Fórum - Téma


SR20DE a LPG


Fórum Primera P11 SR20DE a LPG

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 10

2012-10-24 17:41:48

Mé zkušenosti se spotřebou na LPG ( mám 3-tí auto na plyn) jsou takové, že je to vždy více, cca +20%.

Očekával jsem, že při sekvenčním vstřikování to bude lepší, ale není ( z hlediska spotřeby). Podle mě záleží i na možnostech nastavení ŘJ pro LPG - některé se dají nastavit poměrně přesně pro různé provozní režimy motoru, některé to nastavení není tak jemné.

Nyní u P12 2.0 jezdím cca 9-10l/100km, v zimě 10-11, plus více benzínu (než přepne na LPG, je to až 5km), naložený s boxem na střeše i 12l. Na benzín jsem jezdil chvíli, tak kolem 9l/100km.

2012-10-24 19:12:02

5km nez prepne na benzin? To mi prijde opravdu dost, me i v zimne pri mrazech to trva tak 2km.

Spotrebu nepocitam ale pocitac mi ukazuje dlouhodobe neco pod 10.

2012-10-24 20:06:56

záleží jak to je nastavený a kde jedeš, já jedu od baráku pořád s kopce a v mrazech to je i 7km, když pak jedu z práce, tam je to rovina a trvá to třeba jen 2km. V létě je to za chviličku přeplý.

Za těch 8let co jezdím na LPG jsem natankoval špatný plyn jen jednou,nejelo to, cukalo, zas.. svíčky. Jinak nepozoruju rozdíl v lpg a to ani třeba v Chorvatsku.

2012-10-30 16:09:28

Presne tak, moje ridici jednotka je nastavena na prepnuti pri teplote oleje 30 stupnu.

2012-10-30 16:19:43

Tak dneska jsem byl na seřízení po 1200 km a bylo potřeba upravit tlak plynu, bylo to jakýsi mdlý v nízkých otáčkách a při rozjezdu. Teď už by to mělo být všechno sednutý a po seřízení znatelnej rozdíl. Jede to pěkně hladce, téměř jako na benzín, jde už pěkně i od spodu. Změřím ještě spotřebu, ale zatím spokojenost. Pokud se nezačne horšit běh na plyn, tak se v dílně ukážu až na servisku po 10 tis. km. Tak uvidíme.

2012-11-15 13:03:56

Ahoj, taky přidám svůj názor mám P11 r.v.97, 96Kw a najetu 270.000 z toho na LPG asi 200.000 a motor pořád krásně šlape.

Mám system Vialle vstřikování kapalné fáze, takže ten dražší, byl montovaný v Holandsku,.takže tamna tom holt nešetřili a dali tenhle systém. Žádný přímaz tam není a vše špape jak má. Spotřeba kolem 9,5-10 litrů plynu.

Výkon je lepší v nižších otáčkách na LPG naopak u 6000 už dochází dech. Měřil jsem i akceleraci auta a na benzín jsem měl 11,5 sec z 0-100km a u LPG o sekundu víc tj. 12,5 s. tak pis a nebojte se toho plynu. Jen ta nádrž v kufru je naprd ale mám jí po straně rovnoběžně se směrem auta, takže něco tam dám i když složím sedačky, zabírá to jen 1/3.

2012-11-15 16:13:31

A je vůbec potřeba přímaz u tohoto systému? V případě kapalného je zaručeno samo o sobě dostatečné chlazení, tak bych ho tam ani nečekal. O kolik vám vylezla spotřeba při provozu na lpg a dělali jste něco s odtrhem na svíčkách, nezmenšovali jste ho?

2012-11-15 16:57:55

Svíčky měním preventivně jednou za rok, u mě cca 25tis km, klasika BKR6E a odtrh upravuju na 0,6mm.

2012-11-15 22:13:58

No asi není třeba. Spotřeba na benzín kolem 8l, takže o cca 2l tj. na plyn tak 9,5-10 l + něco málo benzínu. Odtrh jsem nesnižoval, jelikož jsem dal svíčky, který mají nižší "mezeru" , ale i s těmi standardními co jsme tam měl před tím to šlapalo dobře.

2012-11-27 23:49:00

Mám tři měsíce v P12 1.8, LPG LOVATO a je to super. Ujeto cca 4200km, spotřeba LPG 8 - 8.5l. Zatím můžu jenom doporučit!! Průměrně ujedu na 42l LPG kolem 515km (+- 10km). Za 17.50,- kč/l je to paráda

2013-01-28 17:59:42

Ted maji koukam na levnelpg slevu. Ctyrvalec za 20900. Hned jak se udela vyfuk, tak do nej jdu Na flashlube kaslu.

2013-02-26 19:25:50

Tak já to tady trošičku opráším. Mám ujeto asi 5 tis. km, spotřeba se mi ustálila u Lovata na 9,5 litrech, což mi přijde kapku víc, než jsem čekal u 144 2.0i/103 kW. Na benzín jsem jezdil hravě do 7,5. Třeba to přes léto půjde dolů. Ale mám poslední dobou nějaké problémy. Pocukává mi to do 2000 ot. a to i na benzín a řekl bych, že spotřeba na benzín je skoro stejná jako na plyn. Dneska jsem zajel na emise a bylo mi řečeno, že na benzín jsou emise při ustálených otáčkách na volnoběh a nebo u zvýšených dobré. Ale pokud se přidá a odstaví plyn, tak vyletí CO nahoru jako prase a trvá dlouho než se zase ustálí na normálu. Benzín mám v nádrži "čerstvý", tak v tom to snad není a je od Benziny. Lambda je podle přístroje na emise zhruba kolem 1 a pohybuje se v mezích normy. Ale to neznamená, že nemůže být načatá. Na plyn tohle nedělá a emise jsou taky perfektní. Problém je pouze v tom padání otáček, že CO vyletí nahoru jako prase. Filtry i svíčky jsou nové, váha vyčištěná. Ještě zkusím mrknout na škrtící klapku, jestli není zasraná. Napadá mě pouze váha vzduchu a nebo lambda, tak se vás ptám, jestli jste s tímto neměli někdo zkušenost. Ta spotřeba na benzín vyletěla až po montáži plynu a ujetí jedné nádrže LPG. Díky za rady.

2013-02-26 20:36:48

Ahoj,

mám trošku opačný problém než Stan - na emisích mi řekli, že na benzín ok, ale na LPG moc bohatá směs. Tomu by i odpovídala rel. nízká ukazovaná spotřeba na palubním PC a velký rozdíl vůči reálné spotřebě plynu. Jednotka se může snažit snižovat množství paliva a tak BC píše málo, ale přitom je reálná spotřeba vysoká. Tak jsem jel nezávisle ke dvoum plynařům a ti říkali že to mám ok. Nenapadá někoho něco?

Jinak mám i na benzín trochu problém s volnoběžnými otáčkami - tak 1 za 10s mi jakoby znestabilní a poklesnou, pak zase ok.

Už půl roku se chystám na kontrolu volnoběžnýho ventilu, ale ještě jsem se k tomu nedostal - má to vůbec smysl?

Dík

P

2013-02-26 21:04:02

"řekl bych, že spotřeba na benzín je skoro stejná jako na plyn" z čeho tak usuzuješ? Pokud máš auto na plyn ,tak určitě na benzín nejezdíš a 10litrů na startování klidně vydrží i měsíc.

Se škrtící klapkou raději opatrně,pokud nemusíš tak konektor neodpojuj. Já to při čištění udělal aniž bych musel(stejně byla čistá) a od té doby neustal problém s volnoběhem.(cca 1 rok) Dvakrát v Nissanu na nastavení,1500Kč v čudu a stejně problém přetrvává. Pokud někdo ví co s tím,budu rád.

Spotřeba 9,5L plynu je naprosto normální,ale může být i nižší,záleží jak to honíš.

To pocukávání nevím,ale pokud se projevilo až po montáži plynu,tak možná řešit s plynařem co to montoval.

2013-02-26 21:13:44

Hm, ja si to s tim LPG snad jeste rozmyslim

2013-02-26 23:13:06

ja som si to rozmyslel velmi rychlo, po problemoch ludi okolo mna

a hlavne vsetci davali ruky prec od toho, vacsina su len "monteri co zhrabnu peniaze", ale dalsie problemy sa nikomu nechce riesit...

a ta spotreba nie je zas taka zla

2013-02-26 23:15:16

to je škoda, že taťka není tady kousek od Prahy .. dělá přestavby a hraje si s tím tak dlouho dokud to není všechno OK. Nepoznali byste rozdíl mezi LPG a BA.

2013-02-26 23:28:14

no a kolko je takych ludi?

mozno na jednej ruke sa daju spocitat....

mat nablizku cloveka, co tomu ozaj rozumie a venuje sa tomu seriozne aj by som uvazoval, takto radsej tych 1000e prejazdim (cca 8k km mi to vychadza = tolko Primca rocne spravi)

2013-02-26 23:29:00

A ty budes delat LPG?

2013-02-27 03:42:40

Podle toho, jak mi to včera změřili, to vypadá, že plyn je na tom líp než benzín s emisema. To pocukávání je jen lehké, hlavně za studena a do těch dvou tisíc. Na plyn se mi to zdá o fous shnilejší ve vyšších otáčkách, ale ta 144 taková je oproti 120. Někdy se mi stane, že po přepnutí na plyn při sešlápnutí plynu motor zadusím, ale to je opravdu vyjímečné a přisuzuju to zbytečně brzkému přepnutí na plyn. Mělo by to být nastavené na 30 st., ale možná je to na zimu moc brzo. Překvapují mě ty emise při klesání otáček a jestli to může mít vliv na zvýšenou spotřebu benzínu a co to může způsobovat. Závady nejsou v řj žádné zaznamenané. Jestli by se mohla takhle projevovat lambda i když se hodnotou tváří, že chodí správně. Ale to by blbnula i na plyn si myslím. Jinak jsem s plynem spokojenej. Jezdím autem do práce, tak je to výrazná úspora. Ale jak vím, že tam něco nefachá, jak má, tak jsem z toho nervózní a chci to opravit.

Rado4077: A odkud je tvůj otec nebo kde má dílnu?


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 10