Fórum - Téma


SR20DE


Fórum Primera P11 SR20DE

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 7  8  9  10  11

2014-11-16 21:01:01

stan34: Tak to si me potesil. Auto ma podle tacho najeto 162000km. Otazka je realny stav. Tak snad jeste neco najedu na tyhle rozvody .

2014-11-17 12:34:07

machy: Pro jistotu změř tu vzdálenost, jak píšu a budeš vědět na čem jsi. Klidně i můžeš vytáhnout napínák a uvidíš sám, jak funguje a jestli je v pořádku. Ale pokud auto nezlobí, rozvody nejsou hlučné, tak asi nebude výměna nutná. O kterém tvém autě vlastně mluvíme?

2014-11-17 13:53:21

stan34: To se omlouvam, ze jsem to nenapsal, ale rec.je o cerne P11 144 SR20DE . Cervena a modra uz doslouzily, mam je tu jen in memory . Urcite se na to jeste kouknu. Ja znam napinaky jen z motorek - tam je hodinovy pero pusobici na sroubovici, ktera tlaci do listy. Tady to asi bude jeste tlakem oleje, ale fakt nevim . Koukal . jsem ze je tam hezkej pristup k vyndani napinaku.

2014-11-18 08:09:21

machy: Napínák funguje tak, že základní vymezení ti udělá pružina v něm a zubování funguje jako samostav. Po nastartování se ještě vymezí tlakem oleje. Když ten napínák budeš vytahovat, tak ti jej trošku vystřelí právě ta pružina, tak se nelekni, bude vytlačenej na maximum. Proto si změř vzdálenost buď těch kolíků a nebo jak jsem psal. V ruce si jej zmáčkni na danou změřenou vzdálenost a budeš vidět, kolik zubů je venku.

2014-11-27 15:20:47

Tak jsem tu zase, o víkendu jsem vyměnil prasklý vlnovec, dovařili jsme zbytek potrubí do nerezu a odhodlal jsem se na seřízení TPS na klapce saní. Výsledek je super - auto mi za studena už ani necukne i při větším sešlápnutí plynu. TPS bylo nastavené předtím tak, že při otevření klapky na 100% mi TPS ukazovalo jenom 3,5V namísto 4,5V. Přestala mi svítit chyba lambdy 2 a volnoběh se nastavil na cca 900 ot/min. Na chvíli blikla chyba knock sensoru, ale apo vymazání se 300km neobjevila. Auto pocitově líp jede, a vytratila se díra ve výkonu mezi 3500 a 4500 ot/min. Po 300 km, které jsem tento týden najel mi začala klesat i spotřeba o nějaké desetinky na 7.1 l/100km. Tu klapku ještě doseřídím nějakým opravdu přesným voltmetrem.

2014-11-27 15:32:43

machy: super práce, postupem času si otáčky sednou ještě níže. Hold někdy se tomu chce věnovat.

2014-11-27 15:38:14

rado4077: Když vezmu, že kvůli banální "opravě" TPS, která mi nezabrala ani pět minut jsem cukal za studena skoro rok, tak bych si nafackoval

2014-11-27 15:44:05

machy: je dobrý, ale že jsi opravil. Rozebíral jsem to snad tisíckrát a cukám pořád :D

2015-03-01 10:15:09

Tak jsem se konecne odhodlal k vymene rozvodu. Radeji jsem to udelal u kamose v dilne na zvedaku,je to lepsi a hlavne ma hrazdu na zaveseni motoru,kdyz oddelam silentblok motoru. Prekvapilo me,ze retez byl oproti novemu delsi tak o pul clanku,coz me zarazilo a rikal jsem si,ze je to prd rozdil a delam to zbytecne. Prace to teda neni moc prijemna,ale taky proto,ze clovek poradne nevi, co vsechno na spodku motoru musi pryc a tmel z vyroby drzel docela fest. Ale nakonec s par radama od zkusenych jsem to nakonec zmakl. Pri te prilezitosti jsem kuchnul i kat ve svodech. Po nastartovani me vydesil plechovy zvuk od motoru,ale to ma na svedomi prave ten prostor po kuchlem katu. Trosku me to sere,tak se to pokusim casem nejak resit. Auto jede vyrazne lip,krasne se sbira uz od dvou tisic otacek,motor neni dusen,velka zmena. Ale to spis diky tomu katu. Mam najeto zatim cca 100 kilaku,takze spotreba vysoko k deseti na plyn,ale hlavne NECUKA. Teda aspon zatim,tak snad po usazeni rj ani nezacne. Pokud to cukani opravdu delal natazeny retez,tak jsem trosku mimo z toho,ze stacilo tak male natazeni a uz to delalo neplechu. Tak uvidim casem......

2015-03-01 21:29:35

stan34: Tak to ses autu pěkně pověnoval. Nemáš náhodou nafocené to kuchání katu ve svodech? Chci do toho taky jít. Ne že bych nevěděl jak na to, ale na fotky bych koukl . Kolik si dal za rozvody? Jsem zvědavej na další poznatky. U mě cukání zmizelo seřízením TPS, ale tak po cca 1000 km se mi zase objevuje, i když v menší míře.

2015-03-01 21:42:11

Můžu se zeptat jak je to stím seřízením TPS? Na foru jsem nic nenašel. Jinak mám takový problém, když na to šlápnu tak jsou cítit určitý propady výkonu a to až tak do 4 - 4,5 tis. otáček. Hlavně ty propady jsou pravidelný, takže to jakoby pulsuje. Čím to může být? Vím, že mám dost jeté svíčky, takže ty budu měnit co nevidět. Třeba by to mohlo pomoct

2015-03-01 21:52:55

machy: Par fotek jsem udelal,kdyz auto viselo na zvedaku,ale jen ocesaneho mororu. Ten kat jsem nefotil,slo jen o prachsproste mlaceni kadivem a majzlem do utrob svodu. Napred jsem chtel kat jen prostouchnout,ale mel jsem strach,ze se pak zacne sypat a ucpe se vyfuk. Tak jsem to vymlatil komplet a ted posloucham plechove prdeni. Taky mam strach,ze az si vse sedne vcetne ridici jednotky,tak zacne cukani znova. Ale zas vim,ze mi to cukalo i pri bohate smesi po odpojeni baterky a resetu rj. Tak doufam,ze se to uz nevrati a trosku klesne spotreba. No uvidim.

2015-03-01 21:55:04

zillo: To seřízení TPS je hrozně jednoduchý. Stačí ti stáhnout si návod http://uloz.to/xuM3FTU8/serizeni-tps-p11-144-pdf , pak potřebuješ voltmetr s měřícíma hrotama.

  • dáš klíček do polohy jakoby běžel motor, ale nestartuješ
  • pak si ten ty hroty multimetru propojíš vodivě s horním a prostředním drátkem ze svazku, který je na konektoru k TPS
  • Zavřená klapka má na těchto drátech ukazovat napětí 0,5V a plně otevřená klapka 5V. (viz manuál)
  • Pokud na těchto drátech naměříš jiné napětí, je třeba povolit 2 inbusy, které drží TPS a natočit ho tak, aby ukazoval správné hodnoty.

Po seřízení jsem měl hrozně vysoké otáčky volnoběhu, které si pak sedly na normál. Tak ať se daří .

2015-03-01 21:58:22

stan34: Takže jinýmy slovy nebát se a udeřit na správné místa pořádným kladivem :-D. Ty svody mi to totálně udusily... Měl jsem tam předtím svody z GT a to jelo jako kráva. Ale ty praskly a dal jsem tam origo. Od té doby to jede daleko líněji a je to udušený.

2015-03-01 22:14:24

Super tak díky, voltmetr mám, tak až bude čas pustím se do toho :)

2015-03-01 22:26:05

machy: Nebylo by lepsi ty svody z gt zavarit? Jakmile vykuchas tyto,tak to dostane takovej plechovej prdavej zvuk v tom vzniklem otvoru po katu. Ja se pokusim sehnat svody z gt,stejne jsem uz ten prvni dil vyfuku musel varit. GT ma ten prvni dil jiny oproti cecku,ze? Jo a vytahni lambdu,ale to je jasne.😊

2015-03-01 22:32:17

stan34: Ja vul ty svody vyhodil. Ale byly to nejaky domadely. Ctyri roury z kazdeho valce se zbihaly do dvou vetsich a ty dva pak do vyfuku. Mel jsem tam tam i K&N filtr a jelo to tak o 30% lip ne s temahle origo svodama.

2015-03-01 22:37:37

Gt svody jsou dělaný 4-2-1 proto tolik trubek :) mně kdyby GT svody odešly, asi bych si připlatil a šel do tohodle http://www.highperformanc...gt-20-sr20-9699-421.11094

2015-03-01 22:45:32

machy: A kdyz jsi tam daval ty origo svody,tak i s prvnim dilem vyfuku,nepasovalo to delkove,ze?

2015-03-01 22:59:24

GT svody tu mam a i nerezove 4-2-1 (jete i nove).


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11