Fórum - Téma


SR20 - aká je to verzia


Fórum Primera P11 SR20 - aká je to verzia

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

1998 Primera P11 2.0

18 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, SR20DE (110kW).



2013-10-11 12:22:31

Ahojte, potreboval by som trochu poradiť.

Som novým majiteľom primery P11 GT a podľa info ktoré som doteraz našiel by mala mať 110kw verzia SR20 motora olejový filter umiestnený zboku. Tá moja ho má ale zozadu smerom do kabíny.

Podľa čoho sa dá poznať že je to 110kw motor?

Existujú aj 110kw verzie ktoré by mohli mať filter umiestnený zozadu alebo všetky GT majú jednoznačne olejový filter umietnený zboku?

Môžem pridať aj fotky motora ak by pomohli pri identifikácii.

2013-10-11 13:25:39

Muze se to lisit, uz jsme to probirali s klukama davno nekolikrat. Asi zalezi taky na roku vyroby. Kazdopadne zadny strach, tedy pokud tam mas vazne motor z GT a ne swap z nonGT :)

2013-10-11 13:39:41

sb452: I kdyby tam swap byl, tak je to jedno. Motor se mechanicky lisi pouze ve vackach, takze podle nich to jde zjistit. Jinak je to totozny motor.

Filtr zezadu nema vymenik voda-olej. Filtr u rozvodu ma vymenik voda-olej.

2013-10-11 14:16:46

Lukyisek: chápem to teda tak že existujú aj verzie GT ktoré môžu mať filter zozadu? ja mám rok výroby 98. Ináč ak sa táto otázka už náhodou riešila niekde tu na fóre alebo aj inde možeš dať prosím link?

jagy: aha takže mne tam chýba výmenník voda/olej, preto je filter zozadu.

Ak sa dá, vedel by si popísať rozdiel vačky medzi GT a nieGT? Alebo ak máš nejaký obrázok kde by sa dal vidieť ten rozdiel. A dá sa podľa nejakých znakov určiť aká je v tom aute ECU, či to len cez diagnostiku?

2013-10-11 14:49:12

sb452: ECU by nikdo nemenil. Samozrejme kdyz dodas cislo, tak neni problem s VINem zjistit jaka ECU to je. Vacky maji na sobe cisla podle kterych to jde poznat pripadne zmerit.

 Svobi
2013-10-11 15:48:54

Vyzkoušen na kolika ot mas omezovač. Pokud cca 7300 je ta. Gt jednotka ..

2013-10-11 18:59:48

sb452: Originál P11GT motor má tieto výsostné znaky podľa čoho sa dá jednoznačne určiť:

  • olejový filter zboku motora nad servočerpadlom - má to v sebe výmeník voda-olej
  • výfukové zvody 4-2-1 s "parohmi" bez KAT-u (96KW verzia je 4-1 a v paroží má KAT)
  • čierne veko ventilov
  • ostré vačky

Motor je mechanicky úplne rovnaký a ak ti niekto swapol motor z 96KW čo je podľa umiestnenia filtra zrejmé tak to na výkone prakticky nepoznáš ak máš GT ECU jedine na brzde...

Skontroluj si aj akú v tom máš prevodovku GT má ináč sprevodované kvalty ako klasická 96W

Inak ak by si chcel ten výmeník tak ho mám na predaj aj s vývodom na hadicu do bloku - v prípade záujmu napíš vzkaz...

2013-10-12 00:48:07

Páni, ďakujem všetkým za odpovede.

jagy: podľa vin-ka som pozeral a je to GT, ale nezdalo sa mi to kvôli tomu filtru.

Svobi: skúsil som a max. otáčky podľa otáčkomera sú cca 7250, takže ECU vyzerá že je pôvodné

chrener: popozeral som a takto to je

  • olejový filter je vzadu
  • zvody mám 4-2-1 takže toto zostalo z GT
  • veko je čierne ale asi bude len streknuté aby to vyzeralo ako GT
  • vačky uvidím keď sa rozoberie

Prevodovka vyzerá tiež vymenená spolu s motorom, čo som skúsil tak pri 1. 40-4000, 2. 90-6000. 5. 100-2750

GT by mala mať kratšie prevody.

chrener ten výmenník teda pasuje aj na 96kw verziu motora, ak by som ho osadil potom by olej.filter bol zo strany rozvodov?

Aký má význam - ohrieva olejový okruh, chladí, aj aj?

Ešte sa spýtam - pred vodným chladičom by mal byť chladič servooleja - ale pravdepodobne bol poškodený a teraz tam chýba, iba hadičkou sú prepojené prívod.a vývod. trubka. Má ho mať aj 96kw verzia alebo iba 110kw? Je potrebné aby tam bol alebo môže sa jazdiť aj bez neho?

2013-10-12 06:57:40

sb452: Výmeník pasuje maní sa to komplet - je to hliníkový odliatok ktorý vedie olej k filtru - tu je foto z môjho inzerátu

http://www.nissanclub.cz/...de-na-n14-a-p11-22645.jpg

Ten chladič je iba ohnutá hliníková trubka do slučky tvaru U dĺžky cca 40-50cm niektoré modely ho mali niektoré nie...

2013-10-12 13:32:48

chrener: Resite uplne nepodstatne veci... pokud by tam nekdo dal 96kW motor, tak tam prece neda i 96kW prevodovku, svody, atd. ne? Jedine, co muzes rozpoznat jsou vacky a je to jedina dulezita vec, ktera by te mela zajimat.

Davat tam vymenik oleje je zbytecne, nic tim neziska.

2013-10-12 21:28:58

jagy: to ja neviem len som sa snažil mu napísať aby si to poriadne celé skontroloval aby vedel na čom je...

A uznaj že dať tam swap z 96kw aj s prevodovkou komlet je v prípade ročníka ´98 fakt vecou iba iných zvodov...

Možno sa s tým niekomu nechcelo srať a nám známe rozdiely nevedel a neriešil... Alebo to urobil zámerne aby mal dobrý matroš na predaj ako výsostné GT diely a sám vieš koľko stojí GT skriňa, vačky a pod...

2013-10-12 21:38:40

chrener: Jenze tyto swapy nedela nikdo, aby nejakym zpusobem vydelal (to snad ani nejde, kdyz pocitas praci, nove naplne, atd.) ale proto, ze puvodni motor odesel. Ten, kdo to nevi, tak pravdepodobne vacky nevymeni...

2013-10-13 15:11:12

jagy, chrener, obaja ste mi popísali veľmi dobre čím sa líši GT od 96kw verzie.

No to by som aj ja rád vedel čo sa stalo s pôvodným motorom a prečo to bolo vymenené. Som zvedavý aké bude mať vačky, chlapík tvrdil že je to GT tak je možné že tam budú.

jagy chápem že ten výmenník voda/olej mi asi neprinesie zvýšenie výkonu ale som rád že chrener ponúkol, ak by som ho potreboval viem kde ho zoženiem

Keď už to riešim, aká je asi cena na GT vačky, nemáte niekto na predaj?

 Svobi
2013-10-13 16:43:07

Ten výměník voda olej jsem u pár GTček neviděl a číslo motoru sedělo byl to rok 99 nebo tak nějak

2013-10-13 21:27:32

sb452: vačky čo som mal zobral odomňa jagy... cena je individuálna u každého predajcu ja som predával za 60 obe aby mi nestáli a nezapadli prachom... Inak tých verzií P11 podľa rôznych trhov bolo toľko že je to možno aj tak ako píše svobi že niektoré GT to proste nemali - ja som takú ale nevidel...

2013-10-13 21:31:57

jagy: jo presne že otom asi nevedeli - a swapli to tak aby bolo čo najmenej roboty... Alebo to niekto vedel a urobil to schválne a pôvodné veci si nechal a predal... Do tretice možnosť že to vedeli ale nevedeli že pri výmene filtra s držiakom za GT typ treba deontovať celé sanie a vymeniť aj vodné potrubie(alebo dovariť T ku filtru a osadiť vpust do bloku - motor swapli pred touto úpravou - a tak sa na to proste vyprdli... A vymenili vačky a veko...

Je to ale už jedno nie???

2013-10-16 22:28:28

sb452: ahoj

mám jednu sadu vačiek ak je záujem treba napísať.

2013-10-20 16:15:15

Aké majú mať originál P11 GT vačky na sebe označenie - alebo číslo? Neviem sa k tomu nejak dopátrať.


Odpovědět