Ti to někdy chytne teplé hned a někdy to chvilku trvá? Mě třeba pomůže, když po zapnutí klíčku a zhasnutí kontrolky žhavení počkám 4 sekundy a pak to z 90% chytně na ťuk i teplé. Pokud Ti to taky bude tak dělat, tak máš stejný problém jako já a to.... čerpadlo v rici. A jelikož je elektronické, tak problém řešit, až to klekne úplně... může to takhle klidně jezdit i 150.000 km. Jinak výmněna čerpadla vyjde asi tak na 20.000Kč.... tolik mi dnes bylo řečeno v servisu. Řekli mi i přesně co tomu čerpadlu je... něco s nějakou jehlou a nesouladem v nějakých polohách, ale prd jsem to pochopil. Takže já to řešit nebudu.... až to klekne, zatlačím to do kopřiv.

2008-08-20 07:47:29

octan........ presne taka diagnoza ako pises ......... niekedy to chyti na tuk a niekedy sa necha motor parkrat zatocit ...... ale podla mna to nebude cerpadlom , pretoze by to robilo aj za studena ..........  skusim to dat na diagnostiku do nissanu  ............. Ale to by chcelo asi nejakeho nissanistu , ktory sa s tym uz stretol a odstranil to................

2008-08-20 09:34:58

je to baterka nebo starter,přesně tohle dělá u oktávek a časem se to zhoršuje a zhoršuje,já tomu taky nevěřil ale po výměně startéru to točilo na škytnutí.Člověku se zdá že to točí normálně ale až dáte novej startér nebo baterku to je pak něco jinýho.

Ted trošku vysvětlení toho jevu: motor když je studený tak si někdo může myslet že má vetší odpory ale není tomu tak,právě naopak,teda do tý doby než si čepradlo začne nasávat studený olej.K tomu málému odporu přidáte to že předsuvník vstřiku (sytič) je zapnutý protože čidlo změřilo že je motor studený stačí pak málo a motor chytne,když je teplý startuje bez zapnutého předsuvníku,má vetší tlaky a menší startovací otáčky a je to tam

jo jinak jak tady píšete jednou jo nebo jednou ne,to je podle mě na sto péro vymlácený uložení startéru,ten se pak kříží a blbne a nebo teplotní čidlo ovlivnující startovací dávku paliva.

jo ještě jinak za pc nevyhazujte peníze tam vám nic nezměří,stačí když se kouknete na datum výroby svojí baterky a nebo rozeberete startér a zkontrolujete.

2008-08-20 16:06:29

Kozejk.... no jo... přesně tohle mi poradila jedna chytrá dušička v jednom servisu.... a já lulínek jsem uvěřil.... vysolil jsem 3.000.-Kč za novou baterku, ač ta stará se mi ještě zdála dobrá.... a vysolil jsem 4.500.- za komletní repasi startéru.... ač ten původní točil dle mého dobře.... a výsledek.... auto týden v servisu, 7,500.-Kč v prdeli a úplně zbytečně. Takže tudy cesta rozhodně nevede Je to čerpadlem.... má vyběhanou nějakou jehlu, která si pak nedokáže najít potřebnou polohu a nepustí naftu do vstřiku.... je to poměrně složitý mechanizmus a laik...jako třeba já... to pochopit nemůže. Možná by pomohlo objasnění někoho, kdo opravdu čerpadlům rozumí.

2008-08-20 16:42:51

To Octan

No jo jen plat když jsi trdlo.Vezmu kabely propojím s jiným vozem,pokud možna aby měl baterku 75 a výš a zkusím start,žádná změna baterka to není,další pokus,vyndám startér,rozeberu,špatný uložení pozná každý pak až teprve kupuji nový věci.Další věc,vysvětli mě jaký vliv má teplota na práci vstřikovacího čerpadla?? To bud dává nebo nedává,když nedává v drtivé většině je to závada elekroniky,potom možná nějaký rozsypaný segment nebo tak něco.

Další věc,zkontroloval jsi si všechny kabely,kostru a všechno očistil?? A co třeba dožhavování? Pokud je motor starší a má horší tlaky a je zahřátý 80 až 90 stupnů nevím jak nissan ale u mercedesa mě jen problikne žhavení,tudíž skoro nežhaví a jednou dvakrát se otočí než chytne,startuji li ráno a 10 vteřin žhavím,chytne na drb. Ještě pořád myslíš že to je čerpadlo? Jinak nevím jaký čerpadla v nissanu jsou ale jehla která si hledá polohu v čerpadle asi nebude ne? Tu bych spíš hledal ve vtřiku.V čerpadle jsou segmenty které se natáčejí hřebenovou tyčí,pokud to není el. čerpadlo.

2008-08-20 20:26:20

Jen jsem poslouchal zaručené rady rádoby odborníků automechaniků. Nejsem kutil Lojza, abych rozebíral startér, nebo měřil odpor, nebo co na baterce. Auto zavezu do servisu a pak si ho vyzvednu, toliko k nějakému hrabání se v autě. Jaký vliv má teplota na práci čerpadla netuším, filtroval jsem to, co mi řekli v servisu čerpadláři. V Nissanu jsou čerpadla elektronické, což je problém, neb jak mi bylo řečeno, pracují na podkladu informací, které dostávají z počítače a teplotních čidel. Stejný problém mají i Octavie, kde je to nejlíp poznat na poklesu výkonu a kolísavé kouřivosti... u Almery, která má 55Kw to poznat nejde, protože to má prd výkon pořád. Na dotaz, zda si myslím ještě pořád, jestli je to čerpadlo, odpovím.... určitě to není baterkou, nebo starterem

Jo a ještě k tomu špatnýmu uložení ve starteru..... s autodílnou bylo domluvené, že budou konsultovat postup opravy až po rozebrání strarteru a zjištění závat.... a bylo mi řečeno.....ano, volnoběžka je hodně ojetá a mohla by mít vliv na teplé starty, na češ jsem řekl.... vyměnit. Mohla mít, ale neměla. I mistr autoelektrikář se utnul.

2008-08-21 09:38:42

právě že stejný problém mají oktávie a tam to dělá baterka nebo startér.Jinak kouřivost u oktávek má z 80 procent na starost chybná váha vzduchu nebo zasraný EGR ventil,nebo teplotní čidlo.pořád se bavíme o tom stejným ale čerpadlo to není.

Ale mohl by jsi zkusit si nechat generálku čerpadla odhaduji tak 15 až 20 tisíc a pak říct jestli to startuje líp

2008-08-21 12:26:55

Všichni ostatní si to přečetli o několik vstupů víš a pochopili to, pro méně chápavé, jako jsi Ty tedy ještě jednou:......A jelikož je elektronické, tak problém řešit, až to klekne úplně... může to takhle klidně jezdit i 150.000 km. Jinak výmněna čerpadla vyjde asi tak na 20.000Kč.... tolik mi dnes bylo řečeno v servisu. Řekli mi i přesně co tomu čerpadlu je... něco s nějakou jehlou a nesouladem v nějakých polohách, ale prd jsem to pochopil. Takže já to řešit nebudu.... až to klekne, zatlačím to do kopřiv.

2008-08-21 15:12:39

Octan ty jsi fakt natvrdlej.

4 přízpěvek od Honza potvrzuje moji teorii o náročnějším startu pokud je motor teplý.To si můžeš vyzkoušet i tak že pomocí ráčny budeš protáčet studený motor a pak teplý,schválně mi napiš který se ti protáčel hůř.

6 přízpěvek od tebe,cituji Mě třeba pomůže, když po zapnutí klíčku a zhasnutí kontrolky žhavení počkám 4 sekundy a pak to z 90% chytně na ťuk i teplé.

Samozřejmě protože ikdyž ti kontrolka zhasne žhavky pořád dožhavují.

7 přízpěvek od zema,taky si myslí že čerpadlem to není,takže nejsem sám.

Tak a dál motor CD 20 o kterém je tady řeč vznikl někdy v 1990 pokud se nepletu,tj že není elekronické ale mechanické jak popisuji já,ale je více než pravděbodobný že postupem času a vývoje byla do čerpadla namontovaná el. hlava ale pořád to je jen mechanické čerpadlo a proto taky takový bídný výkon.

Neviděl jsem fotky čerpadla ale určitě to bude rotačka ale i možná řadovka ikdyž o tom pochybuji.

Ono pro mechanika je nejjednoduší lajkovi jako ty nakecat že to je čerpadlo,než lozit po autě a hledat z několka možných příčin tu pravou.Právě že závady jako kostra,uklepaný drát dělají dnešním mechanikům závratný problémy,počítač jim to neukáže a oni dokážou jen měnit celý bloky,proto taky většina dobrých mechaniků jede na vlastní triko a neděla za pár šupů v autorizovaným servisu.

2008-09-17 18:28:45

zemo1 - Přišel jsi na něco? Vyřešil jsi to?

2008-10-08 11:37:01

cau octan. nezistil som nic nove , len to ze cim je chladnejsie vonku tym to lepsie startuje ....................

2008-10-08 13:29:59

No já nechal, překontrolovat a vyčistit všechny kabelové spoje a taky žádný výsledek. Bojím se, že to fakt bude čerpadlem.

2008-10-09 07:10:48

Já taky myslím že to čerpadlem není, co by tam mohlo být špatné? čerpadlo přece dává dostatek nafty, vždyť je tampřepadová hadička kteru jde nafta zpět. A nevím jak by bylo čerpadlo závislé na teplotě motoru, když není součást motoru ale samosttné příslušenství a skoro se při jízdě nezahřívá?? Opravdu jsem slyšel od specialistů na diesly, že je to tím, že tplej motor má menší vůle a větší odpory (kompresy) a tím má větší odpor a startér má větší problémy to utočit. Možná by bylo vhodné třeba vyčistit i startér a pak bude startér jako mladík!

2008-10-09 11:16:44

Honzo já to shrnu..... Nová Baterka, kompletní repase starteru, překontrolování elektroinstalace, včetně uzemnění a její vyčištění a proměření. Proměření teplotního čidla a vyčištění konektorů. Takže elektroinstalací to rozhodně není a starter točí jak kdyby to právě vyjelo z továrny. Zajímavé je, že i když to točí 4 sekundy, tak to nezadýmí.... takže to znamená, že po celé ty 4 sekundy nedalo čerpadlo naftu...... Takže?

2008-10-09 12:23:40

.... Takže budu pokračovat ve tvé větě. ... to asi nebude čerpadklem, ale někdo to asi bud přisávat falešnej vzduch.?? A co žhaviče a trysky,


Odpovědět

1  2