Fórum - Téma


SR20DE zavada TPS?


Fórum Primera P11 SR20DE zavada TPS?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2011-05-29 21:58:20

Mam pro vas hadanku na dnesni vecer...je nejaka zavada co se muze projevovat jako vadny TPS?

Kdyz pomalu pridavam plyn, par mm normalne reaguje a pak je tam dira....proste jakobych sundal nohu z plynu. Kdyz zmacknu pedal jeste vic, auto skubne a naraz zabere.

Ted jsem s tim absolvoval 60km a proste v jednom okamziku to sepne. At se snazim jak chci, plynule to nezrychluje. Tvari se to jako sptany TPS, ale ptam se proto, protoze jsem tam dal druhe z jineho auta a chova se uplne stejne.

Takze je mozne, ze je jina zavada nez TPS, ktera se projevuje takto, nebo je to proste smula a obe TPS byly spatne (uplne stejne)

Jinak uz jsem vse vymenil, rozdelovac, kabely, svicky novy, pumpa jina, ECU jina, zapalovaci civka jina, teplotni cidlo jiny.

2011-05-29 22:28:43

Kľudne môže byť...

Ja som riešil úplne to isté na P11 s GA16DE...

Akurát že po výmene a kalibrácii TPS sa to už neprejavilo... Na consulte bolo na tom pôvodnom TPS úplne jasne vidieť v ktorej polohe to malo prerušenú dráhu na potenciometri.

Po výmene TPS to robí presne v tej istej polohe plynu (TPS) alebo sa to posunulo inam? Nakalibroval si ho?

2011-05-29 23:12:43

TPSko jsem pouze nastavil tak aby mi pri neseslaplem plynu ukazovalo v consultu 0 a pri seslapovani sel ukazatel nahoru. Nekalibroval jsem nic.

Tak jsem si pohral s tim TPS a uz to jede skoro jak ma..diky za radu

2012-08-03 01:28:29

Pánové mám nejspíš podobný problém. Taky mám v určitém sešlápnutí pedálu plynu díru, ale s vzrůstající teplotou se dírá zmenšuje než dosáhne auto provozní teploty, potom zmizi dira uplne a auta funguje jak má. Jen pro info, jsem lajk co je to tedy to TPS? děkuji

2012-08-03 08:33:17

TPS - Throttle Position Sensor aneb snímač polohy škrtiacej klapky...

2012-08-03 09:13:33

Mike, TPS je obycejny potenciometr, takze nemuze byt zavisly na teplote. Bud je draha potenciometru prodrena, nebo neni... Takze ty budes mit jiny problem.

2012-08-03 10:09:19

Může tu díru způsobovat i špatná lambda sonda?

2012-08-03 10:45:20

Podle toho, co mas pod pojmem "dira". Pokud auto skube, pak to muze byt lambda (prilis chuda smes). Pokud jenom to, ze se vytrati vykon (najednou auto prestane tahnout jak pred onou dirou), pak spis ne.

Dalsi vec je, kdy se ti ta dira obejvi, zda vzdy na nejakych otackach, ci pri stejne poloze plynu na otackach nezavisle. Lambda pri cca 50% - 100% plynu stejne nijak nezasahuje.

Asi budes muset vice rozepsat, kdy ta dira vznikne. Jinak se asi neda rict: "dela to toto".

2012-08-03 12:03:18

Dělá to vždy v určitých otáčkách. Někde mezi 1500 - 2000 otáčkami. Auto jakoby ztratí výkon v těchto otáčkách. A asi po 1,5 vteřině motor zaškube a začne táhnout. Dělá to jak za jízdy tak na volnoběh. Prostě v tomto rozmezí tam je nějaká "výkonová díra". A když se auto zahřeje na provozní teplotu tak v daných otáčkách funguje bez problému

2012-08-03 13:11:48

Kdyby jsi tam nemel ten parametr s tou teplotou, tak bych rekl, ze to muze delat vaha vzduchu. Takze bych se ji pokusil v prve rade vycistit (viz Navod, zde na foru).

2012-08-03 21:25:42

Mám problémy se svou P11 rok 97 2.0i. Je tam danej motor z P10 92 kW , vyměnil jsem svíčky, filtry, olej, vyčistil klapku včetně váhy a vyměnil knock senzor a zavařil se vlnovec. A najednou to v rozmezí otáček od 2000 do 4000 nechce jet. V nižších jo a ve vyšších taky, ale v těchto ne. Ubere to na výkonu, začne skákat a jak přidáváš, tak to dusíš vzduchem, až se najednou urve a letí až po omezovač. Z výfuku to smrdí jak ZIL, co jezdil na benzín. Odpojím lambdu a jede to, zapojím a skáču. Na volnoběh to mírně kolísá. Vyměnil jsem škrtící klapku, zkusil jinou váhu vzduchu, kabely ke svíčkám i svíčky a víčko rozdělovače, nikde by to nemělo přisávat falešný vzduch a i čidlo eploty je tam jiné. Vyměnil jsem kompletní sání i se vstřikama za sání z P11, abych tuto závadu odstranil a zbavil se taky egr ventilu. Myslel jsem, že to dělá neplechu, když je tam motor z P10 a elektrika z P11. Nic nepomohlo. S odpojenou lambdou to jede bez cukání a nebo alespoň bez výrazného, ale zase jsem tady nikde nečetl, že by se lambda projevila takhle. Spotřebu jsem neměřil, protože se s tím nedá jezdit. Auto se v rozmězí těch otáček rozkolíbe cukáním motoru tak, že má strach z poškození, že prdne řetaz a nebo odejde silentblok. Jakmile začnu přidávat, tak po chvilce začne akcelerovat a už necuká, ale akcelerovat se nedá taky pořád a to auto není schopné udržet stabilní otáčky třeba na 3 tis., neví, jestli má akcelerovat a nebo brzdit motorem. Tak mi to přijde a pak začne to rodeo. Už mě nenapadá, co má zkusit, mám doma ještě jednu P11 a co šlo, tak jsem přehodil, ale bez úspěchu. krom teda lambdy, kdy jsou tam svody z P10 a lambda je u vany motoru. Je možné, že by se vařením vlnovce mohla nějak poškodit? Při děravém vlnovci jsem si škubání nevšiml, ale jel jsem s tím jen kousek. Na diagnostice jsem nebyl, autodiagnostika hlásí bez chyby. Před tím to dávalo jen knock senzor, po výměně nic. Děkuji za rady.

2012-08-04 08:33:45

Váhu vzduchu jsem už čistil a vyměnil jsem svíčky. Jestli tě napadá ještě něco na co bych se měl podívat, každá rada dobrá dík

2012-08-04 13:39:11

stan34: Lambda na P10 je úplne iná ako na P11 - RJmáš predpokladám z P11 tak že preto to nejde ako má... Potrebuješ tam dať výfukové zvody z P11 a aj lambdu... Alebo ju niekde na výfuk dorobiť...

2012-08-04 20:36:17

Vidíš, to mě nenapadlo, že by lambda z P10 nespolupracovala správně s řj z P11. Myslel jsem, že je tam rozdíl pouze ve tvaru a funkčně je stejná jako ta z P11 a bude spolupracovat s řj, i konektor je stejný. Neviděl jsem tam žádné předělávky. Předpokládám, že závit a nebo průměr je rozdílný mezi nimi, takže budu muset odříznout ze svodů z P11 i závit. Bude problém, když tu lambdu z P11 dám opět na stejné místo jako u p10, že bych zachoval původní svody z P10? To znamená, že nebude hned na svodech, ale až v blízkosti vany motoru. Jestli to odstraní můj problém, tak to bude super, protože fakt už nevím. Už není co měnit.........nápady docházejí. Díky za tip, Chrener.

2012-08-07 15:21:07

Bojím sa že ju na púvodní místo nedostaneš - je o dosť väčšia... Pacni tam zvody z P11... Ak ich nemáš - dodám...

2012-08-07 17:47:01

To bude problém, protože dobrák přede mnou svařil napevno první díl výfuku s katem. Takže budu muset počkat, až se začne výfuk sypat a koupím nový a rovnou z P11. Dík.

2012-08-10 15:38:56

MikeNIKE, tak radeji zkus i promerit TPS, pokud mas multimetr, je to obycejny potenciomentr, tak to pripoj a pomalu snim toc (ci otvirej klapku, aby si ho nemusel demontovat), a sleduj, zda hodnota odporu se meni plynule, pokud najdes nejaky skok, kde hodnota nepujde linearne, je zavada skutecne v TPS.

Pak uz musis na diagnostiku, a nechat si promerit vahu vzduchu (to doma moc nezjistits, zda pri danych prutocich vzduchu dava spravne hodnoty), i kdyz v technickem manualu tusim sou hodnoty pri nejakych otackach motoru.

2012-08-10 16:01:43

Vaha ma taky v manualu napeti pri jakem ma fungovat tusim....

2012-08-21 20:42:30

Oživím téma. Po všemožných výměnách všeho, co je na motoru přišroubované se auto dalo do pohybu, ale pořád nejede, jak má. Je takové tupé, unavené, ale když to sešlápnu a držím otáčky hodně vysoko, tak frčí. Problém je hlavně v tom, že při akceleraci auto chvílemi váhá, jestli má přidat a nebo ubrat a akcelerace je bídná. Byl jsem na diagnostice a tam načetli chybu snímače polohy akcelerátoru plynu. Tak jsem klapku proměřil a hodnoty jdou pěkně postupně, žádné skokové napětí. pro jistotu jsem tam hodil jinou škrtící klapku a pořád to samé. Emise ukazují hodně bohatou směs a šílené CO, samozřejmě to žere, radši to ani neměřím, ale na desítce jsem jistě a to s lehkou nohou. Obě klapky chodí pěkně bez prodlevy na měřáku i když každá začíná na jiné hodnotě a samozřejmě na jiné končí. Ale to asi problém nebude nebo jo? Nevím, jestli to má začínat nulou a taky nevím, jestli je nutná nějaká kalibrace druhé klapky při výměně přes diagnostiku. Jako by mě řj škrtící klapku odmítala a nechtěla se s ní spárovat, nebo jak to mám říct. To auto mě tak trápí, to nikdo neví. Lambdu tam mám už z P11, měnil jsem i knock senzor, ale nedostal jsem se tam s momenťákem, tak jen tak odhadem, ale to by nepsalo chybu TPS, snad teda.

2012-12-09 17:02:43

Taky mám dotaz ohledně TPS auto mi za studena velice špatně startuje a po výměně uplně! všeho co muže překazit start jsem zjistil že Když odpojim TPS tak má snahu chytnout hned na poprvé a ne až na podesátý jak má bejt TPS teda nastavenej a proč auto chytá líp bez něj?TPS už mám samo druhej a ta samá písnička.


Odpovědět

1  2