Fórum - Téma


SR20DE a LPG


Fórum Primera P11 SR20DE a LPG

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 10

2012-10-12 19:30:32

.

Zpokorny, 2012-10-12 18:56:22 napsal:

Take jsem montoval plyn do P11C 2.0 103kw na chod motoru vliv plyn nema ale na vykon ano auto neni tak zive.

Vsude mi rikaly ze pry primaz neni potreba ze pry mame tvrda sedla ventylu a ze s tim neni problem ale ja si to nechal namontovat stejne cena se vsim byla 25. Mam toroid v kufru dojezdovku jsem koupil za 500 (14 dni po te mi nekdo prorizl gumu takze rezerva nutnost)

2012-10-12 20:02:53

Co to máš za systém, značku?

2012-10-15 22:17:54

STAG 4 PLUS

2012-10-16 19:52:01

Tak už mám od včerejška plyn taky, nakonec jsem šel do Lovata za 23 tis., cenu mi udělal kámoš. Je to bez přímazu. Motor je o fous tupější, je znát, že jede na plyn. Jinak přepnutí mezi palivy je neznatelné, překvapilo mě příjemně, že při jízdě se studeným motorem to relativně rychle přepíná i při 5 st. C venkovní teploty na lpg, žádné dlouhé zahřívání. Spotřebu zatím nevím. Dali mi tam svíčky Brisk přímo na plyn, cena jedné 85 Kč, životnost cca 20 tis. km. Zatím bez problémů. Akorát mě sere plnění na levé straně v nárazníku, k hrdlu nádrže na benzín se to nevešlo a kvůli výfuku to nešlo do nárazníku napravo. Ale to je detail.

2012-10-16 19:57:51

K hrdlu nádrže by se to mělo vejít. Víčko má stejné jak almera ne?

2012-10-16 20:03:41

Keď sa chce všetko sa dá...

2012-10-16 20:07:07

Me taky rekly ze to nejde k vicku a co mi to technik ukazoval tak jsem souhlasil. Jinak ten naraznik je radost, tankovaci pistole je dost tezka.

2012-10-16 20:07:29

Ale jde to tam jen se jim nechtelo mam to tam taky, Petagn taky a bracha v maxikovi tez

2012-10-16 20:09:00

Přesně. I na almeře tam je dost místa. Viz. foto v profilu

2012-10-16 20:28:28

jj koukam vypada to fakt dobre holt sem narazil na lineho technika asi njn hlavne ze jinak je vse v poradku

2012-10-17 14:43:09

Jde to jak vidím, ale mně bylo řečeno, že ne, tak jsem to neřešil a využil jsem dobré ceny a šel do toho i když mám teď vrtanej nárazník. Pistole je možná těžká, ale dost aut to má dole v nárazníku, takže obsluhy čerpacích stanic jsou asi již zvyklé.

2012-10-23 09:14:44

davate aj flash lube na mazanie ci nie? 100€ to stoji

2012-10-23 20:51:59

Já ho nemám, cena je cca 2 tis. plus náplně, tak si radši časem seženu nepoškozenou starší hlavu za cenu nižší než je cena přímazu. Ale byl jsem ubezpečen, že to není potřeba, tak uvidíme. Navíc je to na principu podtlaku a prý se stává, že nejsou dostatečně ošetřeny všechny ventily. Stane se, že tři válce si podají a jsou ok, ale jeden válec ne a tam se zaklepou ventily. Nevím, nezjišťoval jsem k tomu podrobnosti. Jinak spotřeba je ze začátku vyšší cca 10-11 litrů, ale po první nádrži plynu už pomalu klesá a i technik mě ujistil, že tři nebo čtyři nádrže by spotřebu neřešil, dokud si to nesedne. Za chvilku pojedu na servisní prohlídku po 1 tis. km, tak uvidíme, co mi řeknou a zda je vše ok. Jinak auto je trošku línější, je to poznat hlavně ve vyšších otáčkách, kdy chcete točit k omezovaču třeba při předjíždění. Tam je rapidní rozdíl oproti benzínu, kde došlo k nárůstu kolem těch 3,5-4 tis. otáček. U lpg nuda, ale na závodění jsem si ho nepořizoval. Při běžné klidné jízdě je ten výkon dostatečný. Akorát nádrž mohla být větší, 36 litrů lpg není kdoví co, tankuju každý týden. Cena lpg v Prostějově 16,10 Kč, v Boskovicích 18,50 kč.

2012-10-23 20:55:12

az ti ho daladi mozna rozdil nepoznas ja ho nejak nepoznaval.

Flash lube taky prdim.

2012-10-23 20:56:37

co ja viem..ist do toho, neist do toho, ja som si to vypocital, prestavba + flash lube + kolky a blbosti 1200€

asi by som do toho nesiel bez primazu.. istota je istota

za 1200 zozeniem dalsiu primeru

2012-10-23 22:28:11

Ahoj, tak přihodím i svý zkušenosti s LPG na P11 96kW (kdysi).

Mám to 11 měsíců, na LPG najeto 42000 km. Montáž levnelpg.cz - T.Pour v Praze 4.

Auto zpočátku cukalo při sešlápnutí plynu z volnoběhu. Seřídil to a už o jezdí téměř stejně jako na benzín. Rozdíly v dynamice bych řekl, že jsou tak minimální, že to spíš pokryje subjektivní aktuální pocit. Ale nejsem závodník, je možný, že kdo to má víc v ruce, tak to pozná.

Jediný, co mě vadí, je vyšší spotřeba - v průměru 20 % oproti benzínu (někdy i 30%). To se snažím řešit, ale možná bude problém v elektrice - LPG je citlivější na správné spalování.

Jinak zatím žádné negativum, kromě nemožnosti rezervy a omezení parkování v garážích.

Samozřejmě letos první dovolená s LPG a v Anglii jsem píchl Naštěstí je P11 tak dokonalej stroj (), že i to spraví a píchlé kolo přestalo na určitém (dostatečném tlaku) ucházet a já najel dalších 500 km než jsem to nechal opravit .

Takže za sebe doporučuju. Kdo hodně najezdí, vyplatí se to. Ale samozřejmě záleží na kvalitě montáže, seřízení, stavu motoru atd. Zkušenosti jsou rozporuplný, takže asi nelze jednoznačně říct ano nebo ne.

Je to určitě riziko, jako každý takovýhle velký zásah do motoru. Na druhou stranu věřím, že SR20DE by to mohlo zkousnout a vydržet i s tímhle bastlením x-set tisíc.

Poslední odstavec mého článku :

1) svíčky standard (NGK) bez jediného problému, naopak jsem slyšel, že není dobré dávat LPG svíčky, že s benzínem si absolutně nerozumí.

2) olej mi to začalo žrát když jsem ustoupil od Castrolu Magnatec (který používal bývalý majitel). Nutno ale dodat, že teď jezdím víc po dálnici. To má i vliv na tu spotřebu paliva, která je celkově na LPG 9,3 l/100 (kombinace město, okresky a hlavně dálnice kolem 130km/h).

Hodně štěstí při rozhodování.

P

2012-10-24 06:52:26

Mě docela dlouho trápily výkonový díry u LPG a docela dost mi pomohlo zvýšení předstihu, neochota jít do otáček zmizela a klesla mi spotřeba, nějaký razantní rozdíl ve výkonu nevidím. Dlouhodobou spotřebu mám 7,9 LPG + benzín na startování. Kolikrát se mi povede spotřeba na nádž i 7,3 a to to moc nešetřím.

2012-10-24 14:51:19

FerdikF:

hnout s předstihem jsem zkusil, možná se trochu (nevýznamně) zlepšila dynamika, ale se spotřebou to moc nehlo- můžu zkusit ještě přidat.

Prosimtě, tu spotřebu máš reálnou, počítanou od plný do plný a dlouhodobě? Přijde mi fakt neuvěřitelná...

P

2012-10-24 15:07:29

Tak ten předstih mi udělal pár deci a to je kvůli tomu, že mi zmizela díra okolo 2300 otáček a nemusím pak na to tolik šlapat.

Spotřeba je reálná, tankuju vždy do plný a píšu si to sem http://www.spotreby.cz/ni...r20de-96-kw-131-hp-a1775/

Ono záleží jaký jezdíš tratě, já jezdím 2x deně cca 35 km, takže mám spotřebu benzínu tak 0,5l v létě a kolem 1l v zimě.

Taky znám trasu a vím kde vyřazovat a kde brzdit motorem, ale když koukneš třeba na cestu do Chorvatska, tak tam mám spotřebu 8,5l a to jsem jel plně naloženej, ve čtyřech lidech, spotřeba benzínu cca 0 a jelo se hodně po dálnicích.

2012-10-24 16:57:21

Teda tak to závidím, já se párkrát dostal pod 9 a výjimečně na těch 8,5 ale obecně jezdím za 9,5. Pravda je, že to mám 10 km město, 10 km okresky, 45 km dálnice. Ale spíš mi jde o relativní rozdíl od benzínu a to je těch 20-25% což je podle mě dost :( zkoušel jsem různý LPG, ale zásadní rozdíl nenastal.

Tak nevím kde je chyba.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 10