Fórum - Téma


SR20DE a LPG


Fórum Primera P11 SR20DE a LPG

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10

2013-02-27 06:43:04

Protlak: No uvažoval jsem a celkem bych chtěl, ale pokud nebude motorově ťipťop tak to nemá smysl. Pokud ta má vada bude jen po elektrické stránce a dám to do pořádku, tak to na LPG půjde. Pokud to bude mechanická závada, tak místo do plynu asi investuju do VE.

Stan34: no v Karviné (asi 30 km od Ostravy). A dělá toho celkem hodně, sériovou, paralelní diagnostiku, revize a přestavby na LPG a CNG. O autech, který vím co přestavoval (s kterýma jsem jel) Renault Megane 2005, Octavia 2007, a Focus, určitě toho bylo už více, ale 2 roky už doma nebydlím, takže nemám takový přehled. Ani nešlo poznat, že se auto z benzínu přeplo na plyn.

To, že to je o fous shnilejší ve vyšších otáčkách je hlavně dané menší hustotou plynu od BA. Samozřejmě vše jde seštelovat. To cukání by mohlo být i svíčkami.

Jinak poznatek, až na to, že LPG bez přímazu nemá takovou mazací schopnost jako BA, tak je k motoru šetrnější. Proto některé vady dělají jen na BA a na LPG buď vůbec nebo ne tolik.

2013-02-27 20:59:36

Jenže to auto jelo před montáží plynu za 7,1, když jsem ho šetřil a to tam byly svíčky do verze 96 kW a ne ty co tam mají být. Koupil jsem ty správné od Jagyho, snížil odtrh na 0,8 mm a jezdil. Přece není možné, aby skočila spotřeba pomalu o dva litry a nebylo to způsobeno závadou, která by se nezapsala do řj. Dneska jsem očistil kontakty v rozdělovači, zítra mrknu na svíčky, možná vrátím odtrh na předepsaných 1,1 mm a uvidím. Pokud to nepomůže, tak zkusím jinou váhu a pak lambdu, nic jinýho mě nenapadá. Čidlo teploty nasávaného vzduchu a nebo teploty vody si myslím by se takto neprojevilo. Navíc po chvilce volnoběhu je slyšet, jak si to sníží otáčky, takže to na teplotu vody reaguje. Škoda, že je Karviná trošku z ruky, jsem z okr. Prostějov. Ale asi v lpg problém nebude. Na tom autě se projevilo to, že dlouho stálo a provoz na lpg to urychlil, což mi ukazuje na lambdu.

2013-02-27 21:09:54

Tak je pravda, že předepsaný odtrh svíčky pro LPG je 0,8 mm. Jenže co auto to jiná reakce, a takový odtrh se nastavoval na Favoritech a Feliciích. Ještě možnost pokud auto dlouho stálo ho pořádně protáhnout, ať se očistí trošku od sazí.

2013-02-28 08:01:43

Mě to taky cukalo kolem 2300ot a pak tam byla ještě díra ve výkonu kolem 4000ot. Měnil jsem svíce, kabely, byl jsem na diagnostice a nic. Nakonec jsem trošku laboroval s předstihem a cukání na LPG zmizelo, klesla mi spotřeba, jen ta díra kolem 4tis otáček tam je, ale minimální, pozná se to třeba jen do kopce.

2013-02-28 09:21:47

Stan34: v paměti závad nejsou věci, které jsou způsobeny nepřesným nastavením. Při provozu na LPG se některé věci zvýrazní. Mohou to být drobnosti - svíčky, kabely, špatně nastavená plynová ŘJ, tlak plynu v reduktoru.

Problémy s LPG mohou být způsobeny i nevhodně zvolenými komponety zástavby - např. malé trysky, zbytečně dlouhé plynové hadičky (prodlužují reakční dobu při změně režimu motoru).

Lambda má v ŘJ pro LPG velkou váhu ( ale není to ve všech systémech stejné - vím o případu, kdy odpojení lamdy "vyřešilo" mnoho problémů), takže když není lambda úplně OK, tak může také negativně ovlivňovat dávkování plynu a zvyšovat spotřebu

Protože každé auto je jiné, je dost těžké nastavit to napoprvé správně - i když v to všichni doufáme, že zaplatíme a budeme jezdit bez problémů a za méně peněz.

2013-03-03 21:24:38

Moris: Já ale nemám problémy s LPG, teda krom mírně vyšší spotřeby než jsem čekal. Jinak na emisích mně vyšlo líp LPG. Takže mám špatné něco, co víc negativně ovlivňuje provoz na benzín než na plyn. Jako poslední možnost jsem zkusil vrátit zpět odtrh na svíčkách na 1,1 oproti 0,8 co jsem měl. Chod na benzín se zlepšil, cukání se eliminovalo, na plyn se to nijak neprojevilo. Restartoval jsem palubní pc skrz spotřebu a ta se mi ustálila po několika dnech na 8,0 oproti původním 8,9, kdy jsem měl reálnou spotřebu plynu 9,5, měřeno podle tankování. Takže spotřeba sjela skoro o litr při stejném stylu jízdy. Že by snížený odtrh tomuto motoru nesvědčil? Je celkem běžné při provozu na lpg snižovat odtrh a to i o víc než jen na 0,8 mm. Tak tomu moc nerozumím. Ani jsem ještě netankoval, takže plyn je tam stejný, benzín taky.

2013-03-03 21:37:11

Stan34: odtrhem to asi nebude,měl jsem Densa yridiový 1.1mm a teď Božky plynový 0,6mm a nepoznavám žádnej rozdíl.Jede stejně na benál i plyn a spotřeba pořád 9,5 a to to vcelku honím ,občas až do omezovače ,když nedávám pozor

2013-03-04 14:34:29

Zkusím si ještě půjčit jinou váhu vzduchu, možná Boschka odchází a nebo pak už jen lambda.

2013-03-10 09:17:31

Stan34: z hlediska toho pocukávání za studena si myslím, že půjde o seřízení LPG jednotky. Taky mi to dělalo, pak jsem zajel na seřízení a od té doby v podstatě nepoznám rozdíl mezi BA a LPG.

Ale máš krásný údaje z palubního PC, to mně ukazuje třeba 7,0 BA a přitom jedu za 9,0. Tak jsem si i po info z STK myslel, že mám bohatou směs na LPG, ale prý je OK. Tak nevím .

P

2013-03-10 21:33:21

petagne: Ale mně to cuká i na benzín, takže jen o plynu to není. A palubák lže i mně. Když jsem jel na BA a ukazovalo mi to 7,9, tak jsem měl reálnou 7,1 a když jsem jel na lpg a ukazovalo to 8,9, tak jsem jel za reálných 9,5 plynu. Teď mi to ale ukazuje stabilně 8,9 jak na BA, tak na lpg. Ty hezký hodnoty byly před montáží lpg, ale zase mě přesvědčoval kámoš, co mi to montoval, že při montáži se nestalo nic, co by na tohle mohlo mít vliv. Lehké pocukávání bylo i před montáží, ale to byla bezva spotřeba. Teď je cukání výraznější a spotřeba v pr......... Na zhoršení spotřeby jsem přišel po vyjetí jedné nádrže plynu. Co mohlo během té doby odejít díky tomu lpg?

2013-03-14 17:12:50

Tak jsem dneska měřil spotřebu a vychází na 8,7 litrů na lpg, takže pokud to vydrží, tak spokojenost proti předchozím 9,5. Ovšem cukání nezmizelo kolem 2 tis. tam je stále zvlášť za studena. Palubák mi teď ukazuje 8,7, tak nevím, co se stalo, že se potkal s reálnou spotřebou. Jezdím stejný styl a tratě a myslím, že se taky nijak zvlášť neoteplilo oproti minulé nádrži. Zvláštní.

2013-03-16 14:26:45

Ako nič v zlom , mal som "plyn" v aute predtým na Mitsubishi a nevravým že zlé... Ale ďakujem - už nechcem. Furt sú s tým súvisiace nejaké priblblé "problémi". Nechce sa mi tu rozpisovať aké ...Áno , človek ušetrý skoro polovicu nákladov na palivo , ale - vždy si položím otázku - fakt až tak velmi mi ten plyn treba??? A vždy mi nakoniec vinde že kašlem nato. A tak to asi aj ostane , pokiaľ nebude benál stáť 2 - 2,50 Eur na liter. A som rád že auto šlape ako má ...

Ešte ináč , keď by som bol súkromník čo auto po neviem trebárs troch rokoch vymení za iné lebo ho počas užívania skántrim a nabehám plno km , proste že je tá návratnosť fakt cítiť a okrem toho berem auto ako doslova spotrebák tak plyn áno. Ale ja to auto potrebujem denne , boháč niesom a na iné auto ani zďaleka nemám , tak ostanem na benzíne. A viem , že nič neposerem čo sa motora týka. Ako vravím , zvažujem plyn neustále , ale radšej ee. Ale je pravda že behať za polovicu je samozrejme lákavé.O tom niet pochýb.

Nikto zatial nepovedal ako je to s výmenou oleja , vraj sa má meniť častejšie ak auto behá na plyn. Potom z vlastnej skúsenosti poviem aj to , že výfukové potrubie hnilo neskutočne rýchlo pri plyne.

2013-03-16 16:50:26

Mirko: Řeknu to tak. Taky nejsem žádný boháč a proto jsem šel do plynu i přes možné problémy. Ono ty problémy by byly i s naftou a nebo jiným alternativním pohonem. Najedu min. 20 tis. za rok, spíš víc, tak proč neušetřit, když to jde. Olej měním na jaře a na podzim, beru sudovej Mobil 10W-40 za velmi dobrou cenu a nebo Elf. Výfuk tam mám origo, těžko říct, jestli odejde dřív na BA nebo LPG. Už to, že vydržel takovou dobu a 200 tis. km je paráda. Autem jezdím hlavně do práce, takže já jsem byl nucen uvažovat o něčem, co mi ušetří náklady na provoz. A pokud se mi spotřeba udrží na 8,7 a nebo ještě s přibývajícím teplem klesne, tak jsem v poho. Ještě to cukání, ale to je i na benzín a nikdo neví proč.

2013-03-16 17:18:28

Stan34: ale veď áno ak nabeháš plno km , tak ako som vyššie spomínal.Ja to nezatracujem, to nie , ale ja ešte stále radšej na benál.

2013-03-16 18:00:39

1. Veľa záleží od systému a od montážnej dielne ešte viac - ak je to urobené poriadne tak nie je problém, aby s tým bolo viac problémov ako s benzínom!

2. Olej sa pri prevádzke na LPG znehodnocuje menej...

2013-03-16 18:06:59

2. nie je to nahodou opacne?

LPG je "suche" - vacsie zahrievanie, opotrebenie a teda aj degradacia oleja

nemeni sa nahodou uz po 10k km pri LPG?

2013-03-16 18:12:33

glider: ale zas na druhej strane nevzniká pri jazde na LPG tolko karbónu ako pri benále a tým pádom olej by mal biť čistejší...

2013-03-16 18:28:14

"uz po 10k km"?

2013-03-16 22:53:52

Mirko: je to vacsia zataz pre motor, tak si myslim ze skratenie intervalu je namieste

protlak: nieco sa ti nezda ?

2013-03-16 23:10:57

LPG má nižší výhřevnost,tak bude i nižší teplota hoření.Olej vydrží dýl a dokonce má existovat uzpůsobený olej pro lpg.Já olej měnil klasicky.To už je 7let zpátky


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10